KezdőlapGazdaság és üzletApple, Xiaomi, Volkswagen így használja az eseménymarketinget. És te?

Apple, Xiaomi, Volkswagen így használja az eseménymarketinget. És te?

-

Az event marketing (eseménymarketing) egy rendkívül erős marketingkommunikációs eszköz, melynek fő célja nem a helyszíni eladás; a fókuszban sokkal inkább a márkaimázs kialakítása, a márka építése áll, amely hosszú távon támogatja többek között az eladást is. Az eseménymarketinget nagy sikerrel alkalmazzák kisebb-nagyobb vállalatok egyaránt, a külföldi és magyar példák mellett pedig írunk arról is, hogyan tudod a márkádat képviselni és promózni, amennyiben ezt a marketingeszközt beépítenéd a céged stratégiájába.

Apple Event

Az Apple minden év szeptemberében megrendezi saját, nagy volumenű rendezvényét, ennek során bemutatják legújabb termékeiket. A rendezvényt töretlen hype fogadja, előtte és utána is szinte kivétel nélkül minden médiaoldal ír róla. Egyébként az eseményt élőben közvetítik, és emberek milliói nézik kíváncsian, Tim Cook milyen újdonságokkal áll elő, leginkább az iPhone tekintetében.

Az Apple marketingjének egyik nagyon fontos eleme a szeptemberi termékbemutató esemény, a márkahű rajongók nemcsak hogy nagy érdeklődéssel figyelik a közvetítést, de rögtön meg akarják venni az újdonságokat, így nem csoda, hogy megrohamozzák a boltokat a termékek megjelenésekor.

Az Apple marketinges csapata mindent megtesz annak érdekében, hogy az eseményüknek nagy visszhangja legyen:

  • Habár hónapokkal a rendezvény előtt nem lehet nagyon pontosan megjósolni az időjárást, a vállalat igyekszik olyan napra időzíteni az eseményt, amikor a legkisebb esély van a rossz időre. Ha süt a nap, kellemesen meleg a levegő, az emberek kedve is jobb, így vélhetően vidáman várják az esemény kezdetét.
  • Tudatos szó- és kifejezéshasználat: ez azt jelenti, hogy az eseményen a storytellinget nagyon tudatosan alkalmazzák az előadók, és igyekeznek mondandójukat minél színesebbé tenni olyan melléknevek használatával, mint „exciting, stunning, glorious, brilliant, the most…” és még hosszasan lehetne sorolni.
  • A vizuális elemeket mesterien alkalmazzák, például különleges, élénk színeket használnak a prezentációban.
  • Tudatosan választják ki a hangokat és a zenét, hogy tökéletes összhangban legyenek

Az almás cég marketingje etalonnak számít a szakmában, így nem véletlen, hogy egyik nagy versenytársa is hasonló marketinget kezdett el alkalmazni (vagy inkább lemásolni?). A Xiaomi-t már felhoztuk jó példaként, amikor a termékleírásokról ejtettünk szót, de nem csak ebben igyekezett az Apple által már jól bevált eszközöket alkalmazni: saját termékbemutató eseményt szervezett, ráadásul szintén szeptemberben.

IAA Mobility

Az International MobilityShow Germany a világ legnagyobb autókiállító rendezvénye, ami legelőször 1897-ben lett megrendezve, akkor még mindössze nyolc kiállított autóval. A minden második évben lebonyolított rendezvénynek Németország ad otthont, az autógyártók számára ezen az eseményen való részvétel mondhatni kötelező, számtalanszor ezt az alkalmat szánják legújabb technológiás autóik premierjére, mivel a sajtó nagy figyelemmel kíséri az eseményt.

Forrás: IAA.DE

NetPincérből foodpanda

A több, mint két évtizede létező, magyar alapítású vállalkozást már 2016-ban felvásárolta a Delivery Hero, azonban a NetPincér nevet akkor még meghagyták, most azonban az egységesítés miatt a más országokban már jól ismert foodpanda névre keresztelik át. A névváltoztatás alkalmával egy eseményt szerveztek, melyre meghívtak celebeket, sajtósokat. A Viva Comet-re hajazó eseményt élőben közvetítették a Facebook-on, egy újságíró pedig folyamatosan kérdezgette a jelenlévőket többek között étkezési szokásaikkal kapcsolatban, és pár percenként egy kuponkódot skandált, amellyel olcsóbban rendelhettek ételt az esemény ideje alatt a közvetítés nézői.

Webshippy Next’21

A fulfillment-tel és dropshipping-gel foglalkozó Webshippy júniusban szervezett saját eseményt, ahol bemutatták a Webshippy termékfejlesztéseit, a cég jövőbeni terveit.

Hogyan képviselheted a márkádat egy rendezvényen?

  • RÉSZTVEVŐ / LÁTOGATÓ: amennyiben nem dolgozol nagy marketingbüdzséből, valamint az iparágadban / szegmensedben vannak bejáratott kiállítások, rendezvények, konferenciák stb., képviselheted a márkádat saját standdal, vagy akár jelentkezhetsz előadónak is. Természetesen már az is jó, ha első lépésként – például piackutatás gyanánt – csak látogatóként veszel részt az adott rendezvényen. Végighallgathatod az előadásokat, beszélgethetsz szakértőkkel, osztogathatsz névjegykártyát, bővítheted a kapcsolati hálódat, de akár új, rátermett munkatársat is találhatsz.
  • TÁMOGATÓ: ha nagyobb büdzséből dolgozol, lehetsz egy esemény (fő) szponzora, így a márkád megjelenik a plakátokon, reklámokban is. A márkaismertséged nő, az emberekben jobban tudatosul, mivel is foglalkozik a céged. Ez az, ami hosszú távon már nagyobb mértékben hozzájárulhat ahhoz, hogy a te termékedet vagy szolgáltatásodat válasszák a résztvevők, miután a vásárlási szándékuk realizálódott.
  • ESEMÉNYSZERVEZŐ: ha pedig úgy érzed, képes lennél egy saját rendezvényt létrehozni – és most ne gondolj egyből a grandiózus Hungexpo-s eseményekre -, érdemes lehet ezen is elgondolkodnod. A Webshippy-s példához hasonlóan minden évben bemutathatod az új termékeidet, termékfejlesztéseket, de ha még nincs a vállalkozáshoz köthető közösséget összetartó esemény, összefoghatod őket és a márkáddal lehetsz az esemény házigazdája. Ebben az esetben te felelsz mindenért, te állítod össze a programokat, szerezhetsz támogatókat, sőt, akár extra profitra is szert tehetsz, viszont jóval nagyobb felelősség is hárul rád.

A COVID-19 habár keresztbe tett a rendezvényeknek és expóknak, az emberek már kezdenek visszaszokni a világjárvány előtti állapothoz, fokozatosan újra megtelnek a rendezvényközpontok. Amennyiben a vállalkozásod népszerűsítéséhez nem feltétlenül szükséges a fizikai kontaktus, számításba veheted az online formátumot; vagy a hibrid-megoldást, azaz a személyes találkozó mellett az eseményt élőben közvetítheted.

Hogyan lehet felhívni magadra a figyelmet egy rendezvényen?

  • Az érzékszerveknek kedvező figyelemfelhívó stand megalkotása (például többször találkoztam már olyan standokkal, ahol témától függetlenül osztottak pattogatott kukoricát vagy kávét, és az illatok messziről érezhetőek voltak, ami odacsábította a résztvevőket)
  • osztogathatsz termékmintát, vagy kuponkódot (amivel mérheted az eseményből származó eladásokat is!)
  • bemutathatod az új termékeidet, termékfejlesztéseidet
  • ötvözheted az eseménymarketinget az influencer marketinggel: ha például konyhai eszközöket értékesítesz, a szakma nagy nevei (pl. Fördős Zé, Borbás Marcsi) élesben is tesztelhetik a termékeket, vagy – megfelelő büdzsével – képviselhetik a márkádat.

Miért jók az események?

Nagyon sok pozitív előnyöd származhat abból, ha saját eseményt szervezel, vagy csatlakozol olyan bejáratott rendezvényekhez, amelyekhez a vállalkozásod valamilyen formában köthető. A rendezvények segítenek a márkád népszerűsítésében, a reputáció növelésében, a vállalkozásod PR-jában, a céged üzenetének és filozófiájának kommunikálásában.

További előnyei lehetnek még például:

  • Az esemény előtt és után is küldhetsz hírlevelet, sajtóközleményt. Sőt, a rendezvény ellát téged rengeteg tartalommal, amit hónapokig használhatsz például a közösségi média kampányaidhoz. Ne felejts el fotót, videót készíteni / készíttetni!
  • A munkatársaknak a rendezvény egy fontos határidő is lehet egyben, ez pedig még inkább motiválhatja, összetarthatja őket.
  • Az eseményeken jelen lehet a szakma „krémje”, így rendkívül fontos kapcsolatépítés és eszmecsere szempontjából. Ha pedig a résztvevők a célcsoportod tagjai, ajánlhatod magad vagy piackutatást végezhetsz.
  • Saját rendezvény szervezésével megteremheted akár a saját „szezonodat” is, ami tovább növeli a márkád értékét.
  • Az étkezéssel egybekötött rendezvényekre nagyobb eséllyel mennek el a sajtó képviselői, így ha sajtótájékoztatót tartanál, érdemes ezt például sajtóreggeli formájában megszervezni. Ha több médiamunkatárs vesz részt a reggelin, nagyobb eséllyel kerülhetsz be „ingyen” a médiába.

Tetszett? Olvasd el az alábbi tartalmakat is!

Forrás: brandminds.ro, IAA.de

Borítókép: Apple

Gyimesi Károly
Gyimesi Károly
Kommunikáció és médiatudomány szakon végeztem, jelenleg marketing mesterdiplomámat szerzem angol nyelven. A Minnernél hamar be lettem dobva a mélyvízbe: számos üzleti konzultáción segítettem Milánnak, több százezer forint értékben indítottam el marketingkampányokat, ezekhez sok segítséget nyújtottak a MinnerAkadémia képzései is. Jelenleg a tartalomkészítés a fő feladatom. Részt veszek a Minner víziójában, azaz munkámmal segítem, hogy a vállalkozók, cégek még sikeresebbek legyenek.

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek