Ez a rész azért is volt izgalmas számomra, mert Benkő Bence chatbot oktatónk is szerepelt vállalkozásával, ő és párja az ékszeres üzlettel ment a Cápák elé. A friss részben láttunk egykori tündöklő piaci szereplő csillagát megkopni. Kérdés lehet, hogy vajon melyik nagyobb trend biznisz, a napelem vagy az ékszer piac. Bár a napelemből most nagyobbat lehetet szakítani az biztos. Lássuk a pitcheket!
A Cápák Között 6. évad 2. részét az RTL-en itt éred el. A cikkben láthatod a szereplők, vállalkozók rövid bemutatkozóját videóban is. Plusz információkat, gondolatokat, üzleti információkat is megosztunk veled a cikkben.
Új cápák érkeztek: A már ismert és megszeretett Cápák – Balogh Levente, Balogh Petya és Moldován András – mellé két nagyragadozó ült: Orbók Ilona és Dr. Varga Eszter. Mindketten komoly pénzügyi múlttal váltak befektetővé.
fito.C
- Az ötlet röviden: A fito.C vállalkozói kozmetikai- és fodrász termékeket gyártanak három hazai gyárban. A cég alapja a C-vitamin és a kollagénképzés.
- Cégükből 40% tulajdonrészt ajánlottak fel 30 millió forintért cserébe.
- Cápák között formátuma szigorúan szabályozott: a Cápák soha nem tudhatják előre, hogy ki vagy kik érkeznek eléjük. Levente szerint ez a találkozás azért is bizonyíték erre, mert ha tudta volna, ilyen összeszedetlenül biztosan nem pitch-el a vállalkozó. A Cápák a C-vitaminos üzleti lehetőségből kiszálltak. A befektetők nem fektettek be a cégbe, volt egy kis vita kollagén-C-vitamin vita. a tudományos elméletükkel egyik Cápa sem tudott egyetérteni. Azt azonban elismerték, hogy korábban a magyar kozmetikai piacnak Zsolt volt az egyik királya, hiszen annak idején még Balogh Levente is állást kínált neki, de azóta felnőtt a piac, ahonnan a vállalkozó mára már kiszorult.
- Weboldal: https://fito-c-beauty.com/
Minner véleményezés:
„Olyan vagyunk, mint Elon Musk brandje” – „Az üzenetet adjuk el”. Sajnos a legrosszabb eset, amikor csak azt látja, egy vállalkozó, hogy például Elon Musk csak feltalált valamit, és brandje eladja magát. Ez olyan EGO-hibába ringatja a vállalkozót, hogy teljesen szerelmes lesz a márkájába, és nem veszi figyelembe a piacot, a vevőket, a fogyasztókat.
Ahogyan legutóbbi évadban is írtam, a hazai kozmetikai piacon óriási a verseny, szinte nagyobb, mint más területen. Rengeteg natúrkozmetikai termék van, rengeteg egyéb külföldről behozott márka, és persze természetesen a magyar márkák, kézműves márkák. A piac olyan szakaszban van, ahol a kicsik most pattannak le versenyből, megnőtt a marketingköltség is, a fogyasztó kosarában egyre nehezebb bekerülni.
Petsup – kutyavíz
- Az ötlet röviden: Kun Ferenc és Kerezsi Béla 2020 nyarán tervezték meg a két típusú kutyaitalt. Az egyik egy általános szűrt víz, a másik pedig kollagén hozzáadásával készült. A csapvízzel ellentétben ezek a termékek nem tartalmaznak klórt és egyéb kemikáliákat.
- Mentorálás és 10 millió forint reményében érkeztek a Cápák elé, akiknek cserébe 10% tulajdonrészt ajánlottak fel.
- Az ásványvízkirály ajánlatot tett a Petsup vállalkozóinak, akikkel némi alkudozást követően meg is állapodtak – Levente először 30%-ot harapott volna ki a cégből, végül félúton találkoztak, 10 millió forintért 20%-os üzletrész-átadásra ráztak kezet a stúdióban.
- Weboldal: https://petsup.hu/
Minner véleményezés
Szemben a natúrkozmetikai piaccal a kisállat piac még mindig bővülni tud, és az ilyen különleges termékeknek van most a trendje. Kutyasampon, kutyatorta, és most kutyaital.
Néhány izgalmas adat: Az kisállateledel-gyártók európai szervezete, a FEDIAF adatai szerint Magyarországon több mint 2 millió kutyát és 2,3 millió macskát tartottak nyilván. A Pulzus Kutató 2020-as kutatása alapján inkább a nők áldoznak többet a kedvenceikre: 28 százalékuk költ havonta 10 ezer forintnál nagyobb összeget, 23 százalékuk pedig annyit, amennyit szükséges, ami 5-10 ezer forintos tételt jelent. Ebben a két „árkategóriában” a férfiak eredménye alacsonyabb. Az is jól látható, hogy az idősebbek hajlandóak nagyobb összeget kiadni a háziállatokra, a 60 év felettiek több mint ötöde ad ki több mint 10 ezer forintot havonta erre. Utóbbiról beszélt Levente az adásban, úgy látszik a kutatás eljutott hozzá is.
A termék ára, jellege, visszatérő vásárlásokban rejlő lehetőség pont jól illeszkedik a piacra.
Szakszolar
- Az ötlet röviden: Szakmári Tamás egy nehéz körülmények között nevelkedett vidéki fiú, aki kénytelen volt idő előtt önállósodni. Segédmunkásként kezdte, de több mint 3 évvel ezelőtt megalapította a Szaksolár vállalkozását. A cég 2022-re 80 ezer forintból 2,2 milliárdos forgalmat generált, amiből közel 120 milliós volt a profit.
- A vállalkozásból most 10%-os tulajdonrészt ajánlott a Cápáknak, amiért cserébe 80 millió forintot és szakmai támogatást szeretett volna kérni.
- A befektetők kiszálltak, de Orbók Ilona elgondolkozott a megújuló energiával foglalkozó üzleten.
- Weboldal: https://szaksolar.hu/
Minner véleményezés
Ki az, aki legjobban érezheti a vevők, fogyasztók problémáit? Aki közvetlenül a fogyasztóval dolgozik, ahogy is ezt megtapasztalta Tamás.
A napelemes piac a támogatások, ösztönzők miatt is egekben volt most. Nem elvenni akarom a sikert Tamástól, sőt az időzítése pont a legjobb volt, hogy berobbanjon a vállalkozása.
35% árrés, 5% a profitráta – a Cápák javították ki a vállalkozót, hiszen soknak tűnhet a 35% árrés, de abba a további működési költségek nincsenek benne.
Magányos szakma a vállalkozósdi. Ezt látom én is a vállalkozókon, amikor jönnek hozzánk az üzleti tanácsadásra. Érdemes foglalkozni azzal, hogy vegyük körül magunkat vállalkozókkal. Tamás amiről beszél elakadás, abban segíteni tud az, hogy folyamatosan beszélünk, ötletelünk másik vállalkozókkal.
Forever Bracelet
- Az ötlet röviden: Temesvári Boglárka és Benkő Bence Magyarország első örökékszerekkel foglalkozó vállalkozását hozták a Cápák elé. Olyan egyedi és különleges ékszereket kínálnak, amelyeket egy hegesztőgép segítségével tesznek fel vendégeikre.
- 10 millió forintos befektetésért érkeztek, hogy megnyithassák első külföldi üzletüket Bécsben, amiből 10%-os tulajdonrészt ajánlottak fel.
- 5-5 millió forintért 4-4%-ot haraptak ki az ékszerbizniszből a Cápák, egészen pontosan Orbók Ilona és Dr. Varga Eszter.
- Weboldal: https://foreverbracelet.hu/
Minner véleményezés:
Nem tudok pártatlan lenni, hiszen Benkő Bencével üzleti kapcsolatban állok (chatbot képzés oktatója). Úgy 1 éve mesélte nekem, hogy belefognak ebbe a piacba vágni párjával, már akkor látszott a lelkesedés benne. Hogy mennyire jön jól az, ha valaki aktívan marketingezett már korábban is? Ahogy előző adásban a Simon’s Burgernél úgy Bencééknél is ez sokat nyomott a latban.
Ismét Tiktok?
A Cápák közöttben elmúlt 2 évad során szinte minden adásban volt olyan vállalkozás, aminek sikerét a Tiktoknak is köszönhetik. A hazai marketingeszközök közül még mindig nem használják elegen. Ehhez a részhez kapcsolódó tartalom: Reels, Shorts, Tiktok videók. Kezedben a nyertes lottószelvény?! Minner meeting felvétel
Az évad további részeinek elemzései:
Vállalkoznál? Erre indulj el:
- Vállalkozás indítás képzés. 15 órányi videóanyag segít, hogy bekerülj a hazai cégek top 10%-ába azért, mert tudsz vállalkozni! Kattints ide!
- Van egy jó ötleted, de se kezdő tőke, se kapcsolatok? Mihez kezdj? Kevés pénzből vállalkozás