Befektetni a vendéglátásba most? Zavarosban kell halászni?!

Dátum

Megosztás

Utóbbi mondatot sokszor hallom egy vállalkozó barátomtól, aki egyébként pont vendéglátással is foglalkozik. Lehet igaza is van, hiszen sok vendéglátóipari piaci szereplő esett most ki, főleg a fővárosban. Olyan piaci szereplők, akik a forgalmuk nagy részét a turizmusból szerezték, így kiemelten megsínylették a Covid-19 hatását. Szóval, mi a helyzet a vendéglátással, nem kockázatos piac most éppen? Ha el akarunk indulni, akkor merre? Érdemes étteremben gondolkodnunk? Milyen megoldások vannak még?

Alapvetés a befektetési döntéseknél, hogy ha tehetjük, akkor menjünk a trend felé. Értelemszerűen nem egy piros-fehér kockás magyaros étterem nyitását fogjuk most szorgalmazni. Annak is megvan a piaca, de nézzük meg, hogy mely szegmensben erősíti egymást több tényező.

Lássuk csak milyen elemei, tényezői lehetnek most egy sikeres vendéglátóegységnek:  

  • Drága a munkaerő, nehéz is munkaerőt találni, tehát valami egyszerű kell.
  • A turizmus jó piac, de olyan kellene, ami anélkül is meg tud élni.
  • Illeszkedik az új étkezési trendekbe. 
  • Már bizonyított, de még van benne jelentős növekedési potenciál. 

Megoldás:

  • A street food piacnak bár már volt egy felfutása, de a fesztiválok elmaradása itt is bele-bele harapott a piaci szereplőkbe. 
  • A fenti opció megoldja a munkaerő problémát is, könnyebb a betanítás, kicsit kevésbé érzékeny a fluktuációra. 
  • A vegán piacra még kevés piaci szereplő tudott jó megoldást találni. 
  • Mind a hazai piacon növekvő trendről beszélünk, mind az ide érkező külföldiek, turisták is örülnek, hogy találnak vegán éttermet. 
  • A világ pedig a veganizmus felé halad, sőt, már a klímaváltozás megállítását sürgetők is ebben látják az egyik megoldást. 
  • Még a húsimádók is egyre többet esznek növényi alapú ételeket.

Vegán szóra a keresések száma jelzi a hazai keresletet. Piackutatásnál mindig ellenőrizni szoktuk ezt. Az alábbi képen a Google keresések számát látod a vegán szóra, vagy ahhoz kapcsolódó szókapcsolatok tekintetében. A trend folyamatosan növekvő: Covid-19 ide vagy oda, stabilan havi 100 000 felett van már a keresések száma. Ez jó! Kiáltottam fel az irodában, amikor megláttam ezt az ábrát. Ez összecseng az általam már ki is próbált Las Vegan’s kampányoldalán található ábrákkal.

Szuper! Akkor nyissunk egy vegán street food éttermet!

És akkor most vegyünk elő a mellényzsebből úgy 50 millió forintot? 

Ha van, akár persze azt is lehet. De a cikk azért is jött létre, hogy megmutassam, hogy úgy is be tudsz fektetni ebbe a piacba, hogy nem nyitsz éttermet, hanem egy meglévőből veszel részesedét. 

A Las Vegan’s egy már működő vegán street food étteremlánc. A Tőkeportálon keresztül lehetőségünk van részesedést vásárolni a cégből. Már csak néhány hétig van lehetőség akár már néhány tíz- vagy százezer forint értékben is részvényt vásárolni a vegán piacot már meghódító street food étteremből. Amit ahogy már más részvények esetében is megszokhattad, értékpapírszámlán fogják vezetni a részesedésedet.

Persze később az is opció lehet számodra, hogy a most beindításra kerülő franchise hálózatukhoz csatlakozol és nyitsz egy Las Vegan’s éttermet, vagy street food buszt. Vagy éppen mindkettőt? Vagy előbb kipróbálnád őket? Most éppen a Strand fesztiválról posztoltak, ott is megnézheted őket személyesen. De elmehetsz a Corvin Plazába, ahol én is jártam, vagy a Rómaira, vagy a Kazinczy utcába, vagy az Alleeba, csupa jól ismert helyre, hogy kipróbáld a vegán burgert.

Addig is, irány a kampányoldaluk és tudj meg többet erről a projektről, vagy olvasd el előző cikkünket: Kisbefektetőként beszállni a vegán piacba? Itt a Las Vegan’s közösségi finanszírozási kampánya!

Érdekel a befektetés? A következőt javaslom:

  1. Regisztrálj a Tőkeportál oldalra, nézd át a Las Vegan’s kampányoldalát.
  2. Kövesd a Tőkeportált (pl. Facebook oldal), nézd meg a korábbi videókat, beszélgetéseket, amelyekben bemutatkozott a cég, beszélnek a terveikről. Befektetői találkozójuk is lesz kedden, arra is regisztrálhatsz.
  3. Ebben a cikkben egy korábbi kampányon keresztül mutattam be, hogy én hogyan fektettem a cégbe: Így fektetek be egy másik cégbe kis tőkével a Tőkeportálon keresztül. Lépésről lépésre
  4. Tegyél fel Te is kérdéseket! A közösségi finanszírozás nagy előnye, hogy a kampány oldalán tudsz kérdezni. Pont néztem, hogy azért eléggé bele-belekérdeztek az emberek.
  5. Próbáld ki a Befektetői menüt, ami jár a befektetésed mellé!

Én mindenesetre már befektettem!

Fotó: Pablo Merchán Montes / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!