Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott vásárló áll! [kutatás]

Dátum

Megosztás

Volt már veled olyan, hogy egy vevőd olyat kérdezett, ami többször is fel volt tüntetve a weboldaladon? Vagy olyan dologra kérdezett rá, ami evidens, sőt le is írtad a terméknél? Cégvezetőként már biztos nem egyszer volt olyan eset, hogy meglepődtünk a vevő kérdésén. Lehet legyintettünk rá, mondván biztos felületesen olvasta el a szöveget, vagy azt mondtuk ez nagyon ritkán fordult elő. A helyzet drámaibb! Egyrészt több mint valószínű, hogy elolvasta, csak nem értette. Akik végül eljutottak hozzánk az egyszerű kérdésükkel (amit egyébként olvashatnak weboldalunkon), csak kis része annak, akik lepattantak pont amiatt, mert nem értik azt, amit olvasnak. Ha megnézzük a kutatásokat, akkor már érthetjük, miért van esetlegesen 2-4-szeres különbség is konverzióban ugyanazon termék esetében (mi vs más). Bizony! Van, aki azért morzsolódik le, mert nem érti a kommunikációnkat!

Na, de nem hagyunk az asztalon profitot igaz? Szedjük fel!

Most ebbe aztán bele fogunk keveredni! A marketingünk attól lesz jó, ha sokat kommunikálunk, sőt a konverzió is attól nagyobb egy weboldalon, ha a tartalom mennyisége minél több. És akkor jönnek a magyar és nemzetközi kutatók nekünk azzal, hogy a fogyasztók elég nagy hányada nem is érti azt, amit elolvas. Az előbb nem véletlen írtam tartalmat, hiszen az nem csak szöveg lehet, hanem kép, videó, piktogram, hang (podcast)… Ez a mi mázlink, mert többségében az össszefüggő szöveget nem értik! Hogyan érint ez minket, mi ez a kutatás, mit csináljunk máshogy a kommunikációnkban?

A vevőid ismerik a betűket, el tudják olvasni a szövegeket, de egy nagy hányaduk nem érti azt, amit olvas [kutatás]

Készítettem ehhez egy videót is:

Ilyenkor, mikor ezt olvasom, összeteszem a két kezemet, hogy a Minner egyáltalán létezik és ilyen sikereket ér el. Ebből is látod, hogy érdemes helyén kezelni a számokat. Kijelenthetjük, hogy a vevők többsége érti, amit olvas, de közel a fele (!!!) nem fogja fel. És nem is fog kérdezni, mindössze elenyésző kérdés jut majd el hozzád, ahogy azt a cikk bevezetőjében olvastad. És azon kívül, hogy rosszabb napodon azt mondod magadban, hogy: “Ez hülye!”, vagy “Nem tud olvasni”, vagy jobb napokon azt mondod, biztos nem volt ideje elolvasni, sajnos nem tűnik fel, hogy mennyi pénzt hagyhattál az asztalon. Mert hagytál, csak a mintavételed volt kevés!

A Tárki kutatóintézet legújabb tanulmányában, kutatásában aggasztó hírt kaptunk. A magyarok 53%-a nyilatkozta azt, hogy nem olvas könyvet, még azt se, hogy havonta egy kicsit (vagy ritkábban). Mindössze 13%-a olvas rendszeresen.

Ez egybevág több nemzetközi kutatással is. És itt jön a legszomorúbb az egészben, mivel nem olvasnak, így egyre jobban romlik az értőolvasó képességük. Ennek egyik következménye, amit te is tapasztaltál az utóbbi időben, hogy eltűntek a fórumok, vagy kommentelési lehetőségek a média oldalakról. Mivel egyre nőtt a 2000-es évek után azok száma, akik úgy kommentelnek, hogy közben nem értették a szöveget, úgy nőtt meg a moderátorok munkamennyisége. Ezt megelégelve a médiaoldalak inkább hagyták az egészet, és levették a kommentelési lehetőséget, vagy valami szankciókat vezettek be (máskülönben a moderátorok bére vinné el a hasznot). De ezért is tűnhet fel neked, hogy egyre több a troll a Facebookon is.

És itt kanyarodjunk vissza a vállalkozásunkra! A cégünk marketingjére, kommunikációjára!

Én sem hittem, hogy ennyire rossz a helyzet!

Persze látni, hogy a podcastokat jobban szeretik nálam is az emberek a hosszabb szöveggel szemben. De egyértelmű, hogy a videóval / képpel rendelkező tartalmak, promóció jobban futnak, de ugye nem látjuk teljes egészben a NEM fogyasztó, nem vásárló közeget. Én magam is a mostani kutatás, és eme cikk hatására a promóciós anyagaimban több vizuális elemet fogok használni. Nézzük is, miből indulunk ki!

Akkor most kell szöveg vagy nem?” Kell az is, és még…

Igen, kell hiszen az érdeklődőid fele el is várja, hogy legyen szöveg. Tehát a termékleírással ugyanúgy foglalkoznod kell. A szövegek segítenek nekünk hatást kiváltani a vásárlóból, a trigger pontokat nyomkodjuk nála, mondván vásárlói fázisba ringatjuk. Nos a feladatunk amellett, hogy legyen sok szöveg a weboldalunkon, az is, hogy legyen vizuális megjelenítés is, tehát az információkat könnyebb fogyasztásúvá kell tennünk. Ami segíti vagy azt, hogy gyorsabban dolgozza fel a látottakat (hiszen rövid ideig van a weboldaladon), de segítse az információátadást is, az információ megértését.

Használj több képet, videót, inforgafikát, piktogramot a promócióidban, termékoldalaidon! Ez aztán lényegre törő tipp, fogunk is még ezzel foglalkozni, de nem is szaporítom tovább a szót, mert már jó mintákat találsz a Minneren.

2 kutatás még, ami rámutat: A képek segítenek eladni

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Az amerikaiaknál már rosszabb a helyzet! Nekik már korábban lépniük kellett, jobban odafigyelnek a funkcionális analfabetizmusra.

Két nagy példa már előttünk van, az egyik egy nagy cég az Apple, másik pedig a közösségi finanszírozó kampányoldalak, ahol aztán ömlik ránk a sok jó tipp.

Néhány példa az előbb belinkelt okosasztal kampányból: ez aztán információ átadás. Egy 8 éves is megérti?

Fogadjunk, hogyha feljebb nem is olvastad a szöveget, de a fenti ábrákhoz idegörgettél és megvizslattad!

Extra ötletelés: vicc vagy valóság?

Látunk itt mindenféle karrier tréninget, de a belépő szintű tréning akár lehetne az is, hogy rávesszük az embereket a könyvolvasásra, megtanítjuk őket értően olvasni. Akár a magyar, akár az Európai Uniós kutatásokat nézzük, a funkcionális analfabetizmus és a munkanélküli státusz kéz a kézben jár. Vagyis, aki nem tud olvasni, vagy kevésbé érti, amit olvas, az nehezen helyezkedik el a munkaerőpiacon. Ez nem vicc, ez a valóság. És persze azt is mondhatjuk, hogy teljesen logikus is. Ha eddig eljutottál a cikkben, már nagy probléma nem lehet veled, de ne felejts el olvasni, legalább hetente egy kicsit!

És akkor még a kézírásról nem is beszéltünk! Ami segíti a mentális egészségünket épségben tartani! A digitális eszközök miatt egyre kevesebbszer írunk, ideje ezt is elővenned és most ezt nem vevőszerzés vagy üzlet miatt írom, hanem te mint cégvezető tartsd edzésben az agyad! Ebben a cikkben olvashatsz egy kutatást: Ezért jegyzetelj papírra: jobban emlékszel, gondolkodsz és a mentális egészséged miatt + kutatás

Ez tetszett! Van még ilyen cikk?

Természetesen! Ezeket a cikkeket ne hagyd ki!

Forrás: Tárki
MIT,
Pearson Prentice Hall 
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...