Érdemes blogmarketinggel is bővíteni a marketing repertoárodat. Nem csak a kampányodat támogatod meg vele, hanem ennek köszönhetően még rásegítesz a weboldalad keresőoptimalizálására is. Most egy rövid példát hozok, amiből már te is ki tudsz indulni, és elkezdeni ötletelni, kidolgozni a blogmarketing-kampányodat. Az ötletet úgy készítettem el, hogy abban röviden bemutatom azt is, hogy remarketing használatával kb. mekkora reklámbüdzsé kell ahhoz, hogy sikeresen reklámozz (érdemes elolvasni a tartalom végén a kapcsolódó anyagokat is).
Nézzünk egy példát!
Ezt a példát blogmarketingben is hasznosítani tudod, vagy például hírlevél-kampányban.
A példa: Egy konditermed van. Azt szeretnéd, hogy még többen vegyenek bérletet, többen járjanak le edzeni.
Cél: Különböző tartalmak segítségével elérni, hogy felfigyeljenek rád, hogy emlékeztesd őket, hogy “hahó, létezem, ez a termékem!”, hogy megtaláld náluk azt a pontot, hogy azt mondják: “igen, én ezt akarom, ez kell nekem!”. Ezt a különböző tartalmakkal el tudod érni.
0. lépés: Fontos! Már előtte elhelyezed a Facebook remarketing-kódot (célközönség) a weboldaladba, ez fogja gyűjteni, hogy ki látta a blogbejegyzésedet.
- Készítesz egy blogbejegyzést
7 mobilapplikáció, ami segít a sportolásban (ezekhez plusz Facebook posztokat is csinálhatsz.)
A blogbejegyzés végén legyen sales felhívás. Pl.
„Használd a mobilappokat, gyere le edzeni, és a kettő együtt meghozza a kellő eredményt. Használd ki ingyenes konzultációnkat!”
Ezt bereklámozod Facebookon mondjuk napi 700 Ft-tal 10 napon keresztül (ez 7000 Ft-ba fog kerülni neked). Ha jól szűröd a célcsoportodat, így napi 100-150 érdeklődőt rá tudsz vinni a blogodra, összesen 700-1000 főt 10 nap alatt. - Elkészíted az újabb blogbejegyzést, vagy FB posztot (itt mindegy is, mert már van remarketing adatbázisod). És akkor készítesz hirdetést:
- Azokra hirdetsz, akik már látták az első bejegyzést.
Erre elköltesz 3000 Ft-ot (tehát látod, összesen 10 000 Ft-ot költöttél. Ebből már jön minimum 2-5, ha nem több edzésre járó.). - Illetve külön hirdetsz újakra is, mert szeretnéd tovább növelni a remarketing-adatbázisodat (FB-nál célközönségnek hívják). Erre elköltesz napi 700 Ft-ot 10 napon át. Így a kampány végére közel 1500-2000 fő lesz az adatbázisodban (eddig elköltöttél 14 000 Ft-ot 1 hónap alatt csak az új látogatókra, érdeklődőkre).
- Azokra hirdetsz, akik már látták az első bejegyzést.
- Elkészíted az újabb blogbejegyzést. pl. Ezeket az ételek kerüld, ha jó alakot szeretnél
Azóta tovább nőtt a remarketing adatbázisod.- Így 3-4000 Ft-ot elköltesz arra, hogy az újabb blogbejegyzést reklámozd számukra. Mondjuk 4- 5 napon keresztül összesen 4000 Ft- értékben.
- Ahogy az előző esetben is, újakra is célzol.
- És így tovább. Érted már? Ezzel eléred, hogy valahol, valamelyik tartalmad leköti az adott érdeklődőt, és vásárló lesz belőle.
Kapcsolódó tartalmak:
- Szólítsd meg azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy vásároltak tőled! Remarketing – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 10. rész
- Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak?
- Gondolnád, hogyha 10 landing oldalnál többet használsz, máris 55%-kal nő az érdeklődők, vásárlók száma?