Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Dátum

Megosztás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok miatt nőtt ki a semmiből. Hm, nem nem kell a Tiktokra menned vállalkozóként, ott csak vevők vannak (minek). Volt az adásban egy projekt, amiben importból hoznak be sajátmárkás terméket, ami egyébként jó ötlet, csak kár volt saját innovációként bemutatni. Izgalmas projektek, még vállalkozói attitűdöt is tanulhattok olvasva az elemzést!

A Cápák Között 5. évad 4. részét az RTL-en itt éred el. A cikkben láthatod a szereplők, vállalkozók rövid bemutatkozóját videóban is. Plusz információkat, gondolatokat, üzleti információkat is megosztunk veled a cikkben.

Cápák között 5. évad 4. rész ötletei, pitchei

LPSM kozmetika

  • Az ötlet röviden: Dévényi Tibi bácsi családja megvett egy 30 éve működő kozmetikai manuifaktúrát. Új termékeket is fejlesztettek.
  • 6 millió forintért jöttek 30%-os részesedésért cserébe.
  • 3 ajánlat is jött, végül Moldován Andrást választották, aki megadta a kért összeget a kért %-ért.
  • Weboldal: https://lpsmskincare.com/

Minner véleményezés:

A nagykereskedőkön keresztül értékesítés jó döntés, hiszen csak erre, ezen a piacon webshop területen nehéz eredményt elérni, nehéz felskálázni. Sajátgyártású terméknél mindenképpen jó döntés az ilyen disztribúciós stratégiát alkalmazni.

A piac egyébként igazán telített, rengeteg jó piaci szereplő van, natúr kozmetikumokkal is tele a padlás, hát még a kóreai, olasz termékekkel és akkor még csak a kisebb márkákról piaci szereplőkről beszéltünk, vagy csak egy szeletéről a piacnak. Bár az is igaz, hogy ez is jelzi, hogy van piac is, van kereslet.

Na, de hogy ebből jöjjön valami információ is:

A befektetők egyértelműen az új alapítókba fektettek, és kapcsolataikba, szakértelmükbe. Bár az is érdekessége az egésznek, hogy láthatóan az eladás, sales amiben kellene nekik támogatás, szakértelem. Sokan úgy gondolják, hogy majd a termék eladja saját magát, és nem invesztálnak a hirdetésben. Még akkor is kell hirdetni, ha viszonteladókon keresztül hirdetünk, hiszen kell keresnie a vevőknek a terméket.

Digitálisfólia,

  • Az ötlet röviden: sajátmárkás termék, ami segíti az ablaküveg felületek árnyékolásában, elsötétítésében, vagy mondhatjuk okosításában, digitálisfólia.
  • 500 millió forintot kér 15%-os részesedésért cserébe.
  • A befektetők elzárkóztak, túl sokra értékelte a céget és a társának sem mesélte el, hogy a Cápákba jött.
  • Weboldal: https://digifol.hu/

Minner véleményezés:

Nos ez egy kereskedelmi projekt inkább, mint innováció, ezt a Cápák felé jelezni kellett volna már a pitchben.

Lényegében az alapító az Alibaba-n kinézett egy gyártót, kérte, hogy tegyék rá a logóját a termékre, és bámm kész is lett a sajáttermék. Ez teljesen okés így, más is így csinálja. Ez olyan, mint amiről Csépe Gábor beszél a kínai import tartalmainkban, vagy éppen az alábbi gyárlátogatás videóban.

Ez baj?

Nem, dehogy is! Annyi történik, hogy a befektetőknek az összeg is túl sok volt, túl korai fázisban jött. Abszolút benne van egy cég életébe, hogy először külsős gyár gyártja a terméket, vagy éppen a fejlesztés is így történik. Lásd Nike, ahogy az alapító elmeséli a Nike sztori könyvében.

A termék kereslete egyre jobban növekszik, ez látszik a piacon is, ahogy ő is elmondta. Apró érdekesség itt is, hogy ez a termék a Tiktokon is trendel. Egyébként ha ránézel a weboldalára, látszik mennyi partnere van, sajnos ez nem derült ki az adásból, vagyis az összevágott epizódból.

Import cikkek erre: Mit kell tudni a kínai importról? Kínai gyártók, szállítás, vám, Alibaba

Okosmese

  • Az ötlet röviden: gyerekeknek szóló könyv és színházi projekt
  • 7 millió forintot kértek, 20%-os részesedésért.
  • Lakatos István azért is invesztált bele, mert a másik oldalon pont ők veszik le a gyerekek figyelmét a technológiával. Még mondta is, hogy úgy látja, hogy ez nem egy komoly üzlet, és csak az alapítók szenvedélyét fizeti ki. 7 millió forintot ad 33%-ért cserébe, amit elfogadtak.
  • Weboldal: https://www.okosmese.hu/

Minner véleményezés:

Nem attól okos, hogy digitális projekt lenne, ezt jó már az elején tisztázni.

Tomán Szabina meglátása igazán jó, hogy hiába akartak pandémia idején más területet keresni a színészek, de nem voltak kitartóak, amikor újra a színház, filmes munkák visszavonzották őket. Nos ők elmondták, hogy ők munka mellett építették ezt fel, és kitartóak ebben a projektben. Egy ilyen befektetői összebútorozásnál ez fontos.

A vállalkozásnál látszik a stratégiai alap, vagyis a vízió megvan, hogy hová fognak eljutni és ezt kisebb mérföldkövekre osztották be. Ennek első eleme a könyv, és csak ezután jön majd az országos roadshow, program. Bár azt mondták nem értenek az üzleti tervhez, viszont projektben, stratégiaépítéshez értenek. Nem értek egyet Lakatos Istvánnal, ez egy komoly üzlet, piac lehet. Érdekes is, hogy befektetett miközben azt mondta, hogy ez nem komoly üzlet…

Kapcsolódó cikk: Milyen vállalkozást indíts? Milyen a jó üzleti ötlet?

Diverzum – diákkupon app

  • Az ötlet röviden: kupongyűjtő oldal, applikáció diákoknak
  • 20 millió forintért érkeztek 4 százalék tulajdonrészért cserébe. 
  • 2-2%-ért 4-4 millió forintot Balogh Levente, Moldován András és Lakatos István, majd Balogh Petya és Tomán Szabina is felajánlott. Azaz 10%-ért 20 millió forint az összes Cápától. Balogh Petya azonban még egy, újabb ajánlattal élt: egyedül is megadja a 20 millió forintot, 8%-ért, amire Lakatos István is ráúszott, ő ugyanezt az összeget 7,5%-os üzleti részesedéssel kínálta fel. A fiatalok végül ellenajánlattal érkeztek, amit a Cápák nem fogadtak el, de Balogh Petya végső ajánlatára, 20 millió forintért 7%-os üzletrész és mentorálás, azonban igent mondtak, így a Cápák között történetének egyik legösszetettebb tárgyalásával zárult a pitch.
  • Weboldal: https://www.diverzum.hu/

A befektetői döntésről videó:

Minner véleményezés:

A Minner csoportban írták néhányan, hogy ez csak egy kuponos oldal. Ebben igazuk is, van, mások is már csináltak hasonlót, vagy egy influencer is tud kuponkódot adni. Bárhogy nézzük egy MVP projekt esetében nem is kell több. Egészen biztosan megvan a tervük arra, hogy mivel épül tovább a vállalkozás. Itt az érték, hogy az egy piaci szereplő sem tudta még összegyűjteni úgy a diákokat, hogy akár több százezer diák legyen egy helyen.

Ezért a cégek nemsokára mélyen a zsebükbe fognak nyúlni, hiszen a diákoknál brandformáló szerepe is lehet, hogy ott vannak a rendszerben, a diákok előtt. Kicsit ez olyan, mint hogy fizetnek a cégek azért a Glamour újságnak, hogy a kuponuk belekerül az újságba, ám itt még fontosabb. Egy egész generáció fejébe tehetjük bele a márkánkat csupán a Diverzumot használva.

Itt ebben a cikkben, most stratégiai gondolkodást is tanulhattál. Tehát nem azonnal aratják le a profitot a kuponprojektjüknél, az igazi pénzre még várniuk kell.

Kapcsolódó ötlet a Minneren: Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

Vilhemp – zöldebb, lebomló evőeszközök, szívószálak

  • Az ötlet röviden: ipari körülmények között lebomló evőeszközök, pl. műanyagból
  • 5%-os részesedést ad 12 millió forint befektetésért cserébe.
  • Balogh Petya és Tomán Szabina 6-6 millióért 7,5-7,5%-kal szálltak volna be a cégbe, mert meggyőzte őket, hogy a vállalkozás a kezdeti kudarc ellenére is sikeres tudott lenni. Ellenajánlatot követően a Cápák végül 6,5-6,5%-kal szálltak be. 
  • Weboldal: https://vilhemp.hu/hu/

Minner véleményezés

A 3. évad 10. részében már volt a vállalkozást (lásd itt). Érdekes volt, ahogy Balogh Levente mondta, hogy: „Messzire nem jutottál 1 év alatt”.

Azért fejlődött a cég, nem nem írnám le ennyire, bár tény az is, hogy összevágott anyagot láttunk. Minden növekvő cégre úgy kell nézni, hogy igen fejlődött.

A véleményem nem változott 2 évvel ezelőttihez:

Hogy jut oda az ipari komposztálóba a használt evőeszköz? Ez nagyon fontos kérdés ennél a termékkörnél, ha már környezettudatos piacon dolgozunk (ne csak mondjuk, ne bullshiteljünk). A leglényegesebb része a környezettudatos megoldásnak ez, hiszen enélkül az pusztán még mindig műanyag, aminek a lebomlási ideje több ezer év, és 99%-ban biztos, hogy a többi szemét közé fog kerülni. Ezen a területen akkor lehet igazán átütő sikert elérni, ha sikerülne teljesen átfogni a gyártást, forgalmazást, és komposztálást is. Hiszen utóbbin szintén van profit, így beleépítve versenyképesebb árat tudna adni egy cég.

Mikor piacra lépsz, akkor fedezed fel például a fenti dolgokat is. Amikor mondjuk véletlenül ezt egy fogyasztó megkérdezi tőled. És a fejedhez csapsz, hogy tényleg, ha azt a folyamatot is megoldanád, lehetne jobb árat adni, hiszen azon is lehet újra keresni… Ez az, amit mondjuk a gyártásra, kereskedelemre épülő kínai konkurensek nem tudnak utánozni, másolni.

A cég bekerült a Sparba. Ez szuper. Itt a kapcsolódó anyag a Minneren: Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Előző Cápás adások elemzése

Üzleti ötletet keresel? 

Már felkerült a Minnerre a friss 2023-as üzleti ötletek is. Ahol online és offline ötleteteket, üzleti trendeket is bemutatunk.  Aranyat érő üzleti ötleteket után kutakodunk, ez az új üzleti ötlet gyűjtemény is már több hónapja készül, hogy tényleg minél több oldalról megvizsgáljuk a piaci réseket, lehetőségeket azoknak a létjogosultságát. A leírt ötleteink, gyűjteményeink a megírásukat számított 5 éven belül érvényesek. Kattints ide! 

Kapcsolódó cikkek: 

Fotó: RTL

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!