Arrébb teszel egy gombot, 1 millió forint. Bemész a bankba, 100 000 forint

Lehetséges ez? Vagy mi ez? Volt már olyan veled, hogy rengeteg feladat gyűlt éppen össze és fogtad a fejed, hogy bárcsak elosztottad volna? Hiszen beosztva csak napi pár perc lett volna… Hát igen, legyen bármennyire is pedáns az ember, ez bizony néha megesik. Vagy amikor látod azt, ahogy valaki más – akár egy ismerősöd – irgalmatlan teljesítményt nyújt, mintha egyszerre több ember munkáját végezné. Vajon hogy csinálja? A vállalkozásokban nap mint nap fordul elő olyan dolog, amit egyébként meg kellene csinálni, de valamiért halogatjuk, pedig ha csak picit javítunk egyes dolgokon, folyamatokon, napi 1%-ot is nyerhetünk, ami a végén bizony több száz százalék haszonban összpontosul. Láttad már ezt az ábrát?

A példa itt van előttünk

Figyelem! Mielőtt elolvasod ezt a kutatással alátámasztott izgalmas és hasznos cikket: a napi 1%-hoz kapcsolódóan küldetéseket osztunk meg minden munkanapon, a teljes listát a minner.hu/kuldetes oldalon éred el.

Dave Brailsford a Team Sky kerékpárcsapat vezetőjének a filozófiája a “marginal gains”. Az elmélete az, ha mindennap csak 1%-kal javítjuk a teljesítményünket, ha tudunk javítani valami kis apróságban, akkor rövid időn belül sikereket érhetünk el. Ezt ő a csapatában olyan tökéletesre fejlesztette, hogy szinte a semmiből többszörös bajnok csapatot csinált (pl. 2012 és 2017 között, 6 éven keresztül 5-ször az ő csapatuk vitte el a trófeát, Froome és Wiggins). Hogyan? A táblázat alatt folytatom.

Az elmúlt tíz év Tour-bajnokai

2007: Alberto Contador (spanyol)
2008: Carlos Sastre (spanyol)
2009: Contador
2010: Andy Schleck (luxemburgi)
2011: Cadel Evans (ausztrál)
2012: Bradley Wiggins (brit) – Team Sky
2013: Christopher Froome (brit) – Team Sky
2014: Vincenzo Nibali (olasz)
2015: Froome – Team Sky
2016: Froome – Team Sky
2017: Froome – Team Sky

A recept:
Dave, a kerékpárcsapat vezetője mindenen javít, amin csak tud. Szerinte elég, ha csupán 1%-kal is, de amin lehetséges, próbáljunk meg javítani. Számításba vettek mindent, és fejlesztettek is mindenen. Például:

  • Úgy alakították ki a sportolók ruháját, hogy az számukra kényelmesebb legyen, kellemesebb anyagból készüljön.
  • Versenyzőik számára minden hotelbe saját párnát és takarót visznek, hogy mindig a már általuk megszokott ágyneműben aludhassanak, de az étrendjüket is folyamatosan javították.
  • Sportolóik számára egyénre szabott kerékpárnyergeket alakítottak ki.

Ezeket folyamatosan alakították ki és tesztelték le. 2009-ben a vezetőség azt a célt tűzte ki, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően a csapatuk 5 éven belül bajnoki címet szerez. A kitűzött céljuk három év múlva teljesült, sőt azóta uralják a Tour de France-t.

Így tudod ezt a módszert használni te is a mindennapokban

Általában túlbecsüljük egy adott esemény fontosságát (pl. a cég életében egy fordulópont), míg alábecsüljük a sok kicsit, rendszeres változást, vagy a (jelentéktelen) pillanatnyi döntés fontosságát. Na nem kell megijedni, sokkal egyszerűbb, mint ahogy most leírtam.
A lényeg az, hogy folyamatosan, ahol csak tudod, javítsd, fejleszd a céged, a folyamataidat, termékedet, ajánlatodat, mert ezek később összességében nagy javulást fognak eredményezni. Mire gondolok konkrétan? Pontokba szedtem néhány példát:

  • 0. ötlet: Napi 1%-os tippeket, küldetéseket osztunk meg a Minner Instantban! Keresd a posztokat, küldetéseket! 
  • A Facebook és Google Ads hirdetések optimalizálása, pl. új szövegek használata.
  • Egy-két új landing (promóciós) oldal változatot beüzemelsz vagy letesztelsz.
  • Egy-egy dolgot kiszervezel, pl. szövegírás.
  • Megpróbálsz csökkenteni a havi rendszeres kiadásaidon, pl. kedvezőbb telefonos díjcsomagot választasz.
  • Egy folyamatot automatizálsz, mondjuk számlázóprogramot kezdesz használni.
  • Produktivitás növelése, folyamatok javítása, pl. vásárlási adminisztráció, vásárlókkal való kommunikáció fejlesztése.

Ha ezeket megvalósítod, vagy ezekhez hasonló dolgokban egy kis fejlődést viszel véghez nap mint nap, akkor növelheted céged teljesítményét, sikerességét.

Én a Minnernél ezt a következőképpen alkalmazom: minden egyes újabb rendezvény szervezésénél egy-egy dolgot javítottam, hozzátettem. Például az eseményeken hostessek segítik a munkámat, a jegyeladásokat automatizáltam (online számlázás, bankkártyás fizetési mód). A MinnerAkadémia videós oktatásnál a videók minőségén javítottam saját stúdió használatával. De például egy erősebb, jobb teljesítményű laptop is hozzájárult, hogy gyorsabban elkészüljenek a videók (vágás, renderelés). A következő ilyen kis változás most a hangszintek (hangerő) optimalizálása lesz. Összességében ezek csupán apró dolgok változtatását jelentik, mégis együtt egy nagy pozitív változást eredményeznek. 

Forrás: 24.h , Harvard Business Review
Fotó: jamesclear.com, Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek