Bútort eladni webshopban? A DODO-nak prémium szegmensben is sikerült

Dátum

Megosztás

Ismerőseik mondták, hogy szerintük az emberek meg akarják majd tapogatni a bútorokat, és online nehéz lesz eladni, főleg prémium bútorokat, lakberendezési tárgyakat. Néhány év alatt Vitvera Gáborék a Dodo-val bebizonyították, hogy elég gyorsan fel lehet építeni egy ilyen vállalkozást, ha tudatosan építjük a cégünket. Még csak 5 éves a vállalkozás, de már olyan szinten van a digitalizációban, amit 10 éves cégeknél sem láttam. A négybetűs lakberendezési szegmensbe lépett a DODO, és helytállt a piacon. Igazi digitalizáció csemegében lesz részünk természetesen a könnyen érthető és élvezhető Minner verzióban.

A Vodafone támogatásával egy új témasorozatba vágtunk bele a Minneren. A célunk, hogy támogassunk abban, hogy a vállalkozásod nincs helyhez kötve a digitalizációnak köszönhetően. Ezért olyan vállalkozókat mutatunk be, akikből inspirációt tudsz meríteni, akik ki tudták aknázni a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket. Lássuk is, hogy ez hogyan sikerült nekik!

A podcast

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid leirata

Vitvera Gábor volt a vendégem, aki a DODO prémium lakberendezési vállalkozás vezetője. Webshopjuk is van és most már bemutatótermük is.

2017-ben indult el a vállalkozás, beléptek a 4 betűs lakberendezési márkák közé, méghozzá prémium szegmensben. A vállalkozás indításának ötlete onnan jött, hogy saját lakásukat rendezték be, és szerették volna természetesebb bútorokkal, tárgyakkal berendezni, de nem luxus áron. A lakásod karakterét tudod megfogni a Dodo webshop termékeivel, egyedibbé tenni.

Online bútort eladni

Első 4 évben csak webáruházban értékesítették a termékeiket. Ismerőseik is persze mondták, hogy: „Dehát meg akarom tapogatni a bútort, amit megveszek”. A piacon bizonyították, hogy így is lehet.

Bérelt rendszer mellett döntöttek, Shopify-t használnak. Több milliárd forintos forgalmú cégek futnak bérelt rendszeren, mivel Gábor nem az a technikai ember, így ők is a bérelt mellett tették le a voksot.

Mérés – mérjünk amit lehet, de nem kell tudományosnak lenni

Gábor mondta, hogy természetesen a shophoz bekötték a különböző online analitikai eszközökat, mint például a Google Analytics, de sok dolgot saját maguk is figyelnek, vagy akár papíron is vezetnek. Ahogy ő fogalmazott, nem kell tudományos méréseket készíteni ahhoz, hogy lássuk jó felé haladunk. De mérni kell!

A vevői visszajelzéseket id mérték. És amikor már úgy látták valóban sokan jelezték telefonon keresztül, hogy legyen bemutató terem, és úgy érezték forgalom is már igényli a változást, megnyitották bemutatótermüket.

Feladatkezelés, munkafolyamatok, projektek, ERP

Egy ERP rendszerrel kezelik a rendeléseket, számlázást és webshop alapüzemeltetési folyamatokat. A Trello-ba kerül minden olyan feladat, ami a napi munkavégzéshez kell. Például a vezetők itt delegálnak. Agilis projektmenedzsment rendszert alkalmaznak a Trello használata közben. Vezetnek folyamatleírásokat, vagyis tudástárat is. Erre korábbi interjúinkban is kitértünk.

Digiméter 2021-es kutatásából kiderült, hogy a hazai cégek alig 26%-a írja le a cégben, hogy mi hogyan működik a vállalkozásban, mik a folyamatok, mik a lépései az egyes tevékenységeknek (mik a támpontok, csekklista). 

Vélemények értékelések

Nehéz minden kis termékhez gyűjteniük értékeléseket, de most lehet erősíteni tudnak valamivel. Ez pedig az, hogy a bemutatótermüknél a Google-ben tudnak gyűjteni értékeléseket sokkal jobban, sokkal összeszedettebben. Sok cégnél nehézkes az értékelések gyűjtése, akiknél ilyen szerteágazó a termékpaletta. Náluk kifejezetten szükség van egy egyedi stratégiára.

Egytermékes webshop itthon nem lesz sikeres?

Lehet 1-2 sikeres egytermékes webshopot itthon felépíteni, de ezen a területen még nehezebb elérni, hogy egy igazi nagy vállalkozást létrehozzunk. Tehát csak hazai piacra nehéz ilyet építeni, mert az elején lehet jönnek az eredmények, de lesz egy plafon ahol egyszerűen megáll az egész és jön a földbeállás. Talán megoldás, út ilyen esetben, hogy mész külföldre. Ajándék piacon talán el lehet érni ilyen eredményt, ahogy láthattad a Csillagokalatt esettanulmányunkban.

Kollaborációs marketingről is beszélgettünk a podacastben. Hallgasd meg a teljes beszélgetést!

Van még ilyen!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...