Ez egy jó adás volt! Izgalmas! És ismét tudom mondani, hogy: újra megnézve is élvezhető volt (elemzés írás közben). Sokat tanulhattunk a részből, például olyanokon múltak befektetések, hogy csak néhány száz darabot kellett volna eladni az ötletgazdának, vagy, hogy ne egyedül menjen be a Cápák elé. Na nézzük!
A 3. évad 7. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.
Cápák között 3. évad 7. rész ötletei
Skienergie
- Az ötlet röviden: Síoktató gép. Egy végtelenített szőnyeg forog körbe-körbe, ami így sokkal hatékonyabb, mint mondjuk a műanyag tanulópályák. Napi bevétel a szezonban 100 000-150 000 Ft/nap a teremben. Szeretne hálózatot létrehozni, továbbá ráépülő szolgáltatást nyújtani (kölcsönzés, ruhakereskedelem, síutak szervezése).
- 60 miliió forintot kér 10%-os részesedésért cserébe
- Nem fektetett egyik Cápa sem az ötletbe, vállalkozásba.
Minner véleményezés
Nem tudjuk, hogy a Cápák éppen mennyi ötletet hallottak aznap. Valószínűleg ez már nagyon a végén volt, elfáradtak, legalábbis ez a sejtésem. Na és persze nekünk így könnyebb, utólag nézzük. Ott azonnal, mindent átlátni nem könnyű feladat, főleg, hogy ott hallanak a dologról először. Na, de térjünk rá vissza, mi is történt!
Valahogy nem látták azt, hogy ez egy teljes rendszer. Továbbá egy igazán jól megfogott koncepció, hogy megfogja az embereket a síoktató gép, már ott van a vevő, és könnyebb eladni ráépülő szolgáltatásokat, termékeket. Ezzel így egy igazán összehasonlíthatatlan ajánlatot ad, vállalkozást üzemeltet. Valahol minden cég ezt keresi, hogyan tud egy kicsit speciális lenni, másolhatatlan, átfogó üzleti modellel a piacon lenni.
Moldován András mondta, hogy: „De István miről beszélsz, az az utazási iroda! Az nem a sífutó energy gép…” – DE! Az is, és miért lenne ez baj? Azok a vállalkozások lesznek sikeresek, akik igazán jól össze tudják kapcsolni a határterületeket.
- Az Amazon nem csak egy kereskedő cég, hanem valójában szolgáltatást nyújtó cég (előfizetéses rendszer, logisztika…).
- Az Apple nem csak mobiltelefont ad el, hanem luxus márka, továbbá szolgáltatást, platformot nyújt.
150 000 embert utaztatni, ez az információ túlzás volt tényleg, és a vállalkozó sem teljesen jól közelítette meg, hogy mibe is fektethetne be egy Cápa. Nem akarta őket bevenni a sígép gyártásába.
Flora Miniwash
- Az ötlet röviden: Babakocsi mosó, szolgáltatás. 3 hónap alatt több, mint 300 vendégük volt, átlagos kosárérték 14 000 forint volt, vagyis átlagosan ennyit költöttek a szülők.
- 20 millió forintért 10%-ot ajánlott fel, csak a mosodájából
- Moldován András ajánlata a mosodáért: 33%-ért, 20 millió forint. Balogh Péter ajánlata 10 millió forint volt, a teljes cég 20%-áért cserébe, 2 éven belüli visszavásárlási opcióval, ami után 10%-ra zsugorítja tulajdonrészét. Ez a konstrukció rövid távon drágább a vállalkozónak, de hosszútávon olcsóbb. Tomán Szabina is hasonlóan gondolkodott, így elfogadta Balog Péter „számítását”, végül a Kishal döntése értelmében egyszerre két Cápát, Tomán Szabinát és Balogh Pétert is a horgára akaszthatta! Tehát 10-10 millió forint, 20-20%-os részesedésért, 10%-10%-os visszavásárlási opcióval
- Weboldal: https://floraminiwash.com
Minner véleményezés
A látogatórohamot, amit a műsor okozott, ez a weboldal sem bírta és elérhetetlen volt 20-50 percig is.
3 hónap alatt a 300 vásárló, ilyen összegben validálta is a vállalkozást. Validáció azt jelenti, hogy a piac visszaigazolja az ötletedet például azzal, hogy érdeklődnek a terméked iránt, megvásárolják azt.
A hölgy foglalkozott a piac méretével, próbálkozott, de ez nem baj! Sőt! 75 000 potenciális vásárlóról beszél, bár elnézve a számokat, egy kicsit túlzásnak érezhetjük, hiszen évente 90-95 000 gyermek születik csak az egész országban. Ettől még persze ez egy teljesen jól működő kisvállalkozás lehet egy izgalmas szolgáltatással. Úgy érzem, a végső aláírásnál a teljes cégbe is befektethetnek a Cápák, hiszen a turizmus visszaállása után a babakocsi bérlés ismét beindulhat, amivel előtte foglalkoztak.
Inspiráló látni, hogy nem esett kétségbe a vállalkozó a pandémia idején, újra kellett terveznie a vállalkozását. A Cápák döntésénél ez egészen biztosan sokat dobott.
Sérum
- Az ötlet röviden: funkcionális ital, tele hasznos, egészséges alkotóelemekkel. A haszon egy terméken 70 ft/ darab, (továbbadva viszonteladóknak).
- 40 millió forintot kért és 30%-ot ajánlott fel cserébe a cégéből.
- A Cápák nem haraptak rá.
Minner véleményezés
Ha jött volna egy olyan társalapítóval, aki sales-es, cégvezető, akkor lett volna esély befektetésre, és még az is, hogy eladjon párat. Folytassuk ezzel!
Az ilyen termékeknél, ahol az üzleti modell arra épít, hogy a boltok, üzletek, viszonteladók polcain keresztül értékesítjük a terméket, a kockázat is nagyobb. Ezért is mondta azt Petya, hogyha 1000 darabot eladott volna már, jobb lehetőségekkel jött volna az ötletgazda.
Adj el 100 darabot, ha már a Cápák elé mész! Ha jövőre jelentkeznél a Cápák között-be (vagy más befektető elé), és termékkel mennél be a műsorba, akkor adj el néhány száz darabot, akár úgy is, hogy minimális a haszon, saját magad gyártod. De ez másra is igaz, teszteld le mindig a piacodat, még akkor is, ha azonnal nem lesz rajta hasznod!
Funkcionális élelmiszerek előretörése: A Cápák is említették az ilyen termékek felfutását. Biztos láttad már a rengeteg – na jó olyan sok azért nincs -, vitamin italt, vitamin vizet. Most az egészség még jobban fókuszba kerül a covid19 vírus miatt. A bérgyártásra váltás nagyon jó ötlet az első néhány száz darab eladása után (még nem adott el).
Van erre egy jó Minner vállalkozó példa, aki ilyen funkcionális italt gyárt. Mattheisen Mária a Santé Juice-zal szintén funkcionális italt gyárt, saját gyártósoron. Webáruházon keresztül és viszonteladókkal is együtt dolgozik.
Ez az a piac, ahol könnyebb becsatlakozni a nagy márkák, multik mellett, ahogy ezt írtuk a 2021-es üzleti ötletekben is.
Mi történt a korábbi befektetéssel: Égboltkép beszámoló, Balogh Péter befektetése
Agni’s
- Az ötlet röviden: Fa kiegészítőket készít, főleg táskákat, bőrrel párosítva. Védjegy, formatervezési mintaoltalma is van a termékeknek, a márkának. 39 000 – 69 000 forint között mozognak a táskák árai, 65%-os árréssel dolgozik. 23 darabot már eladott.
- 5 millió forintért 10%-ot ajánlott fel a cégéből.
- Lakatos István elsőként tett ajánlatot, 5 millió forintért 25%-ot kért, amit – bár nem gondolta volna, hogy valaha divatba is fektet – Balogh Péter is megadott. A Kishal sokallta a százalékokat, így ellenajánlatot tett 17%-os tulajdonrészre, amit Balog Péter 20%-ra korrigált. „Csak a játék kedvéért” Lakatos István alálicitált és 19,5%-os ajánlatát a vállalkozó végül elfogadta.
- Weboldal: https://agnis.hu
Minner véleményezés
Látod! 23 db-ot eladott online és máris a Cápák látták a fantáziát benne. Jó azért jó lett volna többet is eladnia, de látod ez is mutatja, hogy kellenek az első eladások a befektető meggyőzéséhez.
A 65% árrés elsőre soknak tűnhet, de kell ennyi, ha viszonteladókban gondolkozik. Üzleti oldalt olvasol, így soha ne lepődj meg ilyen árréseken, hiszen ez nem a profit. Az árrés az, ami után jönnek még a működési költségek, bérek, adók, járulékok, marketing….
Minden eszköz megvan a gyártáshoz, és láthatóan András is meglepődött, hogy milyen mennyiségben tud legyártani most (havi 200 db-ot). Ez az adott Cápát is megnyugtatja, aki éppen befektetésben gondolkodik, hiszen ezzel már nem kell foglalkozni.
További Cápás tartalmak, elemzések
- A Cápák elé mennél? Mi kell ahhoz, hogy a Cápák elé kerüljünk? A Cápák Között kreatív producerét kérdeztem…
- Podcast: Forever Hands interjú, a Cápák 10 millióval szálltak be
- Cápák között 3. évad 1. rész elemzés, véleményezés
- Cápák között 3. évad 2. rész elemzés, véleményezés
- Cápák között 3. évad 3. rész elemzés, véleményezés
- Cápák között 3. évad 4. rész elemzés, véleményezés
- Cápák között 3. évad 5. rész elemzés, véleményezés
- Cápák között 3. évad 6. rész elemzés, véleményezés