Több előadó, vállalkozó, brand bejegyzésében, közösségi média profiljában találkoztam már egy rendkívül egyszerű, de annál nagyszerűbb megoldással, a linkcsokorral. De hívhatjuk linkfának, vagy hasonlat nélkül, egyszerűen csak linkgyűjtőnek, linkmenünek. A lényege: hogyha csak egy linket tudunk elhelyezni, akkor a felhasználónak arra kattintva kínálunk további elágazási lehetőséget. Ahelyett, hogy ugyanazon közösségi média poszton belül egyesével belinkelnék az összes felület elérési webcímét, csupán egy rövidített url-t adnak meg, amely egy interaktív online menüt hoz be. Mutatom a Universal Music Hungary egyik ilyen megoldását:
Ez tehát a linkcsokor, linkmenü
Persze példának hozhatnám még azokat az influenszereket és cégeket is, akik többek között az Instagram bemutatkozáshoz teszik be saját linkfájukat.
Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell.
Miért használják?
- a linkcsokor megszerkesztése után egyetlen linket kell megosztani,
- ezáltal gyors információáramlást eredményez, nem kell a látogatónak keresni-kutatni;
- magasabb az átkattintási arány (click-through-rate);
- egy rendszeren (leginkább közösségi média felületeken) belül ez a link még biztosan belefér a korlátozott karakterszámba;
- elérhetőek statisztikai adatok, lehet javítani a teljesítményen;
- végül, de nem utolsó sorban: mivel nincsenek egymás hegyén-hátán a linkek, sokkal igényesebb hatást eredményez.
A cikk végén még írunk alternatíváról, másik megoldásról is.
linktr.ee használata
Valószínűleg már te is rájöttél, hogy tizedmásodperceken múlik, hogy valakiben kivált-e bármi reakciót egy adott posztod vagy oldalad, ezért mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben jusson el az infó a címzetthez. Ebben (is) segít a linkcsokor. Ugyan zenei célokra a linkfire.com a jollyjoker, mi egy olyan platformot mutatunk be, amelyen mindenféle linket „beágyazhatsz”, több lehetőség áll rendelkezésedre, ráadásul ingyen is lehet használni. Lássuk a linktr.ee–t!
Mindenképp regisztrálni kell, enélkül nem tudod elkezdeni a szerkesztést. Meg kell adni az email-címed, a felhasználóneved és egy jelszót. Belefutottam abba a hibába, hogy felhasználónévnek a saját nevemet adtam meg, így automatikusan a linktr.ee/felhasználónevem lett a program által biztosított megosztási linkem, amin később sem tudtam változtatni. Újra regisztrálnom kellett, így született meg a Minner saját csokra. Azt javaslom, hogy amennyiben nem személyes márkaépítésre használnád a szoftvert, felhasználónévnek a céged nevét add meg, ebből generálódik a link!
Ezután a következő kép fogad:
A biztonság kedvéért névnek is a Minner.hu-t adtam meg. A program arra kér, jelöld be azt a három kategóriát, amely leginkább jellemzi a vállalkozásodat. Háromnál többet nem tudsz kiválasztani, bár szerintem ez nem befolyásolja a későbbi szerkesztőpanelt, inkább csak a fejlesztőknek nyújt statisztikát. Ha ezzel megvagy, automatikusan a szerkesztési oldal tölt be, a miénk a linkek beszúrása után így fest:
Értelemszerűen a nagy kék gomb az, amivel hozzáadhatsz paneleket, amelyek egy webcímre, applikációra mutatnak. A villámjellel főcímeket (Header) tudsz létrehozni, a mi esetünkben ez a „Tartalmak, cikkek” és a „Podcast”. Lehetőséged van továbbá pénzügyi kérést (pl. adomány) is beállítani, bár ez egyelőre csak a Square nevű szolgáltatóval hozható össze, a PayPal és a Stripe integráción még dolgoznak a fejlesztők. Érdemes a gombok szövegei mellé ikonokat vagy képeket (Thumbnail) elhelyezni, az ehhez tartozó beállítást az adott panel alján éred el.
Szintén a paneleknél, a bal oldalon található három pötty lenyomásával az egymáshoz viszonyított pozíciójukat lehet változtatni, így tudod felépíteni a megfelelő sorrendet. Célszerű a legfontosabb linkeket minél feljebb pakolni, ezért kerültek nálunk is fentre a Minner.hu főoldalára és a cikkekre mutató linkek.
A bal felső sarokban a következő oldalra léphetsz, ahol a megjelenésen (Appearance) csiszolhatsz. Feltölthetsz profilképet (ugyanolyan kör alakzatban fogja megvágni, mint a Facebook), megadhatsz rövid bemutatkozást, lentebb pedig az előre felkínált témák közül választhatsz. Elég kevés a finomhangolási opció; amennyiben egyedi témát, hátteret, gombokat, betűtípust szeretnél, elő kell fizetni a Pro verzióra. Na és persze a Linktr.ee logója is megjelenik majd legalul, ezt is csak a bankkártya adataid megadásával tüntetheted el.
Az utolsó menüpont a beállítások (Settings), ahol a közösségi média linkjeidet adhatod meg, ezek a gombok alatt ikonként lesznek kattinthatók:
Végeztünk is, a linkfád készen áll arra, hogy agyonkattintgassák. A csokor megosztási linkjét a jobb felső sarokban éred el, de exportálhatod offline QR-kódként is, amiért jár a virtuális pacsi.
Végeredmény
A Minner Instagram oldalán a bio-ba tettük a linket.
És ezt látják, ha a linktr.ee/minner.hu linkre kattintanak
Tipp: a QR-kódot kinyomtathatod és kiragaszthatod, ha fizikai üzlettel vagy irodával rendelkezel, páran – akár csak kíváncsiságból – biztosan beszkennelik majd.
Ha érdekel, mit nyújt még a prémium dizájnszerkesztőn kívül a Pro 6$-ért havonta, vagy 60$ éves díjért, nézzük át a legfontosabb funkcióit:
- a linktr.ee/oldalad-on gyűjthetsz email vagy SMS feliratkozókat
- beállíthatsz „Priority” azaz elsőbbségi linkeket, ezeket jobban kiemeli a program
- részletes analitika (CTR, hányan kattintottak a különböző linkekre, milyen eszközről nyitották meg, stb.)
- minden adat exportálási lehetősége
- linktr.ee logó eltávolítása
- számos integrálási lehetőség: Mailchimp, Facebook, Zapier, TikTok, és még sorolhatnám
- UTM paraméterezés, Facebook Pixel követőkód
- elsőbbségi support
Összegzés
Újra csak azt tudom mondani, amit a cikk elején írtam: a linktr.ee egyszerű és nagyszerű. Már az ingyenes verzióval is használhatod azokat a fő funkciókat, amire ezt az egészet kitalálták. Kifejezetten javaslom, ha több felületen vagy folyamatosan jelen, ezek egy helyről történő elérését szeretnéd biztosítani a látogatóidnak, mérget vennék rá, hogy megdobja a konverziót. A Pro-val pedig megspékelheted a kampányaidat, a rengeteg analitika mellett pedig új ügyfeleket is szerezhetsz, de azért ne hagyd figyelmen kívül a GDPR-t sem!
+1 tipp: minden esetben ellenőrizd az összes általad megadott linket, mielőtt a csokor webcímét megosztanád! Ha valamelyik link rossz, magas lesz a lemorzsolódási arány, a többi gombra sokkal kisebb eséllyel fognak kattintani a látogatók!
Másik megoldás
Ha sok képpel dolgozol, és szeretnéd őket linkelni, akkor megoldás még a Linkin.bio
Ugyanúgy egy linkből nyílik meg, és sokan arra használják, hogy Instagram elrendezést követnek a linknél, ahol így már linkelik az adott posztokat.
Na ez jó volt! Van még ehhez hasonló?
- Elragadó képek készítése Photoshop tudás vagy grafikus nélkül – Canva.com
- Tedd lehetővé ügyfeleidnek az online időpontfoglalást! Időpontfoglaló weboldal bővítmény – booked4.us
- Értesítsd a weboldalad látogatóit valós időben, egyszerű bannerkezelővel – ProveSource
A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!