Cápák között 3. évad 6. rész elemzés, véleményezés

Dátum

Megosztás

A legújabb részben egyértelműen Tomán Szabina vitte el a figyelmet. Anyagtigrisként védte korábbi befektetését a Cseppkét, amit bár lehet túlzásba vitt, de valahol érthető is. Aztán pont ő volt az egyetlen, aki az epizódban befektetett egy vállalkozásba. Igaz sok olyan projekt volt, amelyeknek nem is biztos, hogy a Cápák elé kellett volna jönniük.

A 3. évad 6. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.

Cápák között 3. évad 6. rész ötletei

Kutyatorta

  • Az ötlet röviden: Kutyatortát készítenek. 6 millió forint árbevételük volt 2020-ban, kb. 1000 terméket adtak el. Céljuk bejutni a boltokba is, fagyasztott kutyatortával.
  • 30 millió forint befektetést szeretnének 25%-os részesedést felajánlva
  • A befektetők nem láttak benne potenciált.

Minner véleményezés:

Nem csodálkozom, hogy sokan gondolkodnak kisállat piacban, hiszen Magyarországon a hobbiállat-eledel gyártó cégek össz forgalma meghaladta a 120 milliárd forintot.

Matek! És ezt nem csak Lakatos István mondja mindig, hanem én is mindig kiemelem. Az ötletgazdák vállalkozása azért nem kiforrott még, mert az üzleti modellből hiányoznak a megfelelő pénzügyi adatok, költségek számítása. Ahogy Levente mondta, nem számoltak azzal, hogyha ki szeretnének helyezni saját hűtőt a boltokba, akkor azért bizony fizetni kell. Továbbá a rezsiköltséget, bérköltséget és egyéb költségeket sem gyűjtötték össze. Igen, a bevétel bizony elporlad a költségektől.

30 millió forintért jöttek, egyetértek a Cápákkal, hogyha ennyi pénzt kérsz, akkor készülj fel. Szerencsére az ötletgazdák is ezt megértették, és a műsor egészen biztosan segített nekik abban, hogy fejlődjenek.

Cikkek a Minneren, amelyek ehhez az ötlethez kapcsolódnak:

Timitextil

  • Az ötlet röviden: Baba-mama ruhák, holmik. Egyik fő termékük a bevásárlókocsi-huzat, ami a bevásárlókocsi gyerekülés részéhez tehető (lásd videó). Miskolcon van egy helyi üzletük.
  • 8 millió forintért jöttek a befektetők elé, 17%-os részesedést kínálva.
  • Nem invesztáltak a befektetők a cégbe.

Minner véleményezés

Érdekes volt. Egyik oldalról érthető Szabina reakciója, hogy az egyik korábbi adásban befektetést kapott Cseppke egyik termékét meglátta, vagyis annak másolatát. Mindenki dühös, ha meglát egy konkurenciát, vagy éppen azt, hogy másolják. A másik oldalon viszont ott van, hogy valóban nincs levédve egy ilyen termék, nem is lehet. Olyan mintha megtámadna az Ikea egy másik céget, mert hosszúkás, szögletes poharat gyárt, vagy éppen lapraszerelt komódot. A Cápák Között Facebook oldalán Szabinát a nézők támadják a reakciója miatt (több mint 250 hozzászólás poszt alatt).

Tomán Szabina reakciója:

A Cseppke weboldalát is egyébként túlterhelte az adás, annyian nézték meg a weboldalt, biztos az árat keresték és a terméket, vagyis a tipegő hálózsákot.

Ez egy helyi vállalkozás, sőt láthatóan a következő években nem is fog jobban kinőni, 2-3 év múlva érdemes lehet befektetőt keresni. Ha a Cseppkéhez is hasonlítjuk, ez egy kisebb cég, más a következő évekre a céljuk, ezért sem volt jó ötlet a Cápák elé betenni, nem kell nekik még befektető.

Naspolya Nassolda

  • Az ötlet röviden: Egy már működő nyers vegán cukrászda (ami mindenmentes). 2019-ben 56 millió forint forgalmuk volt, 6,5 millió haszon mellett.
  • 12 millió forintért jöttek 10%-os részesedést felajánlva
  • Balogh Péter is tett ajánlatot, de végül kiszállt. Tomán Szabinával sikerült megegyezniük, 12 millió forintért cserébe 25% üzletrészért.

Minner véleményezés

Nemcsak az életmódváltóknak van egyre nagyobb piaca, hanem több százezer ételallergiás is van az országban. Az elérhetőség az, ami ilyen esetben óriási ugrást eredményezne a cég forgalmában. Egy cukrászdával ez nehezen oldható meg, mégha kiszállítás is van. Ezért is szeretnének üzletekbe bekerülni, de ilyenkor jön a következő probléma, hogy ahhoz viszont több folyamatot automatizálni kell, ami gyártógéppel oldható meg.

A márka, a vállalkozás már bizonyított, valóban szükség lehet egy befektetőre, Cápára a következő ugráshoz.

Gyártósort szeretnének beszerezni. Érdekes látni egyébként, hogy több piaci szereplő is éppen ott áll, hogy a növekedéséhez, a következő ugráshoz gyártósorra lenne szüksége. Erről van egy átfogó cikkünk a Minneren, ami segít benne, hogyha te szeretnél valamit gyártatni, akkor mikre kell gondolnod, foglalkoznod: Gyártósor beszerzés Kínából

Sminkmárka telemarketinggel

  • Az ötlet röviden: saját sminkmárka létrehozása, amit telemarketinggel értékesítene. Már benne van a családi vállalkozásban, ahol gyógyhatású készítményeket értékesítenek. 8 call centert üzemeltetnek és egy üzletet. 2019-ben 95 millió forint forgalma volt a cégnek.
  • 7 millió forintért érkezett, amiért 10%-ot ajánlott fel leendő üzletéből. 

Minner véleményezés

Ha fele ennyi energiám lenne, mint a hölgynek, akkor ma 10 cikket írtam volna a Minnerre. Látszik, vérbeli értékesítő.

„Van ilyen”

Tomán Szabina

„Miben leszel más?” Kérdezte Szabina, amit már egyébként többször is hallottunk tőle. Nos mindig lehet úgy eladni, hogy van már hasonló a piacon, mert az emberek válogatnak. Továbbá már attól is lehet valaki más, hogy más az értékesítési csatornája, máshogy találkozik a fogyasztó a termékkel, más az üzleti modellje…

A pitch is rámutatott, hogy igen, van még mindig potenciál a telemarketingben. Nem azt mondom, hogy 100%-ban, de megtámogathatja a marketinget. A digitális marketing ettől még kell.

Itt nagyon kérdéses, hogy a hölgy mivel is akar foglalkozni. Biztos jó egy új sminkmárkát létrehozni? Bárhogy nézzük, ő nem ahhoz ért, hogy jó terméke legyen, hanem ahhoz, hogy el tudja azt adni. Ahogy István is mondta, ha call center létrehozásával jött volna, akkor érdekelné, és beszállna. Persze az is igaz, hogy sokszor az ilyen határterületekről jönnek ki a legnagyobb cégek, amikor két dologhoz is ért az alapító.

Azért Lilu sem volt semmi, a végén bemondta: „Azt mondtad, bármit el tudsz adni, ahhoz képest ma nem sikerült eladni a vállalkozásodat.”

Korábbi adások elemzései

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!