Cápák között 3. évad 4. rész elemzés, véleményezés

Dátum

Megosztás

Na ez az adás! Több tízmillió forintot fektettek be a Cápák, sőt az egyik vállalkozásba mind az 5-en beszálltak! Izgalmakban tehát nem lesz hiány ebben a részben.

A 3. évad 4. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.

Cápák között 3. évad 4. rész ötletei

Momopel – mosható pelenka

  • Az ötlet röviden: mosható pelenka, kb 200-300 ezer forint összegű készletet kell vennie egy szülőnek, hogy a pelenkás időszak alatt elegendő mennyisége legyen. 50%-os haszonnal számol. A fogyasztó 14-16 000 forint között tud megvenni egy pelenkát.
  • 20 millió forintot kér 10%-os részesedésért
  • Nem kapott befektetést. Nem érezték a Cápák, hogy tényleg annyira átérzi-e, ismeri-e eléggé a fogyasztó igényeit.

Minner véleményezés

Nehéz belépni olyan piacra, ahol már van hasonló piaci szereplő. Érdekes egyébként, mert azt is mondhatjuk, ahol van más piaci szereplő, ott piac is van. Igaz a fogyasztók elég szűk rétegét érint ez a termék, ezért is érezte úgy Szabina, hogy már elég piaci szereplő van a piacon. Itt csak akkor tudna sikert elérni, ha valami merőben újító lenne, akár a termékkel kapcsolatban, akár az üzleti modellt nézve.

Láthattunk már példát mosható menstruációs bugyira is, sőt utóbbiak óriási növekedést értek el tavaly.

BoroCoffee – kávémárka

  • Az ötlet röviden: saját kávémárka, saját kávépörkölő üzem. 2020-ban 20 millió forint forgalmuk volt, ami duplázás az előtte lévő évhez képest. A sikert a webáruház hozta. Átlagosan 60-70%-os árréssel dolgoznak. A termékeiket kávézókban is terítik.
  • 10 millió forintot kért 10%-os részesedésért cserébe.
  • Balogh Levente fektetett a BoroCoffee-ba, 20%-os részesedést szerzett 10 millió forintért.
  • A weboldaluk: https://borocoffee.com/

Minner véleményezés

Kaptunk egy iparági statisztikát is. A hazai teát és kávét feldolgozó vállalkozások éves árbevétele 11 milliárd forint volt 2020-ban. Amikor piac méretet számolunk, akkor egyébként ezt keressük, igazából a legnagyobb cégek árbevételét összeadjuk.

Ilyen kávés bizniszben az igazi növekedést az hozza, amikor bejut a termék a kávézókba. Az üzleti modell változik, amikor például – ahogy ők is tették -, elkezdenek online árulni. Ez kellett is az életben maradáshoz, hiszen a kávézók bezárása, megcsappanó forgalma az ilyen beszállító partnereket is érintette. Az online irány tehát izgalmasan hangzott. Nos, és ha már online felé nyúltak, akkor bizony el kell kezdeni gondolkodni a viszonteladói disztribúcióban is, és például betenni a boltok polcaira. Ezért is csapott le rá Levente. Apropó! Tudtad, hogy a jó kávé alapja a jó minőségű víz? Teljesen más az íze a kávénak, ha különböző vízből készíted.

Láttam már Minner vállalkozónál hasonló sztorit, ők kávézó nyitásba is belevágtak. A MaranCoffee-ról írtam már korábban. Ők specialty kávéval foglalkoznak, kávézókban érhető el a termék, webshopban, továbbá a saját siófoki kávézójukban.

Tiny House

  • Az ötlet röviden: könnyűszerkezetes kis ház, amit építési engedély nélkül is használni tudsz. Az ötlet, hogy ilyen kis házakat üzemeltetnek, kiadják őket. 11 millió forintért tudnak egy ilyen kis házat megépíteni. 100 házat szeretne üzemeltetni, már 3 elkészült.
  • 60 millió forintot kért, 10%os üzleti részesedést ajánlott fel.
  • Lakatos István 45 millió forintot fektetett be 27%-os részesedésért, Balogh Petya pedig 15 millió forintot 9%-os részesedésért.
  • A weboldal: https://www.pop.holiday/
Forrás: POP Tiny House / Facebook
Forrás: POP Tiny House / Facebook

Minner véleményezés

Az előző részben a motorossal ellentétben láthatóan tetszett a Cápáknak, hogy a Tiny House alapítója korábban is dolgozott olyan helyen, ahol megszerezte a tudását, ahol tapasztalatot szerzett.

Moldován András beszélt a kempingekben található mobilházakról. Nos, fontos tényező ennél az ötletnél, és az épület jellegéből adódóan, hogy a célcsoport nem a kempingezők, akik vállalják, hogy tömegben vannak. A célcsoport azok, akik nyugalomban akarnak pihenni, elvonulni és egyébként azok, akik ezért képesek majd többet is kifizetni.

Igen, hasonló van már a piacon, de nehéz is újat kitalálni.

CleanandGo – Sikersztori, korábbi befektetés bemutatása

A tavalyi évad egyik befektetésének életútjába kapunk betekintést ebben a videóban. Kis emlékeztető: Péter és Gyula fektetett bele 30 millió forintot 15-15%-os részesedésért cserébe, továbbá 2 éven belül visszavásárlási lehetőséget kap az alapító.

Munch – app az ételpazarlás ellen

  • Az ötlet röviden: Az éttermek azokat az ételeket, amiket már másnap nem adnák el, még aznap eladhatják a Munch applikáción keresztül. A felhasználók féláron jutnak hozzá ezekhez a termékekhez, de nem tud választani, meglepetés csomagot kap, mindenképpen legalább 40%-kal olcsóbban. 15 000 felhasználó használja már az applikációt és 160 partner csatlakozott már hozzájuk. Már 10 millió forint értékben adtak el a piactéren keresztül élelmiszert, 25%-os jutalékot kérnek ezért, amiből így nekik 2,5 millió forint jutalékuk származott.
  • 15 millió forintot kérnek 5%-os részesedésért cserébe.
  • Mind az öt Cápa befektetett az ötletbe. 3-3 millió forintot 1-1%-ért cserébe.
  • Weboldal: https://munch.hu

Minner véleményezés

A Cápák rá is kérdeztek a legfontosabb dolgokra, hogy nem veszélyezteti-e a forgalmát a csatlakozó partnereknek, hiszen akkor megváltozik a fogyasztó szokása. A megoldásuk erre az, hogy meglepetés csomagot tud csak venni a felhasználó, nem tudja előre mit kap.

Ez egy izgalmas projekt és az alapítóknak is megvan már ilyen fiatalon a tapasztalata, tudása, hogy ezt miként tudják felskálázni. Érdekesség, hogy azonnal belevágtak a megvalósításba, sok ilyen projektnél látjuk, hogy ilyenkor még csak az appon dolgoznának, és nem azonnal felhasználókat gyűjtenének. És a partnereket is meg kell győzni. Talán ebben segített a pandémia is, ahol még a nem eladott termékek, ételek értékesítése is számít (minden forint).

Előző részek elemzései

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!