hétfő, január 18, 2021

Brandépítés cikksorozat: Az alapok – #brand #márka #hogyan

Amikor egy előadásra készültem fel, akkor azon gondolkodtam, mi az, amivel egy mondatban össze tudnám foglalni a brandépítést, a brand, márka fogalmát. A legjobb ez lett: egy vállalat pozicionálása (bizony, mindkettő i rövid), megkülönböztetése a többi versenytárstól, továbbá a vásárlóinak a céghez fűződő érzéseinek összessége. Ebben az egy mondatban benne van minden, amit el kell érned. A cikksorozatban nem azt fogom leírni, ami a száraz szövegezésű tankönyvekben benne van, hanem azonnal értelmezhető és használható tippeket kapsz. Lássuk is, miről van szó!

Vásárlók – lojalitás

Visszatérő vásárlók nélkül nemhogy egy vállalkozás sem működő képes, hanem egy márkát sem lehet felépíteni. A márka iránti lojalitás elnyerése a brandépítés, márkaépítés egyik alapeleme. Ehhez viszont szükségünk van arra, hogy visszatérő vásárlóink legyenek. Nincsen olyan terméked, amit többször el tudsz adni a vevőidnek? Akkor legyen! Vagyis inkább úgy fogalmazok: alkalmazz olyan üzleti modellt, amiben egy-egy vásárló több mindent, akár többször is tud vásárolni, vagy egymásra épülő termékeket/szolgáltatásokat. Minél többször “érintkezik” veled a vevőd, annál jobban lojális lesz hozzád, kötődni fog a márkádhoz, vagyis kialakul a márkahűség. Ehhez elengedhetetlen, hogy meg is tudjon különböztetni a konkurenciádtól.

Azonosítás, megkülönböztetés – Arculat

A nagy márkáktól ellesni technikákat, módszereket nagyon is érdemes. Nem véletlen, hogy egy-egy színhez, árnyalathoz, betűtípushoz ragaszkodnak, és a reklámanyagaikban, weboldalukon mindig azt használják. Sőt, még adott szektoron belül sem mindegy, milyen színeket, formákat használunk a termékeinken, weboldalainkon. Például teljesen más egy esküvős cég szín és forma világa, mint mondjuk egy logisztikai cégé. Meg kell tehát határoznod a fő színe(i)det, formavilágod, üzeneted. Sőt, egy-egy szín még meghatározhatja azt is, hogy a te terméked mennyire olcsó, vagy épp prémium. Továbbá nagyon fontos, ahogy már fent is valamennyire említettem, a célközönség (tudod, esküvős…) is, mivel ahhoz kell igazítanod az arculatodat (vevőidhez igazítod). Értelemszerűen egy férfias termékhez nem fogsz nőies színeket használni.

Gondolkodj nagyban

A márkád, branded értéke nem fog nőni, ha te saját magad nem hiszed el, hogy bizony az egy nagy cég. Már az elejétől kezeld így. Én mindig ezt úgy szoktam elmagyarázni kisebb cégeknek is, hogy induljunk ki egy startupból. Ők eleve brandként gondolnak magukra, úgy indulnak el, úgy tervezik meg az arculatukat…

“Ha, nem ismerik a céged, terméked, akkor nem is gondolnak rá, hogy vásároljanak tőled” /Mándó Milán/

Mi a fenti idézet lényege? Minél többször, minél több csatornán oda kell férkőznöd, meg kell jelenned a leendő vásárlód elé. Ha nem leszel ott a tudatában a vásárlása előtt, nem téged fog választani. A cikksorozat következő részében erre is ki fogok térni.

A cikksorozat a 2017. március 29. Minner Olvasói találkozón elhangzott Brandépítés előadás “kivonata”, melyet közösen a Névjegykirály.hu -val szerveztem.:
1. rész: Az alapok – #brand #márka #hogyan
2. rész: Offline, nyomtatott, print – #brand #márka #hogyan
3. rész:  Online marketing
+1: Márkaépítés: Erre az 5 dologra figyelj, hogy ütős márkád legyen

A cikk megjelenését a Névjegykirály.hu támogatja. Készíttesd el náluk névjegykártyádat, szórólapodat, offline megjelenésed! Kattints ide!

nevjegykiraly_promo_02

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek