Amikor feltalálókat raknak a műsorba, akkor általában borítékolható, hogy valami őrültséget látunk. Nos ez a kupakos megoldás a Cápákat is kihozta a sodrából, lehet kicsit jobban is, mint amit egy TV-ben le lehet adni. De a műsor végén pont láthattuk azt, hogy milyen amikor támogatnak valakit a befektetők. Nem mondhatjuk, hogy a jó dolgokra nem szentelnek figyelmet, vagy akár pénzt is. Ez üzlet! Ez nem vidámpark, ahogy mondja Donát kollégánk.
Cápák Között 7. évad 4. részét az RTL-en itt éred el. A cikkbe beágyaztam a szereplők, vállalkozók rövid bemutatkozó videóját is. Plusz információkat, gondolatokat, üzleti információkat is megosztunk veled a cikkben.
Cápák között 7. évad 4. rész pitchei
Cápa interjú (friss): Moldován. Álarc van rajta, vagy tényleg ennyire nyers? Moldován András interjú. Ez üzlet! – Minner
Kutyaszitter – Weddog
- Az ötlet röviden: Saját, Borisz névre keresztelt kutyájával lépett a Cápák elé Bénó-Sápi Anna, aki a Weddog számára szeretett volna befektetést kérni. A kutyatréner vállalkozása azért jött létre, hogy a kutyatulajdonosoknak a nagy napon se kelljen nélkülözniük kiskedvencüket. Szakszerű felügyelettel, – amennyiben a gazdi igényli, trükkökkel betanítva – a kutyák is részt vehetnek a Weddog kutyasitter-szolgáltatásának köszönhetően az esküvőn.
- A kutyatréner a vállalkozás további fejlesztésére 2 millió forintot kért, 10% tulajdonrészért cserébe.
- Bár lendülete és szakmája iránti elkötelezettsége meggyőzte a Cápákat, az üzletben nem látták meg a lehetőséget, így egyikük sem fektetett a kutyasitter-szolgáltatásba.
- Weboldal: https://szeretlekgazdi.hu/
Cápák reakciói
Minner véleményezés
Jó látni, hogy egy vállalkozó keresi a lehetőségeket, hogy például amikor nincs szezonja, akkor is legyen bevétele. Sőt abban is gondolkodik, hogy miként lehet még bővülni, vagy miként lehetne adott üzletet skálázni. Ez a jó üzleti szemléletmód!
Tudtad, hogy sok webshop is egyre jobban rájön, hogyha szezontermékeket értékesítenek, akkor keresnek valami olyan termékkört, ami pont másik szezonban van csúcson?
A kisállat piac stabil itthon és olyan magas a prémium vevőkör is, hogy érdemes hasonló üzleti megoldásokban gondolkodni.
A pitchben elhangzott, hogy 600 000 forintot kapott összesen 10 ilyen esküvői szitterkedésért. Nos ez azt jelenti, hogy 60 000 forintot kért / esküvő. Azt gondolom az árazását át kell gondolni, ennél többet is el lehet kérni ezért a szolgáltatásért.
Úgy látom, hogy Anna tudja azt, hogy mit nem tud, vagyis azt, hogy ezt miként lehet skálázni. Kevés vállalkozó kezeli ezt ilyen tudatosan.
Ezzra – Férfi divatékszer
- Az ötlet röviden: A fiatal vállalkozók úgy látják, hogy itthon a férfi ékszerek piacán még óriási lehetőség van itthon, főleg a streetwear piacon.
- Cápáktól 12,5 millió forintot kértek 10% részesedésért cserébe.
- Bár az ékszereket felpróbáló Balogh Petya és Moldován András kiszálltak, Orbók Ilona, Lakatos István és Balogh Levente ajánlatot tettek. Míg utóbbi tulajdonrészét túl magasnak találták, Ilona és István ajánlatán elgondolkodtak a fiatalok. A két Cápa végül közösen fektetett be az ékszerbizniszbe: Orbók Ilona 6,25 millió forinttal 12,5 %-ért cserébe, míg Lakatos István – Cápatársának felajánlva a nagyobb üzletrészt – 10%-ért cserébe fektetett be 6,25 millió forintot.
- Weboldal: https://ezzra.hu/
A Cápák reakciói
Minner véleményezés:
2000 terméket, ékszert eladtak már, ami jó validáció a piacon. Sőt ahogy látható, már a kollaborációkat is elkezdték. Az ilyen együttműködések most népszerűek a divatiparban, sőt az alábbi megjelölt területen még inkább.
A streatwear, hip-hop területetre még senki nem specializálódott itthon, és a srácok szerint Európában sem.
2023-ban az ékszerpiac itthon 63 millárd forint forgalmat generált. Természetesen ez a teljes piac, ám a fenti példa jelzi, hogy pont elég nagy, hogy ki lehet venni belőle egy szűk, niche piacot, területet.
A vállalkozó párosból Otakomaiya Balázs egy buliappal volt korábban a Cápák közöttben. Akkor ott befektetés sem lett és a projekt is elúszott. De ahogy látod ez nem befolyásolta a Cápákat. Tudod miért? Mert egy vállalkozónak tudnia kell kezelni egy ilyen kudarcot, sőt időben lépni. Anno tanulmányoztam, hogy mitől lesz valakinek vállalkozói attitűdje, vagy mitől másabb egy alkalmazotti beállítottsághoz képest. Nos egy ilyen, hogy kudarcból nem omlik össze, nem gondolja, hogy „most itt a világvége”.
Molnár Dominik a másik társ a bizniszben ő pedig az Álommeló műsorban volt. Úgy látszik az RTL-be már hazajárnak.
ClipCap
- Az ötlet röviden: Fémdobozra tehető kupak. Saját fejlesztésű termékkel mutatkozott be a Cápáknak a ClipCAP feltalálója, Szabó János. A programozó a 3D nyomtatóval előállított prototípusokkal szerette volna piacképes termékké varázsolni
- 10 millió forint befektetést kért 10% tulajdonrészért cserébe
- A befektetők egyöntetűen elzárkóztak a befektetéstől és arról is beszéltek, hogy ennek a piacon nincs helye.
- weboldal: https://www.clipcap.hu/
Cápák reakció:
Minner véleményezés:
„Évtizedek óta gyártják ezeket az italokat, nem sikerült megoldani a problémát sem itt, sem Amerikában. Ez a termék nem alkalmas az eladásra” – Balogh Levente.
Úgy látszik ez a termék sem lesz az, amivel megoldják ezt a lehetőséget, de nem lehet elvenni a vállalkozótól azt, hogy ne talált volna olyan piacot, ahol valóban van probléma.
A zárt csoportunkban is téma volt, hogy a Cápák kicsit erőteljesebben támadták be az ötletgazdát. Akár lehetne azt is mondani a Cápákra, hogy túl nyersek voltak, de az is igaz, hogy az üzleti élet nem vidámpark! A vállalkozó szinte elsírta magát a műsorban. Nem, ilyet nem lehet. Az üzleti élet kemény, nem lehet gyengének tűnni, mert eltaposnak!
Sok probléma van a termékkel. Persze a vásárlóknak is el lehet adni, de az is nehéz menet lesz, viszont italgyártóknak ilyen áron még nehezebb lesz, hiszen többe kerül, mint maga a palack.
Egy nagy baj van a termékkel, hogy lényegében hasonló termék már van, de nem ért el sikert. Persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne valami nagyot alkotni, de ez a piac már elúszott.
Emlékszel még a korábbi Cápákból a partydrog elleni hajgumis ötletre? (kattints ide, ha azt meg szeretnéd nézni).
Kalandkönyv
- Az ötlet röviden: Élmények gyűjtésére biztatja a párokat Birinyi Balázs és Dénes Márk vállalkozása, a Kalandkönyv. A speciális kiadványban különféle feladatok, kihívások lapulnak a kaparós felületek mögött, amelynek teljesítését a könyvbe jegyezve, akár fotókkal is illusztrálva őrizhetik azt meg a szerelmesek.
- A vállalkozás további terjeszkedésére 10 millió forint befektetést reméltek a vállalkozók, amelyért 8% üzletrészt kínáltak.
- Míg Balogh Levente és Moldován András azonnal kiszálltak, Balogh Petya végül a termék könnyű másolhatósága miatt mondott nemet. Lakatos István némi hezitálás után szintén nemet mondott, míg Orbók Ilona ajánlatot tett: 10 millió Ft befektetés, 25%-ért, három évvel későbbi visszavásárlással. Bár a vállalkozók szerettek volna ellenajánlattal élni, az üzletasszony erre esélyt sem adott. Így ajánlatát visszautasította a vállalkozópáros, a Kalandkönyv pedig befektetés nélkül maradt.
- Weboldal: https://kalandkonyv.hu/
Cápák reakciói:
Minner véleményezés:
A Kalandkönyvvel találkozhattatok már a Minneren, volt róla Facebook poszt, de ha jól emlékszem hírszemlében is szerepelt, Minner vállalkozó biznisze.
A long tail webshopok tudnak a legnagyobb mértékben bővülni itthon, hiszen ezekre nagyon nehezen tenyerelnek rá a nagyobb piaci szereplők. Ezek közül is főként az ajándékpiac az, amiben ahogy látod lehet sikeresen halászni.
3000-5000 forintba kerül egy új vevő. Hallottad? Te számolod? Nos itt a visszatérő vásárlókból lehetne még szerezni bevételt. Egyrészt könnyen másolható, túl drága egy vásárló, hogy csak egyszer adjuk el a vásárlóknak.
Mikor azt mondták, hogy amerikai piac, akkor húzkodtam a szemöldököm. Nem értem, hogy miért hiszi bárki itthon, hogy piacképes tud lenni egy amerikai piaci szereplővel szemben úgy, hogy itthon még nem csinálta meg még az első 1 millárd forintját, vagy nem ért el sikert Európában. Előrébb járnak mindben az USA-ban, marketingben, üzleti modellekben, sőt egy ilyen vállalkozást ott beindítani minimum 300 000 dollár lenne! És az akkor is elég, ha nem jön be a biznisz.
Csipcsiripp Plüssmanufaktúra
- Az ötlet röviden: A Cápák között eddigi legfiatalabb pitchelőjeként lépett a Cápák elé a 16 éves Nyikonyuk Balázs. A Csipcsiripp Plüssmanufaktúra megálmodója saját, kézzel horgolt termékeit mutatta be a Cápáknak. Motiváltsága, üzleti érzéke és a termék iránti elkötelezettsége meghatotta a Cápákat, akik lenyűgözve hallgatták a középiskolás fiatalember üzleti prezentációját, amelyből az is kiderült, korábban sokan bántották a hobbija miatt.
- A vállalkozó a horgolást népszerűsítő oktatócsomagok bevezetésére 2 millió forintot kért, 50% tulajdonrészért.
- Balogh Levente és Moldován András szinte azonnal ajánlatot tettek 1-1 millió forinttal, 30% tulajdonrészért cserébe. De Lakatos István is szerette volna Nyikonyuk Balázs vállalkozását támogatni, így végül a három Cápa 1-1-1 millió forinttal szállt be a plüssök világába, összesen 30% tulajdonrészt cserébe. „Négyéves koromban én már árultam ezt-azt az óvodában, de még 16 évesen nem tartottam itt, hogy saját Kft-m volt. Ez nagyon extra, hogy egy srác 16 évesen azt mondja, hogy a szülei alvó Kft-jét felélesztette és ő abban árul valamit. Volt igazi árbevétele, abból, amit a saját kezével készített. Ez a fiú fantasztikus”- mondta Moldován András.
- Weboldal: https://csipcsiripp.myshopify.com/
Cápák reakciója:
Minner véleményezés:
A 2024-es üzleti ötletek között szerepel a 6.-ként a hobbi üzletág, mint fejlődő, felfelé trendbe átcsapó üzleti terület. Ez az üzleti ötlet, vállalkozás új szolgáltatása, a horgolási csomag értékesítése is ilyen hobbi piachoz kapcsolódó termék.
Nos hullámzó volt a megítélésem a projekttel kapcsolatban. Egyrészt hirtelen bemegy egy 16 éves és máris elolvadnak a befektetők? Ahogy István is mondta, sok fiatal megy be hozzájuk, szóval azért nem dobálják csak úgy a pénzt hozzájuk. De azt beláttam, hogy tényleg jó lenne támogatni a fiatalokat, hogy merjenek vállalkozni, próbálkozni. Ahogy láttad fent az Ezzra egyik alapítóját, aki már másodszor volt a műsorban. Másrészt a befektetők 1-1 millió forintot fektettek be, más projetknél is megtehetnék, de értelemszerűen mindenbe miért is fektetnének? Átment a rostán a vállalkozó. Az összevágott adásban főként azt érzelmes részeket vágták be, remélem azért a pénzügyekről is esett szó, bár az előbb említett összeget az ösztönzés miatt is adták a cápák.
Az évad adásai, korábbi Cápák között részek
- Cápák között 7. évad 1. rész: Pisitölcsér a gintonic után, szőrmentesen
- Cápák között 7. évad 2. rész: Húsleves, mint biznisz? Vannak még startupok?
- Cápák között 7. évad 3. rész: Az AI lehet jó is? Prémium ételkiszállítás. Erre miért nem gondolt még senki?
- Az amerikai Cápák között (Shark Tank) egyik sikertermékéről írunk egy külön cikket. Scrub Daddy: hogy lett egy szivacsból az amerikai Cápák között sikersztorija
Gondolkodsz vállalkozás indításban? Adj napi 1 órát és vállalkozót faragok belőled!
Ha nézed a műsort, akkor láthatod, hogy igaz lehet az a statisztika, hogy: hazai vállalkozók 70%-a semmilyen üzleti, vállalkozói tanulmánnyal nem rendelkezik. Ha egy kicsit is tanulsz az üzletről, már a top 30%-ban vagy és a Minner kezdő vállalkozó kurzus elvégzése után annyi üzleti praktikát, szemléletmódot magadra szedsz, amivel a vállalkozók top 10%-ába kerülhetsz! Nézd meg bővebben, hogy mit kell tudni a képzésünkről, szerezd be minél előbb! Kattints ide!
Ez jó volt! Van még ilyen tartalom?
Nemsokára jönnek az évad következő részei, hamarosan linkelem őket, azok elemzéseit. Amíg várakozol ezeket a tartalmakat ajánlom: