blank

Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

Dátum

Megosztás

Több előadó, vállalkozó, brand bejegyzésében, közösségi média profiljában találkoztam már egy rendkívül egyszerű, de annál nagyszerűbb megoldással, a linkcsokorral. De hívhatjuk linkfának, vagy hasonlat nélkül, egyszerűen csak linkgyűjtőnek, linkmenünek. A lényege: hogyha csak egy linket tudunk elhelyezni, akkor a felhasználónak arra kattintva kínálunk további elágazási lehetőséget. Ahelyett, hogy ugyanazon közösségi média poszton belül egyesével belinkelnék az összes felület elérési webcímét, csupán egy rövidített url-t adnak meg, amely egy interaktív online menüt hoz be. Mutatom a Universal Music Hungary egyik ilyen megoldását:

blank
Universal Music Hungary által használt „linkfa”

Ez tehát a linkcsokor, linkmenü

Persze példának hozhatnám még azokat az influenszereket és cégeket is, akik többek között az Instagram bemutatkozáshoz teszik be saját linkfájukat.

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell.

Miért használják?

  • a linkcsokor megszerkesztése után egyetlen linket kell megosztani,
  • ezáltal gyors információáramlást eredményez, nem kell a látogatónak keresni-kutatni;
  • magasabb az átkattintási arány (click-through-rate);
  • egy rendszeren (leginkább közösségi média felületeken) belül ez a link még biztosan belefér a korlátozott karakterszámba;
  • elérhetőek statisztikai adatok, lehet javítani a teljesítményen;
  • végül, de nem utolsó sorban: mivel nincsenek egymás hegyén-hátán a linkek, sokkal igényesebb hatást eredményez.

A cikk végén még írunk alternatíváról, másik megoldásról is.

linktr.ee használata

Valószínűleg már te is rájöttél, hogy tizedmásodperceken múlik, hogy valakiben kivált-e bármi reakciót egy adott posztod vagy oldalad, ezért mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben jusson el az infó a címzetthez. Ebben (is) segít a linkcsokor. Ugyan zenei célokra a linkfire.com a jollyjoker, mi egy olyan platformot mutatunk be, amelyen mindenféle linket „beágyazhatsz”, több lehetőség áll rendelkezésedre, ráadásul ingyen is lehet használni. Lássuk a linktr.eet!

Mindenképp regisztrálni kell, enélkül nem tudod elkezdeni a szerkesztést. Meg kell adni az email-címed, a felhasználóneved és egy jelszót. Belefutottam abba a hibába, hogy felhasználónévnek a saját nevemet adtam meg, így automatikusan a linktr.ee/felhasználónevem lett a program által biztosított megosztási linkem, amin később sem tudtam változtatni. Újra regisztrálnom kellett, így született meg a Minner saját csokra. Azt javaslom, hogy amennyiben nem személyes márkaépítésre használnád a szoftvert, felhasználónévnek a céged nevét add meg, ebből generálódik a link!

Ezután a következő kép fogad:

blank
linktr.ee – regisztráció, első lépések

A biztonság kedvéért névnek is a Minner.hu-t adtam meg. A program arra kér, jelöld be azt a három kategóriát, amely leginkább jellemzi a vállalkozásodat. Háromnál többet nem tudsz kiválasztani, bár szerintem ez nem befolyásolja a későbbi szerkesztőpanelt, inkább csak a fejlesztőknek nyújt statisztikát. Ha ezzel megvagy, automatikusan a szerkesztési oldal tölt be, a miénk a linkek beszúrása után így fest:

blank
linktr.ee – főoldal, szerkesztőpanel

Értelemszerűen a nagy kék gomb az, amivel hozzáadhatsz paneleket, amelyek egy webcímre, applikációra mutatnak. A villámjellel főcímeket (Header) tudsz létrehozni, a mi esetünkben ez a „Tartalmak, cikkek” és a „Podcast”. Lehetőséged van továbbá pénzügyi kérést (pl. adomány) is beállítani, bár ez egyelőre csak a Square nevű szolgáltatóval hozható össze, a PayPal és a Stripe integráción még dolgoznak a fejlesztők. Érdemes a gombok szövegei mellé ikonokat vagy képeket (Thumbnail) elhelyezni, az ehhez tartozó beállítást az adott panel alján éred el.

blank
linktr.ee – ikon, kép hozzáadása a panelekhez

Szintén a paneleknél, a bal oldalon található három pötty lenyomásával az egymáshoz viszonyított pozíciójukat lehet változtatni, így tudod felépíteni a megfelelő sorrendet. Célszerű a legfontosabb linkeket minél feljebb pakolni, ezért kerültek nálunk is fentre a Minner.hu főoldalára és a cikkekre mutató linkek.

A bal felső sarokban a következő oldalra léphetsz, ahol a megjelenésen (Appearance) csiszolhatsz. Feltölthetsz profilképet (ugyanolyan kör alakzatban fogja megvágni, mint a Facebook), megadhatsz rövid bemutatkozást, lentebb pedig az előre felkínált témák közül választhatsz. Elég kevés a finomhangolási opció; amennyiben egyedi témát, hátteret, gombokat, betűtípust szeretnél, elő kell fizetni a Pro verzióra. Na és persze a Linktr.ee logója is megjelenik majd legalul, ezt is csak a bankkártya adataid megadásával tüntetheted el.

blank
linktr.ee – megjelenés beállítása (appearance)

Az utolsó menüpont a beállítások (Settings), ahol a közösségi média linkjeidet adhatod meg, ezek a gombok alatt ikonként lesznek kattinthatók:

blank
linktr.ee – közösségi (social) média linkek megadása

Végeztünk is, a linkfád készen áll arra, hogy agyonkattintgassák. A csokor megosztási linkjét a jobb felső sarokban éred el, de exportálhatod offline QR-kódként is, amiért jár a virtuális pacsi.

Végeredmény

A Minner Instagram oldalán a bio-ba tettük a linket.

blank

És ezt látják, ha a linktr.ee/minner.hu linkre kattintanak

blank

Tipp: a QR-kódot kinyomtathatod és kiragaszthatod, ha fizikai üzlettel vagy irodával rendelkezel, páran – akár csak kíváncsiságból – biztosan beszkennelik majd.

blank

Ha érdekel, mit nyújt még a prémium dizájnszerkesztőn kívül a Pro 6$-ért havonta, vagy 60$ éves díjért, nézzük át a legfontosabb funkcióit:

  • a linktr.ee/oldalad-on gyűjthetsz email vagy SMS feliratkozókat
  • beállíthatsz „Priority” azaz elsőbbségi linkeket, ezeket jobban kiemeli a program
  • részletes analitika (CTR, hányan kattintottak a különböző linkekre, milyen eszközről nyitották meg, stb.)
  • minden adat exportálási lehetősége
  • linktr.ee logó eltávolítása
  • számos integrálási lehetőség: Mailchimp, Facebook, Zapier, TikTok, és még sorolhatnám
  • UTM paraméterezés, Facebook Pixel követőkód
  • elsőbbségi support

Összegzés

Újra csak azt tudom mondani, amit a cikk elején írtam: a linktr.ee egyszerű és nagyszerű. Már az ingyenes verzióval is használhatod azokat a fő funkciókat, amire ezt az egészet kitalálták. Kifejezetten javaslom, ha több felületen vagy folyamatosan jelen, ezek egy helyről történő elérését szeretnéd biztosítani a látogatóidnak, mérget vennék rá, hogy megdobja a konverziót. A Pro-val pedig megspékelheted a kampányaidat, a rengeteg analitika mellett pedig új ügyfeleket is szerezhetsz, de azért ne hagyd figyelmen kívül a GDPR-t sem!

+1 tipp: minden esetben ellenőrizd az összes általad megadott linket, mielőtt a csokor webcímét megosztanád! Ha valamelyik link rossz, magas lesz a lemorzsolódási arány, a többi gombra sokkal kisebb eséllyel fognak kattintani a látogatók!

Másik megoldás

Ha sok képpel dolgozol, és szeretnéd őket linkelni, akkor megoldás még a Linkin.bio
Ugyanúgy egy linkből nyílik meg, és sokan arra használják, hogy Instagram elrendezést követnek a linknél, ahol így már linkelik az adott posztokat.

blank

Na ez jó volt! Van még ehhez hasonló?

A Billingoa Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingodigitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Gyimesi Károly
Gyimesi Károly
Kommunikáció és médiatudomány szakon végeztem, jelenleg marketing mesterdiplomámat szerzem angol nyelven. A Minnernél hamar be lettem dobva a mélyvízbe: számos üzleti konzultáción segítettem Milánnak, több százezer forint értékben indítottam el marketingkampányokat, ezekhez sok segítséget nyújtottak a MinnerAkadémia képzései is. Jelenleg a tartalomkészítés a fő feladatom. Részt veszek a Minner víziójában, azaz munkámmal segítem, hogy a vállalkozók, cégek még sikeresebbek legyenek.

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

QR kódos étlap létrehozása QRiosum magyar fejlesztésű megoldással. Útmutató, első lépések

Alig egy éve készítettük el a saját QR kódos étlap megoldásunkat, hogy bemutassuk, akár fejlesztői tudás nélkül is tudunk digitális megoldásokat létrehozni. Bár mi...

Védett: Berobbanó növekedési stratégiák cégeknek: e-mail ajánlói rendszer, hírlevél sorozat, rövid videók

Ez egy több részes sorozat lesz! Nézz vissza többször is a Minnerre! Növekedési stratégia = marketing? Nem minden esetben, van olyan megoldás, aminél nem...

Milyen hirdetései vannak a konkurenciának? Nézzünk utána! Google és Facebook

Minden hirdetést azért nem fogunk látni, ám izgalmas eszközöket mutatok be arra, hogy miként lehet megnézni, hogy egy másik vállalkozás, konkurencia, leendő vetélytárs éppen...

Online rendelési űrlap létrehozása FormDealer rendszerrel. Útmutató

Szeretnél online értékesíteni valamit, de azt nem tudod ráhúzni egy webshopra? Illetve te lehet csak egy szolgáltatást hirdetnél, eseményt, vagy egy-két terméket, és erre...

Saját felhőt, szervert állítottam be, abszolút laikusként, üzleti felhasználásra.

Már több mint tíz évvel ezelőtt a gyakorlati helyemen is találkoztam azzal, hogy egy cégnek saját szerveren voltak a fájljai, szerződései, dokumentumok (az az...
00:34:17

Pontosabb Facebook célzás, remarketing, organikus elérés – Minner meeting

Te is tapasztaltad már, hogy a Facebook hirdetések nem teljesítenek olyan jól? Nos húzzunk le talán egy utolsó bőrt a Fb hirdetésekről, vagy legalább...

Így törik fel a kétfaktoros azonosítást a hackerek. Facebook oldal, Youtube fiók feltörés

Elmúlt egy évben több olyan ügyfelünk is jelezte, hogy feltörték a közösségi média profilját, akiknél egyébként be volt kapcsolva a kétfaktoros azonosítás. Már akkor...