Ahogy a nézők írták, ez egy kicsit unalmas rész volt. Nem is lehet minden pörgős, bár itt is jó mintákat kapunk arra, hogyan ne gondolkodjunk, mi nem jó irány.
A 3. évad 3. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.
Cápák között 3. évad 3. rész ötletei
Skart – elektromos motor
- Az ötlet röviden: sajátgyártású elektromos motor
- 60 millió forintot kért a befektetőktől, 12%-os üzletrészt felajánlva
- Nem kapott befektetést, a fő indok az volt, hogy hiányzik a szakmai háttér.
Minner véleményezés
Jelen állapot szerint több millió forintért tudná csak értékesíteni ezeket a motorokat. Ami annak is köszönhető, hogy kisvállalkozásról van szó, nem tömeggyártásban dolgozik. Így nehéz lesz piacra kerülnie. Ez valójában egy robogó, ami több mint 8-szor drágább, mint a piacon lévő motorok.
Ahogy a Cápák is említették, hiányzik a feltalálónál a megfelelő ismeret a motorgyártással kapcsolatban. A hasonló cégek is úgy lettek sikeresek, hogy az alapítók valahol megtanulták ezt, a motorgyártás fortélyait. A sikeres vállalkozók 70%-a a korábbi munkahelyén “szerezte” az ötletét. Tomas Chamorro-Premuzic, a London College professzorának kutatásából kiderült, hogy a sikeres vállalkozók a korábbi cégüket otthagyva az ott megtapasztalt dolgokból építettek sikeres ötletet és vállalkozást. Ami teljesen logikus is, hiszen szinte minden információra szükséged van a piacról ahhoz, hogy sikeres legyél.
Ami megoldást nyújthat, hogy bevon olyan csapattagokat, akik már dolgoztak ilyen területen, akár hosszabb ideig is. Legalábbis tudjuk, hogy mi a probléma, azt kell megoldani.
Cosmic Cake – gyors süti
- Az ötlet röviden: üvegben rétegzett süteményalapok
- 15 millió forintért mentek a Cápák elé, 15% tulajdonrészt adtak volna.
- Tomán Szabina adott egy ajánlatot, 7,5 millió forintért – a kért összeg feléért – 12,5% üzletrészt kért, de csak akkor, ha másik cápa is csatlakozik.
Minner véleményezés
Ez a piac létezik, ami jó hír az ő szempontjukból. Sokszor érdemesebb olyan területen vállalkozást indítani, ahol már van más piaci szereplő is, mert az azt jelenti, van igény a termékre. Ami náluk viszont probléma volt, az az ár. 3800 forintba került egy kis üvegcse, ami ár-érték arányban túlzás, hiszen ennyiért már boltban is tud venni hasonló mennyiségű sütit a fogyasztó (sőt még jobb minőségben is). Nem elég jó alternatíva. Főleg a többi piaci szereplőt is nézve, közben pedig hozzájuk képest nincs egyéb hozzáadott érték. Ahogy Balogh Péter is mondta, az ételallergiás piacon izgalmas történet lenne ez, de ott sem ilyen áron. Bár ki tudja, lehet ott azon a piacon még jó is lehet.
A viszonteladókon keresztüli értékesítés jó ötlet. Az látszott, hogy új piaci szereplők, mert a %-okkal nincsenek tisztában, mármint, mekkora árréssel adják tovább az ajándékboltokban, üzletekben a terméket. Egyébként, ha sikerülne jól belőni a célcsoportot, az árat, akkor a viszonteladókon keresztül gyors növekedést lehet elérni. Láttuk ezt két Minner vállalkozónál is:
- A 200 érdeklőtől az 5200 rendelésig: Így csináld! Biobubi sztori [podcast]
- Napi 1 milliós forgalom, viszonteladók, sajátmárkás termék Kínából [podcast]
Csikk stop
- Az ötlet röviden: Megszüntetni úgy a csikk eldobálást, szemetelést, hogy megbírságolják azt, aki eldobja. Ha megveszed a dohányt, ott azonosítót kapsz valamilyen módon. Addig nem tud új dohányt venni, amíg nem fizeti ki a büntetést.
- 50 millió forint befektetést kér, 5% részesedés a cégből.
- Nagyon-nagyon messze volt attól, hogy befektetést kapjon.
Minner véleményezés
Röviden: alapból olyan megoldást adni, amivel a későbbi bevételeidet fogod megölni…, hülyeség!
Nem találtam a szavakat. A vállalkozót, feltalálót a tények nem zavarják. Mint például a hozzá kapcsolódó jogi aggályok, az ötlethez kapcsolódó munkaerőigény.
Újabb és újabb szintjei vannak az őrületnek.
BALOGH PÉTER
Korábbi befektetés életútja: Cseppke
Térjünk vissza a tényekhez, nézzük meg, mi történt az elmúlt időszakban a korábbi adások egyikében befektetést kapó Cseppke vállalkozással.
Thorlend – védő ruha
- Az ötlet röviden: Védőruházati termékek, például mellény. Késes támadás esetén védi a viselőjét. Valójában a varrodájukba szeretnének befektetőt.
- 15 millió forintért 10%-ot ajánlott fel a Cápáknak.
- Tomán Szabina 15 millió forint befektetéséért végül 30%-os tulajdonrészt szerzett.
Minner véleményezés
Tomán Szabinát már láttuk tavaly is, hogy igazi Cápa. Most is igazi erős üzletasszonyként sikerült megszereznie az egész varrodából 30%-os tulajdonrészt. Mindez annak is köszönhető, hogy a varroda bérgyártással az előbbi videóban is látható Cseppkének is gyárt ruhákat, amiben szintén van Szabinának befektetése. A deal mindkét oldalról előnyös volt, hiszen a varroda éves nettó 25 milliós árbevétellel rendelkezik, tehát reális az összeg és a százalék, beleszámítva a leendő skálázást is.
A műsor túl rövid, hogy minden tényezőt lássunk, főleg a keresletet és a piacot annyira nem ismertük meg. Egyébként a hasonló termékek eszméletlen jól futnak a közösségi finanszírozó kampányokban. Főleg azért is, mert jó sztorit lehet hozzá tenni, látványos és a termékelőnyök is rendben vannak. Több ezer elővásárlót lehetne gyűjteni. Ha nézzük a hasonló kampányokat, akkor 30-80 000 forintnyi összeget összeadnának az emberek egy közösségi finanszírozó kampányban. És már a nemzetközi piacon is vagyunk, sőt könnyebb lesz viszonteladókat találni nemzetközi szinten is. Azt is mondhatjuk, hogy kihagyhatatlan ziccer!
Korábbi adások elemzései:
- Cápák között 3. évad 1. rész elemzés, véleményezés
- 110 millió forint befektetés született a 2. részben: Cápák között 3. évad 2. rész elemzés, véleményezés