Cápák között 4. évad 8. rész – van pénz ebben a funkcionális italokban!

Dátum

Megosztás

Most sem volt befektetés, de legalább jól mutatja a műsor azt, hogy nem minden áron történik invesztíció egy-egy projektbe. Ismét volt funkcionális ital! Huhh ez jó! Ez a piac most izgalmas, és bele lehet tenyerelni valami kasszarobbantó megoldásba. A cikkben lesz néhány olyan felismerés, gondolatébresztő információ, kérdés, amivel úgy dobom fel a labdát, hogy aki lecsapja, az óriási aranybányára lel.

A Cápák Között 4. évad 8. részét az RTL Most-on itt éred el. A cikkben láthatod a szereplők, vállalkozók rövid bemutatkozóját videóban is. Plusz információkat, gondolatokat, üzleti információkat is megosztunk veled a cikkben.

Cápák között 4. évad 8. rész ötletei

Dioo – fejlesztő gyerekjáték, digitális okosjátékgép óvodákba

  • Az ötlet röviden: A DIOO tulajdonképpen egy iskolaérettség teszt és fejlesztőrendszer, mely 16 játék összesen 2500 szintjéből készít olyan statisztikát, melyekkel a gyerekek fejlődését monitorozni is lehet. Az eszköz már most több magyar óvodában elérhető.
  • Sándor lengyelországi terjeszkedésre kért 50 milliós befektetést 25%-os részesedésért cserébe.
  • A Cápák nehezményezték, hogy csak a lengyelországi cégbe engedi be a Cápákat, pedig ott még semmilyen eredmény nincs, és nem a fő cégbe. 50 millió forintért 10%-ot kért a nagycégben. Bár utána már a nagycégről tárgyaltak, de nem jött létre deal.
  • Weboldal: https://www.dioo.hu

Minner elemzés

2 hete volt az alapító nálam személyes konzultáción, nagyon jól tudta titkolni, hogy szerepelni fog a műsorban. Meg is lepődtem rajta, amikor láttam első szereplőként ebben a részben.

A konzultáción láttam a számokat, az óvónők visszajelzéseit, amiből kiderült, hogy ez egy jó projekt. Sőt az iPon innovációs vársenyén 2. helyezett lett a Dioo 2021-ben, ami jól mutatja, hogy a szakma, a piac is elismeri a fejlesztést.

A B2G, vagyis az állammal üzletelni nehéz, itt belevesszük az alapítványokat is. Hosszú folyamat a döntéshozókat meggyőzni és még hosszabb, amire pénzt lát a cég egy-egy ilyen termék kihelyezéséből.

Az, hogy a műsorba úgy ment el az alapító, hogy a Cápákat nem ismerte, biztosan rossz lépés volt, és láthatóan meg is sértődtek rá. 50 millió forintot ajánlottak a Cápák 34%-ért (kettő, András és István), amit a vállalkozó nem fogadott el. Ahogy előző cikkben is írtam, hogy a Cápák pénze nem olcsó, és itt a % és a cég érettsége megfelelő arányban volt, hát még a befektetők miatt. A műsor befektetői tanultak az első, második évad befektetési kudarcaiból, és a 3-ban már olyan projektekbe fektettek, amik szépen haladnak, láthatóan idén még tapasztaltabbak.

Metwelt – mézbor

  • Az ötlet röviden: Nagy Miklós és Nagy-Berki Katalin 2008-ban költöztek Ausztriába, hosszú évek kemény munkájával sikerült beilleszkedniük. Méhészettel foglalkoznak, a Cápák elé hozott termékük is ehhez kapcsolódik: Metwelt márkanév alatt jelenleg kétféle olyan mézbort forgalmaznak, melyek a méz természetes erjesztésével készülnek.
  • Miklósék 8 millió forintért cserébe 30%-os üzletrészt ajánlottak, melyből a most kapható édes desszertbor és félédes bodzás bor mellett száraz mézbort is piacra dobnának, valamint a magyar piacon is terjeszkednének. 
  • A Cápák nemet mondtak az ajánlatra.

Minner elemzés

Az elmúlt időszakban láttuk a Minnernél a mézbor felfutását (elmúlt 1 év) márcsak abból is, hogy minket is több ilyen cég megkeresett már, illetve ahogy most látod a műsorban is szerepel egy ilyen vállalkozás.

Vannak olyan termékek, amik kicsiben működnek jól, főleg ebben a fázisban. 1500 euró értékben értékesítettek termékeket, és várhatóan 10 000 litert tudnak értékesíteni. Ez kb. éves 30 millió forintos forgalmat jelent. István és a többi Cápa is jelezte, hogy ez kevés forgalmat jelent, nem egy befektetőképes vállalkozás. Csak hogy számszerűsítsük, ilyen termékeknél (kereskedelem) akkor látnak potenciált, ha 200-500 millió forintra legalább fel lehet skálázni a forgalmat a következő években.

András mondta adás közben a Blue Ocean stratégiáról, ami a Kék óceán stratégiát jelenti, ami olyan egyedi piacot jelent, aminél lényegében annyira egyedi terméked van, hogy teljesen más mederben vagy mint a többi konkurenciád. Itt írtam róla, nagyon jó stratégia: A márkaépítés szoros kapcsolatban áll a Kék Óceán stratégiával

Dori Popp Pets – kisállatportré ajándéktárgyak

  • Az ötlet röviden: Szatmáry Dóra hatalmas állatbarát, nyolc éve fogadta örökbe Fáncsi kutyáját, álma, hogy a gazdik akkor is kedvenceikkel lehessenek, amikor fizikailag távol vannak egymástól. Dórától egyedülálló, prémium minőségű lakberendezési és ajándéktárgyak vásárolhatók, melyekre egy grafikus segítségével kerülnek a háziállatok művészi portréi.
  • A Cápáktól erre 10 millió forintot kért 10%-os részesedésért cserébe.
  • A Cápák túl kicsinek érezték a projektet.
  • Weboldal: https://www.doripopppets.com/

Minner elemzés

Ezeknek a termékek óriási trendje van most az e-kereskedelemben. Hasonló befektetései voltak már a Cápáknak, sőt 2 adással ezelőtt is. Főleg Balogh Petya fektet mostanában ebbe az ajándék, dekor, hobbi piacba.

Közben meg is oldódott a probléma, amiért pénzt kért, hogy például legyen weboldala, vagy vegyen egy új gépet. A weboldalt közben sikerült elkészíteni a műsorig.

A termék és a piac valós, én szurkolok Dórinak! Menni fog egyedül is! A marketingre viszont feküdj rá, mert hasonló termékek már vannak a piacon, és eléggé PPC gyilkos piac.

Refilamer – műanyag palackok filamentté alakítása

  • Az ötlet röviden: Kiri Hunor vállalkozása egy egyetemi ötletversenyből nőtte ki magát. Társaival olyan filamentgyártó gépet fejlesztettek, mely petpalackokból állítja elő a 3D nyomtatás egyébként nagyon drága alapanyagául szolgáló műanyag szálat, a filamentet. Bár még csak prototípusuk van és a piacon már több hasonló eszköz is kapható, már most vannak előrendeléseik. 1
  • 10 millió forintos befektetésért cserébe 6% tulajdonrészt ajánlottak. 
  • A Cápák úgy érezték, hogy túl sokan vannak a csapatban.
  • Weboldal: https://refilamer.com

Minner elemzés

Az előbb is írtam a hobbi piacról. A 3D nyomtatásnak egy óriási szeletét jelentik azok a fogyasztók, akik otthonra vesznek ilyen gépet. Mondhatni hobbi céllal, sőt sokszor IT cégeknél kötelező elem, hogy ott legyen a sarokban, és időnként nyomtassanak velük egy-két dolgot. Tényleg! Nekünk is jó lenne a Minnernél egy 3D nyomtató!

Az otthon összeszerelhető 3D nyomtatóknak is volt egy nagy trendje, és ez az újrahasznosító gép szintén óriási célcsoportot jelentene. Csak itthon a hobbi 3D nyomtatásnak 11 000 fős célcsoportjuk van, amiből már a céget jól tudnánk működtetni.

A sztori nekem annyira tetszett, hogy már most látom magam előtt a sikeres közösségi finanszírozó kampányt. Jól is éreztem, mert a Branchkozosseg.hu -n a most induló magyar közösségi finanszírozó oldalon lesz majd egy kampányuk. Itt olvashatsz részletesen a közösségi finanszírozásról: Ezekre figyelj, ha a közösségtől kérsz előleget az ötleted megvalósításához

Túl sokan vannak a csapatban? Most ez volt a Cápák elutasításának az oka, pedig máskor meg az a probléma, hogy csak egyedül van valaki. A projektet egy ötletversenyen rakták össze a csoporttagok így ezért vannak sokan a projektben. Jó, hogy léteznek ilyen versenyek.

Ricely – rizsital

  • Az ötlet röviden: Valentinyi Fruzsina családanyaként két családi vállalkozásukat vezet ügyvezetőként. Napi teendői mellett nehezen talál időt az étkezésre, agrár- és élelmiszermérnökként erre keresett megoldást. A Ricely egy rizsalapú gyümölcsös ital, mely 8% magyar rizst és 20% gyümölcsöt tartalmaz, adalékanyagmentes, allergénmentes, vegán és jelenleg négy különböző ízkominációban kapható.
  • Fruzsina 15 millió forintért cserébe 5%-os részesedést ajánlott a Cápáknak, melyet kapacitásbővítésre és marketingre szeretne költeni.
  • A Cápák úgy érezték, hogy nem fog tudni 100%-ban fókuszálni a saját projektre (rizsital), mert az anyacégben is vezető pozíciót tölt be.
  • Weboldal: https://valoryzmarket.hu/webshop/

Minner elemzés

A funkcionális italok piaca szintén nagy trendben van, szóval a műsorkészítők nagyon ráéreznek ezekre a területekre (ne csak szívjam a műsorkészítők vérét). Ámultam néztem az elmúlt 2 évben ahogyan az ActiveFiberShake -nek (magyar termék) óriási piaci robbanása volt a hazai és nemzetközi piacon is. A porital, ami szintén hasonló problémára ad megoldást, mint Fruzsina vállalkozása tehát nagyon bejött, valahogy pont betalált a fogyasztók rutinjába. Érdekes, hogy az ActiveF.S. értékesíthető webshopon keresztül és sikert értek el, míg a funkcionális italos piacon nem tudsz sikert elérni csak webshopos értékesítésben, kell a reatail (boltok polcai) vagy egyéb csatorna.

Nehéz a smoothie és hasonló funkcionális italok piaca, mert bár tudjuk, hogy kell, ám ez még nem olyan mélyen épül be a napi rutinunkba, mint egy kávé. Utóbbi egyébként elgondolkodató, hogy vajon mi kellene ehhez. Aki ezt megfejti, óriási aranybányára lel. A funkcionális italok Nespresso-ját kellene megcsinálni? (Nespresso üzleti modell cikk itt). Mi az irodában már heti több nap is bevezettük, hogy reggel tolunk egy smoothie shot-ot. Érezhetően energikusabbak vagyunk.

Árban ez valóban drága, 799 ft egy 330 ml ital, nem is tudom, hogy ezt hogyan lehetne mérsékelni, hogy maradjon haszon is. (Műsorban 950 ft-ot mondott, de a webshopban ez mérsékelődött).

A korábbi adások elemzése, videói itt érhetők el

Kattints ide a friss évad és a korábbi évadok elemzéseiért, sőt hasonló módon a videós pitcheket is eléred. 

Mi történt a Cápák között korábbi évek projektjeivel? 

Tettem fel magamban a kérdést, ami valószínűleg benned is felmerült. Fogtam magam és utána néztem, sőt még Balogh Petya is jelentkezett, hogy szívesen leírja az ő Cápás projetjeiről mit kell most tudni, mi történt az adást követően. 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!