Blogger, Youtube karrier. Megéri most belevágni? Smarta esettanulmány [podcast]

Dátum

Megosztás

Még 2016-ban volt egy nagyobb blogger képzésem, amin részt vett Bernáth Melinda is, aki még abban az évben elindította a Smarta névre keresztelt blogját, sőt röviddel ezután a Youtube csatornáját is. Ma már 27 000 követővel rendelkezik Youtube-on. Blogjának és Youtube-jának a témája háztartási termékek, háztartás, felújítás, gasztronómia. Fő célcsoportja a 30 feletti hölgyek. A podcastban átbeszéljük, hogy miként építette fel 0-ról a blogját, Youtube csatornáját, hogy jöttek a szponzorok, mik voltak a lényeges pontok a növekedésében, sikereiben. Továbbá a cél, hogy választ kapj arra kérdésre, hogy megéri most elindítani egy blogot, vagy akár Youtube csatornát?

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid vázlata, leirata

Bernáth Melinda tartalmai a smarta.hu -n találhatóak meg, továbbá a Smarta Youtube csatornáján.

Rájött, hogy háztartási termékekről nincsenek tartalmak, tesztek a hazai weben. Aztán megerősítette ebben a Minneren található terméktesztelő vállalkozás ötlet (72.) is. Ezután eljött a Minner blogger képzésére, ahol az elmélet után belekezdtünk a gyakorlatba.

Először a blog.hu felületét használta, sőt több éven keresztül. Ennek stratégiai oka is volt, mert az Index címlapjaira ki tudott kerülni blogbejegyzéseivel, ami így több tízezer látogatót vonzott be.

A 2016-os BabaMamaExpo-ra úgy mentünk el közösen, hogy már működött a blogja. A cél az volt, hogy szponzorokat szerezzen. Ehhez első lépés volt, hogy az expón odamentünk a pultokhoz és a marketingeshez kerestünk kapcsolatot. Nem volt olyan egyszerű, ahogy most leírtam, elmondtuk a podcastben. Mégis odamenni vadidegenekhez. Persze a nagy számok törvénye kellett hozzá, hogy valaki szóba is álljon Melindával. Ez be is jött, több szponzor is megjelent utána a blogján, majd a Youtube csatornáján.

Egyik nagy ugrás az volt, amikor az Aldi Magyarország szponzorálta a videóit, és több százezres nézettséget ért el a Vissza a koliba című videósorozatával. Ez még jobban megnyitotta a kapukat, és új együttműködések születtek. Például az Eisberg salátakeverékeket értékesítő céggel.

A tartalomkészítésben sokat segített neki, hogy mély marketing tudással rendelkezik, az online marketinget és a tartalomkészítést pedig imádja. Egy tartalomkészítő, blogger, Youtube-er esetében fontos tényező a marketingtudás. Nemcsak a szponzorokkal való együttműködés miatt, hanem a saját tartalmak, csatornák népszerűsítésében is.

Amit kiemelnék a podcastból még, hogy Melinda már az elején egységes színhasználatot alkalmazott, márkaelemeket használt. Közben egyszer megújult a Smarta megjelenése.

Megéri most elindítani egy blogot?

Melinda is úgy látja, hogy aki ma elkezd blogolni, ugyanúgy sikeres lehet. Sőt most látni azt, hogy akik 5-6 éve belekezdtek vagy abbahagyták, vagy megunták, vagy más irányba vitte őket a sors, vagy éppen vállalkozást alapítottak rá. Van hely akár Youtube, akár blog felületen is új tartalomkészítőknek. Ebben én is egyetértettem Melindával.

A blogot továbbra is üzemelteti, már a smarta.hu domainen, továbbá a Youtube csatornájára is aktívan tölti fel a videókat. Ami nála most új, hogy belevágott az ételfotózásba. Már olyan nagy partnere is van, mint a Tchibo. Utóbbi szolgáltatását a melindabernath.hu oldalon találod.

Hallgasd meg a podcastot, mert szinte minden részében vannak izgalmas információk! Például a végén bedobok egy ötletet, hogy most már a smarta.hu oldalára viszi a látogatókat, hogy lehetne egy …. és erre kiderült, erre már gondolt, sőt folyamatban van.

Ez izgalmas volt! Van még ilyen?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!