Az újgenerációs ár-összehasonlító oldalak, amik inkább termékkeresők. Új trend a hazai weben

A hazai webáruházak, az e-kereskedelem egyik sajátossága, hogy a marketingcsatornák között dobogós helyén szerepelnek az ár-összehasonlító oldalak. A webshopok innen kapnak releváns forgalmat, és sok cég a marketingjét csak erre építi. Persze könnyebb is, mint mondjuk kampányokat készíteni, de az is benne van, hogy miért ne használják, ha vevőt hoz. Erről már beszéltünk is, hogy erre érdemes webshopként stratégiát alkalmazni (podcast). De most a téma inkább üzleti ötlet lesz, vagyis az, hogy felismerd ezeket a trendeket. Láttál már favi.hu reklámot? Lényegében ezzel el is mondtam mindent, amiről szól a cikk. Na jó, azért maradj még, hátha ötletet ad!

Kis kitekintő, miért is született ez a cikk. Több Minner vállalkozó is megkeresett már, hogy dolgozzunk ki megoldásokat, hogy milyen irányba mehetne el még a vállalkozása, na de digitális legyen természetesen. Ilyenkor elkezdjük szélesebb spektrumban vizsgálni, hogy azon a piacon, ahol van, ott még milyen lehetőségek vannak. Van, akinél felismertük, hogy toborzásban jó (lerövidítik a megoldásukkal a betanulási időszakot), és ezzel a piacon is kereshetne. De van, akinél piacteret indítottunk, ahol természetesen az ő termékei is megtalálhatóak… – izgalmas igaz?! És akkor itt vagyunk, amikor szintén egy új piaci megoldást, forgalomterelő rendszert vizsgálunk.

A Favi.hu termékbörze – kattintásért pénz

Az ár-összehasonlító oldalak rendszerét úgy gondolom, ismered. Az üzleti modell lényege az, hogy ár alapján rendezi különböző kategóriák, vagy konkrét termékek alapján a rendszerében található webáruházak kínálatát. Ha az érdeklődő átkattint, akkor ezért a kattintásért (PPC) a webáruház fizet (15-40 Ft közötti kattintásonként). Ugyanezt a modellt követik az olyan oldalak, mint a favi.hu, csak nálunk nem az ár a lényeges, hanem egy konkrét termékkategóriába tartozó keresőt, listázót hozzanak létre. Tehát egy olyan oldal, aminél a webáruház kereső paraméterek sokrétűbbek, mintha azt egy webplázánál tennéd meg (pl. eMag, Alza), akik értelemszerűen nem fogják módosítani termékkategóriánként a keresőparamétereket (pl. bútoroknál nincs méret szerinti keresés, vagy kanapé esetében 2-3 személyes). Egy idő után persze függőséget is hoznak a partnereiknek, hiszen a bevételük egy része lehet pont tőlük jön majd.

Eladják tehát a figyelmet, amit a vásárló meg is ad, mikor éppen nagy keresésben van. Sőt ezeknél a platformoknál megfigyelhető, hogy a sikeresség attól függ, hogy minőségi képeket szereznek be a partnerektől, hogy minden lényeges információt megjelenítenek a képeken is, ami a vevőknek szükséges lehet a döntéshez. Na jó a Favi.hu -nál pont nem annyira jellemző ez, van tehát mellettük is még hely.

Láttunk már olyanra is példát, hogy erre épült egy futárszolgálat is, sőt a pénzt is az adott cég gyűjti be, de raktározással nem kell törődnie.

De miért is jöttek létre ezek a platformok? Hahó! Változik az e-kereskedelem!

Ahogy látod a favi.hu elérhető az összes környező országban (cseh, szlovák, lengyel, román, horvát). Az e-kereskedelem egyik lényeges trendje most, hogy a saját hazájukban kiemelkedő gyártók, webáruházak, e-kereskedők terjeszkednek a környező országokban. Ez jogos is, hiszen az adott országban elérhették már a forgalom tetejét, skálázódáshoz kell a külföldi piac. Erre a trendre támaszkodnak rá az ilyen oldalak, az adott ország nyelvén elérhetővé teszik a határon túli webshopok ajánlatát is.

Ötletek ehhez

Figyelem! Ez az ötlet szerepel a Minner 2021-es vállalkozási ötletei között (5.).

Szárnyaljon a fantáziád, de adok néhány ötletet! Néhány kategória ötlet (tehát csak ezek egyikét találják meg a felhasználók nálad):

  • elektromos kerékpárok (céges adókedvezmény miatt ez még jó is lehet),
  • társasjáték (mint ők),
  • csak háztartási gépek,
  • csak natúrkozmetikumok,
  • csak környezettudatos termékek (úúú ez jó, ez jó!, még az Amazon is lájkolná, éppen most derült ki, ebbe az irányba nyit jobban),
  • ruha- mindezt úgy, hogy a felhasználók be is lépjenek, gyűjtsd az adatokat, hogy milyen ruhát küldenek vissza, vagy működj együtt a partner webshopokkal és gyűjtsétek. Ez lesz az a plusz adat, amiért imádni fognak a felhasználók, vagyis melyik ruha jó a méreteire. Ahogy ezt az Orsay csinálja, mindezt úgy, hogy sok programozás nem kell hozzá: Az Orsay a webshopjában így növeli a profitját. Két legyet üt egy csapásra!
  • időseknek szóló termékkereső, sőt igazodva ahhoz, hogy nagyobb betűk és egyéb hasznos funkciókat beletenni, ami megkönnyíti az idősebb generáció vásárlását.

További ötletek, tippek a megvalósításhoz:

  • Keress egy olyan termékkört, termékkategóriát, aminél az emberek szeretnek nézelődni, a kereső sokkal jobban paraméterezhető, és sikerül majd minőségi képekkel ellátni az oldalt. Ebben a cikkben kapsz is inspirációt, megoldható WordPress-ben is indulásként: 9 WordPress megoldás 20 000 forintból, amivel új vállalkozást, digitális szolgáltatást, startupot indíthatsz.
  • Ilyen oldal elindításnál fókuszálj a minőségi képekre, a megfelelő keresőre, és hogy a felhasználók minél több időt töltsenek az oldalon (ezt kell maximalizálnod), minden további oldalon töltött másodperc neked több kattintást fog hozni összeségében, amiből lesz a profitod. Utóbbinak egyik módja lehet még, hogy összegyűjtöd a véleményeket. Hm, akár véleménygyűjtő oldal (pl. bútorvélemények)? Na jó nem szabad többet gondolkodnom, mert több lesz ebben a cikkben már az információ, elvész a fókusz! Visszatérve a véleményekre, ezeket érdemes lehet valamilyen módon begyűjteni, ezzel akár 1 percet is nyersz pluszban, ami a kattintások növekedését fogja eredményezni, ami hozza majd neked a bevételt.
  • Ha ilyenbe vágsz, első számú szabály: érts ahhoz, hogy látogatókat vigyél az oldaladra, vagyis a marketinghez. Ehhez segítség itt: 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek
  • Jó ötlet lehet felfuttatni így egy oldalt akár úgy is, hogy közben létrehozol saját magyar dropshipping üzletet, ahol is bepakolod azokat a termékeket, amik beleesnek az oldalad profiljába, igen emellett ott lesz a többi cégé is (ez benne az érdekes).
  • Lehet az is, hogy a favi.hu -hoz hasonlóan PPC-ben gondolkodsz, tehát a partner kattintásonként fizet, amikor valaki átnavigál a weboldalára. Ezt ún. XML feed-del oldják meg, a webshop így küldi át a termékadatokat, linkeket.
  • Lehet abban is gondolkodnod, hogy a platformon rendelni is tud a vevő, vagy az onnan érkező termékeket a te új futárcéged szállítja ki, ezzel adva egy még érdekesebb megoldást a történetnek. Akár azt is, hogy a futárcég bevétele valójában jutalék is, ami így máris jövedelmezőbb lehet. Csak itt ugye benne van az is, hogy marketing tevékenységet is kell végezned a futárcég tevékenysége mellett.

Ezt az ötletet kidolgoztuk!

Ebben a cikkben egy átfogó anyagot készítettünk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

Figyelem! Ez az ötlet szerepel a Minner 2021-es vállalkozási ötletei között (5.).

Ez ötletet adott! Van még ilyen! Merre inspirálódjak tovább?

Fotó: Favi.hu

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ezen nagyot mosolyogtam, tényleg zseniális húzás! 1 eurót fektettek cégekbe egészen alacsony részesedésért cserébe, 500 startupba fektetett így be a Unicor VC kockázati tőke társaság. Viszont ezzel elérte, hogy többször is egy lapon említsék őket nagyobb tőketársaságokkal, mert ezek a média egyébként is szeret írni, főleg ha unikornisok (gigantikus startup) lettek adott cégekből. És felsorolják kik is nyertek az üzleten.

A Unicor VC-től nem lehet azt a tényt elvenni, hogy olyan vállalatokba fektet, amelyek rövid időn belül 1 milliárd euróst értékelést érnek el. A Top kockázati tőkebefektetők között említik a céget mindig. Ez megnyitotta a kaput nekik már több helyen is.

Imádom az ilyet! És most ez többszörös hatású volt, mert márkaépítést is sikerült elérniük, nem csak figyelmet kapniuk.

Gerillamarketingről itt olvashatsz, sőt podcast is egyben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Haszon

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek