Az Orsay a webshopjában így növeli a profitját. Két legyet üt egy csapásra!

Dátum

Megosztás

Amikor már több éves webáruházunk van, akkor érdemes még egy szinttel feljebb lépni és olyan funkciókat adni a vevőknek, amivel növeljük az ügyfél élményt és persze ezáltal a profitunkat is. Azért írtam már működő webáruházat, mert amikor elindulsz, az első években még másra kell fókuszálnod. Na lássuk!

A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!

Óriási a verseny az e-kereskedelemben, annyi a webáruház, mint égen a csillag, már nem elég a megfelelő profithoz egy klasszikus webáruház üzemeltetése, már jobb üzleti modellek kellenek! Ez a webáruház transzformáció, amivel már több hónapja foglalkozik a Minner. Az újabb cikk most egy inspiráció lesz, ami után garantáltan elindulnak majd az agytekervényeid.

Az Orsay vásárlást segítő megoldása

Mi a legnagyobb probléma egy ruhashopnál (van offline üzletük is)? A még nagyobb arányú visszaküldött ruhák, legtöbbször méretprobléma miatt. Még akkor is, ha az üzletbe is vissza tudják vinni az online megvásárolt árut, egy logisztikai rémálom (vagy ha nem is, de sok plusz munka, költség mindenképpen). Az Orsay a hatékonyságot növelte a következő megoldással, vagyis nagyobb arányban kapsz a vásárlás után olyan ruhát, ami méretben is megfelelő.

Nem mindenféle kiterjesztett valóságos vagy virtuális valóságos megoldást alkalmaz, amire elsőre gondolnál. Nem a lefotózod magad és akkor valamit ajánl, vagy magadra veheted a terméket… Semmi ehhez hasonló. Sokkal jobb ötletük támadt!

Először bekéri az adatait a hölgynek, vevőnek (női ruhákat értékesítenek)

Az algoritmus innentől fogva egyre több mindent rögzít. Egyrészt a te visszaküldéseidet, másrészt a többi vásárló adatai alapján megjósolja, hogy mennyi % az esély, hogy jó lesz rád a ruha. Amikor ruhát vásárolsz, akkor látod egy sávban, hogy melyik méret mennyire lesz jó. Egyébként már 70% felett szinte biztosan jó a hölgynek az adott ruha. Nézzük meg ezt képekben.

Kiválasztja a vevő a ruhát, majd a méretet és ez alapján javaslatot ad a webáruház. Két példa egymás alatt:

Az algoritmus tehát abból kalkulál, hogy adott méretekkel rendelkező vásárlók az adott ruhát, az adott méretben milyen arányban küldték vissza. Persze ehhez kell megfelelő számú vevő, de olyan sok különböző ruhájuk nincsen, hogy ne vásárolna több tucat ember méretenként.

Gondolj bele, hogy még sales szempontból is milyen jó ez a rész! Meggyőzi, hogy jó lehet neki ez a ruha, sokkal nagyobb arányban vásárolnak, sőt sokkal jobb ügyfél élmény, hiszen kevesebb ruhát kell visszavinnie a vásárlóknak, ez pedig az Orsay-nak is jó. Már-már social proof megoldás is megjelenik ebben.

Mibe került ez nekik? Bonyolult?

Lássuk csak! Használ valami egyedi dolgot? Kell hozzá komolyabb grafikai megvalósítás? Nem! Csakis adatokból dolgozik. Ami így elsőre nem egy megugorhatatlan programozói feladat, tehát költségben sem nagy összeg.

Kellenek adatként:

  • a vevő méretei – ezt hasonlítja össze a következő paraméterekkel
  • a visszaküldött és vásárlónál maradt ruhák mérete és a vásárló mérete – Ebből dolgozik a rendszer, ebből hív le adatokat.

Az adatbázisban tehát ezentúl meg kellett oldani, hogy a rendszer automatikusan felvigye és rögzítse a paramétereket egy időintervallumon belül. Pl. 2-3 héten belül visszahozzák / nála marad. Itt az a jó, egy paraméter, amit rögzíteni kell, a visszaküldés, utána már könnyen kinyeri az adatokat a rendszer. Ezen kívül még weboldalban, webshopban meg kell oldani egy plusz funkciót, hogy láthatóvá is tegyék adott termékeknél.

Mennyibe került ez a cégnek? Láthatod fent, hogy valójában ez egy meglévő adatoknak a szűrési feltétele, mintha egy shop lenne és beírnád a méreteidet, majd megmondja, hogy ez a ruha jó-e. Ilyen kalkulátorok és megoldások már legtöbbször előre le vannak programozva, persze ettől még hozzá kell nyúlni. Több fejlesztőt megkérdezve valahol 200-600 000 Ft között volt ennek a funkciónak a programozása.

Mit fejlesszek én a webáruházamban? Ez ruhára oké, de mi a helyzet velem?

Teheted fel magadban a kérdést jogosan. Remélem a fenti példa inspirált, hiszen drasztikusan lecsökkentették a visszaküldések számát így a cégnél, sőt a vásárlói élmény is nőtt. Mindenképpen inspirálódnod kell neked is, hogy a te területeden milyen megoldások vannak. Elsőként javaslom, hogy regisztrálj be olyan külföldi shopokhoz, akik hasonló termékeket árulnak mint te. Nézd végig a vásárlás menetét, de persze így sem látsz mindent.

Két különböző dologra keress megoldásokat:

  • A fő probléma, ami előfordul a termékeidnél, megrendeléseknél, ami legtöbbször szektor probléma.
  • Általános konverzió növelő funkciók, amire lent látsz majd példát.

Tippem, hogy nézz körül a(z):

  • Shopify app store -jában. A Shopify egy webshopmotor. Az alap webshop oldalhoz külsős cégek is tudnak fejleszteni különböző funkciókat. És le fogsz döbbenni mennyi különböző megoldás van, könnyű inspirálódni. (Fontos, hogy ezek nem applikációk, hanem modulok, amit hozzá lehet kapcsolni a Shopify shopokhoz).
  • Envato, Codecanyon oldalakon
  • Woocommerce bővítmények között

Amik jelenleg trendi funkciók (általános konverziót növelő funkciók), sőt már-már alap modulok a sikeres webshopoknál:

  1. Kosárelhagyás után követése – A terméket betette a kosárba, majd nem vásárolt. Erre fókuszálnak elsősorban a webáruházak, hiszen ez egy általános probléma. A vásárló nem tudott adott pillanatban döntést hozni, de már vásárlási jel, hogy kosárba tette a terméket.
  2. Social proof megoldások – Magyarul lefordítva társadalmi igazolás, ilyen például a vélemények, de ilyen az is, hogy éppen valaki megvásárolta a terméket (vagy a Booking megoldás, hogy éppen 5-en nézik ezt a szállást…). A célja, hogy a vásárló bizalma nagyobb legyen, úgymond azt gondolja másnak is jó, akkor nekem is. Véleményeknél például, hogy egy adott terméknél bekúszik a legjobb értékelés vagy XY azért vette meg, mert….
    A vélemények bekérése egyébként is fontos, ennek automatizálására is vannak megoldások, igaz főként email push után adnak értékelést a vevők. Erről kutatást itt olvashatsz: A vásárlók 95%-a elolvassa az értékeléseket vásárlás előtt [kutatás]
  3. Kalkulátorok, jobb keresőfunkció, már-már személyre szabás, de az inkább még eggyel lejjebb van.
  4. Személyre szabás: amikor a felhasználók, látogatók egyedi ajánlatokat vagy akár egyedi megjelenésű weboldalt, termék ajánlásokat kapnak. Magyarán felhasználónként más terméket ajánl, emel ki a rendszer, perszonalizált emaileket küldesz ki…
  5. Hűségprogramok – külön modul kell hozzá, hiszen nyomon kell követni a vásárlókat. Érdemes vele foglalkozni, mert többszörösét költi egy hűségprogramban bent lévő vevő, mint aki nem, sőt a fizetős hűségprogramosok még többet. Erről cikk: Pénzt kérni a vevőktől a hűségprogram csatlakozásához? Igen! Webáruház transzformáció
  6. Ezzel a résszel még fogunk foglalkozni, gyere vissza később a Minnerre, mert erről lesz külön cikk is!

Még ilyen webáruház tartalmat!

Tetszett a cikk! Hát még tudnád, mi van itt! Először is javaslom a fő webáruház transzformációs cikket elolvasni, aztán az esettanulmányokat, és ehhez hasonló cikkeket. A webáruház transzformáció cikket linkelem be elsőként, aztán a sajátmárkás termékek is érdekelhetnek téged, utána pedig kattints a gyűjteményre:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!