Az egy hónapos márkaépítési terved 5 lépése. Útmutató

Azt akarom elérni, hogy a vevők önként és dalolva jöjjenek!

Zavart már téged is az, hogy a vállalkozásod sokkal jobb a konkurensnél, 
de őt mégis valahogy többen választják? A cégek akkor érzik kiteljesedve a marketingjüket, amikor reklámhirdetés nélkül is van forgalom, amikor csak úgy keresik a terméket. Azt már te is látod egészen biztosan, hogy a vedd meg típusú hirdetésekkel csak egy pillanatra kapod el a fogyasztó figyelmét, mély benyomást nem teszel benne. Itt jön a következő szint a márkaépítés.

Ez a terv a közösségi média márkaépítésedben lesz mankó számodra. Ez az, amit már most el tudsz kezdeni és hozzásegít a nagyobb, a cégedet teljesen átható márkaépítéshez is.

Elérjük, hogy a fogyasztók sokkal jobban ajánljanak minket ismerőseiknek, hogy felkerüljünk a térképre adott kategóriában. Abban is előrelépésed lesz, hogy a fogyasztók önként és dalolva vásároljanak tőled akkor is, ha éppen nincs kampányod, hirdetésed. 

Hogyan legyen más a közösségi média jelenlétem? Valami pluszt akarok!

Az általános közösségi média kommunikációhoz egyre kevésbé van kedve a cégeknek. Kedvünk sincs már az 1798. posztot megcsinálni szinte ugyanarról, amit valahol az 1233-nál előttünk. Pontosan ezzel jött hozzám nemrég egy bőrtáskákat készítő vállalkozó.

Nehéz kitűnni a piacán, hiszen annyi a konkurencia, hogyha sorba állnának Debrecentől elérne a sor Budapestig (na jó lehet ez túlzás). Ahogy körbejártuk a vállalkozását, rájöttünk, hogy igazi konverzióromboló hatása van annak, hogy nincs jelenleg márkakommunikációja. Pedig lenne mit átadnia! Neked is igaz? Te magad is tudod, hogy milyen értékeket akarsz eljuttatni a fogyasztóhoz. Csak ugye az nem ad el, ezt gondoljuk elsőre. Aztán arcon csap a valóság, hogy közben pont ezért nem hatékony egy átlagos hirdetésünk is (akár Facebook, sőt akár a Google-ben is), és akkor az üres közösségi média posztokról nem is beszéltünk (organikus).

Ezzel kapcsolatban keresett meg szintén egy ügyfelem, aki úgy igazán szeretné berobbantani a fitnessterme marketingjét, de nem úgy általános marketinggel, hogy gyere edzeni.

Valami más kell nekem, mondta. Ez a márkaépítés!

#kutatás: Tudod, miért szerepel ez egy érzelmi, sztoris bekezdés után? Az első kutatás miatt. Mert a racionális dolgoknak itt a helye, az érzelmit már elkaptad, azért is jársz már itt.

  • A márka nem racionális, hanem érzelmi: Egy kutatásban 3000 vásárló döntését vizsgálta a CEB (Corporate Executive Board) és a Google. Ebből kiderült, hogy amint márkák között kellett dönteni, általában nem a racionális érvek (pl. ár) döntöttek, hanem az érzelmekre ható márkaüzenetek. Értsd: ha márkát akarsz építeni, ne a racionális üzeneteket helyezd előtérbe, hanem az érzelmieket. Forrás: Marketing Week
  • Erősebb brand, nagyobb árrés: A McKinsey tanácsadócég felmérésből kiderül, hogy azok a cégek, akiknél erősebb a márka,  sokkal nagyobb árréssel tudnak dolgozni (vevői visszajelzések alapján). Ennek oka a hosszabb ügyfél élettartam, a biztonság érzete miatti prémium ár megfizetése. – Forrás: Forbes/McKinsey

Jöjjön egy kép, hogy visszahozzam a figyelmedet!

Melyik márka van a képen? Tudod a választ igaz? Úgy is, hogy nem raktuk bele egy terméküket sem, nem írtuk ki a márkanevét.

1 hónapos márkaépítési terv

A cikket úgy írom, hogy a közösségi médiában való márkaépítésnek köszönhetem, hogy a mostmár 7. évében lévő Minner márka már az első évében elkezdett hatással lenni az emberekre. A fogyasztók egymásnak meséltek a Minnerről, a bizalom kialakult, akkor is érdeklődtek, amikor nem volt kampány. A márkának köszönhetően sok kapu kinyílt, és persze a pénztárcák is.

1. lépés: Felfedezés, könnyed információgyűjtés – 1-5 nap

Ez a kedvenc részem! Mert csak kattintgatni kell, nézni, figyelni, kicsit jegyzetelni. Már biztosan a te fejedben is van néhány márka, aki potenciális információ-, inspirációforrás lehet számodra. A feladat a következő, kezdd el őket felírni:

  • Elemezd a szövegezéseiket! Nézd meg, hogy hol, melyik posztjukkal (Facebook, Instagram, Youtube) értek el a legnagyobb interkaciót (lájk, nézettség, komment).
  • Vajon mi lehet a márkakommunkációjuk! Gondolkodj rajta, hogy kívülről vajon mit gondolnak róluk az emberek. Hogyan azonosítják őket.
  • Mennyire használnak azonos szavakat, szófordulatokat.
  • Mennyire használnak egységes színt.
  • Elemezd, hogy mennyi az aránya a reklám és a közösségépítő, márkaépítő posztoknak. Szűrd ki a töltelék posztokat!
  • Legalább 4-5 márkát nézz meg így.

Ezek kezdenek ráhangolni a márkaépítésre és már itt kezd ötletrohamod lenni, hogy neked milyen irányba is kell elindulni.

Eredmény: Ahhoz, hogy kimozduljunk a keretekből új ingerek kellenek. Új minták, amik elkezdik megmozgatni az agysejteket. Gondolkodj a dobozon kívül! Ez kell ahhoz, hogy a további lépéseket könnyedén abszolváld.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Haladj gyorsabban, mint a konkurencia! Márkaépítés kurzus

A márkaépítés kurzus bevezető videóját megosztottam itt. A kurzust már a MinnerAkadémia streaming rendszerében fogod nézni, mintha Netflixeznél. kurzusban még további tippeket, instrukciókat kapsz a márkaépítéssel kapcsolatban.

Forrás: Marketing Week, Forbes/McKinsey
Fotó: UX Indonesia / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek