Átütő prezentáció készítése gyorsan és egyszerűen, Canva-val

Dátum

Megosztás

Egyetem, munkahely, konferenciák. A prezentációk az élet számtalan területén körbevesznek bennünket, azonban csupán a látottak-hallottak töredékét tudjuk később is visszaidézni. A jó prezentációhoz kulcsfontosságú az előadó megjelenésén, előadásmódján kívül még a dizájnos prezentáció, ami segít a résztvevőknek abban, hogy az üzenetet minél könnyebben befogadják, ideális esetben pedig később is emlékezzenek rá. A Canva.com online képszerkesztőről többször írtunk már a Minneren, most pedig megmutatjuk, hogyan tudsz gyorsan és egyszerűen olyan prezentációkat készíteni, ami nem a többség által használt PowerPoint-sablonokra épül, ezáltal műveddel kitűnhetsz a tömegből.

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell.  

Milyen esetekben érdemes prezentációt készítened?

  • Értékesítés során a leendő vevőknek érdemes prezentációt készíteni, melyben el tudod magyarázni a főbb funkciókat, a termékedből származó előnyöket. Ez érvényes B2C-nél, de leginkább B2B esetében ajánlatos.
  • Bármilyen belső és külső meetingnél a prezentációval össze lehet foglalni a megbeszélni kívánt témát, de segítséget nyújthat a munkatársaknak, például egy új szoftver bevezetésénél
  • Pitch-ek során, ha például befektetőt keresel egy ötletedhez
  • Akár még PDF formátumban letölthető prezentációt is készíthetsz, amit aztán könnyen elküldhetsz ezután bárkinek e-mailben, vagy megoszthatod felhőn keresztül.

A Canva felületére való bejelentkezés után írd be a keresőbe, hogy „presentation”, vagy „prezentáció”, attól függően, milyen nyelven használod az oldalt. Ha például esküvőszervezéssel foglalkozol, írd még a szó mellé, hogy „wedding”, vagy ha üzleti témájú prezentációt készítenél, akkor a „business” vagy „marketing” szavakkal találhatsz relevánsabb sablonokat. Ahogyan már a képeknél is megszokhattad, milliónyi sablon közül választhatod ki azt, amelyik leginkább illik a prezentációd témájához. A képernyő bal oldalán egyéb szűrőket lehet aktiválni, amivel még pontosabban lehet szűkíteni a sablonkeresést téma, szín, stílus alapján.

Miután sikerült kiválasztani a megfelelő sablont, kezdődhet a szerkesztés. A szerkesztőpanel ugyanúgy épül fel, mint a képszerkesztőnél, így ha ezt még nem ismernéd, nézd át a Canva képszerkesztésről szóló digitális ninja cikkünket.

A sablon diáit teljesen személyre lehet szabni, értem ezalatt a színeket, alakzatokat, betűtípust és méretet, az elemeket. Az alábbi dia alapját a fenti sablon borítója adta, amin megváltoztattam a színeket, a szöveget, és a villanykörtét egy nindzsára cseréltem.

További oldalakat kétféleképpen tudsz hozzáadni: vagy a „+Add Page”-re kattintasz, vagy visszakattintasz a „Templates”-re, ahol az általad kiválasztott sablon összes diáját eléred, és egy kattintással beillesztheted:

Amennyiben szeretnél egyedibb hátteret, keverhetsz ki saját színt, de akár használhatod a Canva által nyújtott háttereket is, melyeket a bal oldali panel “Background” gombjára kattintva hívhatod elő:

Bármelyik háttérre kattintasz, automatikusan beilleszti azt az aktuálisan szerkesztett diába. Ha létrehoztál egy olyan sablondiát, amelyet többször használnál, egyszerűen sokszorosíthatod az adott oldalt az alábbi gombra kattintva:

A Canva Pro felhasználói számára elérhető a „Background remover”, azaz a háttéreltávolítás, ami a szoftver egyik legjobb funkciója. Segítségével embereket, termékeket ábrázoló képek hátterét tudod eltávolítani, majd a kivágott alakzatot beilleszteni a diába:

A prezentációk diáin az esetek nagy részében pénzügyi jelentéseket, diagramokat is meg kell jeleníteni. Amennyiben egy egyszerűbb diagramról van szó, létrehozhatod azt a Canva-val, sőt, a program még azt is lehetővé teszi, hogy az adatokat átszippantsd a Google Táblázatokból.

Végül, de nem utolsó sorban animálhatod a diát és annak elemeit az „Animate” gombra kattintva, ami megnyitja az effektek panelt. A Pro előfizetőknek itt is több jár, több effekt közül tudnak választani, a prémium funkciókat korona jelzi. Ha nincs prémium előfizetésed, az alapeffekteket ettől függetlenül használhatod, persze csak ha szükségesnek érzed.

A „Page Animations” gombra kattintva az egész diát animálhatod, de ha rákattintasz egy konkrét elemre, külön is tudsz effektet hozzárendelni.

Miután elkészültél a prezentációval, lementheted a munkádat több fájlformátumban (PNG, JPEG, PDF), vagy előadhatod a Canva-n keresztül is a “Present” gombra kattintva.

Most, hogy a prezentációkészítés alapjait átnéztük, igyekeztem összeszedni pár gondolatot annak érdekében, hogy minél igényesebb és átláthatóbb prezentációval támogasd meg a mondanivalódat:

  • Törekedj arra, hogy a márkád alapvető imázselemei a prezentáción is visszaköszönjenek! Ha van már brandkited (arculati elemeket tartalmazó mappa), bátran használd fel ezeket a prezentációhoz! Érvényes ez a betűtípusra, a háttérre, az alakzatokra, szinte mindenre, ami a dián megjelenik. Ha személyes célra készítesz prezentációt, válassz témához illő színeket és betűt!
  • Bármikor előfordulhat olyan, hogy pillanatok alatt kell előállnod egy prezentációval. Ahhoz, hogy a szűk határidő mellett például a fenti pont érvényesüljön, javaslom, hogy gyárts előre egy-két sablont, így rengeteg időt megspórolhatsz magadnak, és bármikor összedobhatsz egy tetszetős prezentációt, akár már fél- vagy egy óra alatt is.
  • Ha nincs a márkádnak konkrét betűtípusa, mindig olyat válassz, amiben minden karakter normálisan megjelenik. Gazdig Bence, a „Designer csávó” mondott nekem egy nagyon különleges kifejezést: árvíztűrő tükörfúrógép. Ez az a kifejezés, amiben minden speciális magyar karakter megtalálható, így ezzel a két szóval mindig letesztelheted az adott betűtípust! Továbbá nem árt, ha ugyanazon betűtípusnak létezik félkövér, dőlt, és „vékonyított” változata is, valamint ezeket megfelelően használod – például csak a cím félkövér, az alatta lévő szöveg már „regular”, míg az alszöveg „thin”. Ezek alkalmazásával sokkal átláthatóbb lesz a szöveg, és ha már itt járunk:
  • Egy volt (kommunikációs) tanárom szentül hitt abban, hogy egy diára öt szónál több nem kerülhet a hatékony információátadás érdekében. Ezt szinte lehetetlen betartani, de ügyelj arra, hogy ne zsúfold tele a diát szöveggel, és ezt pláne ne olvasd fel a diákról! Nem csak hogy unalmas és monoton lesz az előadásod, de semmit nem fog megjegyezni belőle a közönség, csak az órájukat fogják nézni. A lényeg: kevés szöveg! Ha a mondandódhoz mindenképpen szükséged van mankóra, a puskát nyomtasd ki, és vidd magaddal az előadásra.
  • Használd ügyesen a kontrasztokat! Általában a könnyű olvashatóság érdekében sötét hátteret érdemes választani, de ügyelni kell arra, hogy a szöveg ebben az esetben világos színű legyen. Ez érvényes a dián lévő többi elemre is. Csak sötét vagy csak világos színek használata nem ajánlott.
  • Ha szeretnél valamilyen piktogramot, ábrát, alakzatot beszúrni a diába, keress rá úgy a képkeresőben, hogy a fájltípusa .PNG legyen, ugyanis ezek általában nem rendelkeznek háttérrel. Ha egy fotóról szeretnél kivágni egy embert, vagy terméket, megteheted ezt a Canva fent említett háttéreltávolító funkciójával, vagy egyéb képszerkesztő szoftverekkel.
  • Az animációkkal bánj óvatosan! Alkalmazhatsz olyan egyszerű effekteket, mint a beúszás, előbukkanás, stb., de mindenképp figyelj arra, hogy az animációk ne vigyék el a figyelmet! Nem kell túlvariálni, „túlcsicsázni” minden diát, nem ettől lesz az előadásod emlékezetes.

A fenti tippek ugyan még közel sem jelentenek garanciát a sikeres bemutatóra, de segítenek abban, hogy még hatásosabb prezentációval nyűgözd le a hallgatóságot, valamint a kornak megfelelő dizájnt használj az üzeneted átadásához. A Canva pedig egy kiváló eszköz arra, hogy a képek mellett olyan prezentációkat is összeállíts, amelyek az átlagos PPT-knél kiemelkedőbbek, ráadásul modern sablonok tömkelege áll rendelkezésedre, így biztosan találsz olyat, amelyet tökéletesen személyre tudsz szabni.

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Olvasd el az alábbi tartalmakat is!

Gyimesi Károly
Kommunikáció és médiatudomány szakon végeztem, jelenleg marketing mesterdiplomámat szerzem angol nyelven. A Minnernél hamar be lettem dobva a mélyvízbe: számos üzleti konzultáción segítettem Milánnak, több százezer forint értékben indítottam el marketingkampányokat, ezekhez sok segítséget nyújtottak a MinnerAkadémia képzései is. Jelenleg a tartalomkészítés a fő feladatom. Részt veszek a Minner víziójában, azaz munkámmal segítem, hogy a vállalkozók, cégek még sikeresebbek legyenek.

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

4 tipp, amivel félrevezetnek a TikTok guruk – és mit csinálj helyette

Ahogy az emberek egyre jobban megismerik a TikTokot és az organikus elérésben rejlő üzleti lehetőségeket, úgy terjednek a téves információk, “tuti trükkök” az algoritmus...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...