Brandépítés cikksorozat: Az alapok – #brand #márka #hogyan

Amikor egy előadásra készültem fel, akkor azon gondolkodtam, mi az, amivel egy mondatban össze tudnám foglalni a brandépítést, a brand, márka fogalmát. A legjobb ez lett: egy vállalat pozicionálása (bizony, mindkettő i rövid), megkülönböztetése a többi versenytárstól, továbbá a vásárlóinak a céghez fűződő érzéseinek összessége. Ebben az egy mondatban benne van minden, amit el kell érned. A cikksorozatban nem azt fogom leírni, ami a száraz szövegezésű tankönyvekben benne van, hanem azonnal értelmezhető és használható tippeket kapsz. Lássuk is, miről van szó!

Vásárlók – lojalitás

Visszatérő vásárlók nélkül nemhogy egy vállalkozás sem működő képes, hanem egy márkát sem lehet felépíteni. A márka iránti lojalitás elnyerése a brandépítés, márkaépítés egyik alapeleme. Ehhez viszont szükségünk van arra, hogy visszatérő vásárlóink legyenek. Nincsen olyan terméked, amit többször el tudsz adni a vevőidnek? Akkor legyen! Vagyis inkább úgy fogalmazok: alkalmazz olyan üzleti modellt, amiben egy-egy vásárló több mindent, akár többször is tud vásárolni, vagy egymásra épülő termékeket/szolgáltatásokat. Minél többször “érintkezik” veled a vevőd, annál jobban lojális lesz hozzád, kötődni fog a márkádhoz, vagyis kialakul a márkahűség. Ehhez elengedhetetlen, hogy meg is tudjon különböztetni a konkurenciádtól.

Azonosítás, megkülönböztetés – Arculat

A nagy márkáktól ellesni technikákat, módszereket nagyon is érdemes. Nem véletlen, hogy egy-egy színhez, árnyalathoz, betűtípushoz ragaszkodnak, és a reklámanyagaikban, weboldalukon mindig azt használják. Sőt, még adott szektoron belül sem mindegy, milyen színeket, formákat használunk a termékeinken, weboldalainkon. Például teljesen más egy esküvős cég szín és forma világa, mint mondjuk egy logisztikai cégé. Meg kell tehát határoznod a fő színe(i)det, formavilágod, üzeneted. Sőt, egy-egy szín még meghatározhatja azt is, hogy a te terméked mennyire olcsó, vagy épp prémium. Továbbá nagyon fontos, ahogy már fent is valamennyire említettem, a célközönség (tudod, esküvős…) is, mivel ahhoz kell igazítanod az arculatodat (vevőidhez igazítod). Értelemszerűen egy férfias termékhez nem fogsz nőies színeket használni.

Gondolkodj nagyban

A márkád, branded értéke nem fog nőni, ha te saját magad nem hiszed el, hogy bizony az egy nagy cég. Már az elejétől kezeld így. Én mindig ezt úgy szoktam elmagyarázni kisebb cégeknek is, hogy induljunk ki egy startupból. Ők eleve brandként gondolnak magukra, úgy indulnak el, úgy tervezik meg az arculatukat…

“Ha, nem ismerik a céged, terméked, akkor nem is gondolnak rá, hogy vásároljanak tőled” /Mándó Milán/

Mi a fenti idézet lényege? Minél többször, minél több csatornán oda kell férkőznöd, meg kell jelenned a leendő vásárlód elé. Ha nem leszel ott a tudatában a vásárlása előtt, nem téged fog választani. A cikksorozat következő részében erre is ki fogok térni.

A cikksorozat a 2017. március 29. Minner Olvasói találkozón elhangzott Brandépítés előadás “kivonata”, melyet közösen a Névjegykirály.hu -val szerveztem.:
1. rész: Az alapok – #brand #márka #hogyan
2. rész: Offline, nyomtatott, print – #brand #márka #hogyan
3. rész:  Online marketing
+1: Márkaépítés: Erre az 5 dologra figyelj, hogy ütős márkád legyen

A cikk megjelenését a Névjegykirály.hu támogatja. Készíttesd el náluk névjegykártyádat, szórólapodat, offline megjelenésed! Kattints ide!

nevjegykiraly_promo_02

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később