Amit most el tudsz adni, az 20-szor jobban fogy. Találd meg és arass! Így csináld! [podcast]

Mozgolódnak a Minner vállalkozók, üzleti ismerőseim. Bármilyen területről is legyen szó, a bevétel megcsappant 50 vagy akár 100%-ban is a vírus okozta leállások miatt. De több helyen is felfigyeltünk arra, hogy el lehet kapni a fogyasztó igényét, és ha az megvan, akkor 20-szor többet el tudsz adni ugyanannyi marketing költséggel. Sőt ennél még nagyobbat is láttam ügyfeleknél. Azt hinnéd először, hogy olyan piacon van akkor, amin eddig is volt. Nem! A legtöbbnél azt látom, hogy teljesen új, alig egy hét alatt váltott (ettől még visszatér a régire). A cél a vállalkozás életben tartása, munkatársak megtartása és mivel vállalkozók vagyunk, természetesen a profit.

+extra podcast a cikkhez kapcsolódóan (lejjebb)
+azonnal használható,
könnyen érthető üzleti recept
+példák

Úgy érzik a vállalkozók magukat, mintha újult erőt kapnának, a sokk után / közben. Eszméletlen gyorsan lehet és érdemes most lépni. A legtöbb cégnél a karácsonyi forgalom többszörösét látni.

Miért gyárt a Louis Vuitton parfüm helyett kézfertőtlenítőt? Vagy a Foxconn…

számítógép, elektronikai kütyük helyett egészségügyi maszkot és ruhát? Eszméletlen gyorsan váltottak a cégek, és olyan termékeket árulnak, amit eddig nem. Miért?

  • kiszámíthatatlan a környezet,
  • hasznosítják az infrastruktúrájukat (és így meg is tartják),
  • amit most el lehet adni, azon nagyobb a haszon, kevesebb a marketing, sales erőfeszítés

Nem azt mondom, hogy árulj maszkot! Persze az is jó ötlet, hanem más lesz itt! Nem azt mondom, hogy később is ezt csináld. A Louis Vuitton is visszatér majd a parfümhöz (bár 2-3 évig elég jól megmarad rá a kereslet). Keress a piacon! Vállalkozó vagy!

Alul van elérhető podcast is a témában. Majd hallgasd meg!

Itthon? Néhány példa:

Óriási lehetőségeket látni.

Például a legtöbb ügyvéd nem tud cégbejegyzést csinálni úgy, hogy nincs jelen az ügyfél. Egy ügyvédi iroda mégis megoldotta a lehetetlent és most özönlenek hozzá az ügyfelek (jah igen, ettől a krízis ellenére vannak cégalapítások).

De láttam már pénzügyi tanácsadót, aki ráfeküdt a hitelmoratóriumra és arra készített egy ajánlatot, lead dömpingje van éppen.

Egy ózongenerátoros vállalkozó most vásárol új gépeket, már inkább bérbe adja őket, nem bírja a cége a kiszállásokat (tényleg vírusölő, kutatással alátámasztva).

Egy webfejlesztő gyorsan készít online megrendelő oldalt boltokban, úgy kapkodnak utána a cégek, fullon van… többet nem árulok el. De elmondom a mintát, amit már most alkalmazni tudsz! Egyébként is van 200 ötlet a Minneren, fusd át, gondold tovább, és csináld meg a lent bemutatott recept alapján. Úgyse fogom ám megállni, hogy 1 héten belül ne írjak egy ötletbörzét, de addig is nézd, legyél a publikus lista előtt! Sőt addigra már meglesz a te új piacod is.

Ne várj a csodára! Írd le, valósítsd meg bétában, teszteld és ami megy arasd le!

Amit csinálunk most és eszméletlenül felgyorsítja a folyamatokat.

Fontos! Ez máskor is így működhet, ilyen körülmények között viszont még jobban látjuk mire van aktuálisan igény, és azt sokkal könnyebben eladjuk.

A stratégia alapja: a lényeg, hogy 2-10 lehetőség közül megvan az, ami megy (egy egyszerű tesztelés után), és arra helyezzük a fókuszt, tövig nyomjuk a gázt. De a gázt már alig kell nyomni az első néhány nap után, mert olyan alacsony marketing költséggel szerezzük az ügyfelet. Ezt angolul fake door tesztnek hívják.

A megvalósítás:

  1. Rövid piackutatás, ötletelés után kiválasztasz néhány terméket, szolgáltatást, ami szerinted jó lehet (startup ötlet is lehet). De egyébként főleg gyorsan megoldható problémákat keresünk most, és arra egy terméket vagy szolgáltatást. Ha digitális dolog, akkor megnézzük, mi van már kész, amit egyből használni tudunk. Például: white label megoldások, MVP-hez (minimálisan működő termék) már elég megvásárolható rendszer…
  2. Készítesz mindegyikhez külön weboldalt, vagy egy weboldalon belül egy-egy külön aloldalt. Igen, kell szövegezés, legjobb ha egy landing page mintáját követed. Mutasd be a problémát, mutasd meg, mi oldja meg (terméked / szolgáltatásod), mutasd meg hogyan, írd le az ajánlatot….
    Megoldás lehet:
    – WordPress weboldal
    – Wix
    – Vagy a Minner még béta verziójú landing page készítője (ingyenes). Pont jó erre.
    Olvasd a Minner marketing cikkjeit, ha kell még inspiráció!: 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek
  3. ...és vidd rá a őket egyből a vásárlás gombra, vagy űrlapra. Tegyél rá számlálót (Amit csak te látsz. pl. bit.ly) , vagy űrlap esetén méred egyébként is a beérkező érdeklődők számát. Tehát nem kell kész üzleti modell, nem kell, hogy nálad legyen a termék, késznek lennie a szolgáltatásnak.
  4. A válasz oldal (vásárlás gomb után ahová eljutnak), vagy az űrlap kitöltése után kommunikáld le, hogy nemsokára felveszitek velük a kapcsolatot.
  5. Hirdesd be külön-külön Facebookon – kb. 5-10 000 forinttal!
  6. Ahol látod, hogy tényleg sokan kattintanak a vásárlás gombra, vagy kitöltik az űrlapot, na az lesz az igazi. Azonnal kezdd el megvalósítani, hogy el tudj nekik adni 1 héten belül, sőt már előrendelést is felvehetsz! Már 20-30 vásárlás gombra kattintás után egyébként kiderül.
  7. Tegyél rá már addig is egy gombot, hogy elővásárlást tudjanak csinálni, köss be valami online fizetési megoldást, online rendelési űrlapot, vagy ha webshopon keresztül lehet vásárolni a terméket, akkor webshop motor (Shoprenter, Shopify).
  8. Nyomd tövig a gázt! Amit már azonnal el tudsz adni, és kész termék / szolgáltatás, azt napokon belül add el (ahogy a fenti dologban kijött, hogy mi megy)! Csiszold közben az üzleti modellt!
    Ha nem jött össze még mindig, akkor keresd a lehetőségeket. Menj újra végig rajta! Kockázat nem sok, de a várható profit, ha betalálsz, most még nagyobb, mint átlagosan!
  9. Bővebben itt beszéltem róla, egy podcastot felvettem a témában.
    Spotify link, Apple Podcast link, vagy itt a cikkben:

Még nem késtél el!

Egyéb ötletek, inspiráció

Gondolkodhatsz bérgyártásban, több gyár is működik, azonnal sajátmárkás terméked lehet. Például kerestünk sza…. bérgyártót (dolgozz meg a válaszért, pont annyi pont van ott). Egy hét múlva már sajátmárkás terméket árult a vevő. Jah igen, 21 online konzultáción vagyok túl, gyorsan léptünk az ügyfeleknél. Fenn leírtam a receptet, még konzultációt sem kell venned, hogy megvalósítsd, vagy max utána.

Plusz segítség:

Fotó: Clark Tibbs / Unsplash

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ezen nagyot mosolyogtam, tényleg zseniális húzás! 1 eurót fektettek cégekbe egészen alacsony részesedésért cserébe, 500 startupba fektetett így be a Unicor VC kockázati tőke társaság. Viszont ezzel elérte, hogy többször is egy lapon említsék őket nagyobb tőketársaságokkal, mert ezek a média egyébként is szeret írni, főleg ha unikornisok (gigantikus startup) lettek adott cégekből. És felsorolják kik is nyertek az üzleten.

A Unicor VC-től nem lehet azt a tényt elvenni, hogy olyan vállalatokba fektet, amelyek rövid időn belül 1 milliárd euróst értékelést érnek el. A Top kockázati tőkebefektetők között említik a céget mindig. Ez megnyitotta a kaput nekik már több helyen is.

Imádom az ilyet! És most ez többszörös hatású volt, mert márkaépítést is sikerült elérniük, nem csak figyelmet kapniuk.

Gerillamarketingről itt olvashatsz, sőt podcast is egyben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Haszon

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek