Amit most el tudsz adni, az 20-szor jobban fogy. Találd meg és arass! Így csináld! [podcast]

Mozgolódnak a Minner vállalkozók, üzleti ismerőseim. Bármilyen területről is legyen szó, a bevétel megcsappant 50 vagy akár 100%-ban is a vírus okozta leállások miatt. De több helyen is felfigyeltünk arra, hogy el lehet kapni a fogyasztó igényét, és ha az megvan, akkor 20-szor többet el tudsz adni ugyanannyi marketing költséggel. Sőt ennél még nagyobbat is láttam ügyfeleknél. Azt hinnéd először, hogy olyan piacon van akkor, amin eddig is volt. Nem! A legtöbbnél azt látom, hogy teljesen új, alig egy hét alatt váltott (ettől még visszatér a régire). A cél a vállalkozás életben tartása, munkatársak megtartása és mivel vállalkozók vagyunk, természetesen a profit.

+extra podcast a cikkhez kapcsolódóan (lejjebb)
+azonnal használható,
könnyen érthető üzleti recept
+példák

Úgy érzik a vállalkozók magukat, mintha újult erőt kapnának, a sokk után / közben. Eszméletlen gyorsan lehet és érdemes most lépni. A legtöbb cégnél a karácsonyi forgalom többszörösét látni.

Miért gyárt a Louis Vuitton parfüm helyett kézfertőtlenítőt? Vagy a Foxconn…

számítógép, elektronikai kütyük helyett egészségügyi maszkot és ruhát? Eszméletlen gyorsan váltottak a cégek, és olyan termékeket árulnak, amit eddig nem. Miért?

  • kiszámíthatatlan a környezet,
  • hasznosítják az infrastruktúrájukat (és így meg is tartják),
  • amit most el lehet adni, azon nagyobb a haszon, kevesebb a marketing, sales erőfeszítés

Nem azt mondom, hogy árulj maszkot! Persze az is jó ötlet, hanem más lesz itt! Nem azt mondom, hogy később is ezt csináld. A Louis Vuitton is visszatér majd a parfümhöz (bár 2-3 évig elég jól megmarad rá a kereslet). Keress a piacon! Vállalkozó vagy!

Alul van elérhető podcast is a témában. Majd hallgasd meg!

Itthon? Néhány példa:

Óriási lehetőségeket látni.

Például a legtöbb ügyvéd nem tud cégbejegyzést csinálni úgy, hogy nincs jelen az ügyfél. Egy ügyvédi iroda mégis megoldotta a lehetetlent és most özönlenek hozzá az ügyfelek (jah igen, ettől a krízis ellenére vannak cégalapítások).

De láttam már pénzügyi tanácsadót, aki ráfeküdt a hitelmoratóriumra és arra készített egy ajánlatot, lead dömpingje van éppen.

Egy ózongenerátoros vállalkozó most vásárol új gépeket, már inkább bérbe adja őket, nem bírja a cége a kiszállásokat (tényleg vírusölő, kutatással alátámasztva).

Egy webfejlesztő gyorsan készít online megrendelő oldalt boltokban, úgy kapkodnak utána a cégek, fullon van… többet nem árulok el. De elmondom a mintát, amit már most alkalmazni tudsz! Egyébként is van 200 ötlet a Minneren, fusd át, gondold tovább, és csináld meg a lent bemutatott recept alapján. Úgyse fogom ám megállni, hogy 1 héten belül ne írjak egy ötletbörzét, de addig is nézd, legyél a publikus lista előtt! Sőt addigra már meglesz a te új piacod is.

Ne várj a csodára! Írd le, valósítsd meg bétában, teszteld és ami megy arasd le!

Amit csinálunk most és eszméletlenül felgyorsítja a folyamatokat.

Fontos! Ez máskor is így működhet, ilyen körülmények között viszont még jobban látjuk mire van aktuálisan igény, és azt sokkal könnyebben eladjuk.

A stratégia alapja: a lényeg, hogy 2-10 lehetőség közül megvan az, ami megy (egy egyszerű tesztelés után), és arra helyezzük a fókuszt, tövig nyomjuk a gázt. De a gázt már alig kell nyomni az első néhány nap után, mert olyan alacsony marketing költséggel szerezzük az ügyfelet. Ezt angolul fake door tesztnek hívják.

A megvalósítás:

  1. Rövid piackutatás, ötletelés után kiválasztasz néhány terméket, szolgáltatást, ami szerinted jó lehet (startup ötlet is lehet). De egyébként főleg gyorsan megoldható problémákat keresünk most, és arra egy terméket vagy szolgáltatást. Ha digitális dolog, akkor megnézzük, mi van már kész, amit egyből használni tudunk. Például: white label megoldások, MVP-hez (minimálisan működő termék) már elég megvásárolható rendszer…
  2. Készítesz mindegyikhez külön weboldalt, vagy egy weboldalon belül egy-egy külön aloldalt. Igen, kell szövegezés, legjobb ha egy landing page mintáját követed. Mutasd be a problémát, mutasd meg, mi oldja meg (terméked / szolgáltatásod), mutasd meg hogyan, írd le az ajánlatot….
    Megoldás lehet:
    – WordPress weboldal
    – Wix
    – Vagy a Minner még béta verziójú landing page készítője (ingyenes). Pont jó erre.
    Olvasd a Minner marketing cikkjeit, ha kell még inspiráció!: 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek
  3. ...és vidd rá a őket egyből a vásárlás gombra, vagy űrlapra. Tegyél rá számlálót (Amit csak te látsz. pl. bit.ly) , vagy űrlap esetén méred egyébként is a beérkező érdeklődők számát. Tehát nem kell kész üzleti modell, nem kell, hogy nálad legyen a termék, késznek lennie a szolgáltatásnak.
  4. A válasz oldal (vásárlás gomb után ahová eljutnak), vagy az űrlap kitöltése után kommunikáld le, hogy nemsokára felveszitek velük a kapcsolatot.
  5. Hirdesd be külön-külön Facebookon – kb. 5-10 000 forinttal!
  6. Ahol látod, hogy tényleg sokan kattintanak a vásárlás gombra, vagy kitöltik az űrlapot, na az lesz az igazi. Azonnal kezdd el megvalósítani, hogy el tudj nekik adni 1 héten belül, sőt már előrendelést is felvehetsz! Már 20-30 vásárlás gombra kattintás után egyébként kiderül.
  7. Tegyél rá már addig is egy gombot, hogy elővásárlást tudjanak csinálni, köss be valami online fizetési megoldást, online rendelési űrlapot, vagy ha webshopon keresztül lehet vásárolni a terméket, akkor webshop motor (Shoprenter, Shopify).
  8. Nyomd tövig a gázt! Amit már azonnal el tudsz adni, és kész termék / szolgáltatás, azt napokon belül add el (ahogy a fenti dologban kijött, hogy mi megy)! Csiszold közben az üzleti modellt!
    Ha nem jött össze még mindig, akkor keresd a lehetőségeket. Menj újra végig rajta! Kockázat nem sok, de a várható profit, ha betalálsz, most még nagyobb, mint átlagosan!
  9. Bővebben itt beszéltem róla, egy podcastot felvettem a témában.
    Spotify link, Apple Podcast link, vagy itt a cikkben:

Még nem késtél el!

Egyéb ötletek, inspiráció

Gondolkodhatsz bérgyártásban, több gyár is működik, azonnal sajátmárkás terméked lehet. Például kerestünk sza…. bérgyártót (dolgozz meg a válaszért, pont annyi pont van ott). Egy hét múlva már sajátmárkás terméket árult a vevő. Jah igen, 21 online konzultáción vagyok túl, gyorsan léptünk az ügyfeleknél. Fenn leírtam a receptet, még konzultációt sem kell venned, hogy megvalósítsd, vagy max utána.

Plusz segítség:

Fotó: Clark Tibbs / Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ahhoz, hogy a mindennapi munkád eredményes legyen, fontos, hogy a hatékonyságod minél inkább maximalizáld. Megérzésem szerint, mivel rengeteg feladatért te felelsz, általában multitaskingolsz, azaz egyszerre több dologra is koncentrálsz, nem beszélve arról, hogy az email-ek, chat üzenetek értesítő hangjai is folyamatosan megzavarják a figyelmedet. Minél több információt kell befogadnod, annál nagyobb kihívás fókuszálni egy-egy konkrét feladatra.

A kutatók azt javasolják, hogy minden egyes tevékenységre jelölj ki egy adott időszakot, azaz minden részfeladatot külön-külön végezz el, a multitaskingolást pedig csökkentsd le. Ezenfelül ha nem is alkalmaznád a POMODORO-technikát, próbáld kiiktatni a zavaró tényezőket arra az időszakra, amíg koncentrálnod kell a munkára!

Milán például annyira szétfolyt nemrég, mint a táblás csoki a tűző napon. Nem tudott a piactérre kellőképpen fókuszálni, így eldöntötte, hogy a pénteki napot ezentúl az IRE.HU-nak szenteli, ekkor nem foglalkozik mással.

Szükséged lenne egy kis flow-ra? Mi a flow? Hogyan lehetünk produktívabbak, hogyan tudunk folyamatosan teljesíteni. Megállíthatatlannak érzem magam!

MinnerInstant

Az utóbbi időben az IKEA termékei iránt kiugróan magas érdeklődés mutatkozott, ezt bizonyítja, hogy az előző pénzügyi évét 8,5%-os emelkedéssel zárta a svéd bútorgyártó vállalat. Azonban a megnövekedett kereslet, valamint az egész világot érintő logisztikai fennakadások miatt több hónappal meghosszabbodtak egyes termékek beszerzési ideje, ami a vásárlói panaszok számának emelkedését idézte elő.

A vállalat hiába emelte meg 10%-kal a szállítási kapacitását, így sem tudja teljes mértékben megoldani beszerzési, szállítási problémáit, így a megfelelő minőség és kiszolgálás megtartása érdekében 2022-től Európában várhatóan 5%-kal csökkenti árukészletét az IKEA, ami a kb 12 ezer darabos átlagválaszték esetében kb. 600 termék forgalmazásának megszűnését jelenti.

Kapcsolódó tartalom: Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul…

Forrás: G7.hu 1; G7.hu 2

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek