Lehetséges ez? Vagy mi ez? Volt már olyan veled, hogy rengeteg feladat gyűlt éppen össze és fogtad a fejed, hogy bárcsak elosztottad volna? Hiszen beosztva csak napi pár perc lett volna… Hát igen, legyen bármennyire is pedáns az ember, ez bizony néha megesik. Vagy amikor látod azt, ahogy valaki más – akár egy ismerősöd – irgalmatlan teljesítményt nyújt, mintha egyszerre több ember munkáját végezné. Vajon hogy csinálja? A vállalkozásokban nap mint nap fordul elő olyan dolog, amit egyébként meg kellene csinálni, de valamiért halogatjuk, pedig ha csak picit javítunk egyes dolgokon, folyamatokon, napi 1%-ot is nyerhetünk, ami a végén bizony több száz százalék haszonban összpontosul. Láttad már ezt az ábrát?
A példa itt van előttünk
Figyelem! Mielőtt elolvasod ezt a kutatással alátámasztott izgalmas és hasznos cikket: a napi 1%-hoz kapcsolódóan küldetéseket osztunk meg minden munkanapon, a teljes listát a minner.hu/kuldetes oldalon éred el.
Dave Brailsford a Team Sky kerékpárcsapat vezetőjének a filozófiája a „marginal gains”. Az elmélete az, ha mindennap csak 1%-kal javítjuk a teljesítményünket, ha tudunk javítani valami kis apróságban, akkor rövid időn belül sikereket érhetünk el. Ezt ő a csapatában olyan tökéletesre fejlesztette, hogy szinte a semmiből többszörös bajnok csapatot csinált (pl. 2012 és 2017 között, 6 éven keresztül 5-ször az ő csapatuk vitte el a trófeát, Froome és Wiggins). Hogyan? A táblázat alatt folytatom.
Az elmúlt tíz év Tour-bajnokai
2007: Alberto Contador (spanyol)
2008: Carlos Sastre (spanyol)
2009: Contador
2010: Andy Schleck (luxemburgi)
2011: Cadel Evans (ausztrál)
2012: Bradley Wiggins (brit) – Team Sky
2013: Christopher Froome (brit) – Team Sky
2014: Vincenzo Nibali (olasz)
2015: Froome – Team Sky
2016: Froome – Team Sky
2017: Froome – Team Sky
A recept:
Dave, a kerékpárcsapat vezetője mindenen javít, amin csak tud. Szerinte elég, ha csupán 1%-kal is, de amin lehetséges, próbáljunk meg javítani. Számításba vettek mindent, és fejlesztettek is mindenen. Például:
- Úgy alakították ki a sportolók ruháját, hogy az számukra kényelmesebb legyen, kellemesebb anyagból készüljön.
- Versenyzőik számára minden hotelbe saját párnát és takarót visznek, hogy mindig a már általuk megszokott ágyneműben aludhassanak, de az étrendjüket is folyamatosan javították.
- Sportolóik számára egyénre szabott kerékpárnyergeket alakítottak ki.
Ezeket folyamatosan alakították ki és tesztelték le. 2009-ben a vezetőség azt a célt tűzte ki, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően a csapatuk 5 éven belül bajnoki címet szerez. A kitűzött céljuk három év múlva teljesült, sőt azóta uralják a Tour de France-t.
Így tudod ezt a módszert használni te is a mindennapokban
Általában túlbecsüljük egy adott esemény fontosságát (pl. a cég életében egy fordulópont), míg alábecsüljük a sok kicsit, rendszeres változást, vagy a (jelentéktelen) pillanatnyi döntés fontosságát. Na nem kell megijedni, sokkal egyszerűbb, mint ahogy most leírtam.
A lényeg az, hogy folyamatosan, ahol csak tudod, javítsd, fejleszd a céged, a folyamataidat, termékedet, ajánlatodat, mert ezek később összességében nagy javulást fognak eredményezni. Mire gondolok konkrétan? Pontokba szedtem néhány példát:
- 0. ötlet: Napi 1%-os tippeket, küldetéseket osztunk meg a Minner Instantban! Keresd a posztokat, küldetéseket!
- A Facebook és Google Ads hirdetések optimalizálása, pl. új szövegek használata.
- Egy-két új landing (promóciós) oldal változatot beüzemelsz vagy letesztelsz.
- Egy-egy dolgot kiszervezel, pl. szövegírás.
- Megpróbálsz csökkenteni a havi rendszeres kiadásaidon, pl. kedvezőbb telefonos díjcsomagot választasz.
- Egy folyamatot automatizálsz, mondjuk számlázóprogramot kezdesz használni.
- Produktivitás növelése, folyamatok javítása, pl. vásárlási adminisztráció, vásárlókkal való kommunikáció fejlesztése.
Ha ezeket megvalósítod, vagy ezekhez hasonló dolgokban egy kis fejlődést viszel véghez nap mint nap, akkor növelheted céged teljesítményét, sikerességét.
Én a Minnernél ezt a következőképpen alkalmazom: minden egyes újabb rendezvény szervezésénél egy-egy dolgot javítottam, hozzátettem. Például az eseményeken hostessek segítik a munkámat, a jegyeladásokat automatizáltam (online számlázás, bankkártyás fizetési mód). A MinnerAkadémia videós oktatásnál a videók minőségén javítottam saját stúdió használatával. De például egy erősebb, jobb teljesítményű laptop is hozzájárult, hogy gyorsabban elkészüljenek a videók (vágás, renderelés). A következő ilyen kis változás most a hangszintek (hangerő) optimalizálása lesz. Összességében ezek csupán apró dolgok változtatását jelentik, mégis együtt egy nagy pozitív változást eredményeznek.
Forrás: 24.h , Harvard Business Review
Fotó: jamesclear.com, Envato License