Bútort eladni webshopban? A DODO-nak prémium szegmensben is sikerült

Dátum

Megosztás

Ismerőseik mondták, hogy szerintük az emberek meg akarják majd tapogatni a bútorokat, és online nehéz lesz eladni, főleg prémium bútorokat, lakberendezési tárgyakat. Néhány év alatt Vitvera Gáborék a Dodo-val bebizonyították, hogy elég gyorsan fel lehet építeni egy ilyen vállalkozást, ha tudatosan építjük a cégünket. Még csak 5 éves a vállalkozás, de már olyan szinten van a digitalizációban, amit 10 éves cégeknél sem láttam. A négybetűs lakberendezési szegmensbe lépett a DODO, és helytállt a piacon. Igazi digitalizáció csemegében lesz részünk természetesen a könnyen érthető és élvezhető Minner verzióban.

A Vodafone támogatásával egy új témasorozatba vágtunk bele a Minneren. A célunk, hogy támogassunk abban, hogy a vállalkozásod nincs helyhez kötve a digitalizációnak köszönhetően. Ezért olyan vállalkozókat mutatunk be, akikből inspirációt tudsz meríteni, akik ki tudták aknázni a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket. Lássuk is, hogy ez hogyan sikerült nekik!

A podcast

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid leirata

Vitvera Gábor volt a vendégem, aki a DODO prémium lakberendezési vállalkozás vezetője. Webshopjuk is van és most már bemutatótermük is.

2017-ben indult el a vállalkozás, beléptek a 4 betűs lakberendezési márkák közé, méghozzá prémium szegmensben. A vállalkozás indításának ötlete onnan jött, hogy saját lakásukat rendezték be, és szerették volna természetesebb bútorokkal, tárgyakkal berendezni, de nem luxus áron. A lakásod karakterét tudod megfogni a Dodo webshop termékeivel, egyedibbé tenni.

Online bútort eladni

Első 4 évben csak webáruházban értékesítették a termékeiket. Ismerőseik is persze mondták, hogy: “Dehát meg akarom tapogatni a bútort, amit megveszek”. A piacon bizonyították, hogy így is lehet.

Bérelt rendszer mellett döntöttek, Shopify-t használnak. Több milliárd forintos forgalmú cégek futnak bérelt rendszeren, mivel Gábor nem az a technikai ember, így ők is a bérelt mellett tették le a voksot.

Mérés – mérjünk amit lehet, de nem kell tudományosnak lenni

Gábor mondta, hogy természetesen a shophoz bekötték a különböző online analitikai eszközökat, mint például a Google Analytics, de sok dolgot saját maguk is figyelnek, vagy akár papíron is vezetnek. Ahogy ő fogalmazott, nem kell tudományos méréseket készíteni ahhoz, hogy lássuk jó felé haladunk. De mérni kell!

A vevői visszajelzéseket id mérték. És amikor már úgy látták valóban sokan jelezték telefonon keresztül, hogy legyen bemutató terem, és úgy érezték forgalom is már igényli a változást, megnyitották bemutatótermüket.

Feladatkezelés, munkafolyamatok, projektek, ERP

Egy ERP rendszerrel kezelik a rendeléseket, számlázást és webshop alapüzemeltetési folyamatokat. A Trello-ba kerül minden olyan feladat, ami a napi munkavégzéshez kell. Például a vezetők itt delegálnak. Agilis projektmenedzsment rendszert alkalmaznak a Trello használata közben. Vezetnek folyamatleírásokat, vagyis tudástárat is. Erre korábbi interjúinkban is kitértünk.

Digiméter 2021-es kutatásából kiderült, hogy a hazai cégek alig 26%-a írja le a cégben, hogy mi hogyan működik a vállalkozásban, mik a folyamatok, mik a lépései az egyes tevékenységeknek (mik a támpontok, csekklista). 

Vélemények értékelések

Nehéz minden kis termékhez gyűjteniük értékeléseket, de most lehet erősíteni tudnak valamivel. Ez pedig az, hogy a bemutatótermüknél a Google-ben tudnak gyűjteni értékeléseket sokkal jobban, sokkal összeszedettebben. Sok cégnél nehézkes az értékelések gyűjtése, akiknél ilyen szerteágazó a termékpaletta. Náluk kifejezetten szükség van egy egyedi stratégiára.

Egytermékes webshop itthon nem lesz sikeres?

Lehet 1-2 sikeres egytermékes webshopot itthon felépíteni, de ezen a területen még nehezebb elérni, hogy egy igazi nagy vállalkozást létrehozzunk. Tehát csak hazai piacra nehéz ilyet építeni, mert az elején lehet jönnek az eredmények, de lesz egy plafon ahol egyszerűen megáll az egész és jön a földbeállás. Talán megoldás, út ilyen esetben, hogy mész külföldre. Ajándék piacon talán el lehet érni ilyen eredményt, ahogy láthattad a Csillagokalatt esettanulmányunkban.

Kollaborációs marketingről is beszélgettünk a podacastben. Hallgasd meg a teljes beszélgetést!

Van még ilyen!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Így tervezd az üzleti éved akkor is, ha nem vagy az a tervezős fajta

Biztosan mindenhonnan látod most, hogy így évtervezés, úgy évtervezés, érezheted picit a nyomást is, hogy csinálnod kell. Nos ezt a témát járjuk most körbe,...

Vigyázz, 3 nap alatt elfogyhat a KKV-támogató hitelprogram keretösszege!

November utolsó napján megjelent a mikro-, kis- és középvállalkozások likvid működésének támogatását célzó hitelprogram, amely korábban is hatalmas népszerűséggel bírt. Most a projekt újra...

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...