Az online e-kereskedelem 35%-át a top 10 webáruház uralja

Ahogy ezt a címet elolvastad már érted, hogy miért indult el idén ősszel a Minneren a webáruház transzformáció cikksorozat. A vezető webáruházak ellen egyre nehezebb versenyezni és a piac minden szegmensét lefedik. Ha valaki e-kereskedelemben itthon kiszámítható bevételre akar szert tenni, annak valamilyen speciális üzleti modellt kell alkalmaznia. Mert máskülönben megeszi őt először is a top 10 webáruház, és persze az utána lévő 20-30 áruház is erősen nagy piacot fog közre. Nézd csak az alábbi top listát!

A legnagyobb forgalmú e-kereskedelmi szereplők a hazai piacon forgalom szerint rendezve. Ami a listából már kitűnik, hogy a többség nem a klasszikus webáruház modellt követi, hanem mindegyiknek van fizikai boltja is, és a top 10-ből alig 3 működik csak online. Szörnyű adat még ehhez: több, mint 5000 webáruház közül az első 10 piaci súlya 35% volt 2018-ban. A legjobb 5000 webáruház közül! 4990 webáruház osztozik a maradék 50-60%-on (az 5000-en felül már csak néhány %-marad! Na itt nem érvényesül a 80/20-as Pareto-elv! Aporpó!

425 milliárd forint az éves online kiskereskedelem forgalma

Forrás: GKI Digital

De ez hagyján! A hazai webáruházakat érinti a következő statisztika is: Az elmúlt 1,5 évben a külföldről vásárló magyarok aránya harmadával nőtt, így a hazai webáruházak egyre inkább kénytelenek tartani a lépést a nemzetközi trendekkel, amelyek magasabbra állítják a magyar fogyasztók elvárásait is.

Verseny, árverseny: Talán nem is tudnék mondani olyan területet, ahol ennyire nagy lenne a verseny a vevőkért. És nézd csak hol történik mindez: leggyakoribb marketingeszközök az ár-összehasonlító oldalon való jelenlét, a keresőoptimalizálás (SEO) és a Facebook hirdetések. A legnépszerűbb promóciós eszköz az árcsökkenés, amelynél a webáruházak jellemzően 15%-os kedvezményt nyújtanak. Nem is beszélve az elvileg alacsony belépési küszöbre, gyakorlatilag hamar kiderül, hogy sok kell a stabil forgalomhoz.

Ez alapján is kérdezem tőled, hogyha webáruházad van, akkor mi gátol meg abban, hogy haladj a trendekkel és olyan üzleti modellt vezess be, amivel szinte saját piacot építesz és nem vagy kitéve a nagyok elleni versenynek? Irány a webáruház transzformáció cikkek a Minneren! Ebben segítek neked:

Forrás: GKi Digital 1, 2.
Fotó: Emag

2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás