Blogger, Youtube karrier. Megéri most belevágni? Smarta esettanulmány [podcast]

Még 2016-ban volt egy nagyobb blogger képzésem, amin részt vett Bernáth Melinda is, aki még abban az évben elindította a Smarta névre keresztelt blogját, sőt röviddel ezután a Youtube csatornáját is. Ma már 27 000 követővel rendelkezik Youtube-on. Blogjának és Youtube-jának a témája háztartási termékek, háztartás, felújítás, gasztronómia. Fő célcsoportja a 30 feletti hölgyek. A podcastban átbeszéljük, hogy miként építette fel 0-ról a blogját, Youtube csatornáját, hogy jöttek a szponzorok, mik voltak a lényeges pontok a növekedésében, sikereiben. Továbbá a cél, hogy választ kapj arra kérdésre, hogy megéri most elindítani egy blogot, vagy akár Youtube csatornát?

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid vázlata, leirata

Bernáth Melinda tartalmai a smarta.hu -n találhatóak meg, továbbá a Smarta Youtube csatornáján.

Rájött, hogy háztartási termékekről nincsenek tartalmak, tesztek a hazai weben. Aztán megerősítette ebben a Minneren található terméktesztelő vállalkozás ötlet (72.) is. Ezután eljött a Minner blogger képzésére, ahol az elmélet után belekezdtünk a gyakorlatba.

Először a blog.hu felületét használta, sőt több éven keresztül. Ennek stratégiai oka is volt, mert az Index címlapjaira ki tudott kerülni blogbejegyzéseivel, ami így több tízezer látogatót vonzott be.

A 2016-os BabaMamaExpo-ra úgy mentünk el közösen, hogy már működött a blogja. A cél az volt, hogy szponzorokat szerezzen. Ehhez első lépés volt, hogy az expón odamentünk a pultokhoz és a marketingeshez kerestünk kapcsolatot. Nem volt olyan egyszerű, ahogy most leírtam, elmondtuk a podcastben. Mégis odamenni vadidegenekhez. Persze a nagy számok törvénye kellett hozzá, hogy valaki szóba is álljon Melindával. Ez be is jött, több szponzor is megjelent utána a blogján, majd a Youtube csatornáján.

Egyik nagy ugrás az volt, amikor az Aldi Magyarország szponzorálta a videóit, és több százezres nézettséget ért el a Vissza a koliba című videósorozatával. Ez még jobban megnyitotta a kapukat, és új együttműködések születtek. Például az Eisberg salátakeverékeket értékesítő céggel.

A tartalomkészítésben sokat segített neki, hogy mély marketing tudással rendelkezik, az online marketinget és a tartalomkészítést pedig imádja. Egy tartalomkészítő, blogger, Youtube-er esetében fontos tényező a marketingtudás. Nemcsak a szponzorokkal való együttműködés miatt, hanem a saját tartalmak, csatornák népszerűsítésében is.

Amit kiemelnék a podcastból még, hogy Melinda már az elején egységes színhasználatot alkalmazott, márkaelemeket használt. Közben egyszer megújult a Smarta megjelenése.

Megéri most elindítani egy blogot?

Melinda is úgy látja, hogy aki ma elkezd blogolni, ugyanúgy sikeres lehet. Sőt most látni azt, hogy akik 5-6 éve belekezdtek vagy abbahagyták, vagy megunták, vagy más irányba vitte őket a sors, vagy éppen vállalkozást alapítottak rá. Van hely akár Youtube, akár blog felületen is új tartalomkészítőknek. Ebben én is egyetértettem Melindával.

A blogot továbbra is üzemelteti, már a smarta.hu domainen, továbbá a Youtube csatornájára is aktívan tölti fel a videókat. Ami nála most új, hogy belevágott az ételfotózásba. Már olyan nagy partnere is van, mint a Tchibo. Utóbbi szolgáltatását a melindabernath.hu oldalon találod.

Hallgasd meg a podcastot, mert szinte minden részében vannak izgalmas információk! Például a végén bedobok egy ötletet, hogy most már a smarta.hu oldalára viszi a látogatókat, hogy lehetne egy …. és erre kiderült, erre már gondolt, sőt folyamatban van.

Ez izgalmas volt! Van még ilyen?

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek