Ismerőseik mondták, hogy szerintük az emberek meg akarják majd tapogatni a bútorokat, és online nehéz lesz eladni, főleg prémium bútorokat, lakberendezési tárgyakat. Néhány év alatt Vitvera Gáborék a Dodo-val bebizonyították, hogy elég gyorsan fel lehet építeni egy ilyen vállalkozást, ha tudatosan építjük a cégünket. Még csak 5 éves a vállalkozás, de már olyan szinten van a digitalizációban, amit 10 éves cégeknél sem láttam. A négybetűs lakberendezési szegmensbe lépett a DODO, és helytállt a piacon. Igazi digitalizáció csemegében lesz részünk természetesen a könnyen érthető és élvezhető Minner verzióban.
A Vodafone támogatásával egy új témasorozatba vágtunk bele a Minneren. A célunk, hogy támogassunk abban, hogy a vállalkozásod nincs helyhez kötve a digitalizációnak köszönhetően. Ezért olyan vállalkozókat mutatunk be, akikből inspirációt tudsz meríteni, akik ki tudták aknázni a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket. Lássuk is, hogy ez hogyan sikerült nekik!
A podcast
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
A podcast rövid leirata
Vitvera Gábor volt a vendégem, aki a DODO prémium lakberendezési vállalkozás vezetője. Webshopjuk is van és most már bemutatótermük is.
2017-ben indult el a vállalkozás, beléptek a 4 betűs lakberendezési márkák közé, méghozzá prémium szegmensben. A vállalkozás indításának ötlete onnan jött, hogy saját lakásukat rendezték be, és szerették volna természetesebb bútorokkal, tárgyakkal berendezni, de nem luxus áron. A lakásod karakterét tudod megfogni a Dodo webshop termékeivel, egyedibbé tenni.
Online bútort eladni
Első 4 évben csak webáruházban értékesítették a termékeiket. Ismerőseik is persze mondták, hogy: “Dehát meg akarom tapogatni a bútort, amit megveszek”. A piacon bizonyították, hogy így is lehet.
Bérelt rendszer mellett döntöttek, Shopify-t használnak. Több milliárd forintos forgalmú cégek futnak bérelt rendszeren, mivel Gábor nem az a technikai ember, így ők is a bérelt mellett tették le a voksot.
Mérés – mérjünk amit lehet, de nem kell tudományosnak lenni
Gábor mondta, hogy természetesen a shophoz bekötték a különböző online analitikai eszközökat, mint például a Google Analytics, de sok dolgot saját maguk is figyelnek, vagy akár papíron is vezetnek. Ahogy ő fogalmazott, nem kell tudományos méréseket készíteni ahhoz, hogy lássuk jó felé haladunk. De mérni kell!
A vevői visszajelzéseket id mérték. És amikor már úgy látták valóban sokan jelezték telefonon keresztül, hogy legyen bemutató terem, és úgy érezték forgalom is már igényli a változást, megnyitották bemutatótermüket.
Feladatkezelés, munkafolyamatok, projektek, ERP
Egy ERP rendszerrel kezelik a rendeléseket, számlázást és webshop alapüzemeltetési folyamatokat. A Trello-ba kerül minden olyan feladat, ami a napi munkavégzéshez kell. Például a vezetők itt delegálnak. Agilis projektmenedzsment rendszert alkalmaznak a Trello használata közben. Vezetnek folyamatleírásokat, vagyis tudástárat is. Erre korábbi interjúinkban is kitértünk.
Digiméter 2021-es kutatásából kiderült, hogy a hazai cégek alig 26%-a írja le a cégben, hogy mi hogyan működik a vállalkozásban, mik a folyamatok, mik a lépései az egyes tevékenységeknek (mik a támpontok, csekklista).

Vélemények értékelések
Nehéz minden kis termékhez gyűjteniük értékeléseket, de most lehet erősíteni tudnak valamivel. Ez pedig az, hogy a bemutatótermüknél a Google-ben tudnak gyűjteni értékeléseket sokkal jobban, sokkal összeszedettebben. Sok cégnél nehézkes az értékelések gyűjtése, akiknél ilyen szerteágazó a termékpaletta. Náluk kifejezetten szükség van egy egyedi stratégiára.
Egytermékes webshop itthon nem lesz sikeres?
Lehet 1-2 sikeres egytermékes webshopot itthon felépíteni, de ezen a területen még nehezebb elérni, hogy egy igazi nagy vállalkozást létrehozzunk. Tehát csak hazai piacra nehéz ilyet építeni, mert az elején lehet jönnek az eredmények, de lesz egy plafon ahol egyszerűen megáll az egész és jön a földbeállás. Talán megoldás, út ilyen esetben, hogy mész külföldre. Ajándék piacon talán el lehet érni ilyen eredményt, ahogy láthattad a Csillagokalatt esettanulmányunkban.
Kollaborációs marketingről is beszélgettünk a podacastben. Hallgasd meg a teljes beszélgetést!
Van még ilyen!
- Megszerkeszted a szórólapot majd megrendeled. Székesfehérvári innováció a nyomdai piacon [podcast]
- Online katalógusból vesznek készházat, rövid határidővel felépítik. Homes4You [podcast]
- Túlterhelt weboldal, tömegek a burgerezőben. A Bamba Marha NFT burger kampánya belülről
- 24 éves fiatal, aki 3 év alatt új, magyar, motoros ruházati márkáját ismertté tette…