Cápák között 4. évad 6. rész elemzés, véleményezés. Az ajándék piacra harapnak

Dátum

Megosztás

Az ajándék piacra épülő ötletekbe igazán szeretnek befektetni a Cápák. Égboltkép, Forever Hands és most is egy ilyen vállalkozásba invesztáltak. Nem véletlen! Az e-kereskedelemben most ez az a piac, ahol a nagyobb szereplők, mint az eMag nem tud labdába rúgni, mármint az egyedi ajándékok piacán. Most 5 vállalkozó mutatkozott be, így tovább izgulhattunk, hogy éppen mire harapnak a Cápák, vagy mire nem.

A Cápák között 4. évadának 6. részét itt éred el az RTL Most-on. De a szereplők, vállalkozók bemutatkozóját videóként beszúrtam a cikkbe is. 

Cápák között 4. évad 6. rész. ötletei

Párkapcsolat- és ingatlanelemző applikáció

  • Az ötlet röviden: Nemes Roland ingatlanbefektetéssel foglalkozik, saját bevallása szerint az elemzések szerelmese. Saját fejlesztésű ingatlanelemző rendszerében összesen 10000, míg párkapcsolatelemző rendszerében 7000 szempont segíti a döntéshozatalt. Az applikációknak már most 2500 felhasználója van.
  • A Cápáktól 12 milliós befektetést kért 5%-os üzletrészért, de készült egy extra ajánlattal is: 50 millió forintért 10%-os részesedést és egy belvárosi felújított garzon felének tulajdonjogát ajánlotta.
  • A befektetők nagyon ellene voltak a projektnek, nem győzte meg őket, hogy ebből lehet pénzt csinálni, és úgy érezték nem segít, hanem árt ezzel az embereknek.

Minner elemzés

Maga a pitch jól indult, látható, hogy jól tud előadni Roland. Az ilyen rendszerekben az a rossz, hogy pszichológiai háttér nélkül ad olyan információkat, amivel akár rossz döntésekbe is sodorhatja a felhasználót. A Facebook például tiltja az ilyen rendszereket (azok reklámozását), ami nem véletlen, egyrészt nem akar konkurenciát, a másik pedig mert befolyásolhatja az emberek olyan döntéseit, amihez inkább szakember kell. Tudtad, hogy a Facebook meg tudja jósolni, hogy egy pár szakít-e?

Nem volt még fizetős felhasználója, így a cégértékelés is melléúszott, hiszen ez még így nem ér 240 millió forintot. (12 millió forint / 0,05 = 240 millió forintra értékeli a céget).

Az extra ajánlattal komolytalanná tette az ötletet, pedig egyébként a célt értem, de ennél jobb garancia kellett volna.

Hódi Paprika

  • Az ötlet röviden: fűszerpaprika előállítás
  • Ágota a Cápáktól 20 milliós befektetést kért 20%-os üzletrészért cserébe, melyet a hazai vásárlókör bővítésére és külföldi terjeszkedésre szeretne költeni. 
  • A befektetők nem csaptak le az ötletre, részben azért is, mert alul ahogy olvashatod ez most egy szuvenír biznisz.
  • Weboldal: http://hodipaprika.hu

Minner elemzés

Azt mondta, hogy első sorban pénzre van szüksége. Elég jó forgalom / nyereség arányt tudott elérni, ami azt jelenti, hogy a hitelt már az adás közben dobta felé a KH. De a pályázatok között is egészen biztosan talál forrást. Persze jól jöhetett a szereplés a Cápákban, plusz a Spar, mint Cápák között szponzor jó ugródeszka is lehet. Kell is, mert később leírom, hogy van itt turpisság, kelleni fog a retail ág, vagyis a kiskereskedelem.

A forgalom 70 millió forint, amely mellett 20 millió forint profitot tud elérni egy évben. Először nem értettem, hogy hogyan jöhet létre ekkora profitráta ezen a piacon. Aztán Balogh Petya a Facebook csoportunkban (Minner Extra) beszámolt róla, hogy az adásból kimaradt egy rész, amiben elmondja a hölgy, hogy a forgalom nagy része a reptéri bolt eladásából származik.

Érdekes ez a repülőtér vásárlási láz. Tudtad, hogy magas a vásárlói hajlandóság, sőt magasabb, mint más esetben? Átlagosan 56 percet várnak a repülőjükre a duty free shop részen az emberek, és ebből 25 percen át vásárolnak. Derül ki az NPD Group felméréséből. Sőt van itt még egy érdekes információ. A kutatásokból még kiderül, hogy pont olyan “állapotban” vannak ilyenkor az emberek, főleg a nyaralás, pihenés miatt, hogy sokkal nagyobb eséllyel próbálnak ki új dolgokat. Így új márkákat, termékeket.bővebben itt.

Vajon valóban világhírű az a magyar paprika?

Joomp – speciális ágykeret

  • Az ötlet röviden: Győri-Baros László 25 évnyi asztalos tapasztalatával fejlesztett ki egy olyan innovatív ágykeretet, melyet könnyen és gyorsan össze lehet szerelni, mégis stabil, kialakítása miatt pedig szállítása olcsó.
  • A vállalkozó 20%-os tulajdonrészt ajánlott 5 millió forintért cserébe, melyet a technológia levédetésére, weboldalkészítésre, valamint marketingre költene. 
  • A Cápák úgy érzik kicsi még a cég, hogy ebbe beszálljanak.
  • Weboldal: (ennél jobb kell!!!): https://joomp.hu/

Minner elemzés:

Az ötlet nekem tetszett. Láttam hasonlót matrac piacon, ahol a Casper márka óriási piacot szerzett magának.

Amit én itt látok, hogy az ő projektjében valójában a szállítási árak minimalizálása. Ami így igazán webshopban értékesítését meg fogja dobni. De ehhez kelleni fog ennél egy jobb weboldal, több kép, leírás, videók, vélemények…

A Minner Extra csoportban élő beszélgetést tartunk az adás alatt, és egy tagunk írta, hogy milyen jó piaca lenne ennek Németországban, ahol számottevő az albérletben élők száma. És igen, jó lenne itthon is, mert jól behatárolt buyer persona, vevőkör: albérletben élők. Ez jó! Vagyis azért egy tesztet meg kell futtatni. 🙂

Macho – tinédzsereknek szóló arcápolási termékek

  • Az ötlet röviden: Révy Dániel mindössze 19 éves, de már egy egész termékcsaládot tudhat a magáénak. Saját bőrén tapasztalta meg, hogy a tinédzserkorral járó bőrproblémák esetén a fiúk nem kapnak segítséget, hiszen a szépségápolás alapvetően egy nőfókuszú iparág. Az igényes arc-, haj- és bőrápolást segítő Macho-termékeiből már 300 darabot gyártatott le, de az értékesítést még nem kezdte el.
  • A fiatal vállalkozó 10%-os részesedésért 5 millió forintot kért a Cápáktól, melyet brand- és piacépítésre fordítana. 
  • Weboldal: https://machoskincare.co

Minner elemzés:

A bérgyártás nem ördögtől való, és picit leegyszerűsítették a Cápák, miközben a cégek nagy része bérgyártóval készítteti a termékét. Ettől lehet még egyedi, sőt érdemes lenne megnéniz Tomán Szabina termékeire mi is van írva (plusz van olyan cége, ahol ők maguk vállalnak bérgyártást).

Van is két erős példám erre:

És, ha már Biobubi, Háromfai Balázs, a márka alapítója pont ilyen fiatalon vágott bele a vállalkozásába, és óriási sikert ér el.

Az elgondolkodtató, hogy a nagy márkák miért nem foglalkoznak ezzel a célcsoporttal. De közben pedig látjuk, hogy például a TikTok-on a SuperZ parfüm mekkora piacot tudott felépíteni a fiatalokra. A piacra lépésnél derül majd ki, hogy milyen irányba lehet elmenni. Az alapok, hogy lelkes és alázatos úgy látom megvan benne, sőt a tanulás iránti vágy is, sőt tanul is. Hajrá! A Minner meg fogja keresni egyébként az alapítót, megnézzük miben tudunk segíteni, vagy megvizsgálni a piac valódi-e, van-e valódi kereslet.

András szerintem durván beleállt, hogy nem ért semmihez, de létrehozott mégis valamit. Nem tudott volna létrehozni úgy sem a terméket, hogy semmihez sem értene. Persze még el is kell adni!

Little Love Box

  • Az ötlet röviden: Rétiné Félegyházi-Megyesy Anna és Réti János párkapcsolati kártyacsomaggal érkeztek a Cápák elé, a kártyákon szereplő kérdésekről beszélgetve a párok újra felidézhetik kapcsolatuk hajnalát, az éjszakákon át tartó beszélgetéseket. A vállalkozók az eddig 2500 eladott dobozzal 26 millió forintos bevételt termeltek, melyből 11 milliós profitra tettek szert.
  • A Cápáktól 10 millió forintos befektetést kértek 10%-os részesedésért cserébe, melyet a termékpaletta bővítésére és külföldi terjeszkedésre költenének. 
  • Ebből deal lett! Lakatos István és Balogh Petya 5-5 millió forinttal szállnának be a kártyacsomag bizniszbe 10-10 százalékos tulajdonrészért cserébe.
  • Weboldal: https://littlelovebox.hu

Minner elemzés

Jó lezárása volt az adásnak, az elején és a végén is egy hasonló problémakörre létrejött termékkel jöttek az ötletgazdák. Ez vitte a prímet és megmutatta, hogy lehet ebből pénzt keresni.

Az ajándék piac, ahogy a bevezetőben is mondtam óriási trend most az e-kereskedelemben. Nagyrészt azért, mert ezek annyira egyedi megoldások, termékek, hogy önmagában nem éri meg reklámozni mondjuk az eMag-on, így a piacot nem ölik meg az ilyen mamutcégek. Az ajándék piac egyik sajátossága, hogy magas a konverziós ráta. Hogy miért tudom ezt, mert én is benne vagyok ebben a piacban 🙂 és tényleg magas. Ennek oka, hogy nem magunknak veszünk ajándékot, gyorsan döntünk.

A Cápák közöttben már volt befektetés az Égboltkép-be, a ForeverHands-ben és most szintén ajándék piaci szereplőbe a Little Love Box-ba. Lassan mondjuk a Cápák, azon belül Petya és István létrehozhatja az ajándék termékek eMag-ját.

Nos a vállalkozás. Ez jó!

Mindig arra vágyunk, hogy végre egy olyan vállalkozásunk legyen, hogy nem kell hülyére dolgozni magunkat. Miért kell még újabb termék, változat, újra eladni…“- mondta Balogh Levente. Ez a gondolat megfogott. De talán itt ennél a terméknél egy baj van, hogy megunhatják, kimegy a trendből, szóval itt sajnos nem lehet hátradőlni. Szóval kell a fejlesztés, új területek, akár munkahelyi kártyák, ahogy ötletként jött a Minner Extra csoportban.

Forever Hands visszatekintés, mi történt 1 év alatt? 100 millió forint forgalom

Az adásba került ismét egy visszaemlékezés. Jankó-val már a Minneren is találkozhattál, podcastot készítettem vele. Azt belinkelem a videó alá.

Jankóval készített podcast: Forever Hands interjú, a Cápák 10 millióval szálltak be

A korábbi adások elemzése, videói itt érhetők el

Kattints ide a friss évad és a korábbi évadok elemzéseiért, sőt hasonló módon a videós pitcheket is eléred. 

Mi történt a Cápák között korábbi évek projektjeivel? 

Tettem fel magamban a kérdést, ami valószínűleg benned is felmerült. Fogtam magam és utána néztem, sőt még Balogh Petya is jelentkezett, hogy szívesen leírja az ő Cápás projetjeiről mit kell most tudni, mi történt az adást követően. 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...