Óha! Az utolsó rész az évadba? A legrövidebb évad volt a hazai Cápák között történetében, már az új évadra gyűjtik a szereplőket. Kicsit ezen sokan meglepődtek, mintha csonka évad lenne a korábbi 9-10 résszel szemben most az ötödiknél véget ért. Az utolsó adás izgalmas volt, több befektetés is lett, és valóban olyan projektek voltak, amelyekből lehetett volna több is idén.
Cápák Között 6. évad 5. részét az RTL-en itt éred el. A cikkben láthatod a szereplők, vállalkozók rövid bemutatkozóját videóban is. Plusz információkat, gondolatokat, üzleti információkat is megosztunk veled a cikkben.
Gardenapp – kerttervező app
- Az ötlet röviden: A GardenApp egy webáruházzal egybekötött kertlátvány-tervező applikáció, amire Lili a családi vagyon jó részét beáldozta. A webáruházban a vásárlás valójában egy másik kertészeti áruházon keresztül történik (dropshipping és affiliate keveréke).
- Fejlesztéshez és az üzlet beindításához kért 15 millió forintot 15%-ért a Cápáktól.
- A Cápák „ügyfél és bevétel nélkül” nem finanszírozták a még nagyon gyerekcipőben járó vállalkozást.
- Weboldal: https://gardenapp.eu/
Minner véleményezés:
Túl sokáig várnak egy applikációval az emberek, hogy piacra menjenek, hogy tényleg nagy tömegben használják. Miért? Sőt, miért kell erre 15-20 millió forintba kerülő applikáció? A hölgy azt mondta, azért nem tereltek még rá látogatót, felhasználót, mert még nem az a szerethető app, amit elképzelt. Soha nem is lesz az, egy startup, applikáció, digitális megoldás soha nincs kész!
Érdemes MVP-ben gondolkodni, hiszen funkciókat később is megkaphatják a felhasználók, még örülnek is neki. Ezt a szemléletmódot fel tudod szedni ebben a cikkből, videóból: Vállalkozás indítás kevés pénzből. Üzleti stratégia a Twitch és a Nike példája alapján
Hogy lesz ebből pénz? A műsor alatt megtudtuk, hogy egy nagyobb kertészet jelezte, hogy adnak 20% jutalékot a forgalom után. Egyébként ez jó, de ha jól értettük egy piaci szereplő felé küldenék így a vásárlókat, ami valójában a kertészeti cég applikácója ebben az esetben.
A projekt, az ötlet izgalmas, jó a célcsoport, fizetőképes kereslet és igény is megvan. Itt amiről biztosan nem volt szó az adásban, hogy kertészeti tanácsadást és közvetítést is akarnak csinálni az applikációban, legalábbis közösségi média posztjaikból ezt szűrtem le.
Pomodorini – paradicsom aszalvány, szószok
- Az ötlet röviden: Paradicsom aszalványok, szószok, saját kézi manufaktúrában készülve.
- Anett 10 millió forintért kínált 10%-ot az üzletbő
- Orbók Ilona – jó érzékkel – azonnal lecsapott a lehetőségre egy félajánlattal, 5 millió forintot ajánlott fel 10%-os üzletrészért, amiért cserébe pénzügyi mentorálást is vállalt. Balogh Levente csak a hatásszünet kedvéért nem válaszolt azonnal: megadta az ajánlat másik felét, szintén 5 millió forintot 10%-ért, így két Cápával folytatódhat a paradicsomi sikertörténet.
- Webshop: https://pomodorini.hu/
Minner véleményezés:
Elmúlt években is már fel-fel tűntek ilyen projektek, láthatóan növekvő trendben az ilyen manufaktúrák, „konzervkészítő” vállalkozások. Jelenleg még kézműves vállalkozás.
Nehéz piac! Hallhatod is az adásban, hogy 100 millió forint forgalomig lövi be a cég forgalmát a cégvezető.. Izgalmas volt látni, ahogy a Cápák és a vállalkozó beszélt arról a stratégiáról, hogy:
- Először nagyobb élőmunkával, kézműves terméket adnak el. Ezt nehéz felskálázni, ám nem is baj, ha első szakaszában a vállalkozás ezzel foglalkozik.
- A második szakaszban növelik a gépesítést, a kézműves árazás is megváltozik és a cég pozícionálása is.
- Létrejön egy konzervgyártó vállalkozás széles termékkínálattal.
- Sokan ott rontják el, hogy egyből a harmadik pöttyre ugranának. Ez a stratégia!
Látszik az, hogy egyébként más kézműves vállalkozás is elérhetne sikert, ha tudatosabban állna a marketingez, legalább úgy, mint a Pomodorini. Sok esetben azért nem tudja skálázni a forgalmat egy termelő, mert nem ismeri meg a marketing, eladás művészetét. Lásd például csomagolás, pozícionálás és így tovább.
Lakatos Sándor – divattervező
- Az ötlet röviden: Lakatos Sándor high fashion divattervező, aki szeretne továbblépni, csapatot gyűjteni maga köré. Olyan világsztárokkal dolgozott már együtt, mint Madonna vagy Dave Graham. Családi varrodában nőtt fel, így gyerekkora óta szívta magába a szakmát.
- A nemzetközi piacra szeretne kilépni, Párizs, Milánó vagy New York felé kacsintgat, erre az álomra 100 millió forintot kért a Cápáktól 20%-os üzletrészért cserébe.
- A befektetők szerint ez egy borzasztóan nehéz iparág, ami nem könnyíti meg a dolgukat. Orbók Ilona már kipróbálta magát a szakmában, így tapasztalatból beszélt. Balogh Levente viszont felajánlotta a vállalkozónak, hogy összehozza olyan befektetőkkel, akik ebben az iparágban tevékenykednek.
- Weboldal: https://sandorlakatosatelier.com/
Minner véleményezés:
Ha divat, akkor ez a piac biztosan eladhatóbb, jobb beszállni, mint a Zara, H&M és Shein óriási harcába. Viszont itt a belépési küszöb azért nagyobb, mert nemcsak tőke, hanem még jobb üzleti koncepció és üzleti kapcsolatok kellenek.
András felvetése jó ötlet volt, hogy egy saját szalon nyitása, és egyből Párizsban. A Cápák egyébként nem is értettek egyet, hogy melyik irány lenne a jó. Ez az, amiről feljebb írtam, koncepció, üzleti modell, váltás kell a jelenlegi működésben.
Dental Rituals – fog és száj vitamin, étrendkiegészítő
- Az ötlet röviden: Fogtechnikai, szájápolási beruházás lett Ferenczi Eszter termékeiből, aki fogtechnikusként szájápolási termékek forgalmazásába kezdett.
- Eszter 10 millió forintért érkezett, amiért 5%-ot ajánlott fel.
- Dr. Varga Esztert és Orbók Ilonát is meggyőzte a karakán vállalkozó, aki több ellenajánlattal is élt a kemény, pénzügyi tárgyalást alatt, de a Cápák „nem szeretik a kis százalékokat”! Végül a Cápalányok tartva eredeti ajánlatukat – először az üzleti showműsor történetében – közösen tettek befektetési ajánlatot, 5-5 millió forint értékben. Ezért 10-10%-os üzletrészt vásároltak a cégből, ráadásul Orbók Ilona pénzügyi mentorként, Dr. Varga Eszter pedig vállalatvezetői coachként is segíti majd a fogas kérdések kiegyenesítését.
- Weboldal: https://www.dentalrituals.com/
Minner véleményezés:
András próbálta a műsorban zavarba hozni a vállalkozót, aki rágót adott a Cápáknak, és András felolvasta a rágó összetevőit, ami egyébként nem meglepő más rágónál is hasonló, csak ennél hozzá van adva az, ami támogatja a szájhigiéniát.
Ez egy jó piac, örülök, hogy ilyen vállalkozok is a Cápák elé lépnek, mert ebben a termékben sokkal több lehetőség van, mint jelenlegi adásban bemutatott cégekben.
A disztribúció nemcsak webshopban történhet, hanem akár a drogériákat nézzük ott is niche piacra számíthat, továbbá a fogorvosok esetében is igazán jó cross-sell termék lehet. Gondolj csak bele a Listerin és hasonló termékek is milyen nagy piacot szereztek maguknak, és most itt kapargat valamit az alapító, amiben még a vevői probléma is van elég magas szinten.
Orbitalchamp – hegesztő okosító
- Az ötlet röviden: A csőhegesztésben látja egy apa-fia páros, Horváth Tibor és Bendegúz a jövő kulcsát. Olyan ipari eszközt fejlesztettek ki (Orbital Champ), ami „röntgenbiztosan” hegeszt, a kezelőnek pedig szakirányú végzettségre sincs szüksége. A hegesztőrobot feloldja a szakemberhiányt, a nagy cégek pedig biztonságba tudhatják üzemeiket, mert a gép minden ponton ugyanolyan, tűpontos hegesztés végez, ezzel pedig az üzembiztonság növelhető. A vállalkozóknak vannak még más termékei, találmányuk is, pl. kobotok (robot karok).
- A vállalkozók a Cápáktól a sorozatgyártás beindításához kérnek 25 millió forintot 5%-ért felajánlva.
- Balogh Levente, mint az egyik legnagyobb élelmiszeripari cégtulajdonos azonnal ráharapott a lehetőségre, egy nagyobb szeletet kihasítva magának a cégből: 25%-ot kért és kapott Horváthéktól.
- Weboldal: https://www.orbitalchamp.com/
Minner véleményezés:
Mielőtt azt gondolnád, hogy erről a piacról nincs információm, vagy nem volt még szó a Minneren, akkor azt kell mondanom, tévedsz. Képzeld, hogy egy magyar hegesztő gépmárka a Syrius cégvezetője volt nálam. Ő is említette ezt az óriási szakemberhiányt, amivel küzdenek a piacon, és a podcast előtt bizony sokat kellett készülnöm. A közös podcastunk: Így lesz a hegesztő üzlet szexi. A Syrius magyar márka sztorija és tőkegyűjtő kampánya…
Nem könnyű téma, így elhiszem, hogy a Cápák nehezen látták benne a fantáziát. Hiszen alapból a csőhegesztő gépre kicsi a kereslet, ám máris bővül a kereslet, ha meglévő hegesztő gépekhez adnak kiegészítőt, mindezt úgy, hogy nem igényel mélyebb szakértői múltat, végzettséget.
Ez jó! Remélem a műsor után a befektetés is összejött, nemcsak adásban fogtak kezet Leventével.
Az évad további részeinek elemzései:
- Cápák között 6. évad 1. rész: A feltaláló, az amerikai és a Tiktok biznisz
- Cápák között 6. évad 2. rész: Ékszer piacon is lehet újítani, kutyavíz és napelembiznisz
- Cápák között 6. évad 3. rész: Ilyen webshopod neked is lehetne?! Csokibiznisztől az AI-ig.
- Cápák között 6. évad 4. rész: Fóliázzuk be a panelokat! Selyem üzlet még mindig!
Vállalkoznál? Erre indulj el:
- Vállalkozás indítás képzés. 15 órányi videóanyag segít, hogy bekerülj a hazai cégek top 10%-ába azért, mert tudsz vállalkozni! Kattints ide!
- Van egy jó ötleted, de se kezdő tőke, se kapcsolatok? Mihez kezdj? Kevés pénzből vállalkozás