Még 2016-ban volt egy nagyobb blogger képzésem, amin részt vett Bernáth Melinda is, aki még abban az évben elindította a Smarta névre keresztelt blogját, sőt röviddel ezután a Youtube csatornáját is. Ma már 27 000 követővel rendelkezik Youtube-on. Blogjának és Youtube-jának a témája háztartási termékek, háztartás, felújítás, gasztronómia. Fő célcsoportja a 30 feletti hölgyek. A podcastban átbeszéljük, hogy miként építette fel 0-ról a blogját, Youtube csatornáját, hogy jöttek a szponzorok, mik voltak a lényeges pontok a növekedésében, sikereiben. Továbbá a cél, hogy választ kapj arra kérdésre, hogy megéri most elindítani egy blogot, vagy akár Youtube csatornát?
A podcast hanganyaga
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
A podcast rövid vázlata, leirata
Bernáth Melinda tartalmai a smarta.hu -n találhatóak meg, továbbá a Smarta Youtube csatornáján.
Rájött, hogy háztartási termékekről nincsenek tartalmak, tesztek a hazai weben. Aztán megerősítette ebben a Minneren található terméktesztelő vállalkozás ötlet (72.) is. Ezután eljött a Minner blogger képzésére, ahol az elmélet után belekezdtünk a gyakorlatba.
Először a blog.hu felületét használta, sőt több éven keresztül. Ennek stratégiai oka is volt, mert az Index címlapjaira ki tudott kerülni blogbejegyzéseivel, ami így több tízezer látogatót vonzott be.
A 2016-os BabaMamaExpo-ra úgy mentünk el közösen, hogy már működött a blogja. A cél az volt, hogy szponzorokat szerezzen. Ehhez első lépés volt, hogy az expón odamentünk a pultokhoz és a marketingeshez kerestünk kapcsolatot. Nem volt olyan egyszerű, ahogy most leírtam, elmondtuk a podcastben. Mégis odamenni vadidegenekhez. Persze a nagy számok törvénye kellett hozzá, hogy valaki szóba is álljon Melindával. Ez be is jött, több szponzor is megjelent utána a blogján, majd a Youtube csatornáján.
Egyik nagy ugrás az volt, amikor az Aldi Magyarország szponzorálta a videóit, és több százezres nézettséget ért el a Vissza a koliba című videósorozatával. Ez még jobban megnyitotta a kapukat, és új együttműködések születtek. Például az Eisberg salátakeverékeket értékesítő céggel.
A tartalomkészítésben sokat segített neki, hogy mély marketing tudással rendelkezik, az online marketinget és a tartalomkészítést pedig imádja. Egy tartalomkészítő, blogger, Youtube-er esetében fontos tényező a marketingtudás. Nemcsak a szponzorokkal való együttműködés miatt, hanem a saját tartalmak, csatornák népszerűsítésében is.
Amit kiemelnék a podcastból még, hogy Melinda már az elején egységes színhasználatot alkalmazott, márkaelemeket használt. Közben egyszer megújult a Smarta megjelenése.
Megéri most elindítani egy blogot?
Melinda is úgy látja, hogy aki ma elkezd blogolni, ugyanúgy sikeres lehet. Sőt most látni azt, hogy akik 5-6 éve belekezdtek vagy abbahagyták, vagy megunták, vagy más irányba vitte őket a sors, vagy éppen vállalkozást alapítottak rá. Van hely akár Youtube, akár blog felületen is új tartalomkészítőknek. Ebben én is egyetértettem Melindával.
A blogot továbbra is üzemelteti, már a smarta.hu domainen, továbbá a Youtube csatornájára is aktívan tölti fel a videókat. Ami nála most új, hogy belevágott az ételfotózásba. Már olyan nagy partnere is van, mint a Tchibo. Utóbbi szolgáltatását a melindabernath.hu oldalon találod.
Hallgasd meg a podcastot, mert szinte minden részében vannak izgalmas információk! Például a végén bedobok egy ötletet, hogy most már a smarta.hu oldalára viszi a látogatókat, hogy lehetne egy …. és erre kiderült, erre már gondolt, sőt folyamatban van.
Ez izgalmas volt! Van még ilyen?
- A Minner.hu/podcast oldalon megtalálod a podcastjainkat.
- Cikk, ötlet a témában: 14. üzleti ötlet: Blogból vállalkozás, még milliárdos példánk is van.
- Marketing cikkek, hogy még sikeresebb legyél: 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek