Ahogy ezt a címet elolvastad, már érted, hogy miért indult el idén ősszel a Minneren a webáruház transzformáció cikksorozat. A vezető webáruházak ellen egyre nehezebb versenyezni és a piac minden szegmensét lefedik. Ha valaki e-kereskedelemben itthon kiszámítható bevételre akar szert tenni, annak valamilyen speciális üzleti modellt kell alkalmaznia. Mert máskülönben megeszi őt először is a top 10 webáruház, és persze az utána lévő 20-30 áruház is erősen nagy piacot fog közre. Nézd csak az alábbi top listát!
A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!
A legnagyobb forgalmú e-kereskedelmi szereplők a hazai piacon forgalom szerint rendezve. Ami a listából már kitűnik, hogy a többség nem a klasszikus webáruház modellt követi, hanem mindegyiknek van fizikai boltja is, és a top 10-ből alig 3 működik csak online. Szörnyű adat még ehhez: több, mint 5000 webáruház közül az első 10 piaci súlya 35% volt 2018-ban. A legjobb 5000 webáruház közül! 4990 webáruház osztozik a maradék 50-60%-on (az 5000-en felül már csak néhány %-marad! Na itt nem érvényesül a 80/20-as Pareto-elv! Apropó!
425 milliárd forint az éves online kiskereskedelem forgalma
Forrás: GKI Digital
De ez hagyján! A hazai webáruházakat érinti a következő statisztika is: az elmúlt 1,5 évben a külföldről vásárló magyarok aránya harmadával nőtt, így a hazai webáruházak egyre inkább kénytelenek tartani a lépést a nemzetközi trendekkel, amelyek magasabbra állítják a magyar fogyasztók elvárásait is.
Verseny, árverseny: talán nem is tudnék mondani olyan területet, ahol ennyire nagy lenne a verseny a vevőkért. És nézd csak hol történik mindez: leggyakoribb marketingeszközök az ár-összehasonlító oldalon való jelenlét, a keresőoptimalizálás (SEO) és a Facebook hirdetések. A legnépszerűbb promóciós eszköz az árcsökkenés, amelynél a webáruházak jellemzően 15%-os kedvezményt nyújtanak. Nem is beszélve az elvileg alacsony belépési küszöbre, gyakorlatilag hamar kiderül, hogy sok kell a stabil forgalomhoz.
Ez alapján is kérdezem tőled, hogyha webáruházad van, akkor mi gátol meg abban, hogy haladj a trendekkel és olyan üzleti modellt vezess be, amivel szinte saját piacot építesz és nem vagy kitéve a nagyok elleni versenynek? Irány a webáruház transzformáció cikkek a Minneren! Ebben segítek neked:
- Ideje újragondolni a webshopod üzleti modelljét! Webáruház transzformáció
- A webshopoknál indul a sajátmárkás trend – Webáruház transzformáció
- Így kell eladni 400 000 db szobabiciklit 5 év alatt! Webáruház transzformáció
Forrás: GKi Digital 1, 2.
Fotó: Emag