Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 2. évad 1. rész véleményezés, elemzés

Dátum

Megosztás

A tavalyi évadhoz hasonlóan idén is elolvashatod a különböző részekhez kapcsolódó elemzéseket, egyéb plusz információkat.

A 2. évad 1. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését.

Cápá között 2. évad 1. rész ötletei

Pizzágy

  • Az ötlet röviden: Egy olyan pizzás doboz, amit saját magad hajtogathatsz kis tálca formára, majd így könnyű ölbe venni és úgy elfogyasztani a pizzát. Funkciója, hogy nem lesz zsíros a nadrágod, vagy nem kellemetlen, hogy forró a pizzás doboz alja.
  • A vállalkozás nem indult még el, csak az ötlet van meg.
  • Először 20 millió forintot kért a vállalkozás elindítására, majd később 49%-os ajánlatot mondott 100 millió forintért cserébe.
  • Az ötletbe senki nem fektetett.
  • Balogh Péter befektető egy nagyon jó kérdéssel indított, amivel szinte be is bizonyította sajnos az ötlet egyik fő alternatíváját. Ami az volt, hogy kell még egy kartonlap és meg van oldva a probléma. A másik jogos meglátása befektetőknek, hogy a piacát kevésbé ismeri, annak valós méretét.
  • Minner elemzés: A pizzás dobozt már jó ideje próbálkoznak innoválni, de eddig senkinek sem sikerült. Sajnos a hölgynek sem. Már 1960 óta ugyanazt a pizzás dobozt használjuk, amit a Dominos pizza tulajdonosa talált ki (a pizzázó még mindig létezik) már több mint 60 éve. Egyébként nem védették le.
    Termék ötletnél nem mehetünk az mellett, hogy átgondoljuk a vásárlók valós rutinját, minél egyszerűbbnek kell lennie a termékünknek, azaz a használhatóságának. Figyelnünk kell rá, hogy ténylegesen mennyire valós az a probléma és az igény. A másik sajnos a másolhatóság, ami ennél az ötletnél könnyen megvalósul. Sajnos a cégértékeléssel is volt probléma. Le kell tudnod modellezni, hogy tudjuk meggyőzni a leendő partnereket.
    Egyébként, ha már pizzás piac: tudtad, hogy fagyasztott pizzából évente több mint 18 millió darab fogy? A Minner 2020-as üzleti ötleteiben (2-ban) a fagyasztott pizza üzletágra épülő ötletet találsz.

Égboltkép

  • Az ötlet röviden: Egy meghatározott dátumhoz tudsz lekérni égboltképet, amit a cég kinyomtat neked. És ezt például ajándékba adni valakinek.
    Az európai űrügynökségtől le tudják kérni az égbolt képet, akár korábbi dátumra is. Majd ezt kinyomtatják.
  • A vállalkozás már termelt profitot. Tavaly decemberben már 2,5 millió forint bevételt, és januárban a karácsony utáni időszak ellenére is 1 millió forintos forgalmat csináltak. Az átlagos ára a terméknek 8000 ft, és már 400-an vettek ilyen terméket.
  • Balogh Péter tett egy ajánlatot. 6 millió forintért cserébe a cég 1/3-át kéri. Ezután a végleges ajánlata a vállalkozónak 20%-volt. Erre Péter nemet mondott, és maradt az eredeti ajánlatnál. A végén megegyeztek a cég egyharmadáért 6 millió forintban.
  • Minner elemzés: Balogh Péter valószínűleg azért fektetett bele, mert már az alapja meg lehet egy jó ajándékokat értékesítő vállalkozásnak.
    Ha a cég megmarad csak az égbolt-os piacon, valószínűleg nem tud nagyobbat nőni a hazai piacon, talán nemzetközi piacon.
    Növekedéshez hozzá lehetne tenni, hogy a terméket az Etsy.com-on is értékesítsék, vagy talán még a disztribúcióban, vagyis ajándéküzletekbe bevinni. Az Etsy egyébként már jó tesztje lenne a nemzetközi piacnak is. András meglepődne, hogy mennyi érdekes termék termel ott óriási hasznot, forgalmat. Ha tehát maradnak az égbolt biznisznél az egy jó piac. Ismerd a lehetőségeidet!
    Amit most itt látunk, hogy egy termékkel elindulsz, és majd később bővíted a vállalkozásodat újabb termékekkel. Nem kell azonnal all in-t nyomni (igaz nem tudjuk mennyire akar bővíteni), ezt a piac is egyébként díjazza. Erről a -1ről indulásról itt olvashatsz: Butítsd le a vállalkozás ötleted! Indulj -1ről!

Nana’s

  • Az ötlet röviden: Egy 5 éve indult divatmárka. A célcsoport fiatalok. A ruha a fast fasion és a prémium között van.
  • A vállalkozás tavaly 16 millió bevételt termelt, de 5 év alatt több mint 200 millió forgalmat tud felmutatni. Kiszámolva látszik, hogy korábban magasabb volt a bevétel. Amiért ez lecsökkent, a korábbi nagy forgalomról, hogy a varrónői egyszerre felálltak és nem tudott új varrónőket felvenni. A viszonteladókat is megszüntette.
  • 25 millió forintot kért 10%-ért cserébe.
  • Egyik befektető sem tett pénzt a cégbe.
  • Minner elemzés: Egy jó ajánlattal kellett volna előállnia valamelyik befektetőnek, mert igazából pont ilyen cégbe érdemes befektetni. Ahol az alapok megvannak, a piac is már ismeri. A plusz pénz és az új résztulajdonos segít új szintre vinni a vállalkozást. Az üzleti modellt mindenképpen gyúrni, változtatni kell. A divattervező-tulajdonos láthatóan ért a piachoz, kollekcióban gondolkodik. Láttunk tavaly erre ellenpéldát, ahol a hölgy nem értette, miért is kell kollekcióban gondolkodni.

Fű juice bár

  • Az ötlet röviden: Egy zöldség-gyümölcs leveket készítő cég.
  • A vállalkozás működik már. Tavaly 3 millió forint hasznot termelt a cég, 32 millió forgalom mellett. Napi akár 42 liter juice-t is elfogyasztanak a vendégeik a Fű Juice bárjukban, ami Budán van. A céljuk egy franchise hálózat létrehozása.
  • 8% részesedésért kérnek 10 millió forintot
  • Balogh Péter 15%-ot kért 5 millióért, Fehér Gyula is 15%-ot kért 5 millióért. Tomán Szabina 25%-ot kért 10 millióért.
    A végén megegyeztek 23%-ért 10 millió forintban.
  • Minner elemzés: A franchise ötlet helyett valóban érdemes maguknál tartani a bizniszt ebben az esetben, főleg úgy, hogy még nem alakult ki igazán a brand. Tehát a franchise tagoknak nem tudják még megadni azt a márka és marketing támogatást, amiről pont szól a franchise maga. Jó ötlet lehet az italt bejuttatni pékségekbe, kávézókba, hiszen a kiszállítás piacon elért eredményeik alátámasztják annak sikerességét.

Amíg a következő rész jön, olvasd el az alábbi cikkeket:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!