Az Amazon megjelenésének hatása az európai e-kereskedelemre, gyártókra. Amazon Magyarországon?

Mi vár majd az Amazon magyarországi megjelenésekor a hazai e-kereskedelmi szereplőkre, gyártókra? Egyre közelebb van hozzánk is, a spanyol, német, brit, olasz e-kereskedelmet már felforgatta. Na jó, annyira azért nem, de a piac túl nagy részét uralja, és azon is biztosan meg fogsz lepődni, hogy a briteknél már több évtizede megjelent. Na, de hogyan, és mennyiben változtatta meg az európai kereskedelmet? Mire számíthatunk? Kell-e félni, és persze ott vannak a lehetőségek is. Például érdekes példa az európai cipő, divat szektor, ahol nem sikerült az Amazonnak a nagyobb piacszerzés az elmúlt 20 évben. Izgalmas!

Ha nézünk egy gyártót, e-kereskedelmi vállalkozást (értsd webshop), de egyébként bármilyen vállalkozást, akkor annak már jó előre terveznie kell azzal is, hogy mi várható 5-10 év múlva. Már most most készülnie kell fejben arra, mit is kell csinálnia, mikor valami olyan történik, mint például az Amazon megjelenése, mit kell lépnie, hol lehet veszély, hol lehetőség. Ezzel azt éri el, hogy tudni fogja, mit figyeljen, milyen jeleket kell észrevennie. Ebben ad egy kis löketet ez a cikk.

Az Amazon megjelenése Európában – évszámok

Gondolnád, hogy már 1998 óta jelen van az Amazon Európában? Abban az évben a németeknél és a briteknél indult el.
Az e-kereskedelmi óriás indulása az egyes európai országokban:

  • 1998. október Egyesült Királyság
  • 1998. október Németország
  • 2000 Franciaország
  • 2010 Olaszország
  • 2011 Spanyolország
  • 2014 Hollandia
  • 2018 Törökország
  • A svédeknél 2021-ben várható az indulás, továbbá más skandináv országokban is.

Az Amazon munkavállalóinak száma Európában

A legfrissebb adatunk 2018-as

OrszágokFőállású alkalmazottak száma (fő)
Egyesült Királyság25,000
Németország16,000
Lengyelország14,000
Franciaország5,500
Olaszország5,500
Csehország4,500
írország2,500
Luxemburg2,000
Szlovákia1,800
Spanyolország*1,600
Románia1,000
Forrás: https://www.eurofound.europa.eu/publications/article/2019/amazons-expansion-in-europe

*Spanyolországban azóta tovább nőtt a foglalkoztatottak száma, már 9000 főnél jár. Továbbá 82 000 közvetett munkahelyet hoztak létre partnereiknél, beszállítóknál, Amazon FBA vállalatoknál.

Ha belépnek, elsöpörnek mindent?

A piaci szereplők az Amazon megjelenése előtt attól tartanak, hogy majd a cég lenyomja az árakat, a jobb és gyorsabb kiszolgálás miatt piacot veszítenek. Nos természetesen ez benne is van a pakliban, de az Amazon inkább előrébb viszi az egész e-kereskedelmet, mint elvesz belőle. Az Egyesült-Királyságban is vannak kisebb webshopok és sikeresen működnek, de ugyanúgy a spanyoloknál is, németeknél is. Azért gondolj bele, hogy mindenhol az Amazon megjelenése előtt is volt nagyobb piaci szereplő. Na, de azért ennyire nem fest pozitívan a kép, ennyire ne legyünk optimisták, vagy inkább ne legyünk naivak. A tanulmányokból az derült ki, hogy mindenképpen vannak vesztesei az Amazon megjelenésének, de nyertesei is, sőt az Amazon-hatás elleni harc közben a kiskereskedelmi szereplők óriási fejlődésen, automatizáción, digitalizáción mennek keresztül. Aki a legtöbbet nyer ezen, a vevő. És nem is árban, hanem a kiszolgálás, ügyfélszolgálatok minőségi javulásán.

A statisztikát, a számokat elemezni nagyon nehéz. Például tudnod kell a következő információt, mikor a cikkben is látottt adatokat elemzed, hogy:

Az Amazon bár a piac 25-30%-át uralja a legtöbb térségben ahol megjelent, valójában növelte is az egész piacot, gyorsította a folyamatokat, a digitalizációt.

Statisztikák az Amazon európai jelenlétével kapcsolatban

Fontos! A forrásokat a cikk végén találod! Rengeteg van, alapos cikket készítettem neked!

A brit online vásárlók 90%-a használja az Amazont (évente legalább egyszer) – Forrás: eurofound.europa.eu

Ahol jelen van az Amazon, ott az internetezők felének van Amazon Prime előfizetése (lásd alábbi ábra). Ez például Németországban évente 69 euró (vagy havonta 7,99 euró). Ez a statisztika jól mutatja azt is, hogy az emberek mernek fizetős hűségprogramokhoz csatlakozni (Hahóó! Neked is lehet ilyen!). Fizetnek azért, hogy jobb árakat vagy jobb kiszolgálást kapjanak. Az alábbi ábrán is látható kutatást a McKinsey készítette 2018-ban, ezért a forrást hitelesnek tartjuk. Ez a statisztika azért is fontos, mert a Prime tagok 4-szer többet költenek egy átlagos vásárlónál, tehát ez is segíti a piaci dominanciáját az Amazonnak, és persze vesz el a többi e-kereskedőtől.

Fizetős hűségprogramokról ezekben a cikkekben írtam – Neked is lehet, sőt az Amazon megjelenése előtt ajánlott?!

A kiskereskedők 41%-a fél az Amazon piaci hatásától, míg az Alibaba-tól csak 10%-uk. Igaz egy picit más a piac is, az Alibaba nem nyit helyi oldalakat. De itt az SLI System kutatásából azt szűrjük ki, hogy 41%-a a kereskedőknek tart az Amazon további piaci növekedésétől, a kiskereskedők piacvesztéstől félnek. Ez egybecseng a skandináv adatokkal. A eTail Nordic 2018-as tanulmányából kiderült, hogy száz nagyobb e-kereskedelmi vezető 46%-a úgy gondolja negatívan hat a piacukra az amerikai vállalat megjelenése, sőt irreális fogyasztói elvárásokat fog magával hozni, 28%-uk vegyesen nyilatkozott, míg 26% pozitív lehetőségeket lát benne. A nagyobb piaci szereplők mind azt mondták, át kell gondolni az üzleti modelljüket, az Amazon helyi oldalának megjelenésekor.

Az Amazon Európában nem tud eladni cipőt – ez a piac fellélegezhet egy kicsit, bár tudjuk, hogy egyes országokban eltérő fogyasztói szokások lehetnek. Mindenesetre érdekes, hogy az Euromonitor International 2018-as adatai alapján míg az Egyesült Államok piacán a lábbeli piacból a részesedése 35% volt Jeff Bezos cégének, addig Európában 8%. Sőt ezzel még csak nem is a piac legnagyobb e-kereskedelmi szereplője, azt a Zalando tölti be 9,6%-kal. A cégnek mindezt úgy sikerült elérnie, hogy a cipőmárkákkal partnerségi szerződéseket kötött. A szektor elemzői szerint az Amazon legyőzésének kulcsa, hogy míg az Amazon felülete inkább online áruház szerű, addig a Zalando és hasonló piaci szereplőké előkelő bevásárlóközpont szerű, igényesebb.

Csak a példa kedvéért kattints ki bátran (új ablakban nyílik meg, aztán gyere vissza!):

Sokszor vásárolnak az Amazon felhasználók! Az IFH (német) kutatóintézet tanulmányából kiderül, hogy míg 2004-ben egy Amazon vásárló (német) évente átlagosan 8-szor vásárolt, addig 2017-ben már 40,1 volt ez a szám. Csak viszonyítási alap, a magyar statisztika 13,3 vásárlás/év/fő. Tudod hol kell keresni a 4-szeres különbséget? A válasz Amazon Prime, a fizetős hűségprogram. Még a végén ráveszlek, hogy alkalmazd a webáruházadban!

Az Amazon-é az európai e-kereskedelem 22%-a.

A legnagyobb mértékben a spanyol és az olasz piacon tudott teret nyerni az Amazon. Az e-kereskedelem 30-40%-át ők uralják. 2019-ben már az Egyesült Királyságban is 30,1%-os piaci részesedése volt a cégnek, míg a német piacon 27% (2019-es adatok).

A kiskereskedői lehetőségek és függőség az Amazon Marketplace-en, vagyis az Amazon FBA-n

1 millió 160 ezer kereskedő van az európai Amazon Marketplace-en, vagyis az Amazon FBA-ban. Ezek a kereskedők csatlakoznak az Amazon piacához, ott értékesítik termékeiket. Ez egy 2019 novemberi adat, ami 25%-os növekedés az előző évhez képest. Hogy legyen viszonyítási alapod: Egyesült Királyság 281 257 eladó (kiskereskedő, gyártó, nagykereskedő), Németország 244 425 eladó. Az amazon bevételének több mint 58%-t már a kiskereskedők adják.

A német Cologne piakutató tanulmányaiból kiderült, hogy a német fogyasztók tudatába annyira beágyazódott már az Amazon (1998 óta), hogy a kiskereskedők száma szinte megkerülhetetlen. Az Európai Bizottság egyik tanulmányában pedig arról volt szó, hogy sok kiskereskedő panaszkodott arra, hogy miután a piactéren értékesíti a termékét az Amazonon, egyszer csak megjelenik a termék a cég saját kínálatában is. Sokszor mondják erre, hogy lehet városi legenda is, de jobb félni mint megijedni. Láthatjuk a fenti adatból, hogy 58%-a a forgalomnak már az ilyen kereskedőktől jön. Az Amazonnak sem jó hosszú távon, ha lábon lövi azokat, akik pörgetik az üzletét.

Két lehetőség van az Amazon piactéren, vagyis az Amazon FBA-ban,

  • Kereskedőként termékeket bejuttatni az Amazon raktárába és az Amazonon keresztül értékesíteni (pl. terméket hozunk be Kínából, vagy egy márkának a forgalmazására van szerződésünk),
  • Gyártóként terméket értékesítünk az Amazonon, a terméket szintén a raktárukból küldik ki. Utóbbi a veszélytelenebb, ha saját márkás termékünk van.

További információ az Amazon FBA-ról ezekben a cikkekben:

Fellendül az ipari ingatlan szektor az Amazon megjelenését követően – hatás

Az Amazon hatás egyik haszonélvezője a logisztikai, ingatlan szektor, sőt azon belül is a raktározás, és kismértékben a fuvarozás (főleg helyi fuvarozók). Az ipari területek, ingatlanok bérbeadása, felvásárlása, beruházása is óriási növekszik. A spanyoloknál például több mint kétszámjegyű növekedés év/év alapon mióta megjelent az Amazon a térségben (beruházás, bérbeadás). És a kisebb városok is óriási fejlődésen mentek keresztül. Persze ilyen kis ország esetében mint Magyarország, nem biztos, hogy logisztikai központot kapunk, ha igen, akkor ez a piac fellendül. De kisebb létesítmény biztos lesz, sajnos északi szomszédjaink már ebben előttünk járnak (úgy, hogy még nincs is ott az Amazon). Ami talán érdekes lehet, hogy a SSC szektor itthon erős, és emiatt az Amazon minket választhat majd, hogy ellássa ezt a régiót (Közép- és Kelet-Európa). Bár ha e-kereskedelem, akkor elég erős versenyben lesznek a csehek és a lengyelek, igaz ha az olcsó munkaerőt nézzük, akkor mi győzhetünk. Egy biztos, hogy ez a szektor haszonélvezője az Amazon megjelenésének.

Az Amazon logisztikai hatása középpontjában az Amazon Prime fizetős hűségprogram áll. A Prime előfizetőknek gyors és ingyenes kiszállítást ad a cég, ami csak úgy oldható meg, ha kellő mennyiségű áru van nagyon közel a vevőkhöz. És mint a fenti adatokban is látod a Prime előfizetők száma óriási az adott régiókban, pedig még pénzért is adják a hűséget. Az Amazon pedig óriásit nyer rajta, egy Prime tag 4-szer többet költ egy év alatt, mint egy átlagos vásárló.
Ha például a 2014-es spanyol megjelenés óta eltelt időt nézzük, akkor látjuk már hogy 8000 KKV áll kapcsolatban az Amazonnal, benne gyártókkal, ingatlantulajdonosok (pl, raktár, irodaház), szolgáltatók…., akiknél 82 000 új munkahelyet teremtett így a cég. Wow!

Konklúzió, összegzés

  • Az Amazon ahol megjelent, ott megszerezte a helyi e-kereskedelem 30%-át. Bár ez egyes helyeken hosszabb ideig tartott, lásd a britek, vagy a németeknél, hiába van régebb óta jelen, nehezen növelte piaci részesedését.
  • A kiskereskedők adják a forgalom 58%-át, vagyis az Amazon Seller-ek, másnéven Amazon FBA-ként hivatkozunk rá.
  • Az ingatlanpiacra óriási hatással volt az Amazon megjelenése az egyes térségekben, ez főleg az Amazon Prime-nak, a fizetős hűségprogramnak tudható be, ahol is a gyors kiszállítás elsődleges (raktárbérbeadás, helyi fuvarozók…)
  • Mint láthatjuk az adott térségekben az internet használók több mint 50%-a Amazon Prime előfizető, vagyis kb. 70 euró összeget (itt-ott más az összeg) fizet évente, hogy gyorsabb, ingyenes kiszállítást kapjon, és jobb kiszolgálást is természetesen. Ez óriási szám, hiszen ezáltal vesz el a piactól nagyobb részesedést.
  • Az Amazon esetleges hazai megjelenésének (értsd amazon.hu oldal elindulása) lesz negatív hatása, egészen biztosan forgalom csökkenésről számolhatnak be egyes online kereskedők. Sajnos az Alza térnyerése is mutatja, hogy könnyű a hazai piacra berobbanni, így ne gondoljuk azt, hogy az Amazonnak nehéz lenne felforgatni a hazai piacot. A hazai piac egyik sajátossága, hogy a fogyasztók nagy része preferálja a fizikai üzlet jelenlétét, ez kicsit lassíthatja majd az Amazon térnyerését hazánkban. Itthon azok a kereskedők tudnak felmutatni növekedést, sikereket, akik fizikai bolttal is rendelkeznek. Visszatérve az Amazon Prime és a gyors kiszállításra, azért lesz itt még nehéz dolga, hiszen lassan de biztosan terjed itthon a fulfillment logisztika, de a hazai piacon is megjelentek már olyan szolgáltatók, akik akár aznapi kiszállítást is vállalnak. A másik, ami miatt az amerikai cégnek nehezebb lesz, az a sok utánvétes rendelés. Igaz a covid-19 idén elhozta a nagyobb bankkártya használatot, de azért nem olyan rózsás a helyzet ezen a területen, Amazonnál nincsen utánvét.
  • Az európai cipőkereskedelemben nem tudott nagyobb piacszerzést felmutatni a cég, tehát látszik, van lehetőség az Amazon legyőzésére.
  • Gyártóként az Amazon FBA (piactér) egy óriási lehetőség, kereskedőként lehet veszélyes is, de jobb felkészülni, hogy azt is hozzákapcsoljuk majd az üzleti modellünkhöz.
  • Látszik, hogy azok a piaci szereplők tudták megtartani, sőt növelni forgalmukat, akik a dizájnban, üzleti modellben, márkaépítésben nyújtottak valami extrát a behemót Amazon klasszikus online áruház kinézetéhez képest.

Kereskedők! Nagy baj nem lehet, ha jobbítod a kiszolgálásodat, új üzleti modellekkel kísérletezel. Maximum ha nem jön be az Amazon kis hazánkba, akkor te már rég piacot nyertél, ha pedig bejön, akkor az erős vevőbázisod nem porlad el egy szempillantás alatt.
Ehhez az alábbi Minner cikkek, tanulmányok, esettanulmányok lesznek segítségedre:

Források:
Skandináv indulás – ecommercenews.eu
– Amazon hatás a Spanyol ipari ingatlanokra, raktárakra – onlinemarketplaces.com
– Amazon Európában, adatok – ecommercenews.eu
Munkavállalói és szektor adatok – eurofound.europa.eu
Spanyolországi Amazon munkavállalók száma, Amazon hatás – ecommercebytes.com
Amazon piaci dominainciája, statisztikák – emarketer.com
Skandináv e-kereskedők véleménye az Amazon megjelenése előtt – kutatás – ecommercenews.eu/
Az Amazon gyenge a cipő piacon európában – Wall Street Journal / Euromonitor International
Az Amazon hatása a német piacra, kiskereskedőkre – handelsblatt.com
Európai kiskereskedők száma Európában – ecommercenews.eu
Német Amazon piaci részesedése – ecommercenews.eu/
Fotó: Amazon

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek