KezdőlapDigitális ninjaBroadcast üzenetek, WhatsApp chatbot és motiváló chatbot statisztikák a Meta-tól

Broadcast üzenetek, WhatsApp chatbot és motiváló chatbot statisztikák a Meta-tól

-

“Most jött el az idő, hogy a vállalkozások befektessenek a beszélgetés alapú marketingbe.” – hangzott el a mondat Mark Zuckerbergtől pár hete a Conversations (Beszélgetések) konferencián, ami a Meta első olyan eseménye, amely kizárólag a csevegő alkalmazásaikra fókuszál.

Azon belül is arra, hogy hogyan tudják a vállalkozások eredményesen használni ezeket az eszközöket és hogyan tudnak rajtuk automatizálni több bevétel és kevesebb ügyfélszolgálati teher érdekében.

A legfontosabb infók, amiket tudnod kell a chatbotokról 2022-ben:

1.) Broadcast üzenet küldése

Újra elérhető a broadcast üzenet küldése, akár promóciós jelleggel is

Ez hatalmas! Képzeld el, hogy az email 20-30%-os megnyitási arányai helyett 60-90%-ban nyitnák meg az üzeneteidet. Átlagosan kétszer-háromszor több eredményt fog ez jelenteni, de érdemes majd összehangolni az email kommunikációval, nem feltenni mindent egy lapra.

Ez a funkció lényegében amúgy azt jelenti, hogy Messengeren tudsz kiküldeni üzeneteket, kvázi mini hírlevelet a feliratkozóidnak, így egy adott kampánnyal sokkal hatékonyabban, személyesebben érheted el az embereket.

3 kézbesítési opció közül lehet választani, amikor feliratkoztatsz valakit a listára:

  • Napi értesítési lehetőség (6 hónapra lehet így feliratkoztatni érdeklődőket, utána újra kérni kell a jóváhagyásukat)
  • Heti (ezt 9 hónapra adják – ezt javasoljuk mindenkinek, mert így havi 2 üzenetet ki tudsz küldeni, ami még pont a tűréshatáron belül van)
  • Havi (egy évre adják)

Mire érdemes használnod?

  • Értékadó tartalmak küldése (pl.: új receptek, edukációs anyagok, blogcikkek)
  • Kvízek küldése
  • Promóciók, ajánlatok, limitált kuponkódok küldése
  • Új esemény vagy termék értesítő, ami érdekelheti a feliratkozókat 

Legyél kreatív, ne csak száraz promócióra használd, mert akkor gyorsan le fognak róla iratkozni az emberek. Próbálj olyan tartalmat küldeni nekik itt, amit te is szívesen kapnál!

Magát a feliratkoztató üzenetet így meg tudod szerkeszteni a Manychatben, viszont a gomb szövegét nem tudod módosítani, sem a pici tájékoztató szöveget.

Viszont, először a Facebook oldaladnak is jogosultságot kell kérni a Facebook-tól a funkcióra, amit 5 másodperc alatt el is tudsz intézni.

Először is, menj fel a Facebook oldaladra, kattints a beállításokba és azon belül is a speciális üzenetkezelés részhez.

Ha picit legörgetsz, kell lennie ott egy olyan funkciónak, hogy egyszeri értesítés és a kérés gombra kattintva azonnal meg is kapja az oldalad:

Bővebb infót magáról a funkcióról ide kattintva találsz (de a cikk végén tudsz kérni személyre szabott tanácsokat).

Milán napi 1%-os projektjében 2 kattintással beállította. Ebből részlet:

Mándó Milán: A Napi 1% challenge ugye az, hogy mindennap egy kicsit javítom a Minner folyamatait. Most a hír miatt előre is vettem a chatbot átnézést, frissítést. 

Amit most tehát tettem,

  • egyrészt átnéztem a Manychat oldalán a hírt, de néhány hete már a Minner Extra Facebook csoportban olvastam a chatbotos oktatónk, Benkő Bencének a posztját, és beszélgettem is róla. 
  • A Manychat-nek jó kis oktatóvideója volt a témában. De ezt most azonnal nem fogom megcsinálni. 
  • Most a next step, hogy felkészítem a chatbotomat egy későbbi ilyen kampányra. Hiszen erre akkor lehet építeni, és elérni, hogy több ezer feliratkozó legyen így. Már van is ötletem! 
  • A chatbotnál van az ún. welcome üzenet, amit akkor kap valaki, hogyha rácsatlakozik a chatbotra. Nos ezt ideje frissíteni, és a menüt is át kell néznem. 
  • Szerinted kibírtam, hogy ne kattintsam végig? Persze, hogy nem, így a a feljebb lévő pontot felül is írhatnám, de ezt a posztot úgy írom, hogy közben csinálom a napi 1%-ot. 

Így, hogy már rutinos chatbot készítő vagyok és a ManyChat leírás alapján 7 perc alatt készen is volt egy kis demo, amit le is teszteltem. 

A welcome üzenet is frissítve, a napi 1% meglett, sőt több is kicsit. Most már csak ki kell forrjon hogyan tudom rávenni az embereket a rendszeres üzenet bekattintására és hogyan működik majd a küldés.

2.) WhatsApp chatbotok

Megnyitották a WhatsApp chatbotokat is széles körben, így már Messenger és Instagram DM mellett, oda is lehet könnyedén marketing és ügyfélszolgálat céllal chatbotot készíteni.

3.) Ügyfélszolgálatra is marad a chatbot

A Meta úgy látszik szervesen hisz abban (látják is a számaikból), hogy a jövőben a chates alkalmazások szinte teljesen le fogják váltani a 3rd party, letölthető app-okat és az ügyfélszolgálati kérdéseket itt fogja a cégek 80%-a kezelni 2025-re.

További lélekpezsdítő statisztikák:

  • 1 MILLIÁRD üzenetváltás történik vállalkozások és emberek között Messengeren, Instagramon és WhatsAppon…hetente!
  • 65%-a az embereknek már jobban preferálja a chatet, mint a telefont és az emailt.
  • Amerikában a felnőttek 50% már használja a chates megoldásokat kimondottan vásárlásra, böngészésre, érdeklődésre.

Hajrá! Ha már van chatbotod, akkor egy pici átalakítással el tudod kezdeni gyűjteni így a feliratkozókat, ha pedig még nincsen, akkor ez a tökéletes alkalom arra, hogy picit elmélyedj a témában!

Ha szeretnél személyre szabott ötleteket kapni, amiket utána helyetted egy szakértő a nulláról, egészen a komplett rendszerig megépít, méghozzá gyorsan, holisztikus marketing szemlélettel akkor ide kattintva tudsz foglalni időpontot az ingyenes konzultációra.

Ha pedig inkább magad mélyednél el a témában, és saját kezűleg raknád össze az első chatbotod, akkor erre a tudásanyagra van szükséged: Chatbot marketing: automatizáld az ügyélszerzést!

Kapcsolódó cikkek

Benkő Bence
Több éve foglalkozom chatbot marketinggel. A Chatbee nevű chatbot-fejlesztő ügynökségemben 2 fix csapattaggal és több alvállalkozó partnerrel dolgozunk együtt és csak az elmúlt 1 évben a rendszereink 70 millió Ft extra bevételt és 120.000 minőségi feliratkozót szereztek megbízóinknak. Hiszem, hogy a chatbot marketing működik és velünk marad még jó ideig, legalábbis a számok egyértelműen ezt mutatják.

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek