Az Orsay a webshopjában így növeli a profitját. Két legyet üt egy csapásra!

Amikor már több éves webáruházunk van, akkor érdemes még egy szinttel feljebb lépni és olyan funkciókat adni a vevőknek, amivel növeljük az ügyfélélményt és persze ezáltal a profitunkat is. Azért írtam már működő webáruházat, mert amikor elindulsz, az első években még másra kell fókuszálnod. Na lássuk!

Először jön az Orsay példa, aztán webáruház funkció tippeket is kapsz!

Óriási a verseny a e-kereskedelemben, annyi a webáruház, mint égen a csillag, már nem elég a megfelelő profithoz egy klasszikus webáruház üzemeltetése, már jobb üzleti modellek kellenek! Ez a webáruház transzformáció, amivel már több hónapja foglalkozik a Minner. Az újabb cikk most egy inspiráció lesz, ami után garantáltan elindulnak majd az agytekervényeid.

Az Orsay vásárlást segítő megoldása

Mi a legnagyobb probléma egy ruhashopnál (van offline üzletük is)? A még nagyobb arányú visszaküldött ruhák, legtöbbször méretprobléma miatt. Még akkor is, ha az üzletbe is vissza tudják vinni az online megvásárolt árut, egy logisztikai rémálom (vagy ha nem is, de sok plusz munka, költség mindenképpen). Az Orsay a hatékonyságot növelte a következő megoldással, vagyis nagyobb arányban kapsz a vásárlás után olyan ruhát, ami méretben is megfelelő.

Neeem mindenféle kiterjesztett valóságos, vagy virtuális valóságos megoldást alkalmaz, amire elsőre gondolnál. Nem a lefotózod magad és akkor valamit ajánl, vagy magadra veheted a terméket… Semmi ehhez hasonló. Sokkal jobb ötletük támadt!

Először bekéri az adatait a hölgynek, vevőnek (női ruhákat értékesítenek)

Az algoritmus innentől fogva egyre több mindent rögzít. Egyrészt a te visszaküldéseidet, másrészt a többi vásárló adatai alapján megjósolja, hogy mennyi % az esély, hogy jó lesz rád a ruha. Amikor ruhát vásárolsz, akkor látod egy sávban, hogy melyik méret mennyire lesz jó. Egyébként már 70% felett szinte biztosan jó a hölgynek az adott ruha. Nézzük meg ezt képekben.

Kiválasztja a vevő a ruhát, majd a méretet és ez alapján javaslatot ad a webáruház. Két példa egymás alatt:

Az algoritmus tehát abból kalkulál, hogy adott méretekkel rendelkező vásárlók az adott ruhát, az adott méretben milyen arányban küldték vissza. Persze ehhez kell megfelelő számú vevő, de olyan sok különböző ruhájuk nincsen, hogy ne vásárolna több tucat ember méretenként.

Gondolj bele, hogy még sales szempontból is milyen jó ez a rész! Meggyőzi, hogy jó lehet neki ez a ruha, sokkal nagyobb arányban vásárolnak, sőt sokkal jobb ügyfélélmény, hiszen kevesebbet ruhát kell visszavinnie a vásárlóknak, ez pedig az Orsay-nak is jó. Már-már social proof megoldás is megjelenik ebben.

Mibe került ez nekik? Bonyolult?

Lássuk csak! Használ valami egyedi dolgot? Kell hozzá komolyabb grafikai megvalósítás? Nem! Csakis adatokból dolgozik. Ami így elsőre nem egy megugorhatatlan programozói feladat, tehát költségben sem nagy összeg.

Kell adatként:

  • a vevő méretei – ezt hasonlítja össze a következő paraméterekkel
  • kell adatként, a visszaküldött és vásárlónál maradt ruhák mérete és a vásárló mérete – Ebből dolgozik a rendszer, ebből hív le adatokat.

Az adatbázisban tehát ezentúl meg kellett oldani, hogy a rendszer automatikusan felvigye és rögzítse a paramétereket egy időintervallumon belül. Pl. 2-3 héten belül visszahozzák / nála marad. Itt az a jó, egy paraméter, amit rögzíteni kell, a visszaküldés, utána már könnyen kinyeri az adatokat a rendszer. Ezen kívül még weboldalban, webshop meg kell oldani egy plusz funkciót, hogy láthatóvá is tegyék adott termékeknél.

Mennyibe került ez a cégnek? Láthatod fent, hogy valójában ez egy meglévő adatoknak a szűrési feltétele, mintha egy shop lenne, és beírnád a méreteidet és megmondja ez a ruha jó-e. Ilyen kalkulátorok, és megoldások már legtöbbször előre le vannak programozva, persze ettől még hozzá kell nyúlni. Több fejlesztőt megkérdezve valahol 200-600 000 Ft között volt ennek a funkciónak a leprogramozása.

Mit fejlesszek én a webáruházamban? Ez ruhára oké, de mi a helyzet velem?

Teheted fel magadban a kérdést jogosan. Remélem a fenti példa inspirált, hiszen drasztikusan lecsökkentették a visszaküldések számát így a cégnél, sőt a vásárlói élmény is nőtt. Mindenképpen inspirálódnod kell neked is, hogy a te területeden milyen megoldások vannak. Elsőként javaslom, hogy regisztrálj be olyan külföldi shopokhoz, akik hasonló termékeket árulnak mint te. Nézd végig a vásárlás menetét, de persze így sem látsz mindent.

Két különböző dologra keress megoldásokat:

  • A fő probléma ami előfordul a termékeidnél, megrendeléseknél, ami legtöbbször szektor probléma. Erre keress megoldást.
  • Általános konverzió növelő funkciók, amire lent látsz majd példát.

Tippem, hogy nézz körül a(z):

  • Shopify app store -jában. A Shopify egy webshopmotor. Az alap webshop oldalhoz külsős cégek is tudnak fejleszteni különböző funkciókat. És le fogsz döbbenni mennyi különböző megoldás van, könnyű inspirálódni. (Fontos ezek nem applikációk, hanem modulok, amit hozzá lehet kapcsolni a Shopify shopokhoz).
  • Envato, Codecanyon oldalakon
  • Woocommerce bővítmények között

Ami jelenleg trendi funkciók (általános konverziót növelő funkciók), sőt már-már alap modulok a sikeres webshopoknál:

  1. Kosárelhagyás után követése – A terméket betette a kosárba majd nem vásárolt. Erre fókuszálnak első sorban a webáruházak, hiszen ez egy általános probléma. A vásárló nem tudott adott pillanatban döntést hozni, de már vásárlási jel, hogy kosárba tette a terméket.
  2. Social proof megoldások – Magyarul lefordítva társadalmi igazolás, ilyen például a vélemények, de ilyen hogy éppen valaki megvásárolta a terméket (vagy a Booking megoldás, hogy éppen 5-en nézik ezt a szállást…). A célja, hogy a vásárló bizalma nagyobb legyen, úgymond azt gondolja másnak is jó, akkor nekem is. Véleményeknél például, hogy egy adott terméknél bekúszik a legjobb értékelés, vagy XY azért vette meg, mert….
    A vélemények bekérése egyébként is fontos, ennek automatizálására is vannak megoldások, igaz főként email push után adnak értékelést a vevők: Erről kutatás: A vásárlók 95%-a elolvassa az értékeléseket vásárlás előtt [kutatás]
  3. Kalkulátorok, jobb keresőfunkció, már-már személyreszabás, de az inkább még eggyel lejjebb van
  4. Személyre szabás: Amikor a felhasználók, látogatók egyedi ajánlatokat, vagy akár egyedi megjelenésű weboldalt, termék ajánlásokat kapnak. Magyarán felhasználónként más terméket ajánl, emel ki a rendszer, perszonalizált emaileket küldesz ki…
  5. Hűségprogramok – Külön modul kell hozzá, hiszen nyomon kell követni a vásárlókat. Érdemes vele foglalkozni, mert többszörösét költi egy hűségprogramban bent lévő vevő, mint aki nem, sőt a fizetős hűségprogramosok még többet. Erről cikk: Pénzt kérni a vevőktől a hűségprogram csatlakozásához? Igen! Webáruház transzformáció
  6. Ezzel a résszel még fogunk foglalkozni, gyere vissza később a Minnerre, mert erről lesz külön cikk is!

Még ilyen webáruház tartalmat!

Tetszett a cikk! Hát még tudnád mi van itt! Először is javaslom a fő webáruház transzformációs cikket elolvasni, aztán az esettanulmányokat, és ehhez hasonló cikkeket. A webáruház transzformáció cikket linkelem be elsőként, aztán a sajátmárkás termékek is érdekelhetnek téged, utána pedig kattints a gyűjteményre:

Köszi, hogy olvasol! Gyere vissza többször is! Sikeres 2020-at!