Brandépítés cikksorozat: Az alapok – #brand #márka #hogyan

Amikor egy előadásra készültem fel, akkor azon gondolkodtam, mi az, amivel egy mondatban össze tudnám foglalni a brandépítést, a brand, márka fogalmát. A legjobb ez lett: egy vállalat pozicionálása (bizony, mindkettő i rövid), megkülönböztetése a többi versenytárstól, továbbá a vásárlóinak a céghez fűződő érzéseinek összessége. Ebben az egy mondatban benne van minden, amit el kell érned. A cikksorozatban nem azt fogom leírni, ami a száraz szövegezésű tankönyvekben benne van, hanem azonnal értelmezhető és használható tippeket kapsz. Lássuk is, miről van szó!

Vásárlók – lojalitás

Visszatérő vásárlók nélkül nemhogy egy vállalkozás sem működő képes, hanem egy márkát sem lehet felépíteni. A márka iránti lojalitás elnyerése a brandépítés, márkaépítés egyik alapeleme. Ehhez viszont szükségünk van arra, hogy visszatérő vásárlóink legyenek. Nincsen olyan terméked, amit többször el tudsz adni a vevőidnek? Akkor legyen! Vagyis inkább úgy fogalmazok: alkalmazz olyan üzleti modellt, amiben egy-egy vásárló több mindent, akár többször is tud vásárolni, vagy egymásra épülő termékeket/szolgáltatásokat. Minél többször “érintkezik” veled a vevőd, annál jobban lojális lesz hozzád, kötődni fog a márkádhoz, vagyis kialakul a márkahűség. Ehhez elengedhetetlen, hogy meg is tudjon különböztetni a konkurenciádtól.

Azonosítás, megkülönböztetés – Arculat

A nagy márkáktól ellesni technikákat, módszereket nagyon is érdemes. Nem véletlen, hogy egy-egy színhez, árnyalathoz, betűtípushoz ragaszkodnak, és a reklámanyagaikban, weboldalukon mindig azt használják. Sőt, még adott szektoron belül sem mindegy, milyen színeket, formákat használunk a termékeinken, weboldalainkon. Például teljesen más egy esküvős cég szín és forma világa, mint mondjuk egy logisztikai cégé. Meg kell tehát határoznod a fő színe(i)det, formavilágod, üzeneted. Sőt, egy-egy szín még meghatározhatja azt is, hogy a te terméked mennyire olcsó, vagy épp prémium. Továbbá nagyon fontos, ahogy már fent is valamennyire említettem, a célközönség (tudod, esküvős…) is, mivel ahhoz kell igazítanod az arculatodat (vevőidhez igazítod). Értelemszerűen egy férfias termékhez nem fogsz nőies színeket használni.

Gondolkodj nagyban

A márkád, branded értéke nem fog nőni, ha te saját magad nem hiszed el, hogy bizony az egy nagy cég. Már az elejétől kezeld így. Én mindig ezt úgy szoktam elmagyarázni kisebb cégeknek is, hogy induljunk ki egy startupból. Ők eleve brandként gondolnak magukra, úgy indulnak el, úgy tervezik meg az arculatukat…

“Ha, nem ismerik a céged, terméked, akkor nem is gondolnak rá, hogy vásároljanak tőled” /Mándó Milán/

Mi a fenti idézet lényege? Minél többször, minél több csatornán oda kell férkőznöd, meg kell jelenned a leendő vásárlód elé. Ha nem leszel ott a tudatában a vásárlása előtt, nem téged fog választani. A cikksorozat következő részében erre is ki fogok térni.

A cikksorozat a 2017. március 29. Minner Olvasói találkozón elhangzott Brandépítés előadás “kivonata”, melyet közösen a Névjegykirály.hu -val szerveztem.:
1. rész: Az alapok – #brand #márka #hogyan
2. rész: Offline, nyomtatott, print – #brand #márka #hogyan
3. rész:  Online marketing
+1: Márkaépítés: Erre az 5 dologra figyelj, hogy ütős márkád legyen

A cikk megjelenését a Névjegykirály.hu támogatja. Készíttesd el náluk névjegykártyádat, szórólapodat, offline megjelenésed! Kattints ide!

nevjegykiraly_promo_02

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek