Napi egy képet csinálhatsz vele, mindkét kamerát egyszerre használja. Megvan? Na jó, kicsit segítek még: ez egy közösségi médiafelület, külön applikációval érhető el. Így már biztos tudod: BeReal. Az appnak nagy jövőt jósoltak egykor – beváltotta a hozzá fűzött reményeket? Gyorsan nőtt a felhasználók száma, még a TikTok is lemásolta egy funkcóban (Tiktok Now). Használja még egyáltalán valaki? Ahogy megszokhattad a Minnernél, most is egy utánkövetés témát dolgozunk fel, anno hírszemle podcastan számoltunk be a BeReal-ről és most kíváncsiak voltunk, hogy sikeresen átvészelte-e a fellendülési időszakot. Nézzük meg!
A BeReal honnan jött?
A BeReal applikációt egy ex GoPro alkalmazott, Alexis Barreyat, és Kévin Perrau indította el 2019 végén azzal az ötlettel, hogy napi egy képet készíthetsz egy 2 perces időintervallumon belül, váratlan időpontban (ezt az app határozza meg), és mind az előlapi, mind a hátlapi kamerát használja ehhez. Az alkalmazás “rögtönzött” funkcionalitása azt hirdeti, hogy a BeReal élet valódi pillanatait kapja el, amit megoszthatsz másokkal. Legyen az egy tanóra, vagy egy végigfilmezett délután, mindent megoszthatsz, valós időben.
A cég 2021-ben tapasztalta a növekedés első jeleit. Akkoriban a legtöbben Franciaországban használták, ahol a fejlesztők székhelye található. 2022-ben a BeReal a marketinget az Egyesült Államokra és az Egyesült Királyságra nyomta inkább, kifejezetten a főiskolai hallgatókat célozta meg, akik pénzt kaptak ajánlásokért. Úgy tűnt, működött, a BeReal használata 315%-ot nőtt egy év alatt, a letöltések száma pedig több mint 1000%-al nőtt.
A BeRealt az Instagram is segíthette, amely az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban a közönség egy részét elidegenítette a Reelsekkel. A Meta algoritmikus jellege, amelyben a felhasználók nagyobb valószínűséggel látnak véletlenszerű videókat tartalomkészítőktől, mint a barátaik fotóit, éles ellentétben áll a BeReallel – így akik inkább a haverok képeit akarták nézegetni, megtalálták az új appjukat.
Hogy alakul a BeReal sorsa?
2021 júniusában 30 millió dollár támogatást kapott az Acceltől (kockázati tőke befektető) és az a16z-től, 2022 októberében pedig további 60 millió dollárt, így a cég értéke 600 millió dollár lett, ami arra utal, hogy vannak bevételszerzési elképzelései. Egyelőre még a növekedésre koncentrál, nem a bevételre – mivel eddig bevételről nem esett szó a jelentéseikben. Na de nézzük a statisztikákat, tényleg növekszik?
- Felhasználók: Jelenleg, 2024 januári statisztika alapján 23 millió aktív felhasználója van világszerte. Ez nagyjából a harmada a csúcsnak – 73.5 millióan használták 2022 nyarán az appot.
- Letöltések száma: 2021-ről 2022-re rettentő nagyot ugrott a letöltések száma. Míg 2021-ben csak 1,8 millió össz letöltés volt az applikációra, 2022-re 83 millióra ugrott. Viszont ez a növekedés is megállt, mivel 2023-ra sikerült csak elérni a 100 milliós letöltést.
- Ami viszont megfigyelhető, hogy a nemek aránya nagyjából ugyanúgy arányosul, mint a TikTok hasonló szakaszában – 58%-ban a nők, 42%-ban a férfiak használják a BeRealt.
Mi is rengetegszer foglalkoztunk a BeReallel a Minner hírszemléiben, sőt, még azt is feldolgoztuk, hogy 2022-ben az év applikációja lett iPhone-on. Látszik is 2022-re vonatkozóan, hogy ott tényleg rettentően nagy ugrás volt, viszont mára már letűnni látszik a csillaga. A teljes adást itt tudod meghallgatni: https://minner.hu/penzkereses-onvezeto-autoval-megeri-a-wolt-elofizetes-bereal-az-ev-appja-hirszemle-podcast/
Ez nem ugyanaz, mint a Snapchat? Velük mi újság?
Röviden: nem. Hosszabban: nagyon nem. Jó, persze viccelek, de tényleg nem ugyanaz a kettő. Ami a kettőben egyedül közös, hogy ismerősökkel oszthatsz meg képeket. Nagyjából mintha a Snapchatet az Instagrammal hasonlítanád össze.
A Snapchat 2011-ben indult közösségi platformként, ami akkor egy teljes újítása volt a piacnak, “ilyen még nem volt”. Olyan képeket tudott két felhasználó egymásnak küldeni, amik csak a megtekintés erejéig voltak ott, utána törlődtek. Ugyanígy üzeneteket is lehetett küldözgetni, ezeket ugyanakkor meg tudta a felhasználó tartani, ha akarta.
A Snapchat egyfolytában tudott nőni, nem volt nagy visszaesése egyik évben sem: 2023 Q3 végére 406 millió aktív felhasználóval büszkélkedett a platform, akik minden nap megnyitják a platformot.
Ha havi adatot nézünk, akkor már nagyobb számmal találkozunk: 750 millió felhasználó, aki legalább havi 1 alkalommal megnyitja a Snapchatet.
A felhasználók napi szinten 5 milliárd (!) “snapet” küldenek egymásnak – ezt a szót használják a fotókra, videókra, amit az alkalmazáson keresztül küldenek egymásnak.
A Snapchat hogyan tudott ilyen fejlődést véghezvinni? Egyszerűbb a válasz, mint gondolnád: újításokkal. Bevezették a “streak” fogalmát, tehát ha valakivel több napon keresztül küldtök képet egymásnak, akkor egy sorozatotok lesz – amit folyamatosan számol nektek az app. Ez egy kicsit gamifikáció is, van hasonló például a duolingóban – minden nap egy kicsit kell az appal foglalkozni, hogy ne veszítsd el a sorozatod.
Emellett folyamatosan újabbnál újabb AR filterekkel bombázza a felhasználókat – mindenféle arcformát, nagyított szemeket, fekete-fehérré átalakuló környezetet, és még sorolhatnám. Ezeket a felhasználók várják, mert mindig kerülnek be újak.
És a legfontosabb mellett se menjünk el – a helymeghatározás. A Snapchat ismerőseidet látod folyamatosan, hogy ki merre van. Ezzel az offline közösségi kommunikáció is egyszerűbb lesz, mivel látod, hogy ki merre jár, lehet, hogy épp valaki a melletted lévő kávézóban ül.
Szóval volt 2 közösségi platformról volt szó, nekem ebből mi a hasznom? – kérdezhetnéd, teljesen jogosan. A Minneren már sokszor volt olyan cikkünk, ami arról szólt, hogy a márkát hogyan, és hogyan ne újítsd meg.