Ma nem történt üzlet, lehet a következőben pedig 2 lesz. A műsorkészítők úgy döntöttek, hogy ne legyen elég kiszámítható az, hogy mindig van befektetés. Egyébként érdekesség, hogy egyik tagunk jelezte, hogy a romániai Cápák közöttben (Imperiul leilo) nagyobb és több befektetés történik. Lehet jobbak a sztorik? Sokszor látjuk, hogy a digitalizációban jobbak a romániai vállalkozók. Rá fogok arra is nézni. Na, de térjünk vissza a hazai műsorra! Bár befektetés nem történt, voltak izgalmas projektek, és volt olyan, akiről nem is értettük mit keres a műsorban.
A Cápák Között 4. évad 7. részét az RTL Most-on itt éred el. A cikkben láthatod a szereplők, vállalkozók rövid bemutatkozóját videóban is. Plusz információkat, gondolatokat, üzleti információkat is megosztunk veled a cikkben.
Cápák között 4. évad 7. rész ötletei
Budipest – WC kereső applikáció
- Az ötlet röviden: Már működő Budipest appliákcióval jött az ötletgazda. A cél az lenne, hogy saját mosdókat szeretne nyitni Budapesten. Az ötletgazda egy fejlesztő. Budapesten összesen 50 nyilvános WC van, amiből jött az ötlet. Saját illemhelyiségeket akar üzemeltetni. .
- 25 millió forintért 20%-os részesedést ajánlott.
- A Cápák úgy látták az alapító ne ezzel foglalkozzon, inkább azzal, amihez ért.
- Weboldal: https://budipest.com
Minner elemzés:
Szomorú, hogy a stadionokban több WC van, mint amennyi nyilvános illemhelyiség jut Budapesten 2 millió lakosra. Egyetértek a Cápákkal, hogy csak önmagában a hirdetési piacra építeni nem lehet, az mellékes profitot. A fő tevékenység a mosdók üzemeltetése, erre kell piacot építeni. A reklámnál szóba kerülhet még az, hogy vajon mennyire akarna reklámot odatenni a legtöbb cég, sajnos sokan megrendelő allergiás az ilyenre.
Ez nehéz! Mert összességében kevésbé megtérülő üzlet. Viszont az tény, hogy óriási probléma!
Miben vagy jó? Érdemes feltenni magunknak ezt a kérdést. Itt most Dániel programozó, ebben jó, ezen a területen kellene vállalkozást keresnie. És persze, tudom ott az applikáció, de mégis igazat adok a Cápáknak. Néha vannak olyan piacok, ötletek ahol bár ott van előttünk a probléma, de arra nem lehet olyan piacképes megoldást találni, ami eltartja a vállalkozást sőt, profitot termel. Szellem projektnek is hívhatjuk ezt a jelenleget. Bár jöhetnek még frappáns vállalkozók, erre lehet kellene egy jó kis ötletversenyt csinálni.
reBird – fenntartható ruhák, divat
- Az ötlet röviden: Szabó Luca álma, hogy fenntartható ruhamárkáján keresztül megismerkedjenek az emberek a környezettudatos öltözködéssel. 2020 decemberében létrehozott márkája a reBird, ami egyedileg átalakított használtruhákat kínál a vásárlóknak.
- Luca 15%-os részesedésért cserébe 10 millió forintot kért a Cápáktól, melyet varrógépekre, hímzőgépre, marketingre és egy saját fejlesztésű applikációra költene.
- A Cápák úgy érezték, hogy a divatra kevésbé tud rácsatlakozni ez a projekt. Szabina segítséget nyújtott azzal, hogy a Tebe csomagolásmentes boltjukba tesznek gyűjtőpontot a használtruháknak, de befektetés nem lett belőle. Majd később leülnek átbeszélni hogyan tovább.
- Weboldal: https://rebird.hu
Minner elemzés:
Számomra a furcsa, hogy a weboldalára ránézve ez inkább egy mobiltok, és kiegészítő biznisz. A ruha sehol nincs a weboldalon. amit valahogy nem tudok hová tenni, talán a műsor felvétele óta megváltozott az irány.
De térjünk rá arra, amivel jött.
A ruhaipar az egyik legnagyobb környezetszennyező iparág a világon. Nehéz megváltoztatni a mai üzleti modellt, ahol a kollekciók, az új ruhadarabok megjelenésével tudják fenntartani a vállalkozásukat a divatipari szereplők, és tudják a versenyt bírni a többi piaci szereplővel.
Néhány hónapja írtunk egy a Zara-nál is gyorsabb divatcégről: A Zara-t is lenyomta a Shein – divat biznisz hírek
Korábbi projekt, befektetés életútja: Mi történt a Tebe-vel, csomagolásmentes hálózat
StormCornerTech – ipari drónok
- Az ötlet röviden: A StormCornerTech jelenleg leginkább ipari drónok forgalmazásával foglalkozik, de drónjaikkal mezőgazdasági területek permetezését is elvégzik. Eszközeik akár 30-40 kilogramm súlyt is elbírnak, két-három méter magasról rendkívül pontosan végzik munkájukat, a keltett légörvény pedig a növény teljes felületére eljuttatja a permetszert
- A Cápáktól 10%-os üzletrészért cserébe 50 millió forintot kért
- A befektetők nem látták, hogy akkor most ezt egy kereskedő cég, vagy szolgáltató, vagy éppen gyártócég? Az ötletgazda se tudta eldönteni hirtelen.
Minner elemzés
Kezdjük a cégértékeléssel, ami sajnos túl magas volt, most nem ér a cég 500 milliót, hiszen nem is tudja maga a cégvezető, hogy miből is lesz meg az a bevétel, amivel el lehet ezt érni.
A Cápák azért szeretnék, hogy legalább egy csapásiránya legyen a vállalkozónak, hogy tudják nem fog kapkodni. Ettől még lehet kipróbálni új területeket, de úgy érezték még nem abban a szakaszban van a vállalkozás, hogy az befektethető legyen.
Döntést kell hoznia, ami egy cég életben fontos kérdés. El kell dönteni, hogy főleg mire koncentrál.
A sikeres vállalkozások az egyes szolgáltatásaikat, területeiket általában a 70-20-10-es innovációs modell alapján szokták felépíteni. Vagyis van egy főtevékenység, ami hozza a bevétel nagy részét, arra helyezzük a kapacitásunk, erőforrásunk 70%-át (pénz, munka, idő), majd a többi tevékenység megoszlik a maradék 30%-on.
A Google példája alapján: A cég 70 – 20 – 10 -es innovációs modellje:
A fenti számok azt jelentik, hogy a cég az erőforrásainak, idejének a:
- 70%-át a a fő tevékenységükre fordítja. Vagyis arra, amiből a legnagyobb bevételük van. A keresőóriás fő tevékenysége maga a kereső és a hozzá kapcsolódó reklámok, hirdetések (Google Ads)
- 20%-át a fő tevékenységükhöz kapcsolódó további szolgáltatások, termékekhez kapcsolódó fejlesztésekre, működtetésére fordítják
- 10%-át az egyéb dolgokra fordítják. Ide tartozik az innováció, új termékek fejlesztése, szorosan nem a keresőhöz és melléktermékekhez köthető.
Az ipari drón piac valóban izgalmas itthon, volt egy cikksorozatunk, ahol feldolgoztuk a témát. A piac már jó stádiumban áll. A Minneren bemutatott kutatásban megkérdezett cégek 92%-a pozitív megtérülésről számolt be az ipari drón beruházásukkal kapcsolatban már az első évben. A kutatás rámutat, hogy már ott tart az ipari drón technológia fejlettségi szintje, hogy a vállalatoknak sem jelent nagyobb kockázatot. Erről cikk: Mennyi ipari drónt tudnál eladni Magyarországon?
Simon Gyümölcs
- Az ötlet röviden: Simon Mátyás szülei 30 éve gyümölcstermesztéssel foglalkozó vállalkozását továbbgondolva indította testvérével közös bizniszét: a megtermelt gyümölcsökből, zöldségekből leveket készítenek. Termékei különlegessége, hogy nincs bennük hozzáadott cukor vagy édesítőszer, tartósítószer, aroma, és nem koncentrátumból vagy sűrítményből készülnek, mint a piacon található versenytársai nagy része.
- Mátyás a már most gyümölcsöző vállalkozásban 5%-os részesedést ajánlott 60 millió forintért.
- A Cápák közül Levente tett egy 45%-os tulajdonrész ajánlatot. Ám olyan magas volt, hogy ezt nem fogadta el.
- Weboldal: https://simongyumolcs.hu
Minner elemzés
Webshopon keresztül eladni gyümölcslevet nehéz. Meg is lepődtek a Cápák, hiszen ez a termék akkor tud nagyot menni, ha retailbe kerül, ha a polcokra kerül.
Azért is jött a vállalkozó a műsorba, mert láthatóan az online siker után, ahogy ő fogalmazott, nagyobb sebességbe akar kapcsolni.
Az aludobozos kiszerelésű ital, ami funkcionális italok közé is sorolható felkeltette a figyelmem. A 2020-as üzleti ötleteknél foglalkoztunk azzal, hogy milyen óriási az energiaital piac és hogy érdemes lehet a funkcionális energiaital felé nyitni, mert az a piac lehet a következő nagy trend. Ezt célozta most meg a Simon gyümölcs is.
Levente 45%-os részesedést kért 60 millió forintért. Itt felkaphatjuk a fejünket. Tudnod kell, hogy a Cápák pénze drága. A Levente a végén jól összefoglalta, hogy neki nem pénz kellett, hanem valójában az a tudás, amit a Levente tud, hogy miként kell egy ilyen terméket felskálázni. Utóbbi problémákkal még szembesülni fog a vállalkozó, Mátyás. De persze az is lehet, hogy nagyon könnyen veszi majd az akadályokat, elvégre a műsorban szereplés kinyithat kapukat.
A sklálázódásról írtunk egy izgalmas cikket néhány napja: Hogy lesz ebből 500 millió forintos biznisz? 400 vásárlástól a 20 000-ig
A korábbi adások elemzése, videói itt érhetők el
Kattints ide a friss évad és a korábbi évadok elemzéseiért, sőt hasonló módon a videós pitcheket is eléred.
- Cápák között 4. évad 1. rész elemzés, véleményezés
- Cápák között 4. évad 2. rész elemzés, véleményezés. A Cápák a Marsra tartanak!
- Cápák között 4. évad 3. rész elemzés, véleményezés. Petya tört-zúzott
- Cápák között 4. évad 4. rész elemzés, véleményezés.
- Cápák között 4. évad 5. rész elemzés, véleményezés
- Cápák között 4. évad 6. rész elemzés, véleményezés. Az ajándék piacra harapnak
Mi történt a Cápák között korábbi évek projektjeivel?
Tettem fel magamban a kérdést, ami valószínűleg benned is felmerült. Fogtam magam és utána néztem, sőt még Balogh Petya is jelentkezett, hogy szívesen leírja az ő Cápás projetjeiről mit kell most tudni, mi történt az adást követően.
- Hogy állnak a Cápák között projektek, befektetések? Mi történt velük?
- Balogh Petya exkluzív beszámolója a Cápák között projektekről
- Interjút készítettem az 50 millió befektetést kapó nyalókás vállalkozással: 50 milliót kaptak a Cápáktól. Hol tart ma a The Lollipop Manufactory [podcast]