Cápák között 5. évad 13. rész: A jó ügy nehezen talál piacot? Bezzeg a hobbi piac igen!

Dátum

Megosztás

ismét egy ajándékpiaci termék, úgy látszik ez nagyon mozgatja a kezdő vállalkozók fantáziáját. Ami érdekes volt a műsorban még, hogy mennyire nehéz skálázni egy jó ügyet, miközben üzletileg is egyébként jó lenne a megoldás (elsősegély projekt). Volt itt még autópiaci fejlesztés, ami lehet elkésett már. És egy tökélet termék, tökéletes pitch-vel. Úgy látszik a hobbi piacra bezzeg vevők mind a Cápák, mind a fogyasztók. Lehet hobbiként kellene tálalni az újraélesztést? Lássuk az évad utolsó részét!

A Cápák Között 5. évad 13. részét az RTL-en itt éred el. A cikkben láthatod a szereplők, vállalkozók rövid bemutatkozóját videóban is. Plusz információkat, gondolatokat, üzleti információkat is megosztunk veled a cikkben.

Cápák között 5. évad 13. rész ötletei, pitchei, videói

G Shot – speciális pohár ajándék, tölténnyel

  • Az ötlet röviden: Németh Gábor ötvözte a férfiak két kedvenc elfoglaltságát a G-Shot-ban: inni és lőni. Olyan speciális üvegpoharakat gyárt cégével, amelyeken például „éppen átsuhan” egy lövedék. Moldován András szerint, már a csomagolás maga, ami dizájnolt, reteszelt fadoboz, „nagyon ötletes”.
  • A vállalkozó 18 millió forintot kért jövőbeli, külföldi terjeszkedésre, amiért cserébe 15%-ot ajánlott fel cégéből.
  • Moldován András szerint „bementél egy zsákutcába és mész még egyre mélyebbre”, Balogh Levente pedig saját mondását idézte: „van, aki nagyon jó vállalkozó és van, aki nagyon jó menedzser, ő egy nagyon jó menedzser lehetne”. A Cápák nem fektettek be.
  • Weboldal: https://g-shot.hu/

Minner véleményezés

Ahogy elmúlt évadok elemzéseiben is leírtam, az ajándékpiacon óriási lehetőségek vannak, ha gyártói oldalon is tudunk lenni, akkor még inkább.

Na, de hol akkor a gond?

Ha egy vállalkozó csak a termékre, szolgáltatásra építi a bizniszét, akkor nem tud új lehetőségeket kiaknázni. A megoldás az, hogy egy adott piacon a problémákra, igényekre helyezzük a hangsúlyt. Nála ez így nézne ki:

  • Vagy ajándékpiaci beszállító, gyártó leszek, és B2B piaci szereplőket szolgálok ki jó termékekkel. Hiszen láthatóan a B2C piacot nem fogtam meg jól.
  • Ráállok sikertermékek felkutatására és 3-5 év alatt felskálázom őket, majd elengedem. (Ezt a stratégiát ezen a piacon sokan csinálják). Utóbbi azért is lehet jó, mert egy idő után saját adatbázisra tudok hagyatkozni. Érdemes ezt elolvasni: Mikro startupok. Lehet több bizniszed is egyszerre? Micro startup trend, lehetőségek

SOS elsősegély

  • Az ötlet röviden: Elsősegély képzést értékesít vállalkozóknak, fogyasztóknak, közúti elsősegély vizsgához felkészítőt.
  • 5 millió forintért 5%-os részesedést adna a Cápáknak
  • Tomán Szabina tett egy fél-ajánlatot, 2,5 millió forintért 10%-ot kérve, Balogh Petya szerint „ez jobb küldetés, mint üzlet”, így kiszállt, de felajánlotta, hogy mentorálja a fiatal doktort. Lakatos István beszállt volna Szabina mellé, de a vállalkozó a 20%-os részesedést sokkalta, így visszautasította a Cápákat. 
  • Weboldal: https://linktr.ee/soselsosegely

Minner véleményezés

A Cápáknak azért nem tetszett Dávid vállalkozása, mert értelemszerűen olyan cégbe szeretnének fektetni, ahol a vállalkozó teljes mellszélességgel dolgozik. Balogh Petya már meg is égette hasonlóval magát, amikor az Enduraid -be befektetett, majd nem kapott kellő figyelmet a projekt a vállalkozóknál.

Maga a projekt. Érdekes, hogy egy nemes ügy, főleg ami évente 26 000 halálát érinti ennyire nehezen talál skálázódást. Éljen a piacgazdaság!

Drink Vid – kávés bor

  • Az ötlet röviden: Bátori Tamás és Dürgő Dominik egy álmosító esti buli közben világosodott meg: egy kávéscsészébe bor került és kiderült, hogy folytatódhat az éjszaka – ez a Vid borkoktél rövid története. Több éves kutatómunkának és több lépcsős fejlesztésnek köszönhetően készült el a termék. 
  • 20 millió forintot kértek, 15%-os részesedésért cserébe.
  • A befektetők ízlelték a különleges italokat, de az alkoholt és az üzletet Balogh Petya nem keveri, Lakatos István pedig sem a bort, sem a kávét nem issza, így az üzletemberek végül sorban kiszálltak.

Minner véleményezés

Alkoholt ilyen könnyen el lehet adni itthon? Igen, végül is igen, hazai piacon vevők rá az emberek. Csak itt a kérdés, hogy milyen skálázás mellett, vagy milyen irányba fejlesszük a céget, milyen céllal adjuk el. Mert simán a Kolbice üzleti modell csapdájába eshetnek. Utóbbi nagy gasztroforradalmat akart, de a burger-pizza-gyros hármast nem sikerül lenyomni, nem lett alternatíva, még kicsit sem. Csak a fesztivál piacon tudta megvetni a lábát. Miért baj az? Mert pont nem tud annyi visszatérő vásárlót szerezni, ami segíti a cég stabil növekedését, skálázódását és árbevételben és haszonban is egy halálzónában fog toporogni a cég.

Ez a fenti rövid írásban a veszélyt írtam le ezen a területen. A prémium részt viszont pozitívan kiemelném, hogyha megtartják a jó pozícionálást, akkor ettől még lehet piacot szerezni. De biztos elég prémium szegmenst lőttek be? Hol terítik majd a terméket?

A Cápák miért indulnak ki magukból? Nem isznak alkoholt, nem tudatos ivók… ezért kiszállnak. Még a drogdílerek alapszabály is, hogy a saját cuccot nem fogyasztjuk. Ettől még üzletelnek…

Safety Eye – közlekedésbiztonsági app

  • Az ötlet röviden: Varga András közlekedésbiztonsági szakember, egykori mentős, egy saját fejlesztésű termékkel állt a Cápák elé, hogy kevesebb önhibából bekövetkező baleset legyen az utakon. Egy biztonsági csomagot és szoftvert hozott a befektetőknek. Az autóba szerelhető rendszer képes felismerni éjszaka, ködben az úton csatangoló szarvast is, de felhívja a sofőr figyelmét akkor is, ha nem figyel az útra. A vezetéstámogatói rendszerekkel felszerel
  • 150 millió forintot kért 30%-os üzletrészért cserébe.
  • Mivel a kért 150 millió forintnál kevesebbet nem adhatnak a Cápák – ez az üzleti showműsor szabálya. Kiszálltak, de Petya tervezi a későbbiekben felvenni a kapcsolatot a vállalkozóval. 
  • Weboldal: https://www.safetyeye.hu/hu/safety-eye

Minner véleményezés

Nem késett el? Valahogy azt szokták mondani, hogy az időzítés is fontos. Vagyis beletalálj egy trendbe, meglegyen pont a kereslet is, illeszkedjen a piacra… Ezt Petya is mantrázta már többször.

Nos itt valahogy olyan, mintha széllel szembe menne. Mert bár még mindig sok autó rohangál a piacon, ahol nincs beépítve gyárilag, de pont az a célcsoport nem teszi bele. A másik piacon, amelyik piaci szereplőnek ez jó lehet ott már az autókba a vezetést támogató rendszerek egyre jobban épülnek bele. Ahogy Petya is mondta, hogy vajon kinek adsz el, ki a célcsoport. Bár az ötletgazda azt mondta, hogy cégek, üzleti szegmens a célcsoport.

Wackaro – elektromos lóápoló és masszírozó eszköz

  • Az ötlet röviden: Bán Beatrix és Varró Zoltán, feleség és férj, szenvedélyes lovasok, a Wackaro tulajdonosai. Termékük a világ első elektromos lóápoló- és masszírozó készüléke.
  • 10 millió forintért és mentorálásért érkeztek, miközben hazai és nemzetközi terjeszkedés áll előttük. 
  • Lakatos István meg is tette az első fél ajánlatot, 5 millió forintért 5%-ot ajánlva, amihez Petya is társult. „Végre valaki idehozott valamit és az úgy jó, ahogy van” – tette hozzá Balogh Levente, aki egy az egyben megadta a 10 millió forintot 10%-ért cserébe. Végül közös megegyezéssel, a Wackaro horogra akasztott három Cápát is: Balogh Levente 10 millióért 10%-ot, Balogh Petya és Lakatos István 5-5 millióért 5-5%-ot ajánlottak fel, így végül 20 millió forintos befektetésért 20%-os tulajdonrész átadásában egyeztek meg a stúdióban.  
  • Weboldal: https://www.wackaro.hu

Minner véleményezés

Hasonló termékkel, csak kutya, cica piacra is volt már Cápákban. Neki az Amazon jött be nagyon. Annak a terméknek a neve a Zoro.

A lovaspiac jó, mert hobbi piac, tehát a fogyasztók képesek többet is elkölteni. A projekt, a vállalkozás és a vállalkozók is alkalmasak arra, hogy ebből óriási sztori legyen. Ezt úgy gondolom a műsorból ti is láttátok, főleg az előtte lévő projektekhez képest óriási minőségű ugrás volt, mind a projekt, mind a vállalkozók.

Előző Cápás adások elemzése

Üzleti ötletet keresel? 

Már felkerült a Minnerre a friss 2023-as üzleti ötletek is. Ahol online és offline ötleteteket, üzleti trendeket is bemutatunk.  Aranyat érő üzleti ötleteket után kutakodunk, ez az új üzleti ötlet gyűjtemény is már több hónapja készül, hogy tényleg minél több oldalról megvizsgáljuk a piaci réseket, lehetőségeket azoknak a létjogosultságát. A leírt ötleteink, gyűjteményeink a megírásukat számított 5 éven belül érvényesek. Kattints ide! 

Kapcsolódó cikkek: 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!