Wow! A 3. részben egy igazi startupot is láthattunk, láthatóan magabiztos is volt az ötletgazda, sőt a befektetők is ráharaptak, nagyon tetszett nekik a projekt. Jó adás volt, tartalmas ötletek, vállalkozók voltak most. Ezzel is indulhatott volna az évad. A tavalyi évadhoz hasonlóan idén is elolvashatod a különböző részekhez kapcsolódó elemzéseket, egyéb plusz információkat.
A 2. évad 3. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését.
Cápák között 2. évad 3. rész ötletei

Venison Gusto
- Az ötlet röviden: luxus, prémium szalámit és kolbászt gyárt főleg vadhúsból. 40-100%-os haszonnal adják tovább a terméket.
- 50 millió forintot kér, 15%-ért cserébe
- Egyik befektető sem adott pénzt
- Minner vélemények: Nála is láthatod, hogy bérgyártásban készíti a termékeket. Könnyebb elindítani így egy vállalkozást, mintha saját gyárad lenne. Nem véletlen, hogy az ötletgazda is így vágott bele.
A befektetők érezték a vállalkozón, hogy valami nem kerek és egyszerűen nem bíztak benne annyira, hogy az 50 millió forint helyett egyáltalán más ajánlattal előálljanak.
imagiLabs

- Az ötlet röviden: Hölgyeket tanítanak programozni. Ennek első eleme egy programozható kütyü, kulcstartó. 30 000 forint az alap termék, már ezen is van haszna, de a cél, programozókat tanítani előfizetéses oktatási modellben. 2018-ban már 18 millió forintos árbevételük volt, amit egy közösségi finanszírozó kampányban gyűjtöttek össze (lásd lejjebb).
- 20 millió forint befektetésért jött, 2%-os részesedést kér, de már van befektető a cégében, sőt egy nagyobb befektető kör előtt áll.
- Balogh Péter és Tomán Szabina szállt bele a vállalkozásba 10-10 millió forinttal, 4-4% részesedéssel
- Minner elemzés: A programozás oktatásnak eszméletlen nagy piaca van most, mert 6-12 hónap alatt magas szinten meg lehet tanítani bárkit programozni, és szükség is van programozókra, hát még javítani a férfi-női arányt!
Közösségi finanszírozó kampánnyal validálták az ötletet. Vagyis meghirdették a Kickstarter oldalon a kulcstartót (másik megoldás az Indiegogo lett volna). 18 millió forint értékben gyűjtöttek így pénzt. Ide kattintva eléred a közösségi finanszírozó kampányukat.
A közösségi finanszírozásnál előre kérhetsz pénzt az ötletedre azonnal a fogyasztóktól, valójában elővásárlókat szerzel. Erről itt olvashatsz: Mi az a közösségi finanszírozás? Hogyan lehet így pénzt gyűjteni egy ötletre, termékre, startuphoz?
Pesti Pipi

- Az ötlet röviden: rántott csirkehúsos ételeket értékesítő gyorsétterem, már 4 üzlet, 350 milliós éves árbevétellel. Profitráta 15%
- 40 millió forintot kért 10%-ért cserébe
- Senki nem fektetett a cégbe. Balogh Leventének volt egy nagyobb ajánlata, 40%-ot kért volna, de igazából ő sem gondolta annyira komolyan, hiszen azért valljuk be, elég sok.
- Minner elemzés: Érezhetően Moldován András csipkelődött a vállalkozón, és láthatóan már a buci esetében szarkazmussal élt. Nem véletlen, hiszen konkurenciát látott benne, továbbá azért is, mert András Jacks Burgere nem termel ennyit, mint a Pesti Pipi.
Az ötletgazda ezt mondta: Egy rántott húsos szendvicsért az ember nem megy 5 kilométernél többet. Így akár több üzletet is tud üzemeltetni. Látható az ötletgazdán, hogy eszméletlenül ismeri a piacot, a vevőket, igényeket, a vevői rutinokat. Ez kell igazán egy vállalkozáshoz A lelkesedése egyébként a Facebook oldalukon is látszik. Az persze tény, hogy sokat dolgozik, de az első 3 évben sajnos ez csak így megy, ahogy Bill Gates mondja: Egy kezdő vállalkozó ne menjen nyaralni.
Campsule

- Az ötlet röviden: Áfa nélkül 750 000 forintba kerül egy ilyen termék. A célcsoport főleg kempingek és fesztiválok, bérlési rendszerben.
- 30 millió forintot kérnek 5%-ért cserébe
- Moldován András 30 millió forintot ajánlott először 25%-ért, majd próbáltak alkudni az ötletgazdák, de András végigvitte és megkapta a cég 25%-át ennyiért.
- Minner elemzés: Az ilyen ötletek általában a gyártáson szoktak elbukni így az elején. De ahogy látjuk a vállalkozó páros rendelkezik egy másik céggel, ahol le tudják gyártani a „kapszulákat”.
Láthatóan Balogh Leventében már marketing ötlet is megfogalmazódott, de végül nem ő tett ajánlatot. Sokan próbálkoztak már hasonló ötlettel, már több közösségi finanszírozó kampányban láttam, több startupnál is, mindenféle okos ötlettel előálltak már, de ahogy feljebb is írtam, mindig a gyártásnál akadtak el. Ezt a cég viszont áthidalta. Egy ötletnél mindig fontos, hogy tudd, a többi piaci szereplő min bukott el és nyomozd ki azt, hogy lehet megoldani, mivel lehet megoldani. Nekik adott volt a dolog.
Vállalkozást indítanál? Ezt olvasd el: Vállalkozás indítás lépései, feltételei. Alkalmazottból vállalkozó
Korábbi részek: