Cápák között 5. évad 6. rész: A vállalkozóknak nem megy a matek?

Dátum

Megosztás

Néhány résszel ezelőtt mondták a Cápák, hogy végre jobban számítják a cégértéket a vállalkozók. Nos erre rácáfolt az adás, ahol is az 5 szereplőből 3 bajban volt ezzel. A mostani ötletek azért megmozgathatták mindenki fantáziáját, mert még az adományozós piacon is olyan problémákról beszéltek Cápák és az ötletgazda, amire akár vállalkozást is lehetne építeni. A vívós projekt számomra nagyon izgalmas volt, lehet ebből fogyasztónak szánt játék is!

A Cápák Között 5. évad 6. részét az RTL-en itt éred el. A cikkben láthatod a szereplők, vállalkozók rövid bemutatkozóját videóban is. Plusz információkat, gondolatokat, üzleti információkat is megosztunk veled a cikkben.

Cápák között 5. évad 6. rész ötletei, pitchei

 Change Hungary – adományos projekt

  • Az ötlet röviden: Adományösztönző gép, bankkártyás adományozást elősegítő gép
  • 15%-os részesedést adna 30 millió forint befektetésért.
  • A Cápák többségében azt látták, hogy ebben jelenleg nincs pénz. Felmerült az is, hogy ilyenből lehet-e profitálni? A Cápák véleménye is különbözött ezzel kapcsolatban.

Minner véleményezés:

Akkor nézzük! Két célja van:

  • A nehéz helyzetben lévő szervezeteknek, alapítványoknak nyújt olyan lehetőséget, hogy több pénzt gyűjthessenek – Ezt megoldja
  • Nyomon követhető legyen az adomány, elszámoltathatóság – Ezt nem oldja meg.

Tomán Szabina a műsorban jó ötletet adott, és rá is mutatott arra, hogy valóban segíteni kell az alapítványokat.

Valahol a QDiák szerű megoldásban gondolkodnék, ahol is szoftvert, jogi hátteret és megoldást is adunk ahhoz, hogy ügyfeleink (itt alapítványok) ki tudják aknázni a lehetőségüket. Tehát kapnának szoftvert, kapnának dokumentumokat, hogy a cégek adományozni tudjanak. Például sokan nem tudják, hogy az adomány társasági adó alapot csökkentő tétel.

Lehet profit az adománygyűjtés segítésében?

András mondta: Adományon nem keresünk pénzt. vs Balogh Levente – ahhoz, hogy ezt megoldható legyen kellenek cégek.

Valahol Leventével értek egyet. Nálunk egyébként sincs ennek hagyománya, külföldön konkrétan szervezetek élnek ebből, és működtetni is kell a szervezeteket. De pont az elszámoltathatóságot is segíthetné egy ilyen projekt, egyfajta tanúsítványként. Mint például a hotelek esetében. Azt tudtad, hogy…? A hoteleknél a csillagozás jó megoldásnak bizonyult, vállalkozásokra még nem talált ki senki hasonlót – na ezt lehetne alapítványokra is ráhúzni!

FUSI – alkalmi munkák applikáció

  • Az ötlet röviden: alkalmi munkát összegyűjtő applikáció
  • 20 millió forintot kértek 10%-os részesedésért
  • Túl korai fázisban jöttek a Cápák elé, nincs még meg a piacra lépés, első felhasználók, amik meggyőzték volna a befektetőket.

Minner vélemények

A 6. részben szinte az összes szereplő rosszul mérte fel a cégértéket, itt is. Főleg úgy, hogy a műsorba kerüléskor még sehol nem járt az applikáció.

Petya azért kérdezett rá a keresletre és a kínálatra, mert a piactér üzleti modellben a Tyúk vagy a tojás problémát a legnehezebb megoldani. Vagyis a felhasználók nélkül a cégek nem akarnak megmozdulni, míg a kevés állásajánlat a felhasználókat nem mozgatja meg.

Rengetegen próbálkoznak piactér üzleti modell létrehozásával, ám két szereplőt összekötni nehéz. De azt is látjuk, hogy ma már egy ilyen vállalkozás technikai részénél nem kell mélyen a zsebbe nyúlni, már minden készen van. Lásd itt:

Tente-Baba – gyerekruha

  • Az ötlet röviden: dizájner gyermekruhák
  • 5 millió forintot kértek 10%-os részesedésért
  • Balogh Levente nyitotta a befektetési ajánlatok sorát, 2 és fél millió forintért 5%-ot ajánlott fel, amihez először Tomán Szabina csatlakozott, aki „szerelem-projektnek” nevezte a Tente Baba üzletet, végül pedig Lakatos István is ajánlatot tett, így a barátnők nem egy vagy kettő, hanem rögtön három Cápát akasztottak horogra. 7,5 millió forintot kaptak így 15%-os részesedésért.

Minner véleményezés

A baba-mama piacon rengeteg szereplő van. Jó volt látni, hogy még így is találni benne olyan piaci rést, ahol sikeresen lehet skálázni egy babaruha vállalkozást.

Kis összeget kértek és kis %-ot, érezni lehetett, hogy a Cápáknak ez tetszeni fog.

Sok információt nem tudtunk meg, így nehéz véleményezni a projektet. A következő szereplő valószínűleg elvitte az adásidőt.

TúráZoo – kígyó, pók simogató

  • Az ötlet röviden: hüllő és pók állatkert, kiállítás
  • 25 millió forintot kért 20%-os részesedésért cserébe
  • A Cápákól messze állt ez a vállalkozás, így egyiket sem érdeklődött a befektetés után.

Minner véleményezés:

Már most vállal fellépéseket, akkor is merült fel az igény, hogy házhoz is jönnének az emberek. Tehát a felismerésből jött az igény, erre már lehet építkezni! Az ötlet az, hogy egy kiállítást csinál, és mellette lehetőség van megfogni is az állatokat, sőt akár kihívásokban is részt venni.

Az ötletgazda a cégérték számítással szintén bajban volt, ez nem tetszett a Cápáknak.

Sajnos arra a válaszra, hogy mire költené nem adott jó választ, hiszen bérleti díjra akár hitelt is vehetne fel. Például költhetné arculatra, eszközökre, látványos bemutatóra…

Elsőre az ötlet nem tetszett, aztán egyre jobban mélyültem el a témában és rájöttem ennek van piaca!

Visszatekintő – Wer Mamba sikersztori

Calibur – vívás érzékelő

  • Az ötlet röviden: Okos, vezeték nélküli találatjelző vívók számára, továbbá bárki számára használható játékot is lehet belőle csinálni
  • 44 millió forintot kértek 17%-os részesedésért
  • 22-22 millió forintot ajánlottak fel, de nagyot is haraptak érte: 44%-át viszik az üzletnek, viszont az ellenajánlat értelmében – ha a vállalkozó teljesít bizonyos mérföldköveket – lemennek 15-15%-os tulajdonrészig.

Minner véleményezés:

1000 darabot már eladtak nemzetközi piacon, méghozzá a vívó piacra. A vállalkozó érezte, hogy itt azért megállhat a skálázódás, emiatt is gondolkodnak a fogyasztói piacban is.

András már jobb ötletet mondott, mint amivel jöttek a fogyasztóknak szánt üzleti megoldás esetében. Ehhez kell is olyan befektető, mint például Balogh Petya, aki segíthet megtalálni azt a piacot, ahol ezt legjobban el tudják adni. Az alapkoncepció az, hogy lézerharcban utazó cégeknek adják el, biztosítják az eszközöket. András ötlete, hogy a vevőknek közvetlenül kell ezt eladni.

Persze itt jöhet, hogy ez az 1001. ilyen megoldás lehet, de körülnézve a piacon azt látom ez nem igaz.

A Cápák elég nagyot haraptak, és igazán megkérték a pénzüknek az árát, igaz még a vállalkozás is még az út elején van.

Előző Cápás adások elemzése

Üzleti ötletet keresel? 

Már felkerült a Minnerre a friss 2023-as üzleti ötletek is. Ahol online és offline ötleteteket, üzleti trendeket is bemutatunk.  Aranyat érő üzleti ötleteket után kutakodunk, ez az új üzleti ötlet gyűjtemény is már több hónapja készül, hogy tényleg minél több oldalról megvizsgáljuk a piaci réseket, lehetőségeket azoknak a létjogosultságát. A leírt ötleteink, gyűjteményeink a megírásukat számított 5 éven belül érvényesek. Kattints ide! 

Kapcsolódó cikkek: 

Fotó: RTL Klub

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!