Cápák között 5. évad 12. rész: Az állam helyett a vállalkozók oldják meg az oktatást? Feltaláló nemzet vagyunk

Dátum

Megosztás

Annyira rossz a világban az oktatási rendszer, hogy azt üzleti alapon oldják meg a piaci szereplők? Miközben a kommunikáció fejlődése úgy kilőtt, hogy nemhogy a Holdról, de a Marsról is látszik, addig az oktatási rendszer nem sokat haladt. Gondolj csak bele abba, hogy a diák általában jobban ismeri a digitális dolgokat, mint a tanár. Csoda, hogy az EdTech iparág így forr? Na, de van itt nekünk még szalonkereső projektünk, natúrkozmetikai vállalkozás és ipari csarnok hűtésével is jött egy feltaláló.

A Cápák Között 5. évad 12. részét az RTL-en itt éred el. A cikkben láthatod a szereplők, vállalkozók rövid bemutatkozóját videóban is. Plusz információkat, gondolatokat, üzleti információkat is megosztunk veled a cikkben.

Cápák között 5. évad 12. rész pitchei, ötletei

Redmenta – oktatási platform

  • Az ötlet röviden: A Redmenta – eddig – ingyenes online feladatlapokat készítő rendszer, amely megkönnyíti a tanárok és diákok munkáját. Eddig összesen 20 millió feladatlapot töltöttek ki, közel egy tucat országból. A fiatal vállalkozók egy új, előfizetős szisztémát dolgoztak ki, amellyel nemzetközi vizekre eveznének a termékkel.
  • 150 000 eurót kértek 4%-os tulajdonrészesedésért cserébe
  • Istvántól kapott 100%-os felvásárlási ajánlatot, és Petyától és Andrástól jött egy befektetési ajánlat. Végül nem lett deal.
  • https://redmenta.com/hu

Minner véleményezés

Ott voltak a Google éves top listáján? Wow az már valami!

Csillag Péter befektetőt említették, akik 140 000 euró befektetést tette a cégbe. Péterrel készített interjú itt érhető el: 15 év után eladta startupját, most milliárdos befektető lett. Csillag Péter interjú (Starschema exit)

EXIT-re játszanak. Ez a startup világ rákfenéje. Felfújnak egy piacon egy startupot, céget azért, hogy eladják. Közben még nem biztos, hogy valaha pénzt is fognak vele keresni. Mindig ilyenkor előhozzák az Amazon példát, hogy meddig bírta veszteséggel. Másik oldalt ott a sok felvásárolt cég, aminek bár volt egy jó víziója az elején, de az EXITre törekvés elvitte. Közben azért megvédeném a Rendmentásokat, mert István ajánlatára nemet mondtak, mondván elrontaná a projektet, hogy nem ért hozzá. A világ jelenleg olyan változóban van, hogy az exitre játszó startupoknak egyre nehezebb dolguk lesz. Már nincsenek őrült árazások és az új befektetői réteg már sokkal jobban nézi a számokat, mint az elvetemült álmokat. .

Salonhero – szalonkereső app

  • Az ötlet röviden: Augusztini Krisztián szeretné megreformálni a szépségipart, többek között a fodrász-időpont foglalást. Ezért hozta létre a Salonhero nevű alkalmazást, ahová már több mint 3 ezer felhasználó regisztrált és ahol 300 szépségipari szolgáltató van jelen. Az alkalmazás megkönnyíti az időpontfoglalás mechanizmusát és könnyen található vele szabad fodrász, műkörmös vagy akár masszőr is
  • 40 millió forintot kért a Cápáktól 6%-os részesedésért cserébe.
  • A befektetők úgy érezték ennek nincs piaca itthon.

Minner véleményezés

Visszamentünk a múltba és 2012-őt írunk. Ezt azért írtam most, mert elmúlt 10-11 évben millió számra találták már ki, hogy szalonkereső appot készítenek. Ez amolyan szellem projekt.

Az oka az, hogy nem lett még egy ilyen applikáció sem sikeres a szépségszolgáltató oldalon lévő adminisztrációs feladatok. Egyszerűen a rutinjukban nem lesz benne, hiszen a vevőkör főleg a visszatérőkből áll össze, őket meg nem akarja odaterelni az applikációra a szépségipari vállalkozó.

Ahogy egy korábbi Minner cikkben írtam 2018-ban:
Ezeket a startupokat, appokat már életében egyszer mindenki kitalálta. Te melyiket? pl. Partyapp, szalonkereső…

Amik helyette jól muzsikálnak azok a szalonoknak nyújott IT szolgáltatásként eladott szalonszoftverek, mint a Salonic.

Kozmetikai termék

  • Az ötlet röviden: Both Tímea felvidéki kozmetikus rengeteg termékkel találkozott karrierje során, de egyik sem tudta fenntartani azt a minőségi, egyúttal természetes szintet, amit szerinte a vendégei megérdemelnek. Ezért hozta létre a Herbsgarden Beauty kozmetikumfejlesztő- és gyártó vállalkozást, majd egy befektetővel közösen a termékeket forgalmazó céget is. Készítményei teljes értékű növényi olajokat és tudatosan összeállított prémiumkategóriás illóolajokat, kivonatokat tartalmaznak, amelyeknek tudományosan igazolt hatásuk van az anti-aging szegmensben.
  • 15 millió forintot kért 15%-os tulajdonrészért cserébe.
  • A befektetők elzárkóztak, mert kiderült van másik cég is.

Minner véleményezés

Szabina említette a professzionális termékeket. Nos az ezen a piacon azt jelenti, hogy kozmetikában, szakemberek használják, míg a másik terület a fogyasztói, ami termék a fogyasztóknak szól otthoni használatra.

Azt most hagyjuk is, hogy nem a kutatócégbe venné be őket a vállalkozó, hanem csak egy kereskedőcégbe, csak egyik vállalkozásába.

Ahogy Balogh Petya mondta.natúrkozmetikai piacon most éppen öldöklő harc folyik, és a legtöbb piaci szereplő növekedése pont emiatt megáll max 100-200 milliós forgalom körül (kisebb méretű cégekre értem). Ezen a piacon jelenleg máshol van az innováció, vagy máshol van az a terület, ahol pénzt lehet keresni.

Tetőhűtés

  • Az ötlet röviden: Nagy ipari csarnokok környezetbarát hűtési rendszereit dolgozta ki a Tetőhűtés csapata, akik a legnagyobb hűtési energiafelhasználók költségeit tudják 60-80%-kal csökkenteni. A saját szabadalmuk négyszer hatásosabb a piacon lévő versenytársakénál és ötödével olcsóbb a kivitelezése is
  • 80 millió forintot kértek a befektetőktől.
  • Lakatos István felajánlotta, ha egyelőre elfelejtik a külföldi terjeszkedést és itthon, a hazai csarnokok 10%-át le tudják hűteni, üzletelhetnek. 3 éves, 80 milliós hitelben állapodtak meg, amiért István 10%-ban részesül a cégből. A vállalkozók örömmel fogadták el a hiteles ajánlatot. 

Minner véleményezés

„Még ne csináld! Várj!” – Alig várom, hogy még nagyobb legyen a Minner, és az olyan tanácsadó cégek menjenek a süllyesztőbe, aki képest ezt tanácsolni. A piac nem így működik. És az, aki attól fél, hogy lemásolják, az valóban csak egy termékötlettel rendelkezik és nem üzleti egy koncepcióval. Ha a piacon vagy akkor így is úgy is másolni tudnak, de hidd el mindenki saját piacával van elfoglalva, nem foglalkozik veled senki!

Sok vállalkozó elköveti az a hibát, hogy túl sokat vár a piacra lépéssel. A piac díjazza a lelkesedést, nem is tudja mit várhat el tőled, vagy éppen te milyen plusz dologgal készülsz még. És pont ez a szépsége, hogy közben tudsz mutatni innovációt, ha nem adsz oda egyből mindent.

Maga a koncepció, ahogy elmondták jól hangzik, nem láttunk bele mélyen, így nem látjuk mennyire működőképes.

Előző Cápás adások elemzése

Üzleti ötletet keresel? 

Már felkerült a Minnerre a friss 2023-as üzleti ötletek is. Ahol online és offline ötleteteket, üzleti trendeket is bemutatunk.  Aranyat érő üzleti ötleteket után kutakodunk, ez az új üzleti ötlet gyűjtemény is már több hónapja készül, hogy tényleg minél több oldalról megvizsgáljuk a piaci réseket, lehetőségeket azoknak a létjogosultságát. A leírt ötleteink, gyűjteményeink a megírásukat számított 5 éven belül érvényesek. Kattints ide! 

Kapcsolódó cikkek: 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!