Az email marketing jobban megtérül, mint a Facebook vagy Google Ads

Email marketing statisztikák
Email marketing statisztikák

Az email legyőzhetetlennek tűnik még mindig. Az egyik legjobban konvertáló marketingcsatorna és bár időnként fel-fel tűnik egy kijelentés, hogy az email marketing halott, ezzel szemben él év virul. Sőt most is azért hoztam ide, mert a CRM rendszer cikksorozathoz szorosan kapcsolódik, hiszen az egyik fő funkciója az email automatizáció. Jöjjön egy statisztika, ami miatt még nagyobb kedvvel olvasod majd ezt a cikket.

Minden email marketingbe fektetett 300 forint 12 000 forintot hoz (ROI).

Ezzel a legmagasabb megtérülést tudja még mindig hozni. Egy korábbi Nielsen felmérés egyébként 300 Ft marketingköltségre 1000 forint megtérülést számolt (minden marketing csatornát beleszámolva). Csakhogy legyen egy átlagos benchmarkunk.

Email marketing a vezető marketing csatorna – Akkor miért nem működik ilyen jól mindenkinek?

Teheted fel magadnak a kérdést, mert lehet nem jön ilyen megtérülésben neked. Persze csak email marketingre nem lehet alapozni, de van itt a statisztikában egy érdekesség. Ebbe a ROI-ba, ahogy a többinél is beletartozik már a meglévő vevők vásárlásai, konverziói is. Persze ez a többi csatornára is igaz lehet, de az email ROI eredménye ezért lehet picit félrevezető, hiszen egy új vásárló 6-szor annyiba kerül, mint egy régit meggyőzni az újravásárlásról. És ennek egyik legjobb eszköze az email marketing.

Természetesen az új vásárlók megszerzésében is erős az email marketing. Ennek fő oka, hogy az email feliratkozó onnantól fogva a “saját médiánkban” van. A vásárlók újra elérése sokkal olcsóbb. Összességében sokkal kevesebb munka van az email marketingben, mint a közösségi médiában, tehát ha még nem is a csúcs email marketngezők között vagy, akkor is sokkal hatékonyabb. Ezzel nem azt mondom, hogy más marketing csatornát ne használj, csakhogy fókuszálj erre is, sőt még jobban mint eddig!

A Data & Marketing Association  kutatásából kiderül, hogy:

  • Átlagos megtérülése az email marketingnek 3,800%, vagyis $38 minden elköltött 1 dollárra
    Email marketing költségeibe beletartozik:
    • reklám, amivel eléred, hogy feliratkozzon a vevő
    • email marketing szoftver ára (pl. Mailchimp, vagy CRM rendszer arányos része)
  • Az email marketinget alkalmazók legjobb 18%-a 70 dolláros megtérülést tud felmutatni 1 dollárnyi marketing költésre. – Legyél a legjobb!
  • Az email marketinget alkalmazók legrosszabb 20%-a 5 dollár alatti megtérülést ér el az email marketingjénél.
  • A szegmentált emailek hozzák a bevétel 36%-át. Tehát azok az emailek, amik különböző szűrők alapján kerülnek kiküldésre, külön célcsoportra, vagyis szegmentált listára.
  • A triggered email kampány 3-szor több kattintást eredményez (a megnyitás utáni kattintás), mint egy átlagos email kampány. A triggert tartalmazó email olyan feltételt jelent, amikor például:
    • egy emailt valaki megnyit és után küld a rendszer neki emailt, vagy feliratkoztatja a rendszer egy email sorozatra
    • vagy egy emailben kattintott valamire és az alapján küld a rendszer neki újabb emailt, vagy emaileket
    • … és még hasonló feltételek után küldött emailek
  • És akkor képzelj el egy szegmentált email kampányt felturbózva triggerekkel!

Nem csodálom, hogy ezek a statisztikák meghozták a kedvedet az email marketing iránt! És akkor nézd ezt a korábbi kutatást, ami bár 2012-es, de még mindig tartják magukat az arányok! Ami nem véletlen!

Ami az email marketing ilyen nagy megtérülése mögött lehet, hogy az emberek sokkal jobban fogadják a reklámokat emailben, mint a közösségi oldalon. Ezt kutatta az Optimonster is (lenn a 2. sor a táblázatban). Ami miatt nem véletlen, hogy 4-szer olyan nagy a konverziós ráta emailben, mint közösségi média reklámoknál.

CRM rendszerek és az email marketing

A CRM rendszerekről szóló első cikkben már megismerhetted, hogy miért is jó bevezetni egy ilyen ügyfélkezelő-rendszert. Az első, amit mindenki gyorsan használni tud az ilyen rendszerekben az az email automatizáció.

Ahogy fent láthattad a szegmentált és különböző triggerek alapján működő kampányok nagyon jól működnek. A CRM rendszer ezekben tud segíteni, hogy pont annak menjen ki az email, aki nagyobb eséllyel vásárol. Amikor tehát CRM rendszert választasz mindenképpen nézd át milyen lehetőségek vannak náluk az email automatizációban. Nem csak ügyfélszolgálati feladatokra, hanem email marketinget is figyelembe véve.

Ezért is foglalkozunk még itt a Minneren az email marketinggel! Addig is merülj el az alábbi cikkekben (email marketing + crm cikkek):

Forrás: Barilliance.com, Nielsen,
Data & Marketing Association 
Neil Patel, Optimonster
Fotó: Web Hosting /Unsplash

2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás