Az AI újra kitalálta a nagy márkák neveit. Ikea, Netflix, Fanta, Nespresso, Foodora

Dátum

Megosztás

Hogy nézne ki a világ, ha a globálisan ismert márkákat nem az alapítóik, hanem a mesterséges intelligencia nevezte volna el? Néhány napja debütált a Minner AI márkanév-generátora, úgyhogy gondoltuk, leteszteljük, és jól ismert márkáknak készíttetünk vele új nevet. Lássuk, sikerült-e jól hangzó márkanevet találni a globális cégeknek!

Minner AI márkanév-generátor

A névgenerátort Messengeren, a Minner oldalával chatelve lehet használni. A felhasználók pár nap alatt már több, mint tízezer márkanevet kértek le rajta keresztül, és több visszajelzést kaptunk, amik szerint használni is tudják az ötleteket (vagy továbbgondolt változatukat) a vállalkozók induló projektjeikben.

De hogyan is működik a márkanév-generátor? Milán a Minner Facebook oldalához csatlakozó Messenger chatbotot kötötte össze az OpenAI-val, illetve a ChatGPT-vel. Miután a felhasználó elindítja a névgenerálást, több kérdést kap a chatbottól: meg kell adnia, milyen szektorban működik az elnevezésre váró vállalkozás, mit kell tudni a vevőkről (célcsoport meghatározása), és milyen a márka hangulata, stílusa. Ezeket az információkat további, a Minner által megadott szempontokkal együtt elküldi a ChatGPT-nek. Eredményként 6 névötletet küld válaszüzenetben a chatbot, köztük szóösszetételt, fantázianeveket, magyar és angol márkanév-javaslatokat. Ezután a felhasználó generáltathat még 6-ot, vagy elölről kezdheti a folyamatot a következő ötlettel.

Azt javasoljuk a felhasználóknak, hogy a chatbot ötleteit kezeljék fenntartással: nem ellenőrzi a rendszer, van-e már ilyen biznisz, elérhető-e a domain, vagy akár tágabb kontextusban hogyan hangzik a javasolt név. Használjátok inkább kiindulási pontnak, engedjétek hogy a javaslatok beindítsák a fantáziátokat és gondoljátok tovább az AI-adta brandneveket! (Mi azonban az alábbi kísérlet során nem így tettünk, egy az egyben emeltük át a legjobban hangzó névötletet a nagy márkák „újrabrandeléséhez”.)

A márkanév-generátor itt elérhető: https://minner.hu/markanev-generator-brandnev-kereso-ai-segitsegevel/, Márkanév generátor, brandnév kereső AI segítségével

A név teszi naggyá a márkát?

Nagyon érdekes látni, hogy alapból úgy tudtunk csak jó márkanevet generálni az ismert brandeknek, ha jobban körülírtuk a márkát, a vállalkozást. Nemcsak a szektor volt fontos, hanem az is, hogy ki a cég célközönsége, figyelembe vettük, hogy mi a márka identitása, jellemzői, hangulata, személyisége.

Sokszor a vállalkozások ezzel nincsenek tisztában, vagy nem fektetik le ezeket, ami gátolhatja is a márkájuk ismertségének növelését. Nem a néven múlik a siker, hanem hogy a cég mit tesz a márka mögé, mivel találkozik a fogyasztó, mi a márka ígérete, főbb üzenete(i) és természetesen mivel teszi nap mint nap jobbá a fogyasztó mindennapjait. Ha emellé jól hangzó, könnyen megjegyezhető név társul, az hatástöbbszöröző lehet, de az előbbi nélkül hiába a tökéletes brand.

Így sikerült új nevet generálni

Nos, jó márkanevet kitalálni nehéz, ha valaki próbálta már (AI segítséggel vagy anélkül), az tudja mennyire. Minél több információt meg kell adni az AI-nak, hiszen nem lát bele a fejünkbe, csak annyiból tud dolgozni, amit mi leírunk. Ha te is kipróbálod a chatbotot, tartsd ezt észben, és igyekezz minél részletgazdagabb válaszokat adni a kérdésekre, ne egy-egy szóval válaszolj!

Mindezek ellenére 3-an a Minnernél mindössze 1 óra alatt AI segítségével 7 márkának is a nevét újra tudtuk gondolni. A nevet írásban az AI chatbot adta, a logókat már Donát gondolta újra Photoshopban.

Netflix

A net, mint internet és az angolul mozifilm(ek)et jelentő flicks szavakból lett összeillesztve az eredeti márkanév.

Így kértük le az új névötleteket:

Ikea

Az Ikea nevét az alapító adta, saját nevének és lakóhelyének kezdőbetűiből: Ingvar Kamprad, Elmtaryd, Agunnaryd. Nos ezen módosítottunk, mi lenne, ha nem a nevéből indulunk ki.

A névgenerálás:

Ez az új név hangzásában is illik a bútorüzlethez és még jelentése is van: otthonos.

Nespresso

A Nestlé és az espresso szó összekapcsolásából jött létre a márkanév.

Az új márkanév generálása:

Kapcsolódó cikkek:

Fanta

A németek találták ki a Fanta márkanevet. A német fantasie azaz fantázia szóból ered.

A névgenerálás:

Starbucks

A név a Moby Dick regényből származik? Az egyik alapító a Pequod nevet elutasította (a regényben a hajót hívták így, míg Starbuck volt a hajó első tisztje).

Ezzel nehéz dolgunk volt, nem is sikerült olyat kitalálni, ami az eredeti feelingjét igazán visszaadja. Valószínűleg a célcsoportot vagy a hangulatot nem írtuk le elég jól.

A név generálása:

Foodora (korábban Foodpanda)

Minner – a saját brandünk új névként

Sokan feltették már a kérdést, hogy honnan jött a Minner név, ami jó, hiszen beszélnek róla. Milán felírt anno kb. 5 lehetséges cégnevet (inkább brand nevet), ezek között nem volt ott a Minner. 90% esélye volt, hogy profitfaktor.hu lesz a weboldal neve. Végül azzal próbálkozott, hogy bármire ránézett, kicserélte a szó magánhangzóit. Egy Manner nápolyiból jött aztán a Minner, ami azonnal magával ragadta – rövid volt, könnyen kiejthető és megjegyezhető.

A név generálása:

Persze nem egy Minner, de végül sikerült alternatívát generálni az AI-val. El tudjuk képzelni hasonló szituációkban: „Olvastam az Upstartián, hogy…”, vagy „Sólyom Eszter vagyok az Upstartiától…”. Bár egy startup inkubátornak jobb lenne.

Így egyben a legjobbak:

Ez jó volt! Merre tovább?

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.