A 2. részben 4 projektből 1 kapott csak befektetést, igaz tényleg voltak megosztó pitchek (ötlet bemutató). A tavalyi évadhoz hasonlóan idén is elolvashatod a különböző részekhez kapcsolódó elemzéseket, egyéb plusz információkat.
A 2. évad 2. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését.
Cápák között 2. évad 2. rész ötletei
K&K Bike – elektromos kerékpár tuning

- Az ötlet röviden: Hagyományos kerékpárokat tuningolnak fel, elektromos kerékpárrá alakítanak. Ennek önköltsége 200 000 forint, és ők 500 000 forintért adják az egész szolgáltatást.
- 10 millió forintot kértek 10%-ért cserébe. Ezt az összeget műhelybérlésre költenék, illetve egy furgont vennének, amivel házhoz mennének.
- Az ötletbe végül senki sem fektetett.
- Minner elemzés: Túl fiatalok, a befektetők ezért sem csaptak le a lehetőségre. Láthatóan úgy gondolták, ez csak az első ötlete a fiataloknak és később lehet megunják, meggondolják magukat.
Sajnos nem láttuk az adásban kitértek-e a piackutatásra, mert ránézve az elektromos kerékpár piacra árban 500 000-rel nem a legversenyképesebbek, bár hatótávolságban talán.
Moldován András mondott egy olyat, hogy ez a „rászerelem egy valamire” üzleti modell nem az igazi. Ezt kicsit cáfoljuk meg. Első körben jó olyanra építeni, ami már működik, ami már van. Egy vállalkozásnak van fejlődési íve. Ami az ő esetükben később egy saját kerékpár piacra dobását is jelenthetné. Erről itt olvashatsz: Butítsd le a vállalkozás ötleted! Indulj -1ről!
GiveMyChance

- Az ötlet röviden: Egy adománygyűjtő oldal, benne közösségi finanszírozó funkcióval. Az oldal működik. 5%-ot vonnak le az adományokból az oldal működtetésére. 2 700 000 forintot adomány gyűlt már össze. Erre ők 5 millió forint marketinget költöttek.
- 75 millió forintot kérnek a befektetőktől, 15% részesedésért cserébe
- Senki nem fektetett a projektbe.
- Minner elemzés: Ahogy Fehér Gyula is rávilágított, hogy azért is vannak itt, mert elakadtak. Két dolog miatt jön valaki pénzért, vagy a növekedés felgyorsítása miatt (valójában ezt keresik a befektetők), vagy azért mert elakadtak. Bár tény, hogy a növekedéshez kell költeni, de már most látszik, az üzleti modellből valami hiányzik, ha ennyit kell költeni. Egészen biztosan rendbe kell tenni jobban az elveket és a szabályokat is, ahogy András rávilágított.
A társadalmi vállalkozásoknak van most egy feltörekvő hulláma. A 2020-as Minner üzleti ötletek között a 3. ötletben írtam ezzel kapcsolatban különböző megoldásokat. Olvasd majd el! Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Friss, aktualizált
Magyar piacon helytállni? Vagy egyből a nemzetközi?
András azért is akadt ki ezen a dolgon két szereplőnél is (lejjebb a zöldség chipsesnél is), mert legtöbben egyből a nemzetközi piacra akarnának menni, ami nagy hiba. Miért is hiba? Mert bár nagy piacnak tűnik és nagy lehetőségnek, de nem mérjük fel a nagy konkurenciát, a nagyobb tőkeszükségletet (nem 10-20 millió forintba kerül a nemzetközi piacra lépés). Több helyen is látjuk, hogy ami már mutat sikereket a magyar piacon, azzal el lehet indulni nemzetközi piacon, persze ettől még alakítani kell az ottani piacokhoz.
Four Bites Catering – falatka biznisz

- Az ötlet röviden: Miniszendvicseket, falatkákat készítenek rendezvényekre. Már több éve működik a cég, 150 ügyfelük van.
- 15 millió forintot kértek 7%-ért cserébe.
- A végén senki nem fektetett az üzletbe, de Tomán Szabina tett egy ajánlatot 15 millió forint értékben 25%-ért cserébe. A hölgy visszautasította, mert úgy érezte, túl nagy befolyást szerezne a cégben így a befektető.
- Minner véleményezés: Ez mindenképpen egy jó terület, visszatérő vásárlókkal. A műsor felvétele még a koronavírus leállás előtt történt, így az adásban még nem volt benne a rendezvények kockázata.
A Mártogatós nevű cég példáján látjuk, hogy ez egy jó terület akkor, amikor vannak rendezvények. Sok a visszatérő vásárló, hiszen ha valaki rátalál egy jó catering cégre, azt nem ereszti. Ebbe a cégbe fektetett még korábban Balogh Péter.
Snack Garden – zöldség chipsek

- Az ötlet röviden: Egészséges zöldség chipsek. Már a piacon van, de főleg a külföldi piacot célozta meg.
- 15 millió forintért 5%-os részesedésért.
- Balogh Levente befektetett a vállalkozásba. Még korábban ő vette meg a Pepsi hazai érdekeltségeit (termékek értékesítési jogát), így a például ő adja el a legtöbb chipset itthon. 15 milliót fektetett bele 10%-ért cserébe.
- Minner véleményezés: Levente jó áron tudott beszállni még ebbe a vállalkozásba, később ez sokba került volna, így lecsapott az üzletre.
Említette a vállalkozó a bérgyártást. Ez azt jelenti, hogy nem ő gyártja a terméket, hanem megbíz egy gyárat, akik legyártják neki. Erről itt olvashatsz bővebben.
Az előző részek összefoglalója: Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 2. évad 1. rész véleményezés, elemzés