Amikor meglátod, hogy milyen forgalomnövelésre képes az e-mail marketing, akkor egyből elfelejted azt a tévhitet, hogy az emberek már nem olvasnak e-maileket. A célunk, hogy a hazai példákkal hozzuk meg a kedvedet ennek a marketingcsatornának a beüzemelésére. Az e-mail marketinggel kapcsolatban olyan vendégeket hívtam, akik óriási összegeket termelnek e-mailekkel ügyfeleiknek. Pörzsölt Mónival és Boros Lajossal beszélgettem, akik a PinX Marketing ügynökséget vezetik, továbbá a MinnerAkadémia e-mail marketing mesterkurzus oktatói is egyben, vagyis szakértőink. Lássuk, milyen eredményeid lehetnek e-maileket küldve a vevőknek, érdeklődőknek!
Podcast hanganyaga
Spotify-on itt érhető el, Apple Podcast-ben itt érhető el, vagy az alábbi lejátszón keresztül.
A podcast leirata, rövid vázlata
Pörzsölt Móni és Boros Lajos cége: PinX Marketing
E-mail marketing képzéseink:
- Webshopoknak: Az e-mail marketing kurzusuk a MinnerAkadémián: E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak
- Minden cégnek: Hírlevél és e-mail marketing képzés
„Senki nem olvas e-maileket” – biztosan te is hallottad már ezt a tévhitet, sőt akár te is gondoltál már erre. Az e-mail marketing az egyik leghivatalosabb kommunikációs csatorna. Bár temették már többször az e-mail marketinget, de nemhogy csökken, növekszik az e-mail fiókok száma.
Az emberek 49%-a szeretne promóciós levelet kapni a kedvenc márkáitól.
Leiratkozás opció ott van az embereknél, mégsem az történik, hogy 10%-a leiratkozik az e-mail kiküldése után, bőven 0,1% alatt van a leiratkozási arány a teljes e-mail listához képest egy-egy levél kiküldése után.
Érdekesség: A statisztikák szerint a címzettek előbb nézik meg azt, hogy kitől kapják a levelet és csak utána a tárgymezőt.
Az e-mail marketingben az a jó, hogy láthatatlan marketing folyamataid lehetnek, így elrejtheted a marketing tevékenységed a konkurencia elől.
A webshoposok nem küldenek hírlevelet, miközben számottevő forgalom származik belőle. A PinX saját felmérése alapján,
- 35%-a a webshopoknak nem küld hírlevelet,
- 26%-a hektikusan küld ki levelet,
- 24%-a heti egyszer,
- 15%-a rendszeresen (mielőtt ügyfeleik lesznek, akkor átesnek egy felmérésen az érdeklődők).
A leiratkoztatás, az e-mail adatbázis tisztítása, karbantartása fontos terület, hogy még hatékonyabb forgalmunk legyen az e-mailekből.
Kosárelhagyás: A webshoposok szenvednek ezzel, és általában csak egy e-mailt küldenek ki, ha küldenek. A statisztikák alapján 69%-kal több forgalmat hoz, hogyha három e-mailt is kap az érdeklődő a kosárelhagyás után. Az e-mail marketing nemcsak a promócióról szól, hanem valójában az embereknek még több információ kell a vásárláshoz, döntéshez, hiszen még nem tette le mellettünk a voksát.
Újravásárlást is tudsz generálni e-mail marketinggel, tovább gondolj bele 100 weboldal látogatóból 1-2 vásárol általában, tehát 98-99 nem. Fogjuk meg őket!
40-60 óra felépíteni egy szerteágazó, komplex e-mail marketing rendszert, ez 2-3 hónap alatt teljesíthető. A podcastben olyat mondanak Lajosék, hogy már 1-2 hét alatt 15%-os forgalomnövekedést el lehet érni az e-mail marketing bevezetéssel. (35. perc után beszélünk erről).
A forgalom 30-50%-a is jöhet e-mail marketingből, erről számoltak be Lajosék, mind magyar példák alapján.
Hallgasd meg bővebben a podcastot, nem írtunk le mindent!
E-mail marketing képzéseink:
- Webshopoknak: Az e-mail marketing kurzusuk a MinnerAkadémián: E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak
- Minden cégnek: Hírlevél és e-mail marketing képzés