És még volt egy nehezítő tényező. A következő üzleti sikersztorik mögött mind nők állnak. Hazai üzleti körökben azt látjuk, hogy főleg férfi dominancia van, és nehezebb is nőként érvényesülni. 4 olyan vállalkozó sztoriját hoztam el, akik nemcsak díjat kaptak üzleti sikereik után, hanem olyan mintát adnak nekünk, amit minden vállalkozónak érdemes megfogadni. Itt van az első példa egyből: Szalai Dóri macaron birodalmat épített 8 év alatt, és már 25 fős csapat dolgozik neki. De folytassuk egy azzal idézettel, ami másik interjúalanyunk dr. Árvai Anita szemléletmódját legjobban lefedi:
Ne higgy annak, aki azt mondja, nem vagy rá képes! Ha van egy álmod, ne mondj le róla! Ha valaki nem tud valamit, azt szeretné, ha te sem tudnád. Ha akarsz valamit, tegyél érte! – Boldogság nyomában c. film
Igen, nehéz vállalkozni! Sok tényezős: legyen az a vevők, kell a jó termék, az online jelenlét, mindig legyél lelkes (vagy többségében), a fárasztó napok, a kudarctűrő-képesség csiszolása, közben fejlődnöd is kell, a piac változik, új piaci szereplők… A Minner és a Vodafone egy olyan videósorozatot álmodott meg, amiben nemcsak sikeres üzleti mintákat látsz, hanem megismerheted a vállalkozók digitális mumusait, amivel egyébként mindannyian küzdünk, és azt is, hogy ők ezt miként oldották meg.
Prémium desszertet árul Magyarországon, divatházként tekint a márkájára. Chez Dodo üzleti sztori
Ha a videó nem nyílik, meg, akkor kattints ide!
Szalai Dóri, a Chez Dodo Macaron manufaktúra megálmodója volt a vendégem abban a Vodafone-nal közös videósorozatunkban, amelyben vállalkozók digitális kihívásairól beszélgetünk. Az inspiráló interjúkat természetesen igazi minneres verzióban készítettem el, kifaggattam a vállalkozókat digitális mumusaikról és persze sikereikről is. A hobbiból indult a vállalkozás mögött folyamatos tudatos tervezést látunk. Érdemes megismerni, hogy Dóri mit és hogyan csinál.
Szalai Dóri, Chez Dodo vállalkozásának néhány sarokszáma, fontos információja
- 8 év
- 4 fővel indult, ma már 25 fó dolgozik a Chez Dodonál
- Több mint 100 féle macaron
- 27 ezer Instagram követő
- Nálam az interjúkban ő volt favorit!
Hobbiként indult a vállalkozás. Reklámügynökségi munka mellett keresett valami hobbit, ami lényegében relaxációs gyakorlat számára a stresszes napi 8-10 órák mellett. A macaron készítésében találta ezt meg, de több mint 1 év kellett, hogy tökéletes macaront tudjon készíteni. Ezért egészen Franciaországig ment, ott tanulta meg a macaron készítés csínját-bínját.
Miután sok munkatársának készített a reklámügynökségnél ilyen prémium édességet, úgy gondolta erre vállalkozást is létrehozhat.
Helyi üzlet nyitásába vágta a süteményes kanalát. Közben már elindította a Facebook marketingjét, ahol folyamatosan mutatták be az újabbnál-újabb macaronjaikat. A fogyasztok bepillantást kaptak hogyan készül a macaron, látták mi történik a konyhában. Már az elejétől bevonták a követőket, vásárlókat.
A személyes jelenlét, az hogy a márka mögött ott van Dóri sokat jelent a marketing eredményességben.
A digitális megjelenés a webshopban összhangban van a vállalkozással is.
Az online rendelés esetében a Wolt megkönnyítette a dolgukat a pandémia alatt, de a webshopjukból is lehet rendelni, amit ők maguk szállítanak ki.
Prémium desszertként is megmaradt a forgalom a pandémia ideje alatt. E mögött az a hatás van, hogy a vásárlókkal online és helyi üzletben is megvan a közvetlen kapcsolat, új “kollekciók” (ízek, dobozok) bevezetésével.
Miért nincs még 3 Chez Dodo? A likviditás fontos számukra, nem akarnak agresszív növekedési stratégiát alkalmazni.
A munkatársak a beosztást egy online platformon látják, követik. Továbbá az ellátáshoz, készletgazdálkodáshoz, szintén használnak digitális megoldást.
Közösségi médiában úgy látja a videós tartalmak tarolnak. Már próbálkoznak a Tiktokkal is, kísérleteznek, de főleg Instagramon van a fókusz.
Tanulságok Dóri, a Chez Dodo macaron manufaktúra sztorijából:
- Ha belelátnak a fogyasztók a napi munkába, sokkal nagyobb bizalmat szavaznak nekünk. Ezt online a legkönnyebb elérni.
- Fontos, hogy ugyanazzal az arculattal találkozzon a fogyasztó a helyi üzletben és az online értékesítés során is.
- A közösségi médiában, marketingben mindig kísérletezni kell.
- Hosszú idő, míg egy digitális rendszert megismerünk, de utána olyan, mintha lenne egy robot munkatársunk.
HALLGASD MEG A TELJES INTERJÚT!
További interjúk, hasznos tartalmak a Vodafone Business oldalon elérhetők: https://vodafone.hu/digitalismumus
A vásároktól az online eladásokig. A Bazsalikomoskert digitális sztorija
Ha a videó nem nyílik, meg, akkor kattints ide!
Teakészítő workshop. Te elmennél? És online részt vennél rajta? Megkapod a csomagod, de csak az első workshopon bonthatod ki. Mariann figyelemreméltó vállalkozást épít, nézzünk bele a működésébe!
Beh Mariann, a Bazsalikomoskert vállalkozásának néhány sarokszáma, fontos információja
- 15 000 Követő instagramon,
- napi 100 látogató a webshopjában
- 10 000 üveg teákeveréket adott már el
- 2 könyvet írt fűszernövény témában
A vállalkozás úgy indult, hogy kiment vásárokba (pl. karácsonyi) és ott értékesítette teakeverékeit. Ez annyira népszerű lett, hogy azonnal több viszonteladóra is szert tett. Fontosnak tartotta, hogy igazán szép csomagolásba tegye be ezeket a teákat.
Negyedévente befotózták a termékeket és akkor annyi kép készült, hogy több hónapra elég volt a közösségi média posztokhoz. Ezt érdemes ellesni Marianntól!
A viszonteladói értékesítés közben már elkezdte keresni gyűjteni, hogy milyen legyen a webshopja. Például azt is feljegyezte, hogy mit nem akar majd a weboldalán. Szerette volna, hogy egy könnyen használható, egyszerű webshop legyen.
A beszélgetés egyik fontos tanulsága, hogy: Törekedni arra, hogy mindig valami újjal találkozzon a weboldalon a látogató. Mariann odafigyel arra, hogy folyamatosan frissítse a weboldalát.
A pandémia előtt már több gyógynövény és teakeverék készítő workshopot is tartott. A lezárások idején online is tartott ilyen workshopokat, a vevők a hozzávalókat megkapták csomagban (dizájnos dobozban).
Másik fontos tanulsága: A közösségépítés online kezdődik, majd offline megerősítjük, és így varázsolunk visszatérő vásárlókat.
A videóinterjúban beszélgetünk még a hírlevélmarketingről, közösségi média hirdetésekről is.
Tanulságok Beh Mariann, a Bazsalikomos kert sztorijából:
- Negyedévente elég egy fotózást tartani, hogy utána több hónapnyi fotód legyen a marketinghez.
- A közösségépítés online kezdődik, majd offline megerősítjük, és így varázsolunk visszatérő vásárlókat.
- Online is lehet workshopot tartani, ami igazán újfajta webshop élményt is ad a fogyasztóknak.
- Törekedni arra, hogy mindig valami újjal találkozzon a weboldalon a látogató.
HALLGASD MEG A TELJES INTERJÚT!
További interjúk, hasznos tartalmak a Vodafone Business oldalon elérhetők: https://vodafone.hu/digitalismumus
Edzeni ingyen is lehet a webről. Dóri mégis eladja online edzéseit
Ha a videó nem nyílik, meg, akkor kattints ide!
Személyi edzőként több száz ember edzeni egyszerre? A megoldás természetesen az online. Minden fent van már a weben és mégis megveszik az emberek a közös edzéseket? Érdekes igaz? A következő vállalkozónak ezt sikerült megoldania! Debreczeni Dóri volt a vendégem abban a Vodafone-nal közös videósorozatunkban, amelyben vállalkozók digitális kihívásairól beszélgetünk. Az inspiráló interjúkat természetesen igazi minneres verzióban készítettem el, kifaggattam a vállalkozókat digitális mumusaikról és persze sikereikről is.
Debreczeni Dóri vállalkozásának néhány sarokszáma, fontos információja –
- 68 ezer követő Instagramon
- Hibrid edzésben egyszerre online és szabad levegőn is egyszerre tartott edzést. 70-en élőben, 120 fő online csatlakozott be.
- Személyi edző, 1/1-es edzésekkel és a fenti online és csoportos edzésekkel is
- A Garmin Running Club / futóklubot is vezeti
- Influencerként is megkeresik a szponzorok, mivel korábban marketinges volt (ez a szakmája is) a szponzorokat igazán ki tudja szolgálni
A pandémia miatt ő is elindult az online edzések világába. Látta, hogy többen próbálják megoldani például becsületkasszával a bevételszerzést, de ő úgy gondolta jobb fix összeget kérni mindezért. Ehhez persze pluszt kell nyújtani, és ő úgy gondolta, hogyha stream-elik, élőben közvetítik, akkor mindezt természetesen minél jobb minőségben tegyék. Jó kamera kellett, és még zenét is streamelték. Ezeknek a technikai hátterét közösen tanulták meg férjével. Ez egy befektetés is volt természetesen és sok-sok kutatás.
Sok külföldi magyar is becsatlakozott az online edzésekbe, így bővíteni tudta az ügyfélkörét, sőt olyanokhoz is eljutott, akikhez egyébként nem.
Az edzéseknél a motivációt is segíti az, hogy egy adott időpontban van az edzés, mert tudták magukat kötni hozzá. Az emberek a közösségért is fizettek.
A marketingnél bár erős az organikus tartalmakban, például Instagramon és Facebookon is, de Dóri hirdetni szokott a Facebookon is és emelett a Google hirdetéseknél. Amikor szezon van akkor még inkább rátapos a hirdetési keretekre (többet hirdet).
Mostani kihívás, hogy már több mint 7 éve frissítette a weboldalt. Egyik irány, hogy blogosítja, magazinosítja a weboldalát. Nem gyűjti az e-mail címeket, erre fel akar építeni egy e-mail marketing rendszert. Amivel ő is szenved, hogy erre hol tud időt szakítani.
Dóri az edzések mellett influencerként is tekint magára, szponzori megkereséseket folyamatosan kap. Szakmája marketinges, így ez sokat segít abban, hogy még jobban ki tudja szolgálni az ügyfeleket.
Tanulságok Debreczeni Dóri sikereiből:
- Bár már minden információ elérhető, az emberek mégis fizetnek azért, hogy egy közösséghez tartozzanak.
- Ha szezonod van, akkor igazán érdemes megnövelni a marketingköltést.
- Nincs olyan, hogy egy weboldal kész, mindig van mit frissíteni rajta.
- Vállalkozóként keresned kell az újításokat a saját területeden és az üzleti életben is.
- Nem indulhatunk ki önmagunkból, ha marketingről van szó.
HALLGASD MEG A TELJES INTERJÚT!
További interjúk, hasznos tartalmak a Vodafone Business oldalon elérhetők: https://vodafone.hu/digitalismumus
Vegán éttermet nyitott, de nem a trend miatt. Nehezített terep is volt az, hogy vidéken nyitotta. Veganeeta sztorija
Ha a videó nem nyílik, meg, akkor kattints ide!
Dr. Árvai Anita a Veganeeta Home vegán étterem megálmodója, alapítója. Én, Mándó Milán faggatom őket, természetesen igazi minneres verzióban. Anitának erős digitális jelenléte van, állandó kommunikációja országhatárokon túlról is bevonzza a vendégeket a Balatonalmádiban található étterembe. Mi a titka a jogászból lett étteremtulajdonosnak? Milyen digitális megoldásokat használ és milyen kihívásokkal szembesül éppen?
Dr. Árvai Anita vállalkozásának néhány sarokszáma – Veganeeta Home:
- 4 éve indította el a Veganeeta Home éttermét
- Több mint 700 értékelés a Google-ban
- 18 fős csapat áll Anita mögött
- 24 000 követő Instagramon
- A vendégek 70%-a nem vegán, a vendégei 90%-a nem helyi
A legérdekesebb szakmai szemmel a vállalkozásában az, hogy nem a vegán trend felfutása miatt indította el a vállalkozását, hanem a saját meggyőződéséből, saját tapasztalat miatt. Továbbá nem könnyítette meg a saját dolgát azzal, hogy Budapest helyett Balatonalmádiban hozta létre az éttermet. A vendégei 70%-a nem vegán és a vendégei 90%-a nem helyi. Ehhez bizony kellett a digitális jelenlét, hogy így be tudja vonzani az embereket. A Veganeeta Home egyfajta kapu a vegán étrend megismeréséhez. Már a posztjai felkeltik az érdeklődését az embereknek, de az étterembe jönnek rá a vendégek igazán, hogy a vegán ételek is vannak olyan finomak, mint a húsos ételek.
Úgy ért el sikereket a közösségi médiában, hogy ő magánemberként nem használja aktívan a Facebookot, Instagramot. Tehát csak céges, üzleti célra használja ezeket a csatornákat. A saját mindset-jét adja át a közösségi médiában, rengeteg üzenet kap. Igazi információforrás a témában. Chaten, e-mailben is kérdeznek tőle, de élőben is (az étteremben) beszélget a vendégekkel. Nagy kihívás megválaszolnia a sok üzenetet, Facebookon már letiltotta az üzenet küldési lehetőséget. Instagram és e-mail üzeneteket fogadják csak. Úgy oldják meg, hogy egy munkatárs besegít a válaszok írásába.
MÁS IS LEHET OLYAN JÓ, HANEM JOBB, MINT TE.
A delegálás egy nagy kihívás volt számára, először szinte mindent ő csinált. Ha ezt így folytatta volna, akkor olyan szinten merült volna már ki fizikailag, hogy ma már nem működne az étterem.
A Google fiókjában, a Google Cégemben (térkép) több mint 700 értékelése van. Kihívása most, hogy az étlap mindig frissen felkerüljön a weboldalra. Továbbá terve, hogy most már a Google Cégembe is ott legyen az étlap.
Tiktok csatornát is elindította, de még nincs magas elérése, még tanulja, még barátkozik vele. Úgy gondolja el fog jönni az az idő, amikor már külsős marketingeseknél az ajánlataikban is szerepelni fog a Tiktok marketing.
Tanulságok Veganeeta, Dr. Árvai Anita sztorijából:
- Mindegy hogy hol van a vállalkozásod, el lehet érni, hogy eljöjjenek hozzád. Ebben Anitának a közösségi média segített.
- Az emberek szomjaznak az információra. Aki ezt megadja nekik sikert érhet el. Ennek legkönnyebb módja az internet
- Nem fontos magánemberként bújnod a közösségi médiát, hogy cégként sikert érj el.
- Ahhoz, hogy aktívan és sikeresen tudj kommunikálni a közösségi médiában, add önmagad. Ettől leszünk hitelesek, emiatt tud igazán épülni a márkánk.
HALLGASD MEG A TELJES INTERJÚT!
További interjúk, hasznos tartalmak a Vodafone Business oldalon elérhetők: https://vodafone.hu/digitalismumus
Fotó: Envato License