Cápák között 5. évad 9. rész: Van pénz a webcamben? Alkoholos szörpben?

Dátum

Megosztás

Webcamben pénz? Mi magyarok ne tudnánk, elég csak Gattyán György vállalkozásaira gondolni. A Cápák elég viszont nem Gattyán ment. Az új adásban volt egy ételes cég, aki egy 2016-os projektet támasztott fel, vajon most érett meg rá a piac? A proteindesszertes vállalkozó termékénél kiderült, hogy a prémium desszertjének a csomagolása nem is prémium. Már ebből sokat tanulhatott a vállakozó. És itt volt nekünk egy italos biznisz, ami természetesen a vízkirály figyelmét is felkeltette.

A Cápák Között 5. évad 9. részét az RTL-en itt éred el. A cikkben láthatod a szereplők, vállalkozók rövid bemutatkozóját videóban is. Plusz információkat, gondolatokat, üzleti információkat is megosztunk veled a cikkben.

Cápák között 5. évad 9. rész ötletei, pitchei

IP webkamera ötlet

  • Az ötlet röviden: Webkamerák képére tehető reklámfelületek
  • 37 millió 550 ezer forintot kért, 48%-ért cserébe
  • Nem kapott befektetést, a befektetők mondhatni elkergették

Minner véleményezés

A webcamben van pénz, Gattyán György óta tudjuk. Nos itt ebben lehet nincs, nem tudjuk, hiszen piacon még nem volt a vállalkozás.

2015 óta dolgozik a projekten, azaz 7 éve. Túl sok idő úgy, hogy még semmi visszajelzés a piacról. Ez pont olyan vállalkozás, amit néhány hét alatt le lehet tesztelni, megnézni van-e rá igény, mik a problémák… Erről itt írtunk:
Amit most el tudsz adni, az 20-szor jobban fogy. Találd meg és arass! Így…

Te mennyiszer néztél webkamera képét az elmúlt 30 napban? Ha nem mentél síelni, akkor valószínűleg egyenlő a 0-val. Nos igen, ez a probléma, vagyis a fogyasztók nem is használják olyan nagy mértékben, amelyre piacot tudna építeni.

Az IP kamaráknak, streameknek vagy egy kis niche piaca, ezt láttam egyik ügyfelünknél, akik IP kamerák streamelésével foglalkoznak nemzetközi szinten (szoftvert adnak). Éves 200 millió forint árbevétellel, 60 millió éves profittal. Üzleti titok, hogy kik ők, de megkérdezem őket (hogy itt megemlíthetem-e a cégüket), mert jó példa lehet, hogy azért meg lehet találni egy adott piacon hol van pénz, amiről elsőre nem is gondolnánk.

Visszatekintés sztori – Vegipont

Hamm ételrendelés

  • Az ötlet röviden: Receptek alapján kiszállítják a pontos hozzávalókat.
  • 5%-ot ad 15 millió forint befektetésért cserébe
  • Az Angliában élő Fekete Orsolya először Tomán Szabinától kapott ajánlatot, 15 millióért 18%-ot kért, amihez felesben társult Balogh Petya is. Így a fiatal vállalkozó két Cápát is akasztott!
  • Weboldal: https://hammreceptek.hu/

Minner véleményezés

2015-2016 körül itthon hasonló projektbe belebukott a Kitchenbox. Amerikában a Blue Apron már több éve, 2012 óta működik, de veszteséges vállalkozás.

Anno vizsgáltam a piacot, és akkor találtam rá a következőre: Az Ikea effektus itt is közrejátszik. A főzésnél egyértelmű, hogy saját magad alkotod, de mégis hozzátartozik a márkaépítéshez az, hogy így használod a cég “termékét”.  Ami az egyik legnagyobb probléma a területen, amit jól leírt a The Motley Fool ebben a cikkében, az az árazás. Ha erre egy nagyon jó megoldást kitalálsz, akkor még nemzetközi piacon is nagyot szakíthatsz. Az a baj, hogy mindennap nem éri meg egy 4 tagú családnak az (amerikai példában szereplő) Blue Apronról rendelnie az USA-ban. Szinte az egész éves élelmiszer keretüket kimerítené, és még csak a vacsorát oldották meg ezzel. Persze nem kell mindig onnan rendelni, de elvileg maga az ötlet az, hogy megkönnyítse a főzést.

A főzős workshopok nagyon mennek, abból is lehet meríteni, hogyan lehet ennek piacot csinálni. Az látszik, hogy sokan próbálnak ilyet megvalósítani, van is néhány ötletem. Aki ilyenben gondolkodik írjon a hello@minner.hu -ra tudok egy-két javaslatot, többit megtartom az üzleti tanácsadásra és a Brancs együttműködésre (partnerünk a cég, és így a projektek is, amik a Brancson futnak).

Apró érdekesség, hogy Brancs közösségi finanszírozó portálon a Fazékba nevű projekt pont most indult el, kicsit más koncepcióval, termelőket előre hozva. Lásd itt!

Weboldal fejlesztés több tízmillió forintból? Felejtsük el ezt egy induló vállalkozásnál!

Kidcare – pelenkaszenzor

  • Az ötlet röviden: Újhelyi Botond és Erdei Zoltán (Kidcare) egy pelenkára csíptethető szenzort fejlesztettek ki, ami méri a kisgyermek hőmérsékletét, mozgását, aktivitását. A nap végén az adatokat egy applikációban lehet összesíteni, így pontos képet lehet kapni a gyerek állapotáról, hangulatáról, tevékenységeiről.
  • Az applikáció továbbfejlesztéséhez kértek 30 millió forintot,10%-os részesedés tulajdonsrészért
  • Nem kaptak befektetést.
  • Weboldal: http://kidcare.hu/

Minner véleményezés

Petya a Minner csoportban írt egy igazán ide illő dolgot: A gyereksírás arra van optimalizálva evolúciósan, hogy ne lehessen figyelmen kívül hagyni. Mindenképpen érdekes gondolat.

A kisgyermek piac óriási, mindenképpen jó ötlet, hogy erre akar valaki valamit fejleszteni. Én nem is venném el a vállalkozók kedvét, hiszen egy vállalkozás úgy tud beindulni, hogy piacra lép, tesztel, megnézni mi kell a fogyasztóknak.

Prookies – protein desszert

  • Az ötlet röviden: protein-alapú édesség, amelyekben se liszt, se cukor nem található (Prookies).
  • 75 millió forintot kért 20%-os részesedésért cserébe
  • Nem kapott befektetést
  • Weboldal: https://www.prookies.hu/

Minner véleményezés

Még hogy nincs befektetés itthon!? Már a második projekt a mai adásban, akiről kiderül, hogy kockázati tőkés is befektetett már a cégbe több tízmillió forintot.

Prémium kategóriában van a termék? Még Szabináék is megjegyezték, hogy a csomagolás sem a prémium szegmensbe tartozik. Ezt lehet át kellene nézni? Rossz a pozícionálás? És másik érdekesség, hogy a prémium forgalom pont nem esett vissza.

Marketingre soha nem kérsz pénzt! Bár egyébként furcsa, hiszen erre pont költeni kell, de egyetértek Istvánnal, azt a forgalomból tudni kell fedezni.

Pont marketinggel, cégfejlesztéssel Balogh Petya véleményezett egy szituációt, ő is írt a Minner cikkbe: Árverseny van a piacon, viszonteladó vagyok. Mit csináljak? Vállalkozói attitűd 1. rész

Árban a termék egyébként nem is drága, ezt még feljebb lehetne vinni, és mellé egy prémium csomagolás, és máris lehetne mit keresni a piacon. Petya azt írta, hogy a termék finom, megette.

Cseles – alkoholos szörp

  • Az ötlet röviden: alkoholos szörop
  • 8 millió forintot kértek 25%-os tulajdonrészért cserébe.
  • 12 millió forinttal és három 12,5%-os mámoros Cápával gazdagodtak a fiatalok (Szabina, Levente, István fektetett be).

Minner véleményezés

A terméket kóstoltam egy Brancs közösségi finanszírozó eseményen. Finom volt. A Brancson össze is gyűjtöttek 1 millió forintot, vagyis ennyien voltak elővásárlóik (lásd itt).

Ami nehézsége a terméknek, hogy a hazai ital szortimentbe nehéz behelyezni. Valahol a Kolbice sztori jut eszembe. Jó pofa termék, de nem tudott a fesztiválokon túlnőni. A fogyasztó a hamburger-pizza-gyros hármasból nem tud kilépni a Kolbice esetében. Az pedig kevés a sikerhez, hogy évente 1-szer, vagy 2-szer visszajön egy vevő. Tehát óriási edukáció kell a piacnak ahhoz, hogy ez sikeres legyen. Vagy a másik megoldás alternatív disztribúciót alkalmaznak, ahogy a Fritz kóla csinálja a magasabb minőségű kávézókkal, cukrászdákkal. Ahogy Levente is mondta, nem biztos, hogy a retail a jó irány, hanem inkább a vendéglátás.

Előző Cápás adások elemzése

Üzleti ötletet keresel? 

Már felkerült a Minnerre a friss 2023-as üzleti ötletek is. Ahol online és offline ötleteteket, üzleti trendeket is bemutatunk.  Aranyat érő üzleti ötleteket után kutakodunk, ez az új üzleti ötlet gyűjtemény is már több hónapja készül, hogy tényleg minél több oldalról megvizsgáljuk a piaci réseket, lehetőségeket azoknak a létjogosultságát. A leírt ötleteink, gyűjteményeink a megírásukat számított 5 éven belül érvényesek. Kattints ide! 

Kapcsolódó cikkek: 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!