Cápák között 3. évad 7. rész elemzés, véleményezés

Dátum

Megosztás

Ez egy jó adás volt! Izgalmas! És ismét tudom mondani, hogy: újra megnézve is élvezhető volt (elemzés írás közben). Sokat tanulhattunk a részből, például olyanokon múltak befektetések, hogy csak néhány száz darabot kellett volna eladni az ötletgazdának, vagy, hogy ne egyedül menjen be a Cápák elé. Na nézzük!

A 3. évad 7. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.

Cápák között 3. évad 7. rész ötletei

Skienergie

  • Az ötlet röviden: Síoktató gép. Egy végtelenített szőnyeg forog körbe-körbe, ami így sokkal hatékonyabb, mint mondjuk a műanyag tanulópályák. Napi bevétel a szezonban 100 000-150 000 Ft/nap a teremben. Szeretne hálózatot létrehozni, továbbá ráépülő szolgáltatást nyújtani (kölcsönzés, ruhakereskedelem, síutak szervezése).
  • 60 miliió forintot kér 10%-os részesedésért cserébe
  • Nem fektetett egyik Cápa sem az ötletbe, vállalkozásba.

Minner véleményezés

Nem tudjuk, hogy a Cápák éppen mennyi ötletet hallottak aznap. Valószínűleg ez már nagyon a végén volt, elfáradtak, legalábbis ez a sejtésem. Na és persze nekünk így könnyebb, utólag nézzük. Ott azonnal, mindent átlátni nem könnyű feladat, főleg, hogy ott hallanak a dologról először. Na, de térjünk rá vissza, mi is történt!

Valahogy nem látták azt, hogy ez egy teljes rendszer. Továbbá egy igazán jól megfogott koncepció, hogy megfogja az embereket a síoktató gép, már ott van a vevő, és könnyebb eladni ráépülő szolgáltatásokat, termékeket. Ezzel így egy igazán összehasonlíthatatlan ajánlatot ad, vállalkozást üzemeltet. Valahol minden cég ezt keresi, hogyan tud egy kicsit speciális lenni, másolhatatlan, átfogó üzleti modellel a piacon lenni.

Moldován András mondta, hogy: „De István miről beszélsz, az az utazási iroda! Az nem a sífutó energy gép…” – DE! Az is, és miért lenne ez baj? Azok a vállalkozások lesznek sikeresek, akik igazán jól össze tudják kapcsolni a határterületeket.

  • Az Amazon nem csak egy kereskedő cég, hanem valójában szolgáltatást nyújtó cég (előfizetéses rendszer, logisztika…).
  • Az Apple nem csak mobiltelefont ad el, hanem luxus márka, továbbá szolgáltatást, platformot nyújt.

150 000 embert utaztatni, ez az információ túlzás volt tényleg, és a vállalkozó sem teljesen jól közelítette meg, hogy mibe is fektethetne be egy Cápa. Nem akarta őket bevenni a sígép gyártásába.

Flora Miniwash

  • Az ötlet röviden: Babakocsi mosó, szolgáltatás. 3 hónap alatt több, mint 300 vendégük volt, átlagos kosárérték 14 000 forint volt, vagyis átlagosan ennyit költöttek a szülők.
  • 20 millió forintért 10%-ot ajánlott fel, csak a mosodájából
  • Moldován András ajánlata a mosodáért: 33%-ért, 20 millió forint. Balogh Péter ajánlata 10 millió forint volt, a teljes cég 20%-áért cserébe, 2 éven belüli visszavásárlási opcióval, ami után 10%-ra zsugorítja tulajdonrészét. Ez a konstrukció rövid távon drágább a vállalkozónak, de hosszútávon olcsóbb. Tomán Szabina is hasonlóan gondolkodott, így elfogadta Balog Péter „számítását”, végül a Kishal döntése értelmében egyszerre két Cápát, Tomán Szabinát és Balogh Pétert is a horgára akaszthatta! Tehát 10-10 millió forint, 20-20%-os részesedésért, 10%-10%-os visszavásárlási opcióval
  • Weboldal: https://floraminiwash.com

Minner véleményezés

A látogatórohamot, amit a műsor okozott, ez a weboldal sem bírta és elérhetetlen volt 20-50 percig is.

3 hónap alatt a 300 vásárló, ilyen összegben validálta is a vállalkozást. Validáció azt jelenti, hogy a piac visszaigazolja az ötletedet például azzal, hogy érdeklődnek a terméked iránt, megvásárolják azt.

A hölgy foglalkozott a piac méretével, próbálkozott, de ez nem baj! Sőt! 75 000 potenciális vásárlóról beszél, bár elnézve a számokat, egy kicsit túlzásnak érezhetjük, hiszen évente 90-95 000 gyermek születik csak az egész országban. Ettől még persze ez egy teljesen jól működő kisvállalkozás lehet egy izgalmas szolgáltatással. Úgy érzem, a végső aláírásnál a teljes cégbe is befektethetnek a Cápák, hiszen a turizmus visszaállása után a babakocsi bérlés ismét beindulhat, amivel előtte foglalkoztak.

Inspiráló látni, hogy nem esett kétségbe a vállalkozó a pandémia idején, újra kellett terveznie a vállalkozását. A Cápák döntésénél ez egészen biztosan sokat dobott.

Sérum

  • Az ötlet röviden: funkcionális ital, tele hasznos, egészséges alkotóelemekkel. A haszon egy terméken 70 ft/ darab, (továbbadva viszonteladóknak).
  • 40 millió forintot kért és 30%-ot ajánlott fel cserébe a cégéből.
  • A Cápák nem haraptak rá.

Minner véleményezés

Ha jött volna egy olyan társalapítóval, aki sales-es, cégvezető, akkor lett volna esély befektetésre, és még az is, hogy eladjon párat. Folytassuk ezzel!

Az ilyen termékeknél, ahol az üzleti modell arra épít, hogy a boltok, üzletek, viszonteladók polcain keresztül értékesítjük a terméket, a kockázat is nagyobb. Ezért is mondta azt Petya, hogyha 1000 darabot eladott volna már, jobb lehetőségekkel jött volna az ötletgazda.

Adj el 100 darabot, ha már a Cápák elé mész! Ha jövőre jelentkeznél a Cápák között-be (vagy más befektető elé), és termékkel mennél be a műsorba, akkor adj el néhány száz darabot, akár úgy is, hogy minimális a haszon, saját magad gyártod. De ez másra is igaz, teszteld le mindig a piacodat, még akkor is, ha azonnal nem lesz rajta hasznod!

Funkcionális élelmiszerek előretörése: A Cápák is említették az ilyen termékek felfutását. Biztos láttad már a rengeteg – na jó olyan sok azért nincs -, vitamin italt, vitamin vizet. Most az egészség még jobban fókuszba kerül a covid19 vírus miatt. A bérgyártásra váltás nagyon jó ötlet az első néhány száz darab eladása után (még nem adott el).

Van erre egy jó Minner vállalkozó példa, aki ilyen funkcionális italt gyárt. Mattheisen Mária a Santé Juice-zal szintén funkcionális italt gyárt, saját gyártósoron. Webáruházon keresztül és viszonteladókkal is együtt dolgozik.
Ez az a piac, ahol könnyebb becsatlakozni a nagy márkák, multik mellett, ahogy ezt írtuk a 2021-es üzleti ötletekben is.

Mi történt a korábbi befektetéssel: Égboltkép beszámoló, Balogh Péter befektetése

Agni’s

  • Az ötlet röviden: Fa kiegészítőket készít, főleg táskákat, bőrrel párosítva. Védjegy, formatervezési mintaoltalma is van a termékeknek, a márkának. 39 000 – 69 000 forint között mozognak a táskák árai, 65%-os árréssel dolgozik. 23 darabot már eladott.
  • 5 millió forintért 10%-ot ajánlott fel a cégéből. 
  • Lakatos István elsőként tett ajánlatot, 5 millió forintért 25%-ot kért, amit – bár nem gondolta volna, hogy valaha divatba is fektet – Balogh Péter is megadott. A Kishal sokallta a százalékokat, így ellenajánlatot tett 17%-os tulajdonrészre, amit Balog Péter 20%-ra korrigált. „Csak a játék kedvéért” Lakatos István alálicitált és 19,5%-os ajánlatát a vállalkozó végül elfogadta.
  • Weboldal: https://agnis.hu

Minner véleményezés

Látod! 23 db-ot eladott online és máris a Cápák látták a fantáziát benne. Jó azért jó lett volna többet is eladnia, de látod ez is mutatja, hogy kellenek az első eladások a befektető meggyőzéséhez.

A 65% árrés elsőre soknak tűnhet, de kell ennyi, ha viszonteladókban gondolkozik. Üzleti oldalt olvasol, így soha ne lepődj meg ilyen árréseken, hiszen ez nem a profit. Az árrés az, ami után jönnek még a működési költségek, bérek, adók, járulékok, marketing….

Minden eszköz megvan a gyártáshoz, és láthatóan András is meglepődött, hogy milyen mennyiségben tud legyártani most (havi 200 db-ot). Ez az adott Cápát is megnyugtatja, aki éppen befektetésben gondolkodik, hiszen ezzel már nem kell foglalkozni.

További Cápás tartalmak, elemzések

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!