Utóbbi egy-két évben itthon is kezdett fellendülni a selyemmel foglalkozó webshopok, kereskedők piaca, így nem meglepő, hogy a műsorba is bejutott egy. Ígéretes piac, amire egyébként a kozmetikai ipar nem csapott le valamiért, pedig.. Az idei Cápák között szolgáltat meghökkentő bizniszekkel. Ilyen volt az adásban Fóliás Juci vállalkozása, amiről sok néző, vállalkozó lehet még most hallott először, bár már több száz millió forgalomnál jár a cég a bútorfólia üzletben. A műsorban volt élményközpontról is szó, ami szintén trendelő piac most, és használtautó piacra szánt IT-s projekt is bemutatkozott.
A Cápák Között 6. évad 4. részét az RTL-en itt éred el. A cikkben láthatod a szereplők, vállalkozók rövid bemutatkozóját videóban is. Plusz információkat, gondolatokat, üzleti információkat is megosztunk veled a cikkben.
Dínópark – Retro élményközpont
- Az ötlet röviden: Belvárosi Dínópark létrehozásába vágnának bele, miután már a Retró Múzeumot megcsinálták. Utóbbinak már 600 millió forint éves forgalma van.
- Horváth Ákos és Putz Attila. 2,5 milliárd forintot kértek 49% tulajdonrészért cserébe, hogy a belvárosi Retró Múzeumuk után Dínópark-tulajok legyenek a Cápákkal együtt.
- A befektetők nem szálltak be a budapesti őslénypark létrehozásába.
- Weboldal: https://bpretro.com/
Minner véleményezés:
András úgy viselkedett, mint egy gyengébb üzleti attitűddel rendelkező vállalkozó, aki nem hitte el, hogy ennyi forgalmuk volt. Utánanéztem, és valósak a számok nagyságrendileg.
Izgi hallani ismét, hogy egy korábbi marketinges, reklámcég tulajdonos a megszerzett tudást láthatóan át tudta fordítani saját bizniszére. Csaknem érdemes lenne tényleg foglalkozni jobban a marketinggel?
Péterrel értek egyet, hogy nehéz elengedni egy saját projektet (reklámügynökség), miközben belekezdtük már egy újba. Nehéz leépíteni valamit, dönteni, hogy én itt felégetek mindent. A lezárást nehéz meglépniük az embereknek.
Sajnos adásban erről beszéltek és a cégből kihulló csontvázakról így érdemben nehéz elemezni.
Amit látunk, hogy a piacon sorra jönnek létre az élményre fókuszáló új típusú „múzeumok”, ezeknek most igazán nagy trendje van. Például Illúziók Múzeuma, de új nagyobb helyre költözik a Meme múzuem is (Innen is szurkolunk az alapítónak, lelkes Minner olvasónak).
Leventével egyet tudok érteni, hogy a Dínópark ráér később, először a beszélgetésben elhangzott marketingügynökséget kellene lezárni, és ott az alkalmazottakat elküldeni, vagy áttenni másik projektbe.
Fóliás Juci
- Az ötlet röviden: Bútorfóliával foglalkozik több éve már. A brandja a Fóliás Juci.
- A családi garázsból indult vállalkozás ma már 300 milliós árbevételű céggé nőtte ki magát. A több mint 700 ezer magyar panellakás potenciális aranybánya a vállalkozó szerint, ezért Judit
- 50 millió forintot kért a befektetőktől, amiért 8%-ot ajánlott fel.
- Orbók Ilonának nagyon szimpatikus volt a vállalkozó karakán stílusa, hogy négy gyerek mellett vállalkozóként helyt áll, ezért 30%-ért megadná az 50 milliót, úgy, hogy 3 év múlva kiszáll, de ha a potenciális vevő – akit ő hoz – nagyobb üzletrészt akar, akkor azt a vállalkozók odaadják, maximum 49%-ig, így a többség még mindig néluk maradhat. Moldován Andrásnak azonban más elképzelései voltak! 25%-ot kért több lépésben, először 12,5%-ot szerezne meg a vállalkozásból, amiért csinál egy vállalatot, ami, ha eléri az 500 milliós árbevételt, azonnal fizet Juditnak 50 millió forintot, cserébe újabb 12,5%-ot kap. Ezen a ponton még a Cápák is összekaptak! Balogh Levente szerint Orbók Ilona ajánlata korrektebb és jobb, javasolja, hogy a vállalkozó azzal éljen. De ez mégis Moldován András üzlete lett, akinek milliárdos tervei vannak Fóliás Jucival.
- Weboldal: https://www.foliasjuci.hu/
Minner véleményezés:
A pitch összevágása nem jól sikerült, vagy Judit nem jól mondta el, de valahogy az első 3 perc után sem derült ki, hogy mi ez a termék (ha valaki nem ismerné). Láthatóan a Cápák is abból rakták össze, hogy kézbe fogták a terméket és látták mit csinál Petya a műsorban.
Milyen jó a márkanév, igaz? Fóliásjuci, pont jó, pont oda illik a célcsoporthoz, akit ők meg akarnak szólítani. Amikor először hallottam már akkor is azt mondtam, hogy wow. És Judit igazán beletette az elmúlt időszakban az idejét, kisvállalkozást így felskálázni ekkora forgalom, 200 millió forgalom fölé nem kis kihívás, feladat.
A vállalkozás, a termék egy igazán jó problémára, igényre ad megfelelő alternatívát, megoldást. Igazán támogatja a bútorpiaci trendeket, amibe még az Ikea is részben belevágott, vagyis ne dobd ki a bútorod, hanem próbálják újrahasznosítani. Bár nehéz ráhúzni, hogy ez ökoprojekt, de lényegében az.
Miért mondta az Levente, hogy Ilona ajánlata jobb? András 0 forint befektetéssel száll a projektbe, vagyis kockázata, ösztönzése kevesebb, hogy haladjon is a projekt. Ezzel szemben aki tőkét tesz bele, mint Ilona, ő sokkal jobban érdekelt a projektben.
A Minner Extra csoportban kitettem a projektet és jöttek is rá izgalmas kommentek. Erre egyik korábbi interjúalanyunk, Szilárd fogalmazott meg néhány hasznos dolgot. Egyrészt leírta, hogy neki is már listáján van ez a piac, ez a termék. Úgy érzi, hogy fóliásjuci weboldala nem a legjobb, úgy érzi kevés a marketing egy ilyen termékhez. Amit kiemelt, hogy a személyes márka az, ami süvegelendő. Folytatta is, hogy árazás, beszállítói részen is probléma van. Erre szólt hozzá másik sikeres Minner vállalkozó, akivel pont nemrég csináltunk interjút, Tibor. Szerinte már rég gyártani kellene itthon a terméket, ezzel Szilárd is egyetértett.
Nos ez már hasznos meglátás volt, valahol pont ezért jöhetett a műsorba Judit is, mert érezte, hogy elért egy plafont, amit nem tudott átlépni. A Mi a titkuk a gyorsan növekvő cégeknek? Hogyan kell áttörni a növekedést gátló plafont? cikksorozatunkban foglalkozunk az ilyen vállalkozásokkal. Sokan nem veszik észre mikor kell váltani, vagy csak későn.
Lehet, hogy pont neki nem volt jó, hogy most szerepelt a műsorban? Mert egyébként az, hogy később jön el ez a szint, váltás senkit nem lehet hibáztatni, mindenki más sebességgel vállalkozik, más célokkal. Hajrá Judit!
Infinite Blush – selyem termékek
- Az ötlet röviden: Egy fiatal házaspár, Lukács-Tóth Boróka és Lukács Asztrik selyemből készült minőségi ágyneműket és éjszakai viseleteket gyártanak és árusítanak. Az egyedi tervezés szavatolja a vevők és a vállalkozók édes álmait.
- Vállalkozásuk fejlesztéséhez most 12 millió forintot kértek 10% tulajdonrészért cserébe.
- A Cápáknak szimpatikus volt a fiatal pár, de ezt az álmot nem kergették velük, így sorban kiszálltak.
- Weboldal: https://infiniteblush.com/
Minner véleményezés:
Elmúlt években már felfigyeltem én is a selyem trendre, láthatóan jönnek létre a webshopok a hazai piacon. Miért is? Nos egyik oka, hogy termékötletként sokszor jöhetett másnak is szembe ilyen Tiktok videók, ahol mutatják a selyem jótékony hatását, ami sok esetben része a hölgyek arcápolási rutinjának. Például ágynemű pozitív hatással van a ráncok kialakulása elleni harcban.
Munka mellett vágtak bele, a 15 millió forint éves árbevétel abszolút szép így, hogy csak mellékállásban csinálják. Ösztönöznék mindenkit, hogy próbáljon így vállalkozást indítani.
A vállalkozás még az elején jár, korai fázisban léptek a Cápák elé. Az is érdekes, hogy korábbi évadokban még simán befektettek volna ilyen vállalkozásba. Láthatóan a Cápák tapasztalata negatív volt az elmúlt években ilyen projektekkel kapcsolatban.
Connectini – autódiagnosztika
- Az ötlet röviden: Kálmán Gábor, villamosmérnök és Horváth Oszkár, közgazdász és programozó legújabb termékükkel érkeztek a Cápák elé. A Connectini vállalkozóinak az a célja, hogy találmányukkal csökkentsék a használt autók fenntartási és javítási költségeit, és hogy egy adásvétel utáni vitás helyzetben a fizetési kötelezettség ne a vétlen félre háruljon. Egy 0-24 órás távmonitoring rendszert fejlesztettek az autókhoz, amit kényelmi funkciókkal egészítettek ki, megkönnyítve az autók vételét-eladását megbízható, könnyen hozzáférhető diagnosztikai adatokkal. A kereskedők szerint ez a vásárló és az eladó érdeke is.
- A termék értékesítésének felépítéséhez most 60 millió forintra lenne szükségük 29%-os tulajdonrészért cserébe.
- Balogh Levente először tett egy félajánlatot, 30 millióért 15%, de mivel nem szálltak vissza a Cápatársai, ugyan fedezeti kitétellel, azaz garantált megtérüléssel, de végül megadta a 60 millió forintot 29%-os üzletrészért, ezzel a vízkirály beszállt a használtautó bizniszbe is.
Minner véleményezés:
Az autópiac most igazán nehéz terep minden ilyen területen. Bár még rengeteg használt autó van a piacon, ahol ezt a terméket lehet használni, de a piaci trendek pont ez ellen megy. Vagyis önvezető autók, elektromos autók előretörése (ahol már része a csomagnak a monitoring, szoftveres ellenőrzés). Annyira nehéz terep, hogy például az Európai Unió a tervek szerint 2035-től betiltja az új belső égésű motoros autók értékesítését.
De a piac még működik, ennyire ne menjük előre, hiszen egy SWOT analízis esetében azt is látjuk, hogy eközben Magyarországon az autók átlagéletkora 15 év, az EU autói átlagosan 11,5 évesek. Továbbá másik előny a piacon az, hogy az önvezető autók eljövetelére még várni kell, elektromos autók eladásai is bár nőnek, de még messze az a piac, ahol átfordul itthon.
Na, kezdem meggyőzni magam!
A Carvertical piacon szerzett forgalmi adatai alapján is látható, hogy a piacnak van igénye az ilyen megoldásokra (ők autótörténet eladásával foglalkoznak.), mert a vevő is nagyobb eséllyel választ jól, kevésbé kerül kellemetlen helyzetbe és láthatóan keresik a megoldásokat. Nézd csak a Carvertical Európai forgalmának adatai: (2022-ban 1,6 milliárd forint nyereség)
Az évad további részeinek elemzései:
- Cápák között 6. évad 1. rész: A feltaláló, az amerikai és a Tiktok biznisz
- Cápák között 6. évad 2. rész: Ékszer piacon is lehet újítani, kutyavíz és napelembiznisz
- Cápák között 6. évad 3. rész: Ilyen webshopod neked is lehetne?! Csokibiznisztől az AI-ig.
Vállalkoznál? Erre indulj el:
- Vállalkozás indítás képzés. 15 órányi videóanyag segít, hogy bekerülj a hazai cégek top 10%-ába azért, mert tudsz vállalkozni! Kattints ide!
- Van egy jó ötleted, de se kezdő tőke, se kapcsolatok? Mihez kezdj? Kevés pénzből vállalkozás