Cápák között 3. évad 2. rész elemzés, véleményezés

110 milliót fektettek be az idei 2. adásban a Cápák. Ez az az összeg, amire azt mondod: na lássuk, mik voltak a projektek! Izgalmasabb volt ez az adás, mint az első rész. Volt itt szerelem projekt, 1 milliárdos forgalmú vállalkozás, de vidékhez kapcsolódó vállalkozás is, sőt még applikációs is.

A 3. évad 2. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.

Cápák között 3. évad 2. rész ötletei

Muci

  • Az ötlet röviden: Ölelőpárna. Néhány darabot már eladott a termékből. 25 000 forintba kerül egy átlagos méretű ölelőpárna, 10 000 forint rajta a haszon.
  • 5 millió forintért jött, 10%-os részesedést kínál az ötletből.
  • Nem kapott befektetést, még korai a vállalkozás ahhoz, hogy a befektetőt érdekelje.

Minner véleményezés

Hasonló természetesen van a piacon. Sőt van egy érdekesség ebben, hogy addig soha nem mondjuk valamire azt, hogy ez hülyeség, ameddig nem láttuk, hogy nem lehet eladni. Ha jó a koncepció, a stratégia, a célcsoportot sikerül megtalálni, akkor lehet sikeres.

Mindig teszteld le! Van egy jó módszer rá, hogy leteszteld mennyire van igény az ötletedre, termékedre, szolgáltatásodra. Ez az ún. fake door teszt. Ezt azért érdemes csinálni, hogy feleslegesen ne lohold bele magad.

A fenti kép azt ábrázolja, hogy készítesz egy weboldalt, ahol vagy érdeklődőket gyűjtesz, vagy a kattintásokat méred, vagy elővásárlókat gyűjtesz. Körülbelül 30 000 forint Facebook költés után ki is derül, hogy van-e erre igény. Ezt mutatom be ebben a cikkben: Amit most el tudsz adni, az 20-szor jobban fogy. Találd meg és arass! Így…

Sőt erre jó példa egy Minner vállalkozó bevezető stratégiája, aki a piactér ötletet tesztelte így le: Az új gardróbvásár weboldal nem bírta a látogatórohamot az első napon

Falusi kosár

  • Az ötlet röviden: Helyi gazdák terményeit, termelői termékeit értékesíteni jelenleg Budapesten, később több más városban is. Online webshopot üzemeltet, már 6-8 000 forintos kosárértéket tud elérni a webshopjában vásárlónként, ami azt jelenti, mennyit rendel valaki egy alkalommal.
  • 5 millió forintért jött 10%-os részesedést felajánlva cserébe.
  • A Cápák ráharaptak a projektre, mindenki ajánlatot tett. Saját választása alapján, sorrendben Moldován András mentorálását, mellé Balogh Levente és Tomán Szabina 5-5 millióját választotta, 10-10% üzletrészért cserébe, így az 5 millió forint helyett 10 milliós ajánlattal távozott a stúdióból.
  • Weboldal: falusikosar.hu

Minner véleményezése

Végre egy igazi társadalmi felelősségvállalással is összeegyeztethető projekt. Örülök, hogy a Cápák is így látták, és invesztáltak ebbe, ezzel is támogatva a termelőket. Ahogy Moldován András mondta:

Nem a pénz a minden.

Moldován András – Cápák között

Már több piaci szereplő is foglalkozik ezzel, ennek oka, hogy kereslet is nagy rá. Például Nekedterem, Falufood.

A 2021-es vállalkozási ötletekben is szó van az ilyen FMCG szektorhoz tartozó termékekről (gyorsan forgó fogyasztási cikkek). A 2021-es 7. üzleti ötletben írtunk a Minneren arról, hogy az utóbbi időben láthattuk, a hazai e-kereskedelmi szektorok közül rendre az FMCG termékek bővültek a legtöbbet (GKI Digital), sőt itt nőtt egyedül a konverziós ráta is az utóbbi években (több mint 2,3%). 
Tesco házhozszállítás, Auchan, Spar, sőt most már az Aldi is beszállt ebbe a piacba. DE! Itt jön a lényeges pont. Rengeteg termék van, amit nem az ilyen nagy áruházaktól rendelünk, vagy nem nagyon szeretnénk. Ilyen például a termelők terményei, de legfőképpen a termékei (termelői lekvár, szörp, méz, sajt, füstölt áru…).

Amit látok, hogy olyan piaci szereplők, mint a Kifli.hu is eséllyel rácsaphat erre a piacra, érdemes figyelni tehát azt a piaci szereplőt, akinek még az erőforrásai is megvannak hozzá.

Vannak itt izgalmas ötletek ezzel kapcsolatban a Minneren:

Healthchy

  • Az ötlet röviden: egy életmódváltó program programozóknak, amit applikáción keresztül érnek el a felhasználók. Ennek díja 3 hónapra összesen 300 000 forint lenne. A programozókat dietetikussal is összekötik.
  • 25 millió forintért jöttek 10%-os részesedésért cserébe
  • Senki nem fektetett bele az ötletbe, a fő indok az volt, hogy túl korainak tartják a vállalkozást és az árazással sincsenek kibékülve.

Minner véleményezés

Az ilyen életmódváltó programok nagyon drágák. Érdekesség, hogy a legtöbb ilyen szolgáltatásnál az összeget azzal csökkentik, hogy termékeket értékesítenek a felhasználóknak, sőt az üzleti modell is arról szól.

Ez a piac valóban izgalmas, és van benne potenciál. Ezt jól jelzi a Fitpuli sikere, akik már 1,1 millió euró befektetést kaptak. Ők a foglalkoztatók irányából közelítették meg a témát, vagyis azt, hogy az egészségesebb munkavállaló termelékenyebb, kevesebbet hiányzik.

Ez igaz is! A Curtin egyetem egy 2019-es tanulmánya azt derítette ki, hogy a ma délutáni tevékenységünk kihatással van a holnapi teljesítményünkre. Ha ma sportolsz, vagy a hobbidnak élsz (legyen az akár bélyeggyűjtés, vagy motorozás…), vagy például könyvet olvasol, az növeli holnap a produktivitásodat.

Korábbi befektetés életútja: Nyalókás befektetés

A Cápák mostani adásában bemutatták egy korábbi sikeres befektetés életútját:

Brilliance

  • Az ötlet röviden: egy több éve működő tisztítószergyártó vállalat. Már találkoztál velük a Minneren, a bérgyártás cikkben is említettem őket. 1,2 milliárd forintos forgalmuk volt 2020-ban. 25 éve ezen a piacon tevékenykednek. Bio-, ökotisztítószerek piacán szeretnék növelni forgalmukat
  • 99 millió 900 ezer forintért érkeztek, amiért 3%-ot ajánlottak fel.
  • Moldován András 100 millió forintért 5%-ot kért, 15%-os osztalék-elsőbbséggel, Balogh Levente pedig szintén 100 millió forintot ajánlott, de 20%-os üzletrészért. Moldován András ajánlatát fogadták el.
  • Weboldaluk: https://www.brilliance.hu

Minner véleményezése

Jól mutatja a vállalkozásuk életútja, hogy a siker nem jön azonnal, sőt valójában a szerencsét úgy vonzod be, hogy folyamatosan ott vagy a pályán. Több kutatásból is kiderült már, sőt be is számoltunk róla a Minneren, hogy a piacismeret elengedhetetlen a siker eléréséhez. Ismerni a piacot, a fogyasztókat, a többi piaci szereplőt, a lehetőségeket, a trendeket. Akkor csinálod ezt jól, ha folyamatosan alulbecsülöd a piacismeretedet, és folyamatosan kutatod.

Ez a bio tisztítószer piac nagyon izgalmas, főleg azért is, mert kismárkáknak is lehetősége van piacszerzésre. Ennek fő oka, hogy az ilyen szereket nem a multiktól akarják a vásárlók megvenni, mert nem tudják hozzájuk társítani az öko címkét. Ahogyan ezt leírtuk a 2021-es 7. üzleti ötletnél is: Sajátmárkás termék – menj szembe a multival! De könnyített pályán és okosan! 

Bió tisztítószer? Na hol hallottál erről? Naná, hogy a Minner vállalkozónál, a Biobubi sztorijánál. Az ő gyors növekedésén is látjuk, hogy ebben a piacban óriási lehetőség van. De azt is látjuk, hogy kellett az ő koncepciójuk is, hogy az sikeres legyen. Hallgasd meg a Biobubi sztoriját itt: A 200 érdeklőtől az 5200 rendelésig: Így csináld! Biobubi sztori [podcast]

Előző részek elemzései

Forrás: RTL Klub

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később