Cápák között 3. évad 10. rész elemzés, véleményezés

Dátum

Megosztás

Mindig a piac dönt! Ez jól láttuk ebben az adásban is. Akkor tudunk igazán piacképes terméket csinálni, ha már nagyon hamar a piacra megyünk és eladjuk a termékünket, és a visszajelzések alapján építjük fel a vállalkozásunkat, üzleti modellünket. Az évad utolsó részét láthattuk, befektetés is volt.

A 3. évad 10. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.

Cápák között 3. évad 10. rész ötletei

Vilhemp

  • Az ötlet röviden: ipari körülmények között lebomló evőeszközök, pl. műanyagból
  • 13 millió forintért érkezett, amiért 10% üzletrészt ajánlott fel cégéből. 
  • Nem kapott befektetést
  • Weboldal vilhemp.hu

Minner véleményezés

Azért is érdekes számomra ez a piac, mert ahogy a Cápák is mondták, a kínai gyártók versenyképesebb technológiával jobb árakat tudnak adni. Kínai importnál többször találkoztunk ilyen igénnyel Csépe Gáborral, a Minner import szakértőnkkel. És valóban itthon nincs meg erre az a fajta technológia, hogy igazán versenyképes árat tudjunk adni. Bár erre megoldást jelenthetne gyártósor beszerzés, építetése (lásd itt), de még akkor is technológiában a kínaiak jóval előrébb járnak, nagyobb tapasztalatuk van ezen a területen. Az viszont biztos, hogy a kereskedelmet érinti, és érdemes elgondolkodni ilyen lebomló evőeszközökben, tálakban, poharakban.

Hogy jut oda az ipari komposztálóba a használt evőeszköz? Ez nagyon fontos kérdés ennél a termékkörnél, ha már környezettudatos piacon dolgozunk (ne csak mondjuk, ne bullshiteljünk). A leglényegesebb része a környezettudatos megoldásnak ez, hiszen enélkül az pusztán még mindig műanyag, aminek a lebomlási ideje több ezer év, és 99%-ban biztos, hogy a többi szemét közé fog kerülni. Ezen a területen akkor lehet igazán átütő sikert elérni, ha sikerülne teljesen átfogni a gyártást, forgalmazást, és komposztálást is. Hiszen utóbbin szintén van profit, így beleépítve versenyképesebb árat tudna adni egy cég.

Mikor piacra lépsz, akkor fedezed fel például a fenti dolgokat is. Amikor mondjuk véletlenül ezt egy fogyasztó megkérdezi tőled. És a fejedhez csapsz, hogy tényleg, ha azt a folyamatot is megoldanád, lehetne jobb árat adni, hiszen azon is lehet újra keresni… Ez az, amit mondjuk a gyártásra, kereskedelemre épülő kínai konkurensek nem tudnak utánozni, másolni.

MomWow

  • Az ötlet röviden: Anyáknak szóló pólómárka, print pólómárka
  • 10 millió forintért 10%-ot ajánlottak fel a MomWow-ból.
  • Tomán Szabina és Balogh Levente 5-5 millió forintért és 15-15%-ért szálltak be a szuperanyukák mellé, azzal az opcióval, hogy Levente befektetését 5 éven belül kifizethetik (visszavásárolják a részesedését).
  • Weboldal: momwow.hu

Minner véleményezés

Néhány adással ezelőtt már volt ilyen pólónyomtatós bizniszben utazó vállalkozásban. Akkor is leírtam, hogy azok tudnak igazán nagy sikert elérni a feliratos póló bizniszben, akik ki tudnak valahogy találni olyan termékeket, szabást, ami főként nőknek szól. Hiszen ők adják a ruhapiac nagy részét.

A 3. évad 5. részében volt pólós biznisz, a Simple On You, itt láthatod a projektjüket.

A feliratos pólópiac új generációja

Azt nem tudtuk meg, hogy ők miként készítik a ruhákat, de legtöbbször a print on demand üzleti modellt választják a hasonló cégek. Lényege, hogy te csak üzemelteted a webáruházat, a ruhanyomást pedig más csinálja. Ahogy fent említettem a legnagyobb piacot, vagyis a női célcsoportot úgy lehet megfogni, hogyha már a ruhát magát is megtervezik, vagy éppen jól kiválasztják a gyártóknál a női ruhadarabokat. A pólónyomtatós cégek legtöbbször csak humoros feliratokat tesznek a pólókra, melynek célcsoportja az ajándékpiac, és főleg a férfiak. Az ilyen piacon most akkor lehet még nagyobb sikert elérni, ha meg tudjuk oldani, hogy ne csak kapálás, porszívózás, házi vagy kerti munka közben hordják a vásárlók a megvásárolt feliratos ruhaneműt.

Korábbi befektetés életútja: Snack Garden

Előző adásokban is láthattuk néhány korábbi projekt életútját, most szintén bepillantást nyerhetünk egybe:

Cilinderesek

  • Az ötlet röviden: ceremóniamester közvetítés, esküvői szolgáltatók ajánlása
  • 15 millió forintot kértek 10%-ért cserébe
  • Nem kaptak befektetést
  • Weboldaluk: cilinderesek.hu

Minner véleményezés

Tartalékolásra kértek pénzt, ami így a befektetők szempontjából furcsa lehetett, erre rá sem kérdeztek.

Az esküvői piac óriási, egy évben 40-50 000 esküvő van hazánkban, erre persze a kormány ilyen irányú támogatása is hatással van (évről évre nőtt az utóbbi időben). Tehát maga a terület óriási potenciállal rendelkezik, így abból, amit már elkezdtek, valóban izgalmas történet is megszülethet. És már a piacon vannak!

El tudnám képzelni azt, hogy létrehoznak egy platformot, weboldalt hozzá, és amolyan piactér, közvetítő oldal lenne. De! Jól látszik az ilyen területeken, hogy az emberek nem akarnak eszméletlen sok profilt átnézni…, amire egyébként a legtöbb szaki kereső oldal épül. Sokkal jobb az olyan piaci megoldás, mint amit a rendi.hu takarítóközvetítő oldal is csinál, és amire a Cilinderesek is építhetnek. hogy azonnal nem választhat a fogyasztó a megrendelésnél. Egyébként nem is akar. Tehát a rendi.hu féle üzleti modell az ilyen közvetítő piacon a nyerő, pedig azt hinnénk, hogy az, amikor látjuk már elsőre az összes profilt.

Homoky Dorka

  • Az ötlet röviden: Natúrbort készít
  • 7%-ért cserébe, 10 millió forintot kért
  • Balogh Levente némi tárgyalást követően végül 25%-os tulajdonrészért cserébe megadta a 10 millió forintot, ezzel bővítve saját portfólióját is.
  • Weboldal: webshop.homokydorka.hu

Minner véleményezés

A natúr, biobor piaca egyre jobban nő, ezt a hölgy is jól szemléltette.

A bor jó piac. Ami egészen biztosan meg fog lepni téged is, hogy az olyan borászatok, mint a Gere, Ostorosbor, több mint 1 milliárdos éves forgalmú vállalkozások. A forgalom nagy része üzletekből, vagy vendéglátóipari egységekből származik, de látjuk a borpiacon az online piac feltörését is. Nem véletlen, hogy a Wizz Air alapítója, Váradi József is hazai piacon elindított egy borwebshopot. Lásd itt: A Wizz Air alapítója is Minner ötleteket olvas? Bor webshopot indított!

Levente ebben az évadban izgalmas üzleteket kötött, már látszott, hogy a kávémárka is izgalmas befektetés volt számára, és most ez a boros is szintén illik a portfoliójába.

Keresed még a saját ötletedet? Vagy új piacokat?

Nézz rá a 2021-es üzleti ötletgyűjteményünkre!:Vállalkozási ötletek 2021-re. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől

További Cápás tartalmak, elemzések

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...