Az első napján ügyfelet szerzett a szabadúszó webdizájner

Dátum

Megosztás

Az Escobar mémet már több hasonló tartalomban is ellőttem, de egyszerűen itt sem hagyhatom el. A legrosszabb érzés az, amikor elindítod a vállalkozásodat, de aztán első napokban nem történik semmi. Na persze ez ellen te tudsz tenni a legjobban, hiszen néma gyereknek anyja sem érti a szavát. Pánácz Csabának első szabadúszó napján úgy sikerült 12 megrendelő jelöltet találnia (sőt ezek közül ügyfél is lett), hogy kreatívan átfordította a reklámot gerillamarketing kampánnyá.

Na, de előbb az Escobar mém, hogy meghozzam a kedved!

A szabadúszó kreatív vevőszerző kampánya

Látszik, hogy aktív Minner olvasó Pánácz Csaba, mert használta a Minneren többször is említett „Üdvözöljük a weboldalunkon” jelenséget. Ügyesen belefoglalta a kifejezetten Minnereseknek szánt aloldalába, de igazából azt majd látod is. A Minner Extra zárt üzleti Facebook csoportunkban osztotta meg ezt a posztot:

Külön a Minnereseknek készített egy aloldalt, a link: panacz.design/minner

Átment a posztja a rostán a 8100 tagú üzleti csoportban. A Minner Extra csoportban előzetes jóváhagyás után kerülnek csak ki a posztok. Ennek oka főleg az, hogy ne reklámokkal legyen tele a csoport vagy kérdőívekkel. Viszont ennél érezni lehetett, hogy ez jó lesz, az emberek nem a reklámot látják benne, hanem a kreatív megvalósítást.

Persze szerencse is kellett hozzá, hiszen nem tudta jóváhagyást kap-e a posztja, még megosztotta egy másik üzleti csoportban is, oda is csoportra szabta a linket, felhívást. Adtam egy löketet a posztnak egy kommenttel, mert értékeltem, hogy nem csak odadobta a linket, továbbá rátett egy lapáttal az „Üdvözöljük a weboldalunkon” szöveg kreatív felhasználásával.

A fenti ábrán látod is a 100 lájkot, 37 kommentet. Sokan hasonlóan tetszésüket mutatták ki a projekttel kapcsolatban, sőt jelezték, hogy írtak a szabadúszónak. Azért is került ki a posztja, mert Csaba foglalkozott azzal, hogy vajon a Minner, minek örülne, mit kell tennie, mit csináljon úgy, hogy azt pozitívba átfordítsa, hogy így átengedjünk egy reklámot.

Üdvözöljük a weboldalunkon szöveg: Ha beírod a Google-be, akkor rengeteg ilyen találatot ad ki a kereső. A 2000-es években volt divat ez a szöveg, már ezt nem használjuk. Főleg azért sem, mert még több inger éri az embereket, nem éri meg ilyenre pazarolni a weboldal elejét.

2 nap alatt 1600 látogatója volt, ebből lett 12 kapcsolatfelvétel, ajánlatkérés. Még kapott egy megosztást a Minner FB oldalán is, onnan 426-an kattintottak át az oldalra. Ilyenkor azért sok a turista, vagyis csak nézelődő látogató és nem probléma tudattal keresi fel az oldalt, itt ugye weboldal készítés miatt. Konverziót nézve ez 0,75%. Nos képzeld el, ha olyan emberek keresik fel az oldalt, akik valódi problématudattal, igénnyel rendelkeznek. Például hirdetéssel éred el. Ott bizony 2-4% között is lehet a konverzió, vagyis 100 látogatóból 2-4 felveszi veled a kapcsolatot, akkor ez itt 32 megkeresés lenne.

Piacra lépés, ügyfélszerzés szabadúszóként

Persze kezeljük helyén a dolgokat, ez még nem azt jelenti, hogy most aztán elárasztják őt megrendelésekkel, és ebből ő most 1-2 évig ellesz. Biztosan ez a cikk is most dob majd a megkereséseken, de a gerillamarketing kampány pont jó arra, hogy felhívja magára a figyelmet, de csak időszakosan (erről itt egy podcast).

Szabadúszóként főleg nehéz kiemelkedni. Az ügyfélszerzés egyrészt:

  • hirdetések által jön (Google, Facebook),
  • másrészt kapcsolatépítés által, és ott is inkább ajánlásnak hívjuk.
  • SEO és hasonló dolgokba is fektethetsz időt, de szabadúszóként nehéz lesz oda kerülnöd, és a verseny is nagy az első helyekért az ilyen témákban.
  • Persze a közösségi oldalak is kötelező eleme a marketingednek. Facebook a hirdetések miatt főleg, LinkedIn esetén pedig gondolkozz időszakos, 1-2 hónapos aktív posztolási kampányban.

Ha te is szabadúszó vagy, a fentiekre kell fókuszálnod.

Hirdetni kell, főleg ha stabilan szeretnél folyamatos ügyféláramlást. Szabadúszóként neked kell foglalkoznod az ügyfélfelhajtással is, a munka elvégzésével, ügyfél-kommunikációval. Tehát eléggé leterhel a munka. Nos ezért ha belegondolsz, akkor az online marketing, egy jó hirdetési stratégia (rendszer) le tudja venni a terhet a válladról. Szabadúszóknak mindig javasoljuk, hogy a fő szolgáltatásaikra csináljanak külön-külön promóciós oldalt. Természetesen ezek a szövegek nem a szolgáltatást fényezik, hanem a vevő szemszögéből vannak elkészítve a szövegek, az ő problémájára, igényére fókuszálsz. És ezeket hirdeted! További tippek a minner.hu/marketing oldalon.

Ajánlások: Itt nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy természetesen a véleményeket, szöveges értékeléseket gyűjtsd be a vásárlóidtól, és azt hirdesd is, és legyen ott a weboldaladon. A szájról szájra terjedést könnyen el lehet érni a minőségi szolgáltatással. Jó webest, szövegírót, grafikust, marketingest úgy kell vadászni a hazai piacon. Így aki megtalálja, ő bizony tovább ajánl. Akár Facebook csoportokban is, akár személyesen. Azt is mondhatjuk, hogy a marketinged egyben az is, hogy jó szolgáltatást adsz. Ezt látom például a kiszervezettmarketing.hu -nál, Dávid Ádáméknál.

Mit látunk még itt? Social proof,

vagyis ha a többieknek is tetszik ez, akkor másoknak is, közben mindenki reagál, csak jó lehet. Emlékszel arra a podcast adásunkra, amiben arról beszéltünk, hogy: Számítanak-e a lájkok (link itt)? Nos a fenti gerillamarketing kampányra is rátett ez az ún. társadalmi hatás. Van egy pont, amikor szinte már önbeteljesítő jóslat, hogy sikeres lesz, vonzza az embereket. Csaba posztja is vonzotta a figyelmet miután megjelent az első 30-40 lájk, 10 komment, utána már történelem. Az emberek érezték, hogy héé itt valami történik, jött a nem akarok lemaradni érzés.

Sokszor tapasztaljuk, hogy valóban számít a figyelem megszerzésben a lájkok száma. És lehet sok marketinges keresztet tart a képernyőre, ahogy ezeket a sorokat olvassa, de a számok makacs tények. Több Minner vállalkozó kampányait elemezve szinte azonnal kirajzolódott, hogy ott jobban a konverziók, ahol tudatosan figyelnek erre. Naná, hogy erről is van Minner cikk. Itt: A vevők egymást veszik rá a vásárlásra. Ajánlás 2.0. Mi az a social proof?

fotó: Per Lööv / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!