Broadcast üzenetek, WhatsApp chatbot és motiváló chatbot statisztikák a Meta-tól

Dátum

Megosztás

“Most jött el az idő, hogy a vállalkozások befektessenek a beszélgetés alapú marketingbe.” – hangzott el a mondat Mark Zuckerbergtől pár hete a Conversations (Beszélgetések) konferencián, ami a Meta első olyan eseménye, amely kizárólag a csevegő alkalmazásaikra fókuszál.

Azon belül is arra, hogy hogyan tudják a vállalkozások eredményesen használni ezeket az eszközöket és hogyan tudnak rajtuk automatizálni több bevétel és kevesebb ügyfélszolgálati teher érdekében.

A legfontosabb infók, amiket tudnod kell a chatbotokról 2022-ben:

1.) Broadcast üzenet küldése

Újra elérhető a broadcast üzenet küldése, akár promóciós jelleggel is

Ez hatalmas! Képzeld el, hogy az email 20-30%-os megnyitási arányai helyett 60-90%-ban nyitnák meg az üzeneteidet. Átlagosan kétszer-háromszor több eredményt fog ez jelenteni, de érdemes majd összehangolni az email kommunikációval, nem feltenni mindent egy lapra.

Ez a funkció lényegében amúgy azt jelenti, hogy Messengeren tudsz kiküldeni üzeneteket, kvázi mini hírlevelet a feliratkozóidnak, így egy adott kampánnyal sokkal hatékonyabban, személyesebben érheted el az embereket.

3 kézbesítési opció közül lehet választani, amikor feliratkoztatsz valakit a listára:

  • Napi értesítési lehetőség (6 hónapra lehet így feliratkoztatni érdeklődőket, utána újra kérni kell a jóváhagyásukat)
  • Heti (ezt 9 hónapra adják – ezt javasoljuk mindenkinek, mert így havi 2 üzenetet ki tudsz küldeni, ami még pont a tűréshatáron belül van)
  • Havi (egy évre adják)

Mire érdemes használnod?

  • Értékadó tartalmak küldése (pl.: új receptek, edukációs anyagok, blogcikkek)
  • Kvízek küldése
  • Promóciók, ajánlatok, limitált kuponkódok küldése
  • Új esemény vagy termék értesítő, ami érdekelheti a feliratkozókat 

Legyél kreatív, ne csak száraz promócióra használd, mert akkor gyorsan le fognak róla iratkozni az emberek. Próbálj olyan tartalmat küldeni nekik itt, amit te is szívesen kapnál!

Magát a feliratkoztató üzenetet így meg tudod szerkeszteni a Manychatben, viszont a gomb szövegét nem tudod módosítani, sem a pici tájékoztató szöveget.

Viszont, először a Facebook oldaladnak is jogosultságot kell kérni a Facebook-tól a funkcióra, amit 5 másodperc alatt el is tudsz intézni.

Először is, menj fel a Facebook oldaladra, kattints a beállításokba és azon belül is a speciális üzenetkezelés részhez.

Ha picit legörgetsz, kell lennie ott egy olyan funkciónak, hogy egyszeri értesítés és a kérés gombra kattintva azonnal meg is kapja az oldalad:

Bővebb infót magáról a funkcióról ide kattintva találsz (de a cikk végén tudsz kérni személyre szabott tanácsokat).

Milán napi 1%-os projektjében 2 kattintással beállította. Ebből részlet:

Mándó Milán: A Napi 1% challenge ugye az, hogy mindennap egy kicsit javítom a Minner folyamatait. Most a hír miatt előre is vettem a chatbot átnézést, frissítést. 

Amit most tehát tettem,

  • egyrészt átnéztem a Manychat oldalán a hírt, de néhány hete már a Minner Extra Facebook csoportban olvastam a chatbotos oktatónk, Benkő Bencének a posztját, és beszélgettem is róla. 
  • A Manychat-nek jó kis oktatóvideója volt a témában. De ezt most azonnal nem fogom megcsinálni. 
  • Most a next step, hogy felkészítem a chatbotomat egy későbbi ilyen kampányra. Hiszen erre akkor lehet építeni, és elérni, hogy több ezer feliratkozó legyen így. Már van is ötletem! 
  • A chatbotnál van az ún. welcome üzenet, amit akkor kap valaki, hogyha rácsatlakozik a chatbotra. Nos ezt ideje frissíteni, és a menüt is át kell néznem. 
  • Szerinted kibírtam, hogy ne kattintsam végig? Persze, hogy nem, így a a feljebb lévő pontot felül is írhatnám, de ezt a posztot úgy írom, hogy közben csinálom a napi 1%-ot. 

Így, hogy már rutinos chatbot készítő vagyok és a ManyChat leírás alapján 7 perc alatt készen is volt egy kis demo, amit le is teszteltem. 

A welcome üzenet is frissítve, a napi 1% meglett, sőt több is kicsit. Most már csak ki kell forrjon hogyan tudom rávenni az embereket a rendszeres üzenet bekattintására és hogyan működik majd a küldés.

2.) WhatsApp chatbotok

Megnyitották a WhatsApp chatbotokat is széles körben, így már Messenger és Instagram DM mellett, oda is lehet könnyedén marketing és ügyfélszolgálat céllal chatbotot készíteni.

3.) Ügyfélszolgálatra is marad a chatbot

A Meta úgy látszik szervesen hisz abban (látják is a számaikból), hogy a jövőben a chates alkalmazások szinte teljesen le fogják váltani a 3rd party, letölthető app-okat és az ügyfélszolgálati kérdéseket itt fogja a cégek 80%-a kezelni 2025-re.

További lélekpezsdítő statisztikák:

  • 1 MILLIÁRD üzenetváltás történik vállalkozások és emberek között Messengeren, Instagramon és WhatsAppon…hetente!
  • 65%-a az embereknek már jobban preferálja a chatet, mint a telefont és az emailt.
  • Amerikában a felnőttek 50% már használja a chates megoldásokat kimondottan vásárlásra, böngészésre, érdeklődésre.

Hajrá! Ha már van chatbotod, akkor egy pici átalakítással el tudod kezdeni gyűjteni így a feliratkozókat, ha pedig még nincsen, akkor ez a tökéletes alkalom arra, hogy picit elmélyedj a témában!

Ha szeretnél személyre szabott ötleteket kapni, amiket utána helyetted egy szakértő a nulláról, egészen a komplett rendszerig megépít, méghozzá gyorsan, holisztikus marketing szemlélettel akkor ide kattintva tudsz foglalni időpontot az ingyenes konzultációra.

Ha pedig inkább magad mélyednél el a témában, és saját kezűleg raknád össze az első chatbotod, akkor erre a tudásanyagra van szükséged: Chatbot marketing: automatizáld az ügyélszerzést!

Kapcsolódó cikkek

Benkő Bence
Több éve foglalkozom chatbot marketinggel. A Chatbee nevű chatbot-fejlesztő ügynökségemben 2 fix csapattaggal és több alvállalkozó partnerrel dolgozunk együtt és csak az elmúlt 1 évben a rendszereink 70 millió Ft extra bevételt és 120.000 minőségi feliratkozót szereztek megbízóinknak. Hiszem, hogy a chatbot marketing működik és velünk marad még jó ideig, legalábbis a számok egyértelműen ezt mutatják.

Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!

Ott a termék, szolgáltatás a weboldalon. Tiszta sor, hogy jó a termék, veszegetik is, vagy ahogyan a kínai importosunk szokta mondani: csipegetik. Nos felmerül...

Így áll a 3 friss vállalkozás néhány héttel az indulásuk óta – Business GYM

A Minner Business GYM-be nem csak cikk formájában szeretnénk tartalmat gyártani, hanem videó formátum is segíteni fog még jobban elmélyülni a vállalkozás indítás rejtelmeibe....

Hírszemle: Saját fizetését emelte a CEO válságban, étel dropshipping, IKEA víztakarékos megoldása

Egy légitársaság vezetője béremelést eszközölt saját magának akkor, amikor is a cég éppen válságban van. Roppant érdekes helyzetet szült, természetesen sokan támadták. A közösségi...

Gerillamarketing: Ízteszt, termelői vs bolti zöldség. Lecsó kóstolás, vakteszt

Na ezt már szeretem! Amikor egy beszélgetésből tettek születnek. Azért vagyunk vállalkozók, hogy problémákat oldjunk meg és persze kipróbáljunk minél több dolgot, hogy lássuk...

Nekem ezért fognak fizetni? Egy leendő és egy veterán szabadúszóval beszélgettem [podcast]

A felvétel még nyáron készült, amikor is összejött egy tucat szabadúszó a Minner főhadiszálláson. Olyan digitális szabadúszók, akiknek mindössze egy laptop is elég a...

Esettanulmány – Így vezette be a Google Workspace-t a Tumblebee

Még a tavasszal volt egy olyan akció a Minnernél, amely esetén ha megvett valaki adott üzleti kurzusokat, akkor a vásárlás után egy hónappal egy...

Hírszemle: Energiaválság, csődhullám. Beszéljünk a fizetésről? Web3 tényleg működő része

A cégek csődjeit hozza a rezsiválság, a cégek áremeléssel és takarékoskodással próbálják elejét venni ennek. 1600 vállalatvezető nyilatkozott erről a Portfóliónak, ezt a hírt...

Csökkenő szállítási díjak Kínából. Jó hír, vagy a recesszió előszele?

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és...