A vélemény, értékelés kérése több szempontból is profitot hoz a konyhára. A fogyasztó az értékelés közben érzi, hogy számít a véleménye, hiszen publikus lesz, a másik oldalon pedig a fogyasztók döntését segítik ezek az értékelések. A cikkben bemutatott FastReview most érkezett meg Magyarországra, a környező országokban már bizonyított, neves hotelek (Hilton, Sheraton) használják ezt az értékelés adást ösztönző, segítő NFC-s kártyát, sőt éttermek, magánklinikák.
Mi is az a FastReview?
A céged megigényli az NFC chippel és QR kóddal ellátott prémium kártyákat. Beállítjátok azokat a platformokat, közösségi média profilokat, ahol a fogyasztó értékelést tud adni hozzátok. Amikor az ételt elfogyasztotta a vendég, vagy a szállásról éppen kicsekkolás történik, na akkor átadja a pincér vagy a recepciós a kártyát. És megkéri, hogyha a mobilja NFC képes, akkor érintse hozzá, vagy más esetben olvassa le a QR kódot és írjon azonnal értékelést. Ezután a vendég a kártyát visszaadja. Utóbbi még érdekes, mindjárt írok is róla.
A fogyasztókat leköti, érdekli, hogy ez mi.
Továbbá sokkal motiváltabbak így az értékelés adásában, mint más egyéb módokon. És tudod, még ott van a fogyasztó, sokkal nagyobb eséllyel ad értékelést, sőt úgy érzi, hogy dolga van, feladata van. Mivel digitális, ezért könnyen teljesítik, érdekli őket, és a nyelvi akadályokat is hamar leküzdi a megoldás. Itt az, hogy vissza kell adnia a kártyát, egy érdekes momentum. Először nem értettem, hogy ezt miért is kell, vagy miért is jó. Nos, ha nem így lenne, és a fogyasztó elvihetné a kártyát, abban az esetben elhalasztja a véleményírást.
A működése az alábbi Youtube videóban látható:
A weboldalukon további részleteket találsz, de én is még körbejárom a témát, mert voltak kérdéseim.
Mit szóltam én a FastReview-hoz?
Sok kérdésem volt! Értettem, hogy NFC, hogy QR, hogy a megfelelő közösségi platformokra navigáljuk a fogyasztót, vagy éppen Tripadvisor-ra. DE! Meg lehet ezt mással is oldani, miért nem elég csak a QR kód? Kérdeztem mindezt azért is, mert akkor ajánlunk itt a Minneren valamit, ha az hasznos, megéri, segíti a vállalkozásokat. Meggyőztek! Egyrészt a számokkal, csatlakozott partnerekkel, másrészt magával a folyamattal. Van egy óriási plusz abban, ahogy átadják a prémiumkártyát, elmondják, hogy kell használni. Más esetben, ha ott egy QR kód az étlap alján, vagy ki van téve egy kis tábla, abban a verzióban elmaradnának az értékelések. Az NFC-s megoldás külön érdekes, mert az emberek érdeklődve használják, a gyerekek noszogatják a szüleiket, sőt ők is ki akarják próbálni.
A kártyát átadva, elmondva, mit kell csinálni, a személyzet könnyebben beszélgetésbe elegyedik. És az azonnaliság eredménye, hogy eszméletlen számokat tudnak felmutatni. Ami még izgalmas, hogy egyre több helyen használják már, például a környező országokban (Ausztria, Németország, Horvátország), és ahogy elterjedt lesz a fogyasztók körében, már tudják mihez kötni, rutinosan használják. Már USA-t és Dubai-t is kezdi meghódítani a FastReview.
Ezt ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor anno a Minner Pókerverseny volt. Alapból az emberek nem check-oltak be az eseményre, nem jelölték be a Minnert. Nem akarták megkérni az asztalnál ülő társukat, hogy fotózza le őket, ha fotózták is magukat, maximum a zsetonokat, lapjukat. Nos bevetettük a nehéztüzérséget. Hostesseink mentek körbe és elkérték a mobilt, fotóztak, sőt már kérdezték is, hogy Instagramra, vagy Facebookra menjenek a képek. Ment a poszt, hashtaggel, esemény becsekkolással. Az előtte lévő eseményhez képest máris 30X több kép került fel, és mindenhol ott volt a Minner hashtag.
Mit kap a cég (hotel, étterem) akkor, ha igénybe veszi a FastReview szolgáltatását?
A FastReview legyártja az egyedi, prémium, logózott (saját céged logója) kártyákat, NFC chipet belehelyezi, a linkeléseket elvégzi, QR kódot beállítja. Az ügyfelek kapnak egy felületet, ahol nyomon tudják követni. Akár azt is meg tudod tenni, hogy a munkatársaknak odaadod, és a fogyasztói elégedettség maximalizálása miatt méred is, hogy a munkatársak mennyire aktívan adják át a kártyát. Továbbá minden segítséget megkapnak a FastReview ügyfelei, hogy a legtöbbet kihozzák a kártyákból, szakmai segítségtől a technikai segítségig mindent.
Nézd meg a további részleteket, kattints ide!
Apropó! Ne felejts el az értékelésekre válaszolni! Az tovább növeli az érdeklődők számát!