Azonnali értékelés bármilyen platformon. Hoteleknek, éttermeknek, magánklinikáknak

A vélemény, értékelés kérése több szempontból is profitot hoz a konyhára. A fogyasztó az értékelés közben érzi, hogy számít a véleménye, hiszen publikus lesz, a másik oldalon pedig a fogyasztók döntését segítik ezek az értékelések. A cikkben bemutatott FastReview most érkezett meg Magyarországra, a környező országokban már bizonyított, neves hotelek (Hilton, Sheraton) használják ezt az értékelés adást ösztönző, segítő NFC-s kártyát, sőt éttermek, magánklinikák.

Mi is az a FastReview? 

A céged megigényli az NFC chippel és QR kóddal ellátott prémium kártyákat. Beállítjátok azokat a platformokat, közösségi média profilokat, ahol a fogyasztó értékelést tud adni hozzátok. Amikor az ételt elfogyasztotta a vendég, vagy a szállásról éppen kicsekkolás történik, na akkor átadja a pincér vagy a recepciós a kártyát. És megkéri, hogyha a mobilja NFC képes, akkor érintse hozzá, vagy más esetben olvassa le a QR kódot és írjon azonnal értékelést. Ezután a vendég a kártyát visszaadja. Utóbbi még érdekes, mindjárt írok is róla. 

A fogyasztókat leköti, érdekli, hogy ez mi.

Továbbá sokkal motiváltabbak így az értékelés adásában, mint más egyéb módokon. És tudod, még ott van a fogyasztó, sokkal nagyobb eséllyel ad értékelést, sőt úgy érzi, hogy dolga van, feladata van. Mivel digitális, ezért könnyen teljesítik, érdekli őket, és a nyelvi akadályokat is hamar leküzdi a megoldás. Itt az, hogy vissza kell adnia a kártyát, egy érdekes momentum. Először nem értettem, hogy ezt miért is kell, vagy miért is jó. Nos, ha nem így lenne, és a fogyasztó elvihetné a kártyát, abban az esetben elhalasztja a véleményírást. 

A működése az alábbi Youtube videóban látható: 

A weboldalukon további részleteket találsz, de én is még körbejárom a témát, mert voltak kérdéseim.

Mit szóltam én a FastReview-hoz? 

Sok kérdésem volt! Értettem, hogy NFC, hogy QR, hogy a megfelelő közösségi platformokra navigáljuk a fogyasztót, vagy éppen Tripadvisor-ra. DE! Meg lehet ezt mással is oldani, miért nem elég csak a QR kód? Kérdeztem mindezt azért is, mert akkor ajánlunk itt a Minneren valamit, ha az hasznos, megéri, segíti a vállalkozásokat. Meggyőztek! Egyrészt a számokkal, csatlakozott partnerekkel, másrészt magával a folyamattal. Van egy óriási plusz abban, ahogy átadják a prémiumkártyát, elmondják, hogy kell használni. Más esetben, ha ott egy QR kód az étlap alján, vagy ki van téve egy kis tábla, abban a verzióban elmaradnának az értékelések. Az NFC-s megoldás külön érdekes, mert az emberek érdeklődve használják, a gyerekek noszogatják a szüleiket, sőt ők is ki akarják próbálni.

A kártyát átadva, elmondva, mit kell csinálni, a személyzet könnyebben beszélgetésbe elegyedik. És az azonnaliság eredménye, hogy eszméletlen számokat tudnak felmutatni. Ami még izgalmas, hogy egyre több helyen használják már, például a környező országokban (Ausztria, Németország, Horvátország), és ahogy elterjedt lesz a fogyasztók körében, már tudják mihez kötni, rutinosan használják. Már USA-t és Dubai-t is kezdi meghódítani a FastReview.

Ezt ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor anno a Minner Pókerverseny volt. Alapból az emberek nem check-oltak be az eseményre, nem jelölték be a Minnert. Nem akarták megkérni az asztalnál ülő társukat, hogy fotózza le őket, ha fotózták is magukat, maximum a zsetonokat, lapjukat. Nos bevetettük a nehéztüzérséget. Hostesseink mentek körbe és elkérték a mobilt, fotóztak, sőt már kérdezték is, hogy Instagramra, vagy Facebookra menjenek a képek. Ment a poszt, hashtaggel, esemény becsekkolással. Az előtte lévő eseményhez képest máris 30X több kép került fel, és mindenhol ott volt a Minner hashtag. 

Mit kap a cég (hotel, étterem) akkor, ha igénybe veszi a FastReview szolgáltatását? 

A FastReview legyártja az egyedi, prémium, logózott (saját céged logója) kártyákat, NFC chipet belehelyezi, a linkeléseket elvégzi, QR kódot beállítja. Az ügyfelek kapnak egy felületet, ahol nyomon tudják követni. Akár azt is meg tudod tenni, hogy a munkatársaknak odaadod, és a fogyasztói elégedettség maximalizálása miatt méred is, hogy a munkatársak mennyire aktívan adják át a kártyát. Továbbá minden segítséget megkapnak a FastReview ügyfelei, hogy a legtöbbet kihozzák a kártyákból, szakmai segítségtől a technikai segítségig mindent.

Nézd meg a további részleteket, kattints ide! 

Apropó! Ne felejts el az értékelésekre válaszolni! Az tovább növeli az érdeklődők számát!

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek