Az applikációtól kezdve a divaton át a jégkrémig sok terület szerepelt az 5. részben. Mikor most másodszorra néztem a részt az elemzés elkészítéséhez, sokkal jobban tetszett az adás, lehet újra megnézem a korábbiakat is.
A 3. évad 5. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.
Cápák között 3. évad 5. rész ötletei
Bujtsy
- Az ötlet röviden: gigantikus méretű babzsákfotel, egytermékes vállalkozás, webáruház, 2 hónap alatt 5 millió forint értékben adtak el már termékeket.
- 16 millió forintot kért 6%-os részesedésért cserébe
- Egyik befektető sem látott benne potenciált.
- A weboldala: https://bujtsy.hu
Minner véleményezés
Moldován András kicsit túlzásba vitte a csesztetést, túlságosan belekötött a projektbe. Az tény, hogy babzsákfotel. Viszont ne menjünk el amellett, hogy az ötletgazda jól megoldotta, hogy a szivacsot megveszi a gyártóktól, amit ők egyébként kidobnának. A termék, vállalkozás létrehozását, kitalálását nem vehetjük el a vállalkozótól attól még, hogy van már hasonló a piacon.
Lovebrand, ezt már láttuk máshol is, tudod a Forever Hands-nél (apropó, készítettem Jankóval interjút itt). Azt tartjuk lovebrand-nek, ami tényleg jól mutat a közösségi oldalakon, az emberek akkor is imádják, ha nem veszik meg. A pitchben nehezen jött át az, amit egyébként látunk is a közösségi oldalán, vagy éppen a weboldalán, hogy tényleg igényes termék, a fogyasztóknak tényleg tetszik.
Az ilyen egytermékes webshopoknál, vállalkozásoknál el lehet kapni egy trendet, és ha azt sikerült meglovagolni, valóban elérhető a hölgy által is említett profitcél, vagy legalább annak nagy része. Például nemrég tágra nyílt szemekkel néztem a Forever Hands sikerét, de még nagyobbra nyíltak a szemeim, mikor alámerültem a mágneshorgász piacban. De a papírdísztárgy nyomtatós vállalkozás sem hagy nyugodni: A vevő megveszi a tervet, kinyomtatja, megcsinálja és így lesz 3D papír szobra. Izgalmas
KRESZ-Suli
- Az ötlet röviden: Kresz tanulást segítő applikáció, és teszt gyakorlás
- 5 millió forintért 10%-os üzletrészt ajánlott fel a Cápáknak,
- Lakatos István szállt be a projektbe 5 millió forintért, 51%-os részesedésért
- Weboldal: https://www.kreszsuli.hu
Minner véleményezés
Az alapítónál valóban nem jó irány az, hogy csak mellékállásban csinálja, így a legtöbb Cápánál ki is esett. Lakatos István a Cápák közül talán az egyetlen, aki inkább projektekben gondolkodik, így lehetett az, hogy fantáziát látott a dologban.
Az applikáció nagyon olcsó, még bőven tér van az áremeléshez. Jelenleg 890 Ft az alkalmazás.
Én amerre továbbvinném: a médiaoldalakon nagyon pörögnek az olyan tartalmak, ahol KRESZ szituációkat kell megfejteni, vagyis melyik autó mehet előbb. Ez egy jó játék is lehet, jó tartalom az applikációba.
Érdemes lehetne bevonni olyan szolgáltatásokat, vagy ajánlatokat, mint a tesztvezetés, élményautózás.
Simple On You
- Az ötlet röviden: Olyan ruhamárka, ahol versrészletek vannak a ruhákon, egyedi dizájnnal, magyar termék, magyar tervezőktől. 2020-ban 30 millió forgalmuk volt 7500 terméket adtak el, 40% a profitjuk.
- 15 millió forintért érkeztek, amiért 10%-os üzletrészt ajánlottak fel.
- A Cápák úgy érezték, ide nem kell befektető.
- A weboldaluk: https://www.simpleonyou.hu
Minner véleményezés
A számok impozánsak, ide valóban nem kell befektető.
A ruhapiac nagyon nehéz, főleg az ilyen print on demand területen. Legalábbis még ebben az üzleti modellben működnek. Print on demand lényege, hogy te csak üzemelteted a webáruházat, a ruhanyomást pedig más csinálja.
Az ilyen minta nyomatos ruháknál a legnagyobb nehézség, hogy a nőknek el tudjuk adni. A ruhapiacon a vásárlások 2/3-át nők teszik ki, ezzel szemben a pólónyomtatós cégek 99%-a főleg férfiakra fókuszál. A többség tehát nem tudja teljesíteni, főleg úgy, hogy huzamosabb ideig visszatérő vásárlókat generáljanak. Ezzel a koncepcióval sikerült átütni ezt a problémát, illetve megnyílt számukra egy óriási piac, amit más még nem nagyon ért el (igazi kék óceán). Tehát ruhatervezőjük is van, dizájnerük, nőknek is igényes ruhákat értékesítenek. Jó látni, hogy végre valaki erre a piacra kitalált egy jó megoldást, ami a nőknek is jó, sőt ahogy Balogh Petya mondta: a multik hasonló magyar verseket nem fognak a ruháikra tenni.
A szereplés abszolút jó reklám volt a cégnek.
Anjuna Ice Pops
- Az ötlet röviden: pálcikás jégkrémeket gyártó cég, vannak üzleteik is, de már nagyobb üzletekben is kapható a jégkrémük (Spar), sőt utóbbira kaptak nagyobb ajánlatot is, hogy több üzletben is elérhető lesz a termékük.
- 50 millió forintot kért, 5% részesedésért cserébe
- A Cápák nem fektettek be, aminek fő oka az volt, hogy 60 millió forint hitele, kölcsöne van még, amiből fele magánszemélyek felé.
Minner véleményezés:
Lakatos István kicsit túlreagálta azt, hogy kiderült, a vállalkozó korábban profi pókerjátékos volt. Szögezzük le: a póker nem szerencsejáték. Sőt, a vállalkozó amit a pókerből megkeresett, azt tette a vállalkozásába. Hasonló sztorit már olvashattál a Minneren, szintén egy profi pókeres egy kávémárkát hozott létre.
A hitellel a befektetőknek még nem is lenne gondjuk, hiszen az a hasonló vállalkozások működtetéséhez legtöbbször hozzátartozik. A probléma a magánszemély kölcsönökkel van, ami elriasztja őket.
A vállalkozás egészen biztosan jó alapokkal rendelkezik, főleg látni ezt abból is, hogy annyi terméket sikerült eladniuk, mint a legnagyobb pálcikás jégkrém márkának (Magnum). A sajátmárkás termékek piaca most nagyon forr, ahogy írtuk is a 2021-es üzleti ötletekben. Főleg az ilyen területen, ahol egy új márkának jobban elhiszik az emberek, hogy valóban vegán, mint a nagy multinak. Egészen biztosan látjuk még a cég növekedését.
Balogh Levente eme gondolatát mindenképpen vigyük el magunkkal:
„Nem mindenki születik arany jászolba”
Balogh Levente – Cápák között
Interjú Kállai Jankóval a Forever Hands-től
A Minner beszélgetett Jankóval, aki 10 millió forint befektetést kapott a Cápáktól, sőt már el is kezdték a közös munkát:
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszón:
A fenti podcast rövid leiratát, vázlatát itt megtalálod: Forever Hands interjú, a Cápák 10 millióval szálltak be
Előző részek elemzései
- Cápák között 3. évad 1. rész elemzés, véleményezés
- 110 millió forint befektetés született a 2. részben: Cápák között 3. évad 2. rész elemzés, véleményezés
- Cápák között 3. évad 3. rész elemzés, véleményezés
- Cápák között 3. évad 4. rész elemzés, véleményezés