Korunk legnagyobb, leggazdagabb vezetői, akik sikeresen ki tudták aknázni a digitalizáció hozta lehetőségeket. De miért is lettek ők kiemelkedőek, és hogyan tapintható az ő hozamuk? Mondhatni mi volt az a befektetésük, ami meghozta a vagyongyarapodásukat, sikerüket. Izgalmas információk derülnek ki a leggazdagabb emberekről, amelyek neked is jó mintául szolgálhatnak.
Kezdjük röviden a válasszal, mert ez érdekelhet téged, aztán nézzük meg mindenkinél egyesével:
A legjobb befektetés a tudás.
Mindegyik cégvezető vagyonát annak köszönhette, hogy a megfelelő információkat, tudást megszerezte, összegyűjtötte, majd ezeket kamatoztatni tudta. Tudásból profit! A tudás megszerzése a legtöbb befektetési formával szemben alacsonyabb kockázatú és közben többszörös hozammal kecsegtet.
De hogyan tanulnak ők? Vagy ennyire zsenik, nem is kell nekik? Ahogy láthatod, mindegyik cégvezető még ma is aktívan falja az új információkat, az új tudást, ami egy ilyen változó világban magától értetődő.
Elon Musk és a tudásrészvénye
Tudásrészvény alatt azt értjük, hogy befektetünk a tudásba, amely a hosszú évek során hozamot termel.

Musk is minimum napi egy órát olvas. Ez még néhány éve derült ki Michael Simmons kutatásából, aki a milliárdosok szokásait kutatta. De egy Reddit fórumon megválaszolt kérdésre Musk újabb információkat árult el a tanulási szokásairól (kifejezetten őt hívták be egy fórum topic-ba, ahol lehetett kérdezni tőle). Itt feltették a kérdést, hogy ő hogyan tanul, hogy tud ilyen gyorsan ennyi információt feldolgozni, megjegyezni.
Egyszerre két területet kell ellátnia, heti 80 órát dolgozik, 40 órát a Tesla-ban, 40 órát pedig a SpaceX nevű űrtechnológiai vállalatában.
A válasza az volt, hogy ő úgy próbál tanulni, hogy először átfogó képet kapjon egy adott területről, majd csak utána megy bele a mélyebb bugyraiba a dolgoknak. Tehát először körvonalazódjanak az alapok.
Minner példát nézve, először ismerd meg az Átfogó marketing képzés alapjait, és csak utána menj át a Keresőoptimalizálásra, vagy például a kampánykészítés minikurzusra. Először látnod kell a teljes egészet, hogy utána azt a részterületet még jobban adaptálni tudd.
Elon Musk a tudásrészvényét, vagyis a tudást, az információkat hozamra tudja váltani. Most nézzük meg, a többieknél hogy néz ki!
Zuckerberg és a tudásrészvénye
Gondolnád, hogy Mark, a Facebook alapítója tanácsért fordul máshoz? Valahogy elsőre nem gondolnánk. Pedig szüksége volt külső segítségre, hogy ma ott tartson a cége, ahol most. Olyan gyorsan nőtt a vállalata, hogy információkat kellett szereznie, hogy egy ilyen nagy céget miként is lehet vezetni.
Angolul az ő pozícióját CEO-nak hívjük, és egy korai befektetőjéhez, Don Graham-hez fordult, hogy tanítsa meg a céget vezetni. A Facebook 2004-ben indult, 2009-től tanulta Zuckerberg Don Grahamtől a cégvezetést. Ami érdekes, hogy Graham a The Wall Street Journal tulajdonosa, így a régi médiavezetőtől tanult Mark, az új média tulajdonosa.
Bill Gates és a tudásrészvénye

Bill sokszor megosztja, hogy adott évben mi az a több tucat könyv, amit elolvas. De van ennél egy sokkal kézzelfoghatóbb módszere, hogy információkat gyűjtsön, tanuljon.
Bill Gates minden évben 2 hétig elvonul egy erdei házba, addigra a munkatársai összegyűjtenek egy adott témában online képzéseket, kutatásokat, cikkeket. Majd 2 hét alatt megtanul egy új területet, amit még addig nem ismert. Közben minden kapcsolatot megszüntet a külvilággal, nem beszél senkivel. Például néhány éve a virtuális, kiterjesztett valóság piacát tanulta meg. Ezt a szokást már a Microsoft első éveitől űzi.
Tudásrészvény, befektetés példa
Már az, hogy a Minnert olvasod egy hasznos befektetés számodra, minden cikkel növekszik a tudásrészvényed. De mutatok egy gyakorlatias példát:
E-mail marketing tudásba fektetsz, akkor mit nyerhetsz vele?:
- Befektetési összeg:
– 9 900 forintba kerül a tudás, amit a Minnerakadémia e-mail marketing képzésben elsajátítasz és azonnal használni tudsz. És automatizált hírleveleket tudsz küldeni.
– 50 000 forintba kerül kb. 1000 feliratkozó, akiknek a példák, ötletek alapján hírlevelet, marketing e-maileket küldesz. (lehet több is, ez csak egy példa) - Összesen 59 900 forint befektetés.
- Várható hozam: bár statisztika szerint minden hírlevélre elköltött 1 Ft 40 Ft-ot hoz, de ez akkor érvényes, ha már meglévő vásárlóknak is küldünk ki e-maileket. Így várhatóan 25-40 vásárlóra számíthatunk az indulásnál, ami kb. 240-800 000 forint forgalmat jelent számunkra. Következő hozamlehetőség, további automata e-mailek a meglévő vásárlóknak, folyamatos hírlevél kiküldés. A marketingre amúgy is költenél, így a hozamot igazán a képzésre számold!
- A befektetésed: Hírlevél, e-mail marketing minikurzus a MinnerAkadémián
És még mennyi kurzus vár rád! Kattints ide és nézelődj!
Jeff Bezos tudásrészvénye

Nem kifejezetten szerette a könyveket, mégis ezzel indult anno az Amazon. Amikor brókerként megtudta, hogy 1994 körül milyen gyorsan növekszik az internet, azonnal tudta, hogy ez a piac jó lesz. Két dolgot kellett már csak megismernie a sikerhez. 1. Az internetet, 2. mit lehet eladni, mire lesz kereslet.
Itt elment több rendezvényre, eseményre, hogy felmérje a különböző piacokat, sőt még megtanulta a könyvkiadást is. Utóbbi piacon tanult a legtöbbet, és itt találta meg azt a vonalat, hogy könnyű legyen a logisztikája, könnyen elérhető közelségben vannak a boltok, ahonnan a készletet beszerzik.
Warren Buffett tudásrészvénye
Az omahai bölcs, akihez talán legközelebb állnak a hozamok, mert vagyonát a tőzsdei befektetéseinek köszönheti. Na azokat sem csak úgy a kisujjából veszi, hanem rengeteg információ begyűjtése utána hozza meg a döntéseket. Napi 5 órát olvas. Ezek között vannak napilapok, szakkönyvek, céges jelentések. A szakkönyveket azért, mert sok olyan új terület van, amibe bele kell tanulnia. Például amikor kitört Amerikában az „olajpala láz”, megtanulta a fracking techonlógiát (hidraulikus repesztéses olajkitermelés).
De a magánéletében is történt ilyen tudásszerzés. 100 dollárt fizetett egy nyilvános beszédóráért, hogy legyen mersze megkérni a későbbi felesége kezét.
Bár szokták mondani, hogy a tudás hatalom, én inkább úgy fogalmaznék, hogy a tudás hozam. A legkönnyebben információk, tudás megszerzéséből tudunk profitálni, a legalacsonyabb kockázat mellett. Tapasztalat, hogy a megszerzett tudás sok év után is segít minket, néha érdekes területeken fedezünk fel összefüggéseket.
A Minner vállalkozók tudásrészvénye, befektetése
Érdekel még egy példa?
Szeptemberi-decemberi hozamlehetőség a jobb szövegekben:
Befektetési összeg:
– 29 900 forintba kerül a tudás, amit a MinnerAkadémia marketingszövegírás kurzusában megszerzel, és azonnal használni tudsz. Azonnal javulni fognak a Facebook posztjaid, a weboldalad szövegezése, és természetesen a Google hirdetéseid is – hogy mennyire számít ez, majd a hozamlehetőségnél olvashatod!
– Összesen 29 900 forintba kerül a befektetés
– Várható hozam: a jól megírt reklámszöveg 29-40%-kal csökkenti a kattintási költségeinket, ezt rendre tapasztaljuk a „mennyit ér a jó headline, hirdetési szöveg” tesztjeinken. Ez azt jelenti, hogy egy jó szöveggel ugyanakkora ráfordítással sokkal több érdeklődőt tudsz beterelni az oldaladra. A jobb szövegek pedig bizonyítottan növelik a vásárlási hajlandóságot is. Az organikus (ingyenes) eléréseidben is érzékelni fogod a változást, de leginkább akkor, amikor elköltesz 100 000 forintot Facebook vagy Google Ads-ben, ami felett már bőven a pénzednél vagy. Fektess a tudásba!
– A befektetésed: Marketingszövegírás képzés
Olyan információkat gyűjtünk össze mind a Minneren, mind a MinnerAkadémia képzésekben, amelyeket a vállalkozók hozamra tudnak váltani. Több ezer hallgató vásárolt már nálunk 8-60 000 forint közötti összértékben online képzéseket. Több mint 110 hallgatónál járunk, akik 120 000 forintnál is többet invesztáltak a saját tudásrészvényükbe. Mivel megtérült nekik a korábbi néhány tízezres vásárlás, újabb befektetést eszközöltek a tudásba, majd újabbat és újabbat…
Kattints ide és fordítsd a tudást profitra!
Forrás: BusinessInsider INC.com,
Fotó: Unsplash