Az Apple egy külön, terjedelmes promóciós oldalon reklámozza az iPhone 11-et

Azt is mondhatnánk, hogy a landing page-ek top ligájához tartoznak az Apple promóciós oldalai. Mivel külön csapat foglalkozik csak ezzel, így érdemes közelebbről megvizsgálnunk a promóciós oldalukat! Majd nézd meg teljesen te is, mert óriási! Azt mondanád, hogy hát ennyit nem érdemes írni valamiről, de aztán ők valahogy rátesznek egy lapáttal. Gondolj bele, ők aztán igazán A/B tesztelik az egyes szövegeket, blokkokat, magát a promóciós oldaluk hosszát. És lám!

Naponta 10 millióan nézik az Apple oldalát (több nyelven).

Forrás: Similarweb

Már ez a szám jelzi számunkra, hogy nézzük meg, ők mit is csinálnak.

Az elemzés röviden: a vevő problémáira, igényeire reagálnak a promóciós oldaluk szövegezésében. Továbbá olyan információkat írnak le, amik a vevő trigger pontjait nyomogatja, vagyis a probléma tudatát előhozza, erősíti, emlékezteti fontos dolgokra.

A főlapról is eléred a promóciós oldalt

Látható, hogy a főoldal legfelső részében egyből a főkampány van, ami jelenleg az aktuális fő termékük, az iPhone 11 Pro. Két irányba tudsz onnan menni, vagy a további információra kattintva a termék sales page-ére, vagy a vásárlás gombnál a termék oldalára (ahol már a vásárlást is megejti a vevő). Itt jön tehát a fő különbség ahhoz képest, amit már megszokhattál az eddig ismert marketingedben. A termékoldalon kívül használ promóciós oldalt, ahol hosszabban foglalkozik a vevővel, főleg vele, és persze a termékkel is.

Az Apple landing page-ének elemzése, inspiráció

Ide kattintva eléred az iPhone 11 Pro landing page-ét. Mivel animált az oldal, így nehéz kifényképezni, de beszúrtam a cikk végére egy videóban az egész page-et. Láthatod milyen hosszú, ha nem is kattintasz (vagy éppen már nem lesz elérhető az oldal, akkor ott a videó a cikk végén).

A vevőket a főlapról navigálják ide a promóciós oldalra és az egyéb hirdetéseikből. Tudtad, hogy a hosszabb landing page-ek akár 220%-kal is magasabb konverziót hoznak? (Értsd: ennyivel több vevőt azonos látogatószám mellett – forrás: Marketingexperiments). Na jó, az Apple iPhone promóciós oldalának a fele is elég lenne.

Visszatérő vevőkre reagálnak az első részben

Észrevehető, hogy az első blokkban (a kép után) a meglévő vevők problémáira reagálnak. Meggyőzni embereket magáról az Appleről, iPhone-ról már nem nagyon kell, sokkal jobban rámentek most a visszatérő vevőkre (pl. akkumulátor üzemidő növelésével).

A vevőről szól, hozzá szólnak a landing page-en a szövegek. Ő mit csinálhat, mit fog elérni a termékkel.

Amellett, hogy látványos és könnyen emészthető a promóciós oldal, vannak még több információt adó blokkok, amit nálad is érdemes alkalmazni. Néhány példa:

Itt nagyon fontos, hogy reagáltak azokra a fő problémákra, amik vagy a saját mobiljukkal fordultak elő és átélhette a vevő (korábbi iPhone tulajdonos), vagy új vásárló hallott azokról a problémákról. Továbbá felhasználtak olyan szavakat, mint az adatvédelem (fenn az ábrán), ami a vevőknél egy trigger. A trigger az hatást vált ki, ebben az esetben a fogyasztó meglátja az adatvédelem szót és tudatosul benne egy probléma, amire akár eddig nem is gondolt, és ezt most az Apple előnyére tudja fordítani. Ha nincs ott a szó, lehet nem is gondol rá a fogyasztó, de ilyenkor előhozzuk belőle. Az adatvédelem most a technológiai piacon egy fájdalompont a vevő szempontjából, érzékenyen érinti.

Az Apple élen jár abban, hogy (kívülről) akár általánosnak tűnő dolgot is megjelenítsen a promócióiban. A fenti adatvédelmi példa jól mutatja, hogy ezek nem csak általános információk, ezek kellenek, hogy a vevőnek eszébe juttass valamit. Le kell írni az információkat, mert önmaga nem fogja kitalálni. Ez összecseng azzal az információval, hogy minél hosszabb egy landing page, annál magasabb a konverzió. Miért? Mert annál többet ilyen triggerpontot tudsz a vevődben megnyomni, mivel több információt osztasz meg.

Bónusz, hogy még poént is beletettek, vagyis megmosolyogtató blokkot:

Merre menj tovább a témában? Itt:

Videón a promóciós oldal:

Forrás: Apple weboldal statisztika: Similarweb.com
Landing page statisztikák itt.

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozok azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!