Cápák között 4. évad 1. rész elemzés, véleményezés

Dátum

Megosztás

Kíváncsian várom, hogy idén milyen vállalkozásokat mutatnak be a Cápák között műsorban. Az elmúlt években láthattuk, hogy a show-elem kicsit fontosabb, minthogy igazán jó / életképes projekteket lássunk. Furcsa egyensúlyt kell teremtenie az RTL-nek, élvezhető is legyen (ehhez kell néhány olyan induló, akin kiakadhatsz) és mellette a Cápáknak is mutassanak befektethető projekteket.

A Cápák / befektetők maradtak: Tomán Szabina, Balogh Péter, Balogh Levente, Moldován András és Lakatos István

A Minner az elmúlt időszakban megnézte, hogy mi történt a korábbi évadok vállalkozóival, projektjeivel. Ebből kiderült, hogy kb. fele annyi befektetés született az adást követően, mint amennyi a műsorban deal lett. Persze ez betudható annak is, hogy minden információ nem állt a Cápák rendelkezésére. Ezt itt találod (+Balogh Petya is írt beszámolót): Hogy állnak a Cápák között projektek, befektetések? Mi történt velük?

Cápák között 4. évad 1. rész ötletei, pitch-ei

Harapohár

  • Az ötlet / vállalkozás röviden: A Zádor Kávé vállalkozás egy új terméket szeretne piacra dobni. Ez a Harapohár, ami növényi alapanyagból készült kávéspohár, természetesen lebomló. Kukoricalisztből készül. A gyártás 2022. januárjában indult. A vállalkozónak már van egy régóta működő cége, ami kávégépbérbeadással és saját kávépörköléssel, értékesítéssel foglalkozik (Zádor Kávé).
  • 5 millió forintot kért 10%-ért cserébe.
  • Egyik Cápa sem tett ebbe pénzt, sőt életképtelennek mondták a projektet.

Minner elemzés:

Először furcsáltam, hogy csak 5 milliót kér, hiszen van egy elvileg jól menő cégük. De rájöttem közben csak 10%-os részesedést adott volna. Nos a hölgy ahogy fogalmazott: istenadta tehetség, egy kicsit magas lóról beszélt, amit a Cápák, főleg Moldován András hamar elcsípett.

Az alázat egy fontos erény a vállalkozónál, sőt elengedhetetlen!

Ez nála hiányzott. A piac, amit kinézett magának valóban óriási és van benne potenciál. DE! Még hosszú évekig nem áll helyre a catering, rendezvényszervezés piac, ahol igazán használják ezeket a poharakat. Viszont a piacát erősíti, hogy az EU 2021-től az egyszer-használatos műanyag evőeszközöket, tányérok gyártását beszűntette (lásd itt). Tehát a piac is adott lenne, de közben a piacon megjelentek már alternatív megoldások, sőt én is korábban egy rendezvényen fagyitölcsérhez hasonló pohárból ittam a kávét. Sajnos a gyártás magas költsége, az ügyfelek rosszabb anyagi helyzete (catering / esemény szervezőcégek) és a konkurencia mind a hölgy biznisze ellen van. Ahogy a Cápák is mondták, ebből nehéz lesz sikert elérni.
Ami viszont valóban érdekes és jó meglátás, hogy ilyen termékeknél a közeli gyártás előnyös, erre a 2022-es üzleti ötletekben is kitértünk.

A Cápák rövid reakciója a műsorból a Harapohár prezentációra:

VegiPont, Hot Mama és Big Papa

  • Az ötlet / vállalkozás röviden: helyi termelőktől származó savanyúság értékesítése és egy új termék a savanyúság snack-ek értékesítése (Hot Mama és Big Papa). A teljes cégből adnak részesedést, amelynek forgalma az elmúlt években 100 millió forint körül volt (2019-ben és 2020-ban is). Új termékükből félév alatt 2000 ilyen terméket adtak el, gasztro vonalra (éttermek) és fogyasztók részére összesen, ami így 5 millió forint forgalmat hozott.
  • 20 millió forintot kértek a Cápáktól 5%-os részesedésért.
  • A hölgyek szakértelme és határozottsága Tomán Szabinát és Balogh Leventét is meggyőzte, akik 15-15 százalék részesedésért 10-10 millió forintot ajánlottak, amely végül úgy módosult, hogy a Vegi Pont 5-5 % részesedést két éven belül visszavásárolhat a befektetőktől.
  • A weboldal: https://www.vegipont.hu

Minner elemzés

Nem értettem a műsorban az elutasítást arra vonatkozóan, hogy ez egy savanyúság biznisz. Ez egy teljesen jó piac, kereslet van rá, helyi termelőket segíti, ökotudatos is azon része, hogy a már nem eladható, vagy szépséghibás zölségeket így felhasználják. Igaz a csomagolás az pont nem ökotudatos, ezen a ponton egészen biztosan Az árnak 60%-ában valójában csomagolóanyagot vesznek az emberek.Szabina változtatni fog. Szabina, eddig minden olyan projektet ellenzett, ami mondhatni csomagolást ad el, vagy nem ökotudatos, ám most mégis befektetett. Ahogy Balogh Levente fogalmazott, aki élelmiszeriparban van, az szinte mind csomagolásbizniszben van.
Tetszett, hogy van a fogyasztói és a gasztro piacra is külön kiszerelésük. Így kell terméket fejleszteni, hogy már van korábbi tapasztalat és a bejáratott ügyfelek könnyebben átveszik a terméket. Ügyfélkör bővülést is hozott ez az új termékcsalád, ami további stabilitást adhat a cégnek, miközben ugyanazzal foglalkoznak, mint eddig, vagyis savanyúságot értékesítenek. Hiszen akár benzinkutakon is eladhatóak ezek a termékek, no meg a benzinkúton is már sok helyen van gasztro rész, szóval akár oda is lehet értékesíteni majd.

A befektetés, a Cápák deal-je

Mi történt Homoky Dorkával a befektetés után?

A fiatal borász elvarázsolta Balogh Leventét a boraival és a személyiségével. A Cápa magát látta Dorkában, akivel a befektetés óta rendszeresen tartják a kapcsolatot. Mutatjuk, mi minden történt a vállalkozással az előző évad óta.

ProjectX – buliapplikáció

  • Az ötlet / vállalkozás röviden: Egy buliapplikáció, ahol bulikat tudsz keresni, profilod is van, jegyeket is lehet majd venni. Az applikáció már használható. 500 bulit rendeztek eddig az applikáción belül, 14 000 ember regisztrált már az applikációra és 3500-an használják aktívan. Az elmondásuk alapján Tiktok-nak köszönhetően érték el ezeket a sikereket.
  • 25 millió forintot kértek 10%-os részesedésért cserébe. Fejlesztőre szeretnék költeni a srácok a pénzt.
  • A Cápák nem látták a helyüket a projektben.
  • Weboldal, vagyis inkább elérhetőség: https://www.facebook.com/projectxbudapest

Minner elemzés

Mindneki olyan vállalkozást indít, vagy olyan foglalkoztatja, amiben éppen benne van. A fiatalok ezért nem egy banki applikációt indítottak, mert nem ismerik ott a folyamatokat, míg a bulikban éppen benne élnek, mindennapjaik része. Az első évad 7. részében volt egy hasonló a projekt a Bulika applikáció, akik akkor gyatrább eredményeket értek el (nem is működik már). Azt is mondhatjuk, hogy a fiataloknak egy jó időzítéssel indultak el, mert a TikTok-on óriási elérést, nézettséget (figyelmet) tudnak elérni ingyen.
Egy Minner vállalkozó páros is szintén a TikTok-nak köszönhetően építette fel startupját néhány hónap alatt (már 83 000 felhasználójuk van). Ők a Gardróbom. Lásd itt: Az új gardróbvásár weboldal nem bírta a látogatórohamot az első napon
Amit ProjectX már elért, az már szép mérföldkő, és a piac validálta a működésüket (vagyis kiderült, hogy ebben a formában, most van erre igény). Most a következő validáció az lesz, hogy adnak-e pénzt valamiért a felhasználók az applikáción belül. Erről valamennyit hallottunk is az adásban és a jegyvásárlás például elég kecsegtető bevételi forrás. Továbbá számomra a randioldalként működés sem elképzelhetetlen, sőt izgalmas bevételi forrást jelentene. A hazai piacon a Randivonal és a hozzá tartozó randioldalak éves 500 millió forint forgalmat tudnak felmutatni összesen, a profit ebből 2020-ban 161 millió forint volt.

+TikTok -ról, TikTok marketingről, használatáról itt a Minneren sok tartalmat találsz, kattints ide!

Pipacs Pékség

  • Az ötlet röviden: Kovásszal készült kézműves kenyereket, pékárukat készítő pékség. Az immár 15 fős csapatból álló cég 2020-ban 100 milliós nettó árbevételt termelt.
  • 20 millió forintért jött 10%-os részesedésért cserébe. Szeretne új helyre költöztetni az üzemet, a pékséget.
  • A Cápák tettek ajánlatot, de végül nem fogadta el a vállalkozó. Balogh Levente és Moldován András is 10-10 millió forintot ajánlott fel (összesen 20 millió forintot) 10-10%-os részesedésért cserébe. A deal tehát nem jött össze.
  • Weboldal: https://pipacspekseg.hu

Minner elemzés

A vállalkozón látszik, hogy elhivatott, hogy szereti amit csinál, és ami az első szereplőből hiányzott, az alázat is megvan. András megint pedzegette azt, hogy a pékségben senki nem pék végzettségű, ezt már korábban is furcsálta az Evolvens óramárkánál, hogy nem órásmester az alapító. Ám végül tett ajánlatot, szóval azért sikerült meggyőznie, hogy ért a kenyerek készítéséhez.
Ami számomra kérdés volt, hogy miért is jött tőkéért. Egyrészt az okostőkét nem értékelte, amit a Cápák adnának neki, akkor már kézenfekvő lenne számára egy hitel. Utóbbira elég jó konstrukciók vannak.

A Cápák ajánlata a Pipacs Pékség befektetésére

Mi történt a Cápák között korábbi évek projektjeivel?

Tettem fel magamban a kérdést, ami valószínűleg benned is felmerült. Fogtam magam és utána néztem, sőt még Balogh Petya is jelentkezett, hogy szívesen leírja az ő Cápás projetjeiről mit kell most tudni, mi történt az adást követően.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!