Cápák között 5. évad 11. rész: Nem eredeti az ötleted, már nem is vagy vállalkozó?

Dátum

Megosztás

Ez az eszköz csak ennyit tud? Mondják a Cápák. Vagy komment szekcióban jönnek a képek az italos projektről, hogy néhány dollár Kínából. Üzletről beszélünk vagy meglepődünk, hogy több piaci szereplő is van és megyünk vissza alkalmazottnak? Ne létezzen a Pepsi, mert van Coca-Cola, meg előbb is volt? Na, kidühöngtem magam. Szóval izgalmas volt látni a mostani adásban, hogy egyébként vannak jó projektek, de itt-ott még meg kell találnia vagy éppen a célcsoportját, vagy éppen skálázódáshoz még kicsit kell változtatni az üzletmenetet. Öko termék ismét volt, ami jól jelzi, hogy sokan tapogatóznak ezen a piacon most, a fogyasztók, a piac is megérett ezekre a termékekre. Ám annál nehezebb értékelhető vállalkozást odatenni.

A Cápák Között 5. évad 11. részét az RTL-en itt éred el. A cikkben láthatod a szereplők, vállalkozók rövid bemutatkozóját videóban is. Plusz információkat, gondolatokat, üzleti információkat is megosztunk veled a cikkben.

Cápák között 5. évad 11. rész pitchei, ötletei

Mesterséges gyémánt

  • Az ötlet röviden:  Olyan ékszereket értékesít, amelyekben a gyémánt meseterségesen lett gyártva. Laboratóriumi körülmények között előállított, ugyanolyan keménységű és ugyanúgy szénatomokból álló ékszerek jelenleg fele annyiba kerülnek, mint a természetes darabok, ezt szeretné a fiatal vállalkozó megfordítani. 
  • 100 millió forintot kér a Cápáktól, ezért cserébe az új cég 10%-át.
  • Moldován András foglakozott korábban ékszerekkel, de a vállalkozó személye nem tudta meggyőzni ajánlattételrről, Balogh Petya pedig egyenesen irtózik a „véres” gyémántoktól és a hiúságból hordott, csillogó széndaraboktól. A Cápák végül nem szálltak be az ékszer-bizniszbe.
  • weboldal: https://artidia.hu/

Minner véleményezés

Az alapító úgy néz ki, hogy eljött egy olyan ötlettel, ami valójában ugyanúgy egy ékszerüzlet, újítás nincsen benne, felesleges körnek éreztem a pitchben a hypolását.

Hogy nem zuhant be még a gyémánt ára, mert elő tudják állítani mesterségesen is már! Hát persze, hogy nem fog! Hiszen az egy cég műve, hogy elterjedt a világban a gyémánt, és bizony eléggé egy kör kezében van ahhoz, hogy befolyásolják az árát. Érdekes az biztos!

Amit én látok, hogy a vállalkozás célcsoportjának meghatározásában, pozícionálásában van egy érdekes lehetőség. Pont ott van egy célcsoport, aki nem akar bizsut, értékesebbet akar, de nincs pénze valódi gyémántra. Ehhez viszont mindenképpen ki kell találni mind megjelenésben, mind kommunikációban mást, mint egy klasszikus ékszerbolt. És bárhogy nézzük előttük már volt több ilyen cég is, akik jól pozícionálták magukat, lásd Swarovski, Pandora.

 Cleanspire – tisztítószer koncentrátum, kapszula

  • Az ötlet röviden: Pezsgőtabletta alapú tisztítószer. A Cleanspire termékcsalád olcsóbb, környezettudatosabb és kevesebb helyet foglal, mint a versenytársak termékei, ez utóbbi tulajdonság főként a nagyobb takarítócégek raktározás-kapacitásai miatt válik érdekessé.
  • 30 millió forintot kért 10%-os tulajdonrészért
  • A vállalkozó, aki „ajtónyitásért érkezett” elutasította az ajánlatot, amire Moldován András rögtön tett egy fél ajánlatot, 15 millió forintért 20% üzletrész, amihez Lakatos István is társult. Balogh Levente egy még kedvezőbb ajánlattal állt elő, 10%-ért adta volna meg a kért összeg felét. Mivel a 6-6%-os üzletrésszel kapcsolatos vállalkozói ellenajánlatot a Cápák nem fogadták el, végül nem jött össze a befektetés, de a nagyhalak egyértelmű véleménye, hogy ez a vállalkozás sikerre van ítélve.
  • Weboldal: https://www.cleanspire.hu/

Minner véleményezés

Pont erről beszéltünk a 2023-as Minner üzleti ötletekben, de még a 2021-esben is. A piac most érik meg arra, hogy a környezettudatos alternatíva akár megtakarítással is járhat, vagy hatékonyabb a piacon lévőknél.

Majd jön egy nagy gyártó és átveszi a helyét? A piacon azt látjuk, hogy még a nagy brandek nem tudják elhitetni, hogy ők valóban ökotudatosak, nem is akarják hiszen a pozícionálásuk változna ezzel. Tehát maximum új termékek piacra dobásával fognak harcba szállni.

Odajut-e a nagy cégekhez a Cápák nélkül. Valóban hosszabb folyamat lesz, de nem ér annyit a Cápák ajánlása, lobbi ereje, hogy csak emiatt adjon tulajdonrészt. Mondjuk most kellett volna előrukkolnia Istvánnak a royalty megoldásával, és jutalékot kérni eladásonként, ha behoz valamit, de pont most nem jutott eszébe, jó pár adásban igen.

Ezüstkönyvem – könyvprojekt

  • Az ötlet röviden: Gyerekeknek szóló, személyreszabott mesekönyv, saját karakterekkel, amit a vevő saját maga választ ki. A vállalkozónak van egy nagyobb árbevételű üzletága is, de befektetés esetén a mesekönyv-üzletrészt kiszervezné egy új cégbe. A
  • 10 millió forintért jött a vállalkozó erre a könyves projektre.
  • Bár kapott ajánlatot, de az túl alacsony volt.
  • Weboldal: https://www.ezustkonyvem.hu/

Minner véleményezés

Az egyedi ajándékpiac óriási növekedés alatt áll itthon. A nagy piaci szereplők, mint az eMag, Alza nem tudja megfogni ezt a piacot, mert kell hozzá gyártás, egyedi szoftver. Erről már írtunk a Minneren, sőt a print on demand cikkünket érdemes elolvasnod.

Ezen a piacon nem ritka, hogy egyszerre több területen építenek fel márkákat, kisebb vállalkozásokat, külön weboldal alatt. Ennek oka a skálázhatósága a biznisznek, és a magyar piac kicsi mérete. Ahogy korábban cikkben feldolgoztuk ez a micro startup stratégia, ami jól illeszkedik ebben a kategóriában, a hazai piacon.

Kapcsolódó podcast: Nyíregyházáról az e-kereskedelem sűrűjébe. Piachódító interjú a vállalkozóval [podcast]

Feedback back – állatcsapda biznisz

  • Az ötlet röviden: A FeedbackPack egy olyan, hálózatban működő csapda-rendszer, amely jelzést ad a vadőrnek vagy előfizetőnek, hogy a csapda aktiválódott, így rengeteg idő és pénz spórolható meg, felesleges élőmunkától kímélve meg a felhasználókat.
  • 50 000 eurót kértek a befektetőktől 5%-os tulajdonrészért cserébe.
  • A FeedBackPack csapat utolsó ajánlatát végül a Cápa is elfogadta, miszerint 50 ezer euróért 30%-os tulajdonrész, ha pedig jövőre teljesítik a célszámot, akkor 12,5%-ra csökken a hányad. A pitch végére immár Cápával vadásznak a hazai erdőkben!
  • Weboldal: https://feedbackpack.eu/

Minner véleményezés

Mit látunk éppen? Vagy a műsorkészítők tettek be véletlenül egymás után ilyen projekteket, vagy valóban éppen a mezőgazdaság, vadgazdálkodás, erdészet automatizációja, digitalizációja történik éppen?

Előfizetés mindenhol? Bár van fix ára a terméknek, de napi díjas üzleti modelllben gondolkodnak a vállalkozók. Így kúszik be az IT előfizetéses üzleti modell az ilyen területre is, mint a vadgazdálkodás.

Sassy – hajgumi a partydrogok ellen

  • Az ötlet röviden: Olyan terméket álmodott meg, ami biztonságosabbá teszi a bulizást: a Sassy egy olyan saját formatervezési mintaoltalommal rendelkező hajgumi, amit tetszőleges méretű és formájú poharakra helyezni, ezzel pedig megnehezül a különböző kábítószerek, partydrogok pohárba juttatása, ami nagyon gyakori a szórakozóhelyeken és főleg fiatal lányokat érint
  • 1 millió forintot kért 10%-os részesedésért cserébe.
  • Balogh Levente viszont konkretizált: egy egymillió forintos fix megbízást ajánlott fel Nadinnak, hogy cégeiről tartalmakat gyártson a közösségi médiában. Ilyen egy „álommeló” Balogh Leventével, a Cápák közöttben! 
  • Weboldal: https://sassyshop.hu/

Minner véleményezés

Most jöhet az a komment szekcióban, hogy de hát ilyen már van! Igen, NightCap néven, aki ismeri persze megveszi azt, de a többség nem ismeri, és akkor is eldönti melyiket fogja. Én még meglepődtem azon is, hogy egy üzleti csoportban egyáltalán felmerül az, hogy: jééé már van ilyen. Meg jönnek a kommentek, hogy hol az értékteremtés… Egyrészt a vállalkozó maga gyártja, mondjuk ha van Kínában, én inkább importálnám. Nos, visszatérve, vállalkozóként, aki azon fennakad, hogy jééé ilyen már van, jééé csak behozza Alibaba-ról, nem is csinál semmit… Nos ez egy átlagembertől elfogadom, de vállalkozóként, cégvezetőként, ha még egyszer valaki meglepődik akár azon is, hogy adott dolgot megvesznek az emberek, vagy hogy valaki valamiből pénzt csinál, akkor azt azonnal rakom ki a csoportból, vagy megmondom ősszintén, hogy azért nem lesz sikeres vállalkozó, mert ez az attitűd vissza fog köszönni a skálázódásánál, majd a saját piacán.

Visszatérve a projektre. Az Amazon-on a NightCap-ből havonta 5000 darabot adnak el 13 dolláros áron csak az USA-ban (itt a cikk, hogy kell lekérni a statisztikát). Szóval úgy látszik elég nagy piaca van.

Hazai piacon egy ilyen egytermékes webshop sajnos nem sok sikerre számíthat. Nehéz skálázni, kevés a visszatérő vásárló, és a piac mérete sem segít, hogy ebből számottevő forgalom jöjjön ki. Kezdő projektnek jó, arra, hogy beletanuljon a vállalkozó. A Brancs közösségi finanszírozó portálon pont most fut egy projekt, ahol a szívószál ki is mutatja a partidrogokat, lásd itt.

Előző Cápás adások elemzése

Üzleti ötletet keresel? 

Már felkerült a Minnerre a friss 2023-as üzleti ötletek is. Ahol online és offline ötleteteket, üzleti trendeket is bemutatunk.  Aranyat érő üzleti ötleteket után kutakodunk, ez az új üzleti ötlet gyűjtemény is már több hónapja készül, hogy tényleg minél több oldalról megvizsgáljuk a piaci réseket, lehetőségeket azoknak a létjogosultságát. A leírt ötleteink, gyűjteményeink a megírásukat számított 5 éven belül érvényesek. Kattints ide! 

Kapcsolódó cikkek: 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Az interjún túl: milyen podcast formátumot válassz?

Az elmúlt években a magyar piacon is berobbant a podcast láz, sorra bukkannak fel az új műsorok, egyre színesebb a hazai podcast paletta. A...

Mégsem vagyunk boldogtalanok? – A legkedveltebb márkák – Ügyvédnek nem kell weboldal – Hírszemle

Még mindig nem érzik a hazai cégek a weboldalak jelentőségét? Ha nem is hiszel az online-ban, akkor is van mire figyelned a vevőszerzésben, így...
00:31:42

A Youtube is egy közösségi média oldal?! Youtube marketing – Minner meeting szerda (felvételről)

A Facebook gyengébb elérései után sokan kacsintgatnak más közösségi média oldal iránt is. A Youtube igazán speciális eset, és jó alternatíva is lehet. A...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...