Kezdőlap Digitális ninja Átütő prezentáció készítése gyorsan és egyszerűen, Canva-val

Átütő prezentáció készítése gyorsan és egyszerűen, Canva-val

-

Egyetem, munkahely, konferenciák. A prezentációk az élet számtalan területén körbevesznek bennünket, azonban csupán a látottak-hallottak töredékét tudjuk később is visszaidézni. A jó prezentációhoz kulcsfontosságú az előadó megjelenésén, előadásmódján kívül még a dizájnos prezentáció, ami segít a résztvevőknek abban, hogy az üzenetet minél könnyebben befogadják, ideális esetben pedig később is emlékezzenek rá. A Canva.com online képszerkesztőről többször írtunk már a Minneren, most pedig megmutatjuk, hogyan tudsz gyorsan és egyszerűen olyan prezentációkat készíteni, ami nem a többség által használt PowerPoint-sablonokra épül, ezáltal műveddel kitűnhetsz a tömegből.

Összefogott a Minner és Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Te is legyél innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk hogyan kell. 

Milyen esetekben érdemes prezentációt készítened?

  • Értékesítés során a leendő vevőknek érdemes prezentációt készíteni, melyben el tudod magyarázni a főbb funkciókat, a termékedből származó előnyöket. Ez érvényes B2C-nél, de leginkább B2B esetében ajánlatos.
  • Bármilyen belső és külső meetingnél a prezentációval össze lehet foglalni a megbeszélni kívánt témát, de segítséget nyújthat a munkatársaknak, például egy új szoftver bevezetésénél
  • Pitch-ek során, ha például befektetőt keresel egy ötletedhez
  • Akár még PDF formátumban letölthető prezentációt is készíthetsz, amit aztán könnyen elküldhetsz ezután bárkinek e-mailben, vagy megoszthatod felhőn keresztül.

A Canva felületére való bejelentkezés után írd be a keresőbe, hogy „presentation”, vagy „prezentáció”, attól függően, milyen nyelven használod az oldalt. Ha például esküvőszervezéssel foglalkozol, írd még a szó mellé, hogy „wedding”, vagy ha üzleti témájú prezentációt készítenél, akkor a „business” vagy „marketing” szavakkal találhatsz relevánsabb sablonokat. Ahogyan már a képeknél is megszokhattad, milliónyi sablon közül választhatod ki azt, amelyik leginkább illik a prezentációd témájához. A képernyő bal oldalán egyéb szűrőket lehet aktiválni, amivel még pontosabban lehet szűkíteni a sablonkeresést téma, szín, stílus alapján.

Miután sikerült kiválasztani a megfelelő sablont, kezdődhet a szerkesztés. A szerkesztőpanel ugyanúgy épül fel, mint a képszerkesztőnél, így ha ezt még nem ismernéd, nézd át a Canva képszerkesztésről szóló digitális ninja cikkünket.

A sablon diáit teljesen személyre lehet szabni, értem ezalatt a színeket, alakzatokat, betűtípust és méretet, az elemeket. Az alábbi dia alapját a fenti sablon borítója adta, amin megváltoztattam a színeket, a szöveget, és a villanykörtét egy nindzsára cseréltem.

További oldalakat kétféleképpen tudsz hozzáadni: vagy a „+Add Page”-re kattintasz, vagy visszakattintasz a „Templates”-re, ahol az általad kiválasztott sablon összes diáját eléred, és egy kattintással beillesztheted:

Amennyiben szeretnél egyedibb hátteret, keverhetsz ki saját színt, de akár használhatod a Canva által nyújtott háttereket is, melyeket a bal oldali panel “Background” gombjára kattintva hívhatod elő:

Bármelyik háttérre kattintasz, automatikusan beilleszti azt az aktuálisan szerkesztett diába. Ha létrehoztál egy olyan sablondiát, amelyet többször használnál, egyszerűen sokszorosíthatod az adott oldalt az alábbi gombra kattintva:

A Canva Pro felhasználói számára elérhető a „Background remover”, azaz a háttéreltávolítás, ami a szoftver egyik legjobb funkciója. Segítségével embereket, termékeket ábrázoló képek hátterét tudod eltávolítani, majd a kivágott alakzatot beilleszteni a diába:

A prezentációk diáin az esetek nagy részében pénzügyi jelentéseket, diagramokat is meg kell jeleníteni. Amennyiben egy egyszerűbb diagramról van szó, létrehozhatod azt a Canva-val, sőt, a program még azt is lehetővé teszi, hogy az adatokat átszippantsd a Google Táblázatokból.

Végül, de nem utolsó sorban animálhatod a diát és annak elemeit az „Animate” gombra kattintva, ami megnyitja az effektek panelt. A Pro előfizetőknek itt is több jár, több effekt közül tudnak választani, a prémium funkciókat korona jelzi. Ha nincs prémium előfizetésed, az alapeffekteket ettől függetlenül használhatod, persze csak ha szükségesnek érzed.

A „Page Animations” gombra kattintva az egész diát animálhatod, de ha rákattintasz egy konkrét elemre, külön is tudsz effektet hozzárendelni.

Miután elkészültél a prezentációval, lementheted a munkádat több fájlformátumban (PNG, JPEG, PDF), vagy előadhatod a Canva-n keresztül is a “Present” gombra kattintva.

Most, hogy a prezentációkészítés alapjait átnéztük, igyekeztem összeszedni pár gondolatot annak érdekében, hogy minél igényesebb és átláthatóbb prezentációval támogasd meg a mondanivalódat:

  • Törekedj arra, hogy a márkád alapvető imázselemei a prezentáción is visszaköszönjenek! Ha van már brandkited (arculati elemeket tartalmazó mappa), bátran használd fel ezeket a prezentációhoz! Érvényes ez a betűtípusra, a háttérre, az alakzatokra, szinte mindenre, ami a dián megjelenik. Ha személyes célra készítesz prezentációt, válassz témához illő színeket és betűt!
  • Bármikor előfordulhat olyan, hogy pillanatok alatt kell előállnod egy prezentációval. Ahhoz, hogy a szűk határidő mellett például a fenti pont érvényesüljön, javaslom, hogy gyárts előre egy-két sablont, így rengeteg időt megspórolhatsz magadnak, és bármikor összedobhatsz egy tetszetős prezentációt, akár már fél- vagy egy óra alatt is.
  • Ha nincs a márkádnak konkrét betűtípusa, mindig olyat válassz, amiben minden karakter normálisan megjelenik. Gazdig Bence, a „Designer csávó” mondott nekem egy nagyon különleges kifejezést: árvíztűrő tükörfúrógép. Ez az a kifejezés, amiben minden speciális magyar karakter megtalálható, így ezzel a két szóval mindig letesztelheted az adott betűtípust! Továbbá nem árt, ha ugyanazon betűtípusnak létezik félkövér, dőlt, és „vékonyított” változata is, valamint ezeket megfelelően használod – például csak a cím félkövér, az alatta lévő szöveg már „regular”, míg az alszöveg „thin”. Ezek alkalmazásával sokkal átláthatóbb lesz a szöveg, és ha már itt járunk:
  • Egy volt (kommunikációs) tanárom szentül hitt abban, hogy egy diára öt szónál több nem kerülhet a hatékony információátadás érdekében. Ezt szinte lehetetlen betartani, de ügyelj arra, hogy ne zsúfold tele a diát szöveggel, és ezt pláne ne olvasd fel a diákról! Nem csak hogy unalmas és monoton lesz az előadásod, de semmit nem fog megjegyezni belőle a közönség, csak az órájukat fogják nézni. A lényeg: kevés szöveg! Ha a mondandódhoz mindenképpen szükséged van mankóra, a puskát nyomtasd ki, és vidd magaddal az előadásra.
  • Használd ügyesen a kontrasztokat! Általában a könnyű olvashatóság érdekében sötét hátteret érdemes választani, de ügyelni kell arra, hogy a szöveg ebben az esetben világos színű legyen. Ez érvényes a dián lévő többi elemre is. Csak sötét vagy csak világos színek használata nem ajánlott.
  • Ha szeretnél valamilyen piktogramot, ábrát, alakzatot beszúrni a diába, keress rá úgy a képkeresőben, hogy a fájltípusa .PNG legyen, ugyanis ezek általában nem rendelkeznek háttérrel. Ha egy fotóról szeretnél kivágni egy embert, vagy terméket, megteheted ezt a Canva fent említett háttéreltávolító funkciójával, vagy egyéb képszerkesztő szoftverekkel.
  • Az animációkkal bánj óvatosan! Alkalmazhatsz olyan egyszerű effekteket, mint a beúszás, előbukkanás, stb., de mindenképp figyelj arra, hogy az animációk ne vigyék el a figyelmet! Nem kell túlvariálni, „túlcsicsázni” minden diát, nem ettől lesz az előadásod emlékezetes.

A fenti tippek ugyan még közel sem jelentenek garanciát a sikeres bemutatóra, de segítenek abban, hogy még hatásosabb prezentációval nyűgözd le a hallgatóságot, valamint a kornak megfelelő dizájnt használj az üzeneted átadásához. A Canva pedig egy kiváló eszköz arra, hogy a képek mellett olyan prezentációkat is összeállíts, amelyek az átlagos PPT-knél kiemelkedőbbek, ráadásul modern sablonok tömkelege áll rendelkezésedre, így biztosan találsz olyat, amelyet tökéletesen személyre tudsz szabni.

A Billingo a digitális ninja rovat támogatásával is sokat segített hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Olvasd el az alábbi tartalmakat is!

Üzleti képzések - Tudásrészvény

Fektess a tudásba a MinnerAkadémia üzleti képzésein keresztül! Azonnal használható tudást adunk a kezedbe videókon és letölthető útmutatókon keresztül. Megnézed és használod. És így lesz a tudásból profit.

Gyimesi Károly
Kommunikáció és médiatudomány szakon végeztem, jelenleg marketing mesterdiplomámat szerzem angol nyelven. A Minnernél hamar be lettem dobva a mélyvízbe: számos üzleti konzultáción segítettem Milánnak, több százezer forint értékben indítottam el marketingkampányokat, ezekhez sok segítséget nyújtottak a MinnerAkadémia képzései is. Jelenleg a tartalomkészítés a fő feladatom. Részt veszek a Minner víziójában, azaz munkámmal segítem, hogy a vállalkozók, cégek még sikeresebbek legyenek.

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek